Nieuwe videokaart, maar welke te bestellen?

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Vanaf een week geleden krijg ik allemaal rare strepen op mijn beeld, wat een fout in mijn videokaart blijkt te zijn. Nu moet ik een nieuwe videokaart kopen, maar ik zou echt niet weten welke. Wat ik met name op mijn computer doe: Photoshop, Illustrator, films kijken (speelt tot 720p), films (720p) en foto's bewerken etc.

Mijn PC is 4-5 jaar oud en heeft de volgende specificaties (zie foto's)

Afbeeldingslocatie: http://img42.imageshack.us/img42/969/specificatiespcpeter1.png

Afbeeldingslocatie: http://img801.imageshack.us/img801/9213/specificatiespcpeter2.png

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SonicRPR
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 26-08 20:37
Hier heb je gelukkig geen "powerhouse" voor nodig en denk dat je relatief goedkoop uit kan zijn. Een ATI 6450 kaartje heb je voor rond de 40 euro al en doet alles wat je aangeeft perfect. Zelfs spellen zijn er nog redelijk mee te spellen in 720p formaat. Wil je op grafisch gebied toch iets meer "oompff" dan is de 6670 ook aan te raden, die is rond de 70 euro. (om even aan te geven, heb zelf hier een tweede pc staan met een 5450, de voorloper, en die laat alles wat jij aangeeft vloeiend lopen in 1080p zelfs).

Misschien dat andere meer weten over de Nvidia kaarten, hier lig ik zelf al ruim 3 jaar uit. Ik denk in ieder geval dat voor deze eisen de merken/basissnelheden niet veel uitmaken.

[ Voor 12% gewijzigd door SonicRPR op 02-09-2011 10:13 . Reden: aanvulling ]

"Kennis is slechts de briljantheid in de organisatie van ideeen. Het is geen ware wijsheid. De ware wijsheid gaat voorbij aan kennis."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie!

Dan ga ik denk ik voor de 6670, €70,- vind ik een goede prijs en dan ben ik ook wat beter voorbereid op de toekomst ;).

Iemand nog suggesties m.b.t. Nvidea? Argumenten waarom ik daarvoor zou moeten kiezen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• agoNITE
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 13-09 10:04
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 12:29:
Bedankt voor je reactie!

Dan ga ik denk ik voor de 6670, €70,- vind ik een goede prijs en dan ben ik ook wat beter voorbereid op de toekomst ;).

Iemand nog suggesties m.b.t. Nvidea? Argumenten waarom ik daarvoor zou moeten kiezen?
Voor nVidea kiezen zal moeilijk gaan, zou dan nVidia eens proberen :p *bijna vakantie modus*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je al eens in **LET OP** Welke videokaart moet ik kopen? gekeken? Die geeft je een aardig idee van wat je nodig hebt met jouw eisen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Big Womly
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 01-09 13:39

Big Womly

Live forever, or die trying

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 12:29:
Ik denk dat je moeilijk kunt stellen om met zo'n kaart, of zelfs die pc tout court, dat je voorbereid bent op de toekomst.

When you talk to God it's called prayer, but when God talks to you it's called schizophrenia

Pagina: 1