Hey,
ook ik ben op zoek naar een nieuwe pc. Voordat ik vertel wat ik in gedachten heb, eerst wat over mezelf:
Mijn vorige computer is een jaar geleden kapot gegaan, ik heb dus al een jaar niet serieus gegamed.
Aangezien ik net met een nieuwe studie was begonnen koos ik ervoor even een tijdje zonder te doen, om afleiding te voorkomen. Natuurlijk mis ik het wel, zeker met het oog op de release van TESV: Skyrim!
Dit wordt ook de eerste game waardoor ik mijn pc ga kopen, voor de rest wil ik dat ik er de aankomende jaren weer lekker op kunnen gamen. Ik speel hoofdzakelijk RPG's (of MMO's) en kan soms best hardcore zijn.
Daarnaast ga ik voor mijn studie een nieuw tekenprogramma gebruiken: Autodesk: Revit Architecture (minimale systeemeisen 4g werkgeheugen en 1g videokaart). Dit programma gaat dus niet draaien op mijn netbook

.
Dat zijn de belangrijkste redenen waardoor ik mijn pc ga aanschaffen.
Ik heb er ongeveer €800 euro voor over. Het gamesysteem komt uit op €600, vandaar mijn vraag: welke onderdelen kan ik het beste verbeteren voor het beste resultaat. Randapparatuur heb ik nog, mijn scherm is redelijk verouderd (Samsung SyncMaster 206BW) maar ik hoop deze nog te kunnen gebruiken.
Zelf heb ik er niet erg veel verstand van, en heb dus geen flauw idee wat te verbeteren. Ik zat te denken aan het volgende:
- Het liefst wil ik een processor gelijk aan of beter dan een i5, is de processor uit het High-endsysteem dan een goede keus? Ik zie dat de AMD processor uit het Gamesysteem goedkoper is, maar wel sneller?
- De SSD trekt me wel erg aan, sneller is altijd beter

. Ik download veel films maar hiervoor gebruik ik dan wel een externe schijf. De SSD van Crucial vind ik vrij duur, dus dan liever die van Kingston.
- Naast mijn monitor wil ik tegelijkertijd ook mijn TV erop aansluiten. Ik zie dat de videokaart zowel DVI als HDMI heeft dus dit moet geen probleem zijn.
- In de toekomst wil ik het systeem kunnen uitbreiden, eventueel met een extra videokaart. Is dit mogelijk?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 17,50 | € 17,50 |
1 | Cooler Master CM 690 II | € 66,50 | € 66,50 |
1 | Cooler Master Hyper 212 Plus | € 21,95 | € 21,95 |
1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 171,- | € 171,- |
1 | XFX Pro 450W | € 48,95 | € 48,95 |
1 | Kingston SSDNow V+100 SVP100S2/96G (stand-alone drive) 96GB | € 99,70 | € 99,70 |
1 | Kingston HyperX KHX1600C9D3K2/8G | € 43,49 | € 43,49 |
1 | Asrock 970 Extreme4 | € 83,- | € 83,- |
1 | Sapphire HD6950 Dual Fan 1GB GDDR5 PCI-E | € 204,90 | € 204,90 |
Bekijk collectie
Importeer producten | Totaal | € 756,99 |
Zijn dit goede keuzes, of zijn er betere keuzes te maken??
Bij voorbaat dank!