Externe usb met meerdere partities wordt deels herkend

Pagina: 1
Acties:

• martinx76
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 29-02-2024
Gisteren is de voeding van mijn PC er met een flinke klap uitgegaan. Zelfs de aardlekschakelaar vond het nodig om er uit te slaan. Gevolg pc gerooster.
Heb een nieuwe gekocht, leuk maar niet op dit moment.
Heb mijn oude HD omgebouwd tot externe HD, maar het probleem is nu dat hij maar 2 van de 5 partities herkent.
Nieuwe pc draait windows 7.
Heb de hd ook op mijn asus eee900 aangesloten, zelfde resultaat.
Heb Testdisk gedownload, maar die ziet ook maar 2 partities.

Diagnose definitief kapot of ziet iemand nog mogelijkheden?

Tuurlijk: waar een wil is, is een weg. Maar op de mijne zijn altijd wegwerkzaamheden.

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Als de schijf het verder wel doet dan lijkt het me gewoon een corrupte partitietabel. Je kunt eens met verschilllende recovery tools kijken of je iets kan vinden (zie Thematopic: Datarecovery).

Als je kijkt in de diskmanagement, wat zie je daar dan staan? Is de ruimte van de overige 3 partities wel ergens aan toegewezen of niet?

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10:39
Heb mijn oude HD omgebouwd tot externe HD, maar het probleem is nu dat hij maar 2 van de 5 partities herkent.
Welke partities worden wel en niet herkend? Aangezien je vijf partities had zal er ws iig 1 Primaire partitie op de schijf hebben gezeten (om van te booten) en ook één Extended partitie (waar dan weer Logische partities in kunnen zitten).