[Ervaringen/discussies] Samsung 7 Series

Pagina: 1 2 3 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik heb de NP880Z5E-X02NL besteld bij TakeITNow. Hij werd afgelopen donderdag en vrijdag (opnieuw) bezorgd, maar ik was twee dagen niet thuis. Morgen ga ik 'm ophalen. Ik ben benieuwd! :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 15-08 07:18
NRGd schreef op zondag 26 mei 2013 @ 20:41:
Ik zat eigenlijk zelf te wachten op de non-touch versie (met mat scherm), die is namelijk ook al snel E 200,- goedkoper: http://tweakers.net/price...msung-np770z5e-s01nl.html.
Bovendien is die iets lichter (2,3 om 2,5 kg) en iets dunner (21 vs 23 mm). Maar die is dus nog niet leverbaar. Heeft iemand daar meer informatie over?
Nee, de non-touch versie gaat voorlopig niet in Nederland op de markt gebracht gaan worden.
Het leek mij wel interessant om met de Saturn BTW dagen naar de touch versie te kijken, maar nu hebben ze die nog vrolijk voor 1600 euro op de site staan, beetje jammer (http://www.saturn.nl/mcs/...38,701733.html?langId=-11). Zou dat een fout zijn? Hij staat niet bij de producten die zijn uitgesloten van de actie...
Vaak worden net-nieuwe-modellen uitgesloten van dit soort acties. Dat is niet zo heel vreemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Zou Samsung dan over enkele weken al met een update komen?

http://www.samsungmobilep...MIERE-2013-GALAXY--ATIV-1

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGd
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 15-10-2024
Verwijderd schreef op zondag 26 mei 2013 @ 22:37:
Ik heb de NP880Z5E-X02NL besteld bij TakeITNow. Hij werd afgelopen donderdag en vrijdag (opnieuw) bezorgd, maar ik was twee dagen niet thuis. Morgen ga ik 'm ophalen. Ik ben benieuwd! :P
Was je toevallig van plan een review te schrijven? Ben in ieder geval wel benieuwd naar je ervaringen!

Baal wel een beetje van de hoge prijs van de touch versie en het nog niet verschijnen van de non-touch versie, als ik er nog een ssd in wil zetten loop de totaalprijs toch snel op naar 1800 euro, dat gaat alweer snel richting MBP prijzen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Leuke prijs voor de Ativ Book 8: http://www.saturn.nl/mcs/...words-api&s2m_channel=524

Deze valt dus blijkbaar toch onder de btw-actie, zomaar, plots nadat Samsung aankondigt op 20 juni met een grote aankondiging over de Ativ-lijn te komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Ik ga niets verklappen, maar een nieuwe Book 8 gaat er niet komen. Ik verwacht niet dat deze aanbieding lang op hun site zal staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Registratie: Februari 2006
  • Niet online
Dat zou ik niet vreemd vinden. De huidige modellen zijn nog met Ivy Bridge uitgerust. Dus een upgrade naar Haswell lijkt me voor de hand liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

arnoud_h schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 22:16:
Ik ga niets verklappen, maar een nieuwe Book 8 gaat er niet komen. Ik verwacht niet dat deze aanbieding lang op hun site zal staan...
Bedoel je dat positief? As in, goede deal om NU de laptop te kopen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
Gaat een nieuwe BOOK 7 er wel komen dan?? De huidige is dan net 1 week te koop en over 3 weken kondigen ze een nieuwe aan, dat zou uhm kl*te zijn...

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGd
Regeneration schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 22:39:
[...]

Dat zou ik niet vreemd vinden. De huidige modellen zijn nog met Ivy Bridge uitgerust. Dus een upgrade naar Haswell lijkt me voor de hand liggen.
Daar ben ik ook benieuwd naar, ik heb hem gisteren besteld met 21% korting bij Saturn, maar vandaag staat hij er inderdaad al niet meer op...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Ik vraag me af wie er bij Samsung verantwoordelijk is voor de slechte marketing van de laptops en of ze een vervanger zoeken:

- Aankondiging van nieuwe producten maar een half jaar lang geen levering
- Distributietempo is buitengewoon langzaam
- Bestaande lijnen (Chronos, Series 9) worden vervangen vlak voor een enorme update - Haswell - waardoor ze of te hoog geprijsd zijn of binnen een week of twee technologisch achterhaald in hun huidige prijsklasse
- Klantenservice voor consumenten weet nooit iets zinnigs te melden over nieuwe producten, daarvoor moet je de B2B klantenservice hebben, die op zijn beurt over foutieve informatie beschikt maar welwillend is.
- Iemand lijkt een bedrijfskundig boekje voor dummies te hebben doorgebladerd en te hebben bedacht dat een uniform label waarde en overzicht creëert, behold 'Ativ' en 'Book'. Los van het feit dat dat Book erg doet denken aan een andere speler op de computermarkt waar Samsung mee over straat rolt, lijkt het er niet op dat de nieuwe naamgeving het doel bereikt heeft.

Over bovengenoemde zaken wordt ook door (potentiële) klanten in andere landen online behoorlijk geklaagd viel mij op toen ik vooronderzoek deed met de gedachte dat de Ativ Book 8 een goede kandidaat zou zijn om de huidige laptop te vervangen. Benieuwd of er Samsung-medewerkers meelezen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Verwijderd schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 13:06:
Benieuwd of er Samsung-medewerkers meelezen :)
De wegen van de Koreanen zijn ondoorgrondelijk :P

Voor de duidelijkheid: geen van de recent geïntroduceerde producten die hier besproken worden (Book 7, Book 8) gaan binnenkort vervangen worden. Het aanstaande event betreft nieuwe aankondigingen.
Verwijderd schreef op dinsdag 28 mei 2013 @ 23:34:
[...]
Bedoel je dat positief? As in, goede deal om NU de laptop te kopen?
Ik neem aan dat je ondertussen gezien hebt dat deze prijs niet meer op de Saturn website staat, dus ik bedoelde: NU kopen als je die prijs wilt hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Mmm...dus nieuwe modellen met Haswell en specs gelijk aan of beter dan die van de Ativ Book 8 en 9 behoren tot de mogelijkheden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
Ik ben (ook) benieuwd of er een nieuwe Samsung 9 15" komt, met een beter en hoger resolutie scherm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ck2000nl
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 14-04 14:49
@arnoud_h: delen de panelen in de NP900X3E-K01NL en de NP730U3E-K01NL, samen dezelfde techniek? Als het goed is heb ik de NP900X4D-K01NL (de 15"broer) bij de Mycom gezien, en ik vond de kleurenweergave ronduit slecht. Het scherm van de NP730U3E-K01NL blinkt daarbij echt uit, vandaar de vraag...

(is de NP900X3E-K01NL ergens "live" te zien?)

| Sony VAIO Pro 13" 8GB 256GB ssd Windows 8 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Regeneration
  • Niet online
ck2000nl schreef op woensdag 29 mei 2013 @ 20:07:
@arnoud_h: delen de panelen in de NP900X3E-K01NL en de NP730U3E-K01NL, samen dezelfde techniek? Als het goed is heb ik de NP900X4D-K01NL (de 15"broer) bij de Mycom gezien, en ik vond de kleurenweergave ronduit slecht. Het scherm van de NP730U3E-K01NL blinkt daarbij echt uit, vandaar de vraag...
De 15" 9 series heeft inderdaad een veel minder TN paneel heeft. In de andere 9 series zitten PLS schermen, wat vergelijkbaar is met IPS. Je kan dit ook in reviews terugvinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
De panelen in de 730U3E en de 900X3E zijn beiden Full HD PLS schermen inderdaad, maar geen identieke panelen. De panelen in de 900X3E zijn iets dunner dan die in de 730U3E. Ook is het paneel van de 900X3E iets matter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

@Arnoud_H:

Hypothetisch gezien, stel je zoekt een nieuwe premium laptop met specs zoals de Book 8, maar met Haswell i7, een SSD van 500gb of meer en mogelijk een NVidia kaart waarbij de Book 8 en de rest van de huidige Samsung line-up al zijn afgevallen.

Zou je dan zeggen dat het zin heeft om de aankondiging af te wachten of kun je dan beter voor 20 juni alvast bij een andere fabrikant je aankoop doen?

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 29-05-2013 23:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Ik zou nooit een ander merk aanraden :-P

Maar het heeft geen zin om voor dit specifieke geval te wachten tot 20 juni.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Cheers :)

Op het forum van notebookreview stellen Amerikaanse gebruikers dat de plastic onderkant van de nieuwe 7 serie / Book 8 snel bekrast en dat het er alle schijn van heeft dat het plastic geverft is aan de oppervlakte i.p.v. dat het plastic zelf de juiste kleur heeft meegekregen voor het uithardde.

Zou een van de alziende Koreanen kunnen verduidelijken of het al dan niet waar is dat de plastic onderkant redelijk makkelijk bekrast zijn zwarte kleur verliest?

[ Voor 99% gewijzigd door Verwijderd op 30-05-2013 21:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGd
Verwijderd schreef op donderdag 30 mei 2013 @ 13:29:
Cheers :)

Op het forum van notebookreview stellen Amerikaanse gebruikers dat de plastic onderkant van de nieuwe 7 serie / Book 8 snel bekrast en dat het er alle schijn van heeft dat het plastic geverft is aan de oppervlakte i.p.v. dat het plastic zelf de juiste kleur heeft meegekregen voor het uithardde.

Zou een van de alziende Koreanen kunnen verduidelijken of het al dan niet waar is dat de plastic onderkant redelijk makkelijk bekrast zijn zwarte kleur verliest?
Ik kan in ieder geval bevestigen dat het plastic inderdaad geverft is. Heb 'm opengehaald om een SSD in te plaatsen, en de binnenkant is niet zwart, maar zilver. Ik heb dus nog geen idee of het ook daadwerkelijk snel bekrast. Verder een prachtige laptop overigens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Bedankt voor je reactie. Zou je ook wat meer kunnen vertellen over hoe die bevalt in het dagelijks gebruik? Ik ben bijvoorbeeld erg benieuwd hoe lang de batterij meegaat bij normaal en zwaar gebruik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGd
Ik heb er nog niet veel mee kunnen werken, maar zodra ik een beter beeld heb laat ik weer wat horen. Overigens wordt in de reviews over deze laptop de batterijduur als groot plusplunt benoemd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mafiatounes
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online
Ik hoop dat Samsung zo snel mogelijk de Book 8 met een snelle Haswell gaat uitrusten, heb dringend een laptop nodig de Book 8 of een Asus N550 zullen mijn huidige Asus N61 vervangen deze wordt wat trager en vertrouw de hdd voor geen meter.

Verder wil ik bij mijn volgende laptop de wifi module wisselen met een 802.11 AC kaartje van Intel, en een andere must is een 256gb 840 Pro SSD toevoegen, de 1TB HDD gaat dan in een externe usb 3.0 behuizing.

Multiple pc builds in progress

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NRGd
Ik begreep zelf uit eerder berichten in dit topic dat de Ativ Book 8 niet zo snel met Haswell zal gaan komen.
Ik ben geen expert op het gebied van Haswell, maar naar wat ik heb begrepen zitten de voordelen voornamelijk op de geintegreerde GPU en de verlengde accuduur, niet een enorme snelheidstoename (correct me if I'm wrong...).

Deze laptop heeft al een snelle processor, een goede GPU en een lange accuduur. Vraag is dus wat je dan echt verwacht van Haswell en of dat de moeite waard is om te wachten.

Overigens ben ik erg tevreden over de accuduur in het dagelijks gebruik. Ik houd het niet precies bij, maar met licht gebruik (Internet, Word, med. brightness) doe ik er zo 8 uur mee. Als ik wat zwaarder werk doe (Indesign, Illustrator) loopt dat terug naar een uurtje of 4/5.

Met de Samsung 840 pro erin start ie op in 10 seconden, en is direct weer wakker uit slaap. Laptop wordt wel beetje warm aan de onderkant, maar niet heel storend. Scherm is prachtig, W8 is even wennen maar heeft best wat aardige trucks. Touchpad werkt fijn, toetsenbord is even wennen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arnoud_h
Als jij de notebook flink belast zul je weinig verschil merken inderdaad met Haswell. Daarmee heb je vooral voordeel als 't ding idle kan zijn.

Binnenkort een tweakers review van de Book 8.
Pagina: 1 2 3 Laatste