Ik hoop dat jullie nu willen reageren.

(3e keer dat ik dit bericht nu post.

)
Hallo tweakers!
Al lange tijd ben ik van plan om een PC samen te stellen, zelf heb ik 3 samenstellingen gemaakt.
Echter zit ik erg te twijfelen tussen
Sandy Bridge vs
Ivy Bridge en
Fermi vs
Kepler.
Volgend jaar komen deze nieuwe generaties uit, zelf kan ik niet de keuze maken om nu een PC te kopen of over een paar maanden als Ivy Birdge en de Kepler generatie uit is.
Kan iemand mij uitleggen wat het echte duidelijke verschil tussen Sandy Bridge (32 nm) vs Ivy bridge (21 nm) is en Fermi (40 nm) vs Kepler (28 nm), ik heb zo gelezen dat Ivy Birdge maar een paar % prestatiewinst levert en Kepler energiezuiniger is alleen is dat een goede reden om te wachten?
Anyways, ik heb dus 3 samenstellingen gemaakt :
gallery: Dennis.H
Het probleem is bij deze samenstelling dat ik niet kan kiezen uit de volgende componenten :
- ASRock Z68 Extreme 4 Gen3 vs ASUS P8Z68-V PRO
- GTX560 SLI vs GTX570 (later misschien een 2e) vs GTX580
Zou iemand kunnen uitleggen wat de beste keuze is een waarom?
Maar uit één van deze samenstellingen wil ik dus kiezen, en het systeem zou ik volgende maand willen aanschaffen.
Het systeem zou ik later ook willen overclocken, de koeler hiervoor koop ik later, waarschijnlijk wordt het de Corsair H100.
(Trouwens, ik kan niet afwijken van Intel en NVIDIA, die combinatie is het beste voor Flight Simulator vandaar.)
Voor welke doeleinden ga ik deze PC gebruiken?
Flight Simulator X met addons, Battlefield 3, af en toe foto- en videobewerking : Photoshop en Sony Vegas/Adobe after FX en school/internet.
Maar hoofdzakelijk gaming.
Zijn er ook dingen die er meegenomen worden naar je volgende systeem?- Be Quiet Straight Power E7 700W --> kan dit wel met deze 3 samenstellingen?
- Linksys WMP600N
- 2x Samsung SP2504C (2x 250GB)
Misschien mijn huidige videokaart als extra XFX HD 4850 512 MB (HD-485X-YNFC)
Toebehoren zoals speakers, headset, tobo en muis.
Ik zou graag antwoord hebben op de vragen met een kleine toelichting zodat ik weet waarom.
Bedankt,
Dennis

[Voor 3% gewijzigd door Denniszx op 04-11-2011 21:43]