Toon posts:

[BBG aanschaf] Gamesysteem Vorige deelOverzichtVolgende deelLaatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 53 54 55 Laatste
Acties:
  • 124.804 views

• ninosm1
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 01-06 13:16
MGanseij schreef op woensdag 02 november 2011 @ 19:59:
#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung SpinPoint M8 HN-M101MBB, 1TB SATA-300, 8MB, 5400rpm€ 99,90€ 99,90
1Sony Optiarc AD-7261S Zwart€ 18,85€ 18,85
1Antec One Hundred Window€ 52,31€ 52,31
1Cooler Master Hyper TX3€ 14,95€ 14,95
1OCZ Fatal1ty 750W€ 85,-€ 85,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 33,85€ 33,85
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 103,90€ 103,90
1Asrock 870 Extreme3 R2.0€ 63,58€ 63,58
1Club3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition€ 220,-€ 220,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 692,34

Ik heb gekeken naar de BBG van tweakers en de configuratie wat aangepast naar mijn wensen, maar ik weet niet zeker of alles wel compatibel met elkaar is, aangezien ik een leek ben op dit gebied :-(, dus ik zou het zeer op prijs stellen als iemand een vluchtige blik kan werpen op deze configuratie om te kijken of hij kan draaien op deze manier/compatibel is.

Wat mag het systeem gaan kosten?

Mijn budget ligt rond de 750 euro, het liefst daaronder.

Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.) Bij een monitor is het type of iig het noemen van de resolutie wel handig.

Alle randapparatuur heb ik zelf al, d.w.z. een muis, een monitor (1680x1050), toetsenbord en headset.

Wat denk je allemaal nodig te hebben? (SSD bijvoorbeeld iets?)

een goed werkende computer met de bovenstaande componenten vind ik al voldoende :), ik heb geen behoefte aan een SSD.

Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
met het oog op de toekomst wil ik graag later, wanneer ik genoeg geld heb, een tweede videokaart, van dezelfde soort uiteraard, erbij kopen. Daarom wil ik ook graag dat het systeem op dit moment genoeg voeding/ruimte daarvoor heeft, zodat ik later alleen die tweede videokaart erbij hoef te zetten.

Wat voor soort gamer ben je?

Ik ben een redelijk fanatiek game en ik wil battlefield 3 goed kunnen draaien, het liefst met gemiddeld 60 fps o.i.d. met geen slippertjes onder 40 fps, (dit hoeft niet per se op ultra voor mijn part is het op medium.)
ik zou een HDD nemen met minimaal 32MB Hardeschijf Cache

een OCZ Fatal1ty 750W lijkt me nogal te overdreven voor dat systeem :+ ik zou deze nemen : pricewatch: Corsair Builder CX500 V2

verder lijkt het me wel een goed systeem

• bertp1
  • Registratie: Maart 2011
  • Niet online
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 692,34

Ik heb gekeken naar de BBG van tweakers en de configuratie wat aangepast naar mijn wensen, maar ik weet niet zeker of alles wel compatibel met elkaar is, aangezien ik een leek ben op dit gebied :-(, dus ik zou het zeer op prijs stellen als iemand een vluchtige blik kan werpen op deze configuratie om te kijken of hij kan draaien op deze manier/compatibel is.

Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.) Bij een monitor is het type of iig het noemen van de resolutie wel handig.

Alle randapparatuur heb ik zelf al, d.w.z. een muis, een monitor (1680x1050), toetsenbord en headset.

een goed werkende computer met de bovenstaande componenten vind ik al voldoende :), ik heb geen behoefte aan een SSD.

met het oog op de toekomst wil ik graag later, wanneer ik genoeg geld heb, een tweede videokaart, van dezelfde soort uiteraard, erbij kopen. Daarom wil ik ook graag dat het systeem op dit moment genoeg voeding/ruimte daarvoor heeft, zodat ik later alleen die tweede videokaart erbij hoef te zetten.

Ik ben een redelijk fanatiek game en ik wil battlefield 3 goed kunnen draaien, het liefst met gemiddeld 60 fps o.i.d. met geen slippertjes onder 40 fps, (dit hoeft niet per se op ultra voor mijn part is het op medium.)
zoals hierboven al gezegd:
- hdd vervangen (bv smasung spinpoint f3)
echter zijn hdd's atm heel erg duur, je evt een oude gebruiken ofzo tot ze terug goedkoper worden (kan toch zon 80 euro verschil maken)

- een voeding zoals de corsair builder cx500 zoals hierboven is idd al meer dan voldoende voor jou systeem, tenzij je er nog een videokaart wilt bijzetten dan moet je idd een iets sterkere nemen, maar niet de ocz (neem bv xfx pro 650).
ik raad trouwens af later nog een 2de 6950 te nemen, 1tje kan al bf3 op medium zeker draaien en binnenkort komen de nieuwe videokaarten van amd uit (neem je mis wel beter een mobo met pcie 3.0 ondersteuning maar die zijn er nog niet met amd sockets). eigenlijk investeer je dat geld beter in een ssd (als je een van 64 gb (90 euro) neemt kan je al os+browser+ enkele programma's daarop installeren en dat maakt al een groot verschil.

- je cpu koeler is nogal luidruchtig, voor iets meer geld kan je pricewatch: Cooler Master Hyper 212 Plus nemen, voor nog iets meer pricewatch: Zalman CNPS10X Performa
die zijn al een stuk beter

• art1fex
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 22-10-2021
bertp1 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 20:53:
echter zijn hdd's atm heel erg duur, je evt een oude gebruiken ofzo tot ze terug goedkoper worden (kan toch zon 80 euro verschil maken)
Dat is exact wat ik ook ga doen.

• ninosm1
[...]
ik raad trouwens af later nog een 2de 6950 te nemen, 1tje kan al bf3 op medium zeker draaien

-
een 6950 kan BF3 zelfs op ultra ;)

• Camacha
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 03-07-2017

Camacha

Herder of bits.

Camacha schreef op maandag 31 oktober 2011 @ 03:32:
Hoe zit dat eigenlijk met moederborden zoals de populaire Asrock P67 Extreme 4 gen 3 en USB 3? Er zitten 3 USB-poorten aan de achterkant en en header op waarop nog twee extra USB3 poorten op aangesloten kunnen worden. Betekent dit dat er in totaal 4 USB 3 poorten beschikbaar zijn, of zorgt het een dat het ander niet meer (volledig) beschikbaar is zoals dat soms het geval is bij PCI-E-snelheden?

De handleiding zegt

[...]

maar daar blijkt niet echt het een of het ander uit.
Iemand? Diverse reviews of de handleiding helpen me niet echt verder en het is wel erg prettig om even te bevestigen.

Persuader of bytes.

• blackspeedy
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 09:27
hallo allemaal,

Ik wil mijn pc bestellen, alleen nu zie ik dat mijn moederbord maar 1759MB ondersteunt van de grafische adapter. Bedoelen ze hiermee mijn onboard adapter? zie linken hieronder.

http://www.zercom.eu/inde...ts.view&product_id=123576 (Gigabyte Z68X-UD3H-B3)
http://www.zercom.eu/inde...ts.view&product_id=123403 (Sapphire Radeon HD6950)

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Camacha schreef op woensdag 02 november 2011 @ 21:14:
[...]

Iemand? Diverse reviews of de handleiding helpen me niet echt verder en het is wel erg prettig om even te bevestigen.
Lijkt mij dat er gewoon twee controllers op zitten, is totaal niet logisch om één controller te hebben dan moet je de sporen over het hele PCB laten lopen, denk dat het dan simpeler is om twee controllers te plaatsen.

Maar sowieso waarom denk je dat je ze niet tegelijk kan gebruiken? Zou toch totaal niet logisch zijn?

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

• ninosm1
kun je trouwens de pricewatch: Club3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition flashen naar een 6970 ?

• TrekDr0p
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10:27

TrekDr0p

QR niet scannen

blackspeedy schreef op woensdag 02 november 2011 @ 21:20:
hallo allemaal,

Ik wil mijn pc bestellen, alleen nu zie ik dat mijn moederbord maar 1759MB ondersteunt van de grafische adapter. Bedoelen ze hiermee mijn onboard adapter? zie linken hieronder.

http://www.zercom.eu/inde...ts.view&product_id=123576 (Gigabyte Z68X-UD3H-B3)
http://www.zercom.eu/inde...ts.view&product_id=123403 (Sapphire Radeon HD6950)
is je onboard, dus geen zorgen.

• blackspeedy
@TrekDr0p

dankjewel voor je snelle reactie, kan ik weer verder met bestellen.
btw: is http://www.zercom.eu/ gewoon een betrouwbare shop?

• art1fex
  • Laatst online: 22-10-2021
blackspeedy schreef op woensdag 02 november 2011 @ 21:37:
@TrekDr0p

Ìk schrok even, heb zojuist ook hetzelfde moederbord besteld en ook bij Zercom toevallig.

Kon er ook al niets over vinden op de site van Gigabyte zelf. :)

• blackspeedy
@art1fex

haha nu hebben er 2 mensen profijt van;)

• Ercan Bulbul
  • Laatst online: 10-02-2020
blackspeedy schreef op woensdag 02 november 2011 @ 21:37:
@TrekDr0p

Blackspeedy tweakers heeft ook een sectie waarin reviews over shops worden bijgehouden. Kijk zelf maar:

http://tweakers.net/shopreview/4230/zercom-computers.html

• ninosm1
-The_Mask- schreef op woensdag 02 november 2011 @ 21:43:
[...]

Elke HD6950 kan maar bij elke HD6950 kan het ook mislukken. ;)
haha :P ik dacht dat de nieuwere versies van de 6950 dat niet konden omdat ze "ge-lazerd" zijn ofzo weet niet meer precies wat het was :?

• blackspeedy
Ercan Bulbul schreef op woensdag 02 november 2011 @ 21:41:
[...]

Blackspeedy tweakers heeft ook een sectie waarin reviews over shops worden bijgehouden. Kijk zelf maar:

http://tweakers.net/shopreview/4230/zercom-computers.html
ja ik had die gezien ja, eigenlijk wilde ik meer een bevestiging ;)
ik gok het er wel op.

• den_dolf
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 20-10-2015
Ik heb zelf een Club 3D 6950 en daar lukte het niet mee. vorige week gekocht.

• ninosm1
den_dolf schreef op woensdag 02 november 2011 @ 21:46:
Ik heb zelf een Club 3D 6950 en daar lukte het niet mee. vorige week gekocht.
hmm... misschien moet ik toch maar de dirt 3 versie nemen? volgens http://forums.guru3d.com/showthread.php?t=350307 kan de dirt3 versie wel geflashd worden :P
alleen vraag ik me af of een 500watt PSU wel genoeg is voor een flashed 6970

• -The_Mask-
  • Niet online
Er zijn ook genoeg mensen waarbij de Sapphire DiRT3 niet wil, voor het verbruik maakt het niet heel veel uit.

AMD Nieuwsdiscussie

• den_dolf
http://www.techpowerup.com/articles/overclocking/vidcard/159

het is gewoon geluk hebben... denk dat de kans dat je nou nog kan unlocken erg klein is.

• bartbh
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
ninosm1 schreef op dinsdag 01 november 2011 @ 15:00:
[...]

:P Kun je dan misschien een screen maken van de FPS en hier posten?
Screenshot ben ik nog vergeten te maken, maar ik zit zo tussen de 30-55~60 fps. Beetje afhankelijk van het level etc.

Wel is het goed dat ik toch nog voor de low profile geheugenstrips ben gegaan, aangezien de fan van de Zalman nu echt precies rust op de bovenkant van het geheugen. Kortom, dat past dus nét!

edit:
Resolutie is 1920x1200 en alles op ultra, dus ook die 4x filtering.

[Voor 7% gewijzigd door bartbh op 02-11-2011 22:04]

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-05 14:23
#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 692,34

Ik zou een andere voeding nemen, bijvoorbeeld de XFX Black of Corsair TX, daarnaast low profile geheugen en ik zou overwegen om het bestellen van de harde schijf wat uit te stellen totdat de prijzen gezakt zijn als je er nog ergens eentje hebt liggen.

Ook zou je kunnen overwegen voor de 6870 te gaan, die trekt bf3 op jou resolutie prima op medium, is een slok goedkoper en kun je later goedkoop een 2e handsje bijprikken voor CF.

• -The_Mask-
  • Niet online
den_dolf schreef op woensdag 02 november 2011 @ 21:54:
http://www.techpowerup.com/articles/overclocking/vidcard/159

het is gewoon geluk hebben... denk dat de kans dat je nou nog kan unlocken erg klein is.
Dat is sowieso niet de juiste manier voor de huidige kaarten, je moet het bios van je eigen kaart aanpassen met RBE.

AMD Nieuwsdiscussie

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

-The_Mask- schreef op woensdag 02 november 2011 @ 21:24:
Lijkt mij dat er gewoon twee controllers op zitten, is totaal niet logisch om één controller te hebben dan moet je de sporen over het hele PCB laten lopen, denk dat het dan simpeler is om twee controllers te plaatsen.

Maar sowieso waarom denk je dat je ze niet tegelijk kan gebruiken? Zou toch totaal niet logisch zijn?
Ik heb inderdaad gelezen over twee controllers. Van onze buren ( :+ ):
Het bord biedt vier keer USB 3.0, twee maal aan de achterzijde, tweemaal intern. Voor het eerst komen we een andere controller dan de bekende NEC-chip tegen: USB 3.0 wordt op dit bord verzorgd door twee EtronTech EJ168A chips.
Ik kon alleen slechts informatie vinden over de EtronTech EJ168, in plaats van de in de reviews genoemde EtronTech EJ168A. De laatste lijken alle reviews te noemen, maar die bauwen elkaar ook nog wel eens na. Ik kon geen bron van de fabrikant of iets soortgelijks vinden waaruit blijkt dat de A variant ook twee USB3-poorten aan kan sturen. Het zou prima kunnen dat die A geen donder uitmaakt, maar het zou ook kunnen betekenen dat die chip één, zes of achttien poorten aan kan sturen. Ik weet/wist niet genoeg om dat te kunnen beoordelen.

Dergelijke bordjes worden totaal onduidelijk gemarket, merk ik. Soms zijn het twee poorten volgens de teksten, soms vier, soms allebei afhankelijk van waar je kijkt. Dan heb je ook nog borden die blijkbaar USB3-hubs hebben ingebouwd, waardoor een aantal poorten de snelheid moet delen, net zoals dat soms gebeurt bij PCI-E. Die laatste catagorie is voor USB3-poorten vette nep dus en daar was ik een beetje bang voor. Maar wat jij zegt is op zich wel aardig logisch. Twee poorten aan de achterkant en je gaat geen banen het hele bord over trekken, dus de twee poorten voor de frontpanel hebben dan een eigen chip.

Misschien leek het wel te mooi om waar te zijn om het te geloven :+ Maar vier USB3-poorten is volop prima, twee zou wellicht over een tijdje wat schaars worden (zeker aangezien er bij mij aan ééntje permanent de backup zou hangen). Ik probeer maar redenen te vinden om dat bord niet te kopen, maar ik moet zeggen dat dat me vooralsnog niet erg lukt. Andere borden die beter zijn zonder gek te doen ook niet echt, overigens.

Persuader of bytes.

• bartbh
  • Niet online
Ik heb deze gister binnen gekregen, en het flashen lukt niet helaas.

Zodra ik het bios heb geflashed en de computer herstart, blijf ik zitten met een zwart scherm. Zelfs het bios komt niet in beeld. Ik heb al diverse opties geprobeerd, maar het wil niet lukken. Dus ik heb het originele bios maar weer terug geflashed.

Overigens wordt deze 6950 ook gewoon met een Dirt3 code geleverd.

• bartbh
  • Niet online
-The_Mask- schreef op woensdag 02 november 2011 @ 21:55:
[...]

Dat is sowieso niet de juiste manier voor de huidige kaarten, je moet het bios van je eigen kaart aanpassen met RBE.
Dat weet je zeker, flashen naar een 6970 lukt sowieso niet meer?

• ninosm1
-The_Mask- schreef op woensdag 02 november 2011 @ 21:54:
Er zijn ook genoeg mensen waarbij de Sapphire DiRT3 niet wil, voor het verbruik maakt het niet heel veel uit.
ik weet nu genoeg thanx ;)

@bartbh dan ga ik toch maar weer voor de CLub3D versie :+ omdat je ook Dirt3 krijgt
Heb je trouwens ook geprobeerd om te oc ? zo ja kun je misschien vertellen wat de temps zijn ? en of het dan nodig is om extra fans te kopen ?

• -The_Mask-
  • Niet online
bartbh schreef op woensdag 02 november 2011 @ 21:58:
[...]
Dat weet je zeker, flashen naar een 6970 lukt sowieso niet meer?
Er bestaat sowieso nog wel een kans, maar niet op die manier dat is alleen voor een reference HD6950.

AMD Nieuwsdiscussie

• -The_Mask-
  • Niet online
ninosm1 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 21:59:
[...]

@bartbh dan ga ik toch maar weer voor de CLub3D versie :+ omdat je ook Dirt3 krijgt
Heb je trouwens ook geprobeerd om te oc ? zo ja kun je misschien vertellen wat de temps zijn ? en of het dan nodig is om extra fans te kopen ?
Ik zou zelf eerder de Sapphire DiRT3 doen, zit ook DiRT3 bij en is een veel stillere kaart.

AMD Nieuwsdiscussie

• at00mb0m
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-02 18:23
Heeft iemand idee wanneer de prijzen weer gaan dalen van de HDD's?

• bartbh
  • Niet online
-The_Mask- schreef op woensdag 02 november 2011 @ 22:00:
[...]

Er bestaat sowieso nog wel een kans, maar niet op die manier dat is alleen voor een reference HD6950.
De Club3D is toch een reference build? Aangezien deze ook over de bios switch beschikt, iets wat volgens mij juist een teken is dat het een reference build is?

Maar goed, bij mij is het flashen dus niet gelukt. Wel het bios geflashed, maar niet werkend.

• ninosm1
-The_Mask- schreef op woensdag 02 november 2011 @ 22:01:
[...]

Ik zou zelf eerder de Sapphire DiRT3 doen, zit ook DiRT3 bij en is een veel stillere kaart.
kan ook maar t geluid maakt mij opzich niet zo heel veel uit omdat ik toch een headset gebruikt en dan kan ik toch al t geluid niet horen :P

• Adanteh
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 08-05 22:02
Adante schreef op woensdag 02 november 2011 @ 14:53:
Mensen mensen mensen, het is maar weer tijd voor een systeempje, aangezien ik redelijk ziek word van BF3 spelen op mijn laptopje. Verder zijn er nogal wat games die ik toch nog graag wil spelen (Shogun: Total War 2 bijvoorbeeld) en komen er nog wat leuke titels aan (Skyrim). Het volgende heb ik al! Muis, Tobo+G13, Monitor.
Zonder goede speakers kan ik wel even leven, dus die hoeven er niet bij. Hardeschijf prijzen zijn momenteel niet normaal, dus dat wordt via via al geregeld.

#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 18,20€ 18,20
1Antec One Hundred€ 45,51€ 45,51
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 22,95€ 22,95
1Corsair Builder CX500 V2€ 47,93€ 47,93
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 20,85€ 20,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 542,92

En dat is hem dan, mijn wensenlijstje. Grotendeels uit de BBG gehaald, met nog een paar vragen van mijn kant.

- Deze 6950 2GB kan ik gewoon flashen naar de 6970? En zo ja, moet ik me dan nog druk maken om mijn voeding? Ik zie dat er nogal wat discussie omtrent de GTX560ti is, deze is een redelijk stukje goedkoper maar is deze performance echt aanzienelijk minder dan mijn geselecteerde kaart?

- Overclocken! Als het fatsoenlijk kan, doe ik het altijd. Lijkt me dat het zonder problemen kan. Ik zit alleen even met de koeling (Die moet dan weer van mycom komen, alleen voor de cooler), misschien andere suggesties? Zit ook even met het stroomverbruik.

- Aangezien die 6950 mooie kaartjes zijn en de Crossfire schalen volgens mij echt geniaal is (Right?), lijkt het me zeker de moeite waard om hier een tweede bij te prikken. Dan zit ik (alweer) na te denken over de voeding. Als een voeding waarmee ik er een tweede kaartje bij kan prikken maar een paar centjes extra kost haal ik deze meteen. Als dit toch nog een redelijk prijsverschil is denk ik dat ik een nieuwe voeding samen met een nieuwe 6850 2GB ga halen.

- Een SSD, vrij sterke prijzen maar voorlpig voor mij nog net ietsjes te duur en ik wil toch wel een M4 128gb, omdat ik weet dat ik met 64gb wel heel erg krap ga zitten. En jazeker, ik zit daarvoor natuurlijk ook met een voeding.

Danku danku. Soft limit op 600, Hard limit op 700. Geen voorkeur wat betreft Nvidia en AMD. Zelfde geldt voor AMD en Intel. Vorige kaart was een 4870 1Gb die het prima deed, vorige processor een E8400 die ik ook fijn vond. Ga er verder geen gekke dingen mee doen, misschien af en toe eens, maar die 5 seconden langer wachten kan ik dan wel verdragen. 8gb geheugen lijkt me toch nog zinloos.

Op de vraag wat voor gamer ik dan wel niet ben, antwoord ik graag het volgende: Iemand die jullie, met 12fps op zijn laptop, nog steeds verslaat <3
Any love for me?

• -The_Mask-
  • Niet online
at00mb0m schreef op woensdag 02 november 2011 @ 22:02:
Heeft iemand idee wanneer de prijzen weer gaan dalen van de HDD's?
Zal nog wel een tijd duren.
bartbh schreef op woensdag 02 november 2011 @ 22:04:
[...]

De Club3D is toch een reference build? Aangezien deze ook over de bios switch beschikt, iets wat volgens mij juist een teken is dat het een reference build is?
Nee, dat heeft er niks mee nodig.

Dit is een reference kaart, enige verschil tussen andere fabrikanten zal de sticker op de kaart zijn.
Maar goed, bij mij is het flashen dus niet gelukt. Wel het bios geflashed, maar niet werkend.
Misschien door het verkeerde bios. ;)

AMD Nieuwsdiscussie

• ninosm1
-The_Mask- schreef op woensdag 02 november 2011 @ 22:11:
[...]

[...]

[afbeelding]
Dit is een reference kaart, enige verschil tussen andere fabrikanten zal de sticker op de kaart zijn.

[...]

waar kun je een reference kaart kopen ? heb heel pricewatch doorzocht maar ik kon geen reference kaart vinden :?

• bartbh
  • Niet online
-The_Mask- schreef op woensdag 02 november 2011 @ 22:11:
[...]

[...]

[afbeelding]

[...]

Het kan (of kon) in ieder geval wel met de Club3D, gezien de productreview: Club3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition review door -Bas.

Ik heb het correcte bios gedownload (meerdere versies geprobeerd) maar het flashen an sich lukt, dus het bios wordt correct weggeschreven, alleen bij het opstarten daarna blijft het scherm zwart.

• -The_Mask-
  • Niet online
ninosm1 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 22:12:
[...]

waar kun je een reference kaart kopen ? heb heel pricewatch doorzocht maar ik kon geen reference kaart vinden :?
Alleen tweedehands ze zijn er al lang uit. Maar dat maakt niet zoveel uit, huidige kaarten zijn niet echt minder.
bartbh schreef op woensdag 02 november 2011 @ 22:15:
[...]

Het kan (of kon) in ieder geval wel met de Club3D, gezien de productreview: Club3D Radeon HD 6950 CoolStream Edition review door -Bas.

Ik heb het correcte bios gedownload (meerdere versies geprobeerd) maar het flashen an sich lukt, dus het bios wordt correct weggeschreven, alleen bij het opstarten daarna blijft het scherm zwart.
Is sowieso dom om een bios te flashen van een hele andere kaart. Je kan hem er prima mee slopen. Reference HD6950 en HD6970 waren zo goed als hetzelfde dus dat was geen probleem. Maar een reference HD6970 bios in een willekeurige HD6950 flashen is niet slim.

AMD Nieuwsdiscussie

• abn19
  • Laatst online: 02:46
;w 220 euro :P

• mitsumark
  • Laatst online: 10:30
Inderdaad, je kunt beter alleen de shaders unlocken zonder 6970 bios.
Overigens win je er maar 2-3% mee, dus laat het geen eis zijn.

• bartbh
  • Niet online
-The_Mask- schreef op woensdag 02 november 2011 @ 22:18:
[...]

Alleen tweedehands ze zijn er al lang uit. Maar dat maakt niet zoveel uit, huidige kaarten zijn niet echt minder.

[...]

Is sowieso dom om een bios te flashen van een hele andere kaart. Je kan hem er prima mee slopen. Reference HD6950 en HD6970 waren zo goed als hetzelfde dus dat was geen probleem. Maar een reference HD6970 bios in een willekeurige HD6950 flashen is niet slim.
Ik heb zelf ook de Club3D 6950 en zoals in die review ook aangegeven is, is (of was) het dus mogelijk om deze te flashen naar een 6970.
En er is geen 220 euro overboord, aangezien je met de dual bios gewoon op kunt starten en dan weer het oude bios inladen.

[Voor 7% gewijzigd door bartbh op 02-11-2011 22:34]

• abn19
  • Laatst online: 02:46
bartbh schreef op woensdag 02 november 2011 @ 22:34:
[...]
Ik heb zelf ook de Club3D 6950 en zoals in die review ook aangegeven is, is (of was) het dus mogelijk om deze te flashen naar een 6970.

[...]

En er is geen 220 euro overboord, aangezien je met de dual bios gewoon op kunt starten en dan weer het oude bios inladen.
ja was ook grapje ;)

• Adanteh
Maar wat als je mosfets nu vreemd gaan doen omdat ze niet voor het wattage van een 6970 bedoeld zijn? Dan is het toch echt 220 euro overboord.

• den_dolf
[...]

wat is er nou mis met de Club 3D? zit ook DiRT 3 bij..?

• Spekker
  • Laatst online: 06-06 23:33
den_dolf schreef op woensdag 02 november 2011 @ 23:10:
[...]

wat is er nou mis met de Club 3D? zit ook DiRT 3 bij..?
Dat zegt hij als laatste ''en is een veel stillere kaart'' :F

[Voor 4% gewijzigd door Spekker op 02-11-2011 23:13]

ThinkPad T580 | i7 8550u | 32GB | 1TB SSD

• bartbh
  • Niet online
Net even via de RBE methode de shaders van de Club3D geunlocked, en dat ging gelukkig wel goed :)

• Cageman
  • Registratie: Oktober 2011
  • Laatst online: 10-04 17:48
Ah! Dankje. Hier is mijn lijstje:

#ProductPrijsSubtotaal
1Aerocool Vs-9 Windows€ 32,90€ 32,90
1Corsair Builder CX500 V2€ 47,93€ 47,93
1Sapphire HD6950 Dual Fan 1GB GDDR5 PCI-E€ 205,20€ 205,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 510,31

Ik heb alle onderdelen die missen voor een draaiende pc zelf nog (HDD, muis, tobo, scherm, boxen, DVD). Ik vroeg me vooral af of dit een goede keuze is om later nog eventueel een tweede 6950 bij te zetten. Is dat zo?

[Voor 98% gewijzigd door Cageman op 02-11-2011 23:41]

• mitsumark
Zie de startpost.
Bolletje92 schreef op donderdag 01 september 2011 @ 11:56:
Uiteindelijk willen we ook een beetje eigen inzet zien, dus bedenk eerst eens zelf een samenstelling waarvan jij verwacht dat hij aan jouw eisen voldoet. Je kunt dat het beste doen via de http://tweakers.net/pricewatch/. Zet de onderdelen in een wenslijst, klik onderaan de lijst op 'RML genereren' en post de code die je ziet één op één in je forumbericht alhier. Je zult zien dat er dan een overzichtelijk lijstje van wordt gemaakt.

• Adanteh
Geef dan in ieder geval die 15 euro uit aan een 2GB versie. Met een game zoals Battlefield 3 gebruik je dat zeker.

• mitsumark
Eens, en als je er nog een tweede bij wilt zetten later is 2GB sowieso wel aan te raden.
Overigens heb je voor 2x 6950 wel een betere voeding nodig.

• Adanteh
Aangezien er op mijn verhaal helas niet gereageerd wordt

Wordt nu sowieso een AMD Systeem. Qua upgrade-ability lijkt me dat handiger. Die blijven vaak langer bij dezelfde socket hangen. Intel upgrade is vaak meteen erg duur, en voordat ik ga upgraden heeft Intel toch alweer een nieuwe socket. Zonde om dus een duurder mobo te kopen. Plus het geld dat ik bespaar kan ik mooi gebruiken voor een 6950 2GB. De benchmarks even bekeken van Battlefield 3. Daar maakt het dus geen fuck uit wat voor CPU je hebt. Een i3 geeft dezelfde framerates als een i7. AMD hetzelfde als intel. De load van AMD ligt wel een stuk hoger, maar dat neem ik dan wel voor lief.

ZIt nu vooral nog met dingen zoals de voeding. Wat raden jullie me aan? Ik ben wel van plan er een tweede 6950 bij te prikken (Met eventuele flash naar 6970). Laten we zeggen over een maand of vier. In ieder geval als de 7xxx series uit zijn. Hopen op een priicedrop of een tweedehansje. Is het dan handiger om meteen die voeding te kopen, of kan ik net zo goed nu een lichte kopen, die dan weer verkopen en een nieuwe PSU erbij? Zit vooral even met de extra prijs voor een voeding waarmee ik crossfire kan gaan draaien....

• YourzZ
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 01-05 21:26
[...]

Weet je ook toevallig hoeveel dat scheelt. Ik heb even lopen zoeken en heb dit gevonden:
YouTube: Club3D 6950 fan Club3D 6950 fan (straaljager of ligt dit aan zijn opneem microfoon?) en XFX 6950 is net zo'n grote stofzuiger.

De sapphire heeft echter dit probleem: YouTube: Sapphire 6950 Fan Noise en YouTube: Sapphire 6950 Fan Noise 2 en hij heeft er toevallig 2 die hetzelfde probleem hebben (http://forums.overclockers.com.au/showthread.php?t=980301)
Heeft iemand hier hetzelfde probleem?

• den_dolf
@yourzz: die backside fans hebben allemaal hetzelfde probleem. mijn oude 4870 had ook dit probleem. die fans zijn na een jaar of 2 kapot.
De Club3D is gewoon gefilmd op 100% fanspeed. elke kaart maakt dan een straaljager geluid, al valt het bij de Club 3D best wel mee! het zijn mooie grote fans die je IDLE echt niet hoort. Tijdens het gamen gaan ze wel naar 50% fanspeed en begin je ze duidelijk te horen, maar echt storend vind ik dat niet.

Anoniem: 239805

Adante schreef op donderdag 03 november 2011 @ 01:45:

Wordt nu sowieso een AMD Systeem. Qua upgrade-ability lijkt me dat handiger. Die blijven vaak langer bij dezelfde socket hangen. Intel upgrade is vaak meteen erg duur, en voordat ik ga upgraden heeft Intel toch alweer een nieuwe socket. Zonde om dus een duurder mobo te kopen. Plus het geld dat ik bespaar kan ik mooi gebruiken voor een 6950 2GB. De benchmarks even bekeken van Battlefield 3. Daar maakt het dus geen fuck uit wat voor CPU je hebt. Een i3 geeft dezelfde framerates als een i7. AMD hetzelfde als intel. De load van AMD ligt wel een stuk hoger, maar dat neem ik dan wel voor lief.

ZIt nu vooral nog met dingen zoals de voeding. Wat raden jullie me aan? Ik ben wel van plan er een tweede 6950 bij te prikken (Met eventuele flash naar 6970). Laten we zeggen over een maand of vier. In ieder geval als de 7xxx series uit zijn. Hopen op een priicedrop of een tweedehansje. Is het dan handiger om meteen die voeding te kopen, of kan ik net zo goed nu een lichte kopen, die dan weer verkopen en een nieuwe PSU erbij? Zit vooral even met de extra prijs voor een voeding waarmee ik crossfire kan gaan draaien....
Hey Adante,

Ik zit met exact hetzelfde probleem! Ik heb inmiddels gewoon de 6950 (club3d) gekocht met een voeding van 750W met inderdaad de bedoeling om over een paar maanden er een tweede 6950 bij te hangen. Ik heb wel gelezen dat als je je 6950 flashed naar 6970 en ook nog eens een softwarematige OC van 20% geeft het wattage van 1 kaart al over de 250W gaat... Hopen dus dat 750W zelfs genoeg is.

Toch blijft er een beetje discussie over OF de club3d 6950 cool edition geflashed kan worden. Ik ga het volgende week proberen en zal het dan hier laten weten! Zijn er al meer mensen die het zijn gelukt?

Groetjes!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

2x250W is alsnog maar 500W, waar wil je die rest van de 250W aan uitgeven? 750W is meer dan genoeg.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• Kaj0
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 02-02 19:12
Anoniem: 239805 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 09:06:
[...]

Hey Adante,

Ik zit met exact hetzelfde probleem! Ik heb inmiddels gewoon de 6950 (club3d) gekocht met een voeding van 750W met inderdaad de bedoeling om over een paar maanden er een tweede 6950 bij te hangen. Ik heb wel gelezen dat als je je 6950 flashed naar 6970 en ook nog eens een softwarematige OC van 20% geeft het wattage van 1 kaart al over de 250W gaat... Hopen dus dat 750W zelfs genoeg is.

Toch blijft er een beetje discussie over OF de club3d 6950 cool edition geflashed kan worden. Ik ga het volgende week proberen en zal het dan hier laten weten! Zijn er al meer mensen die het zijn gelukt?

Groetjes!
Mijn club3d 6950 was niet te flashen. Heb alles geprobeerd, volgens mij kwam het erop neer dat je een reference model moest hebben.

• DieHappy
  • Laatst online: 05-06 21:49
Hallo allemaal,

Mijn huidige pc is door tijd en kuren aan vervanging toe. Ik heb al wat hulp gehad van derden om mijn pc samen te stellen en heb de best buy op tweakers ook geraadpleegd. Mijn budget ligt rond de 1000 euro, maar kan met echte meerwaarde hooguit richting de 1200 euro gaan. Ik heb alleen een kast met inhoud nodig en als software windows 7. Tevens moet hij door een online webshop geassembleerd worden, dus losse onderdelen bestellen bij de goedkoopste winkels is niet aan de orde. Ik wil hem vooral voor actuele games, (lichte) webpage design en algemeen gebruik gaan gebruiken. Overklokken is niet aan de orde. Op zich ben ik niet van plan om telkens nieuwe componenten erin te plaatsen, want heb daar de expertise niet voor, al heb ik ooit wel met succes defecte geheugenkaarten vervangen. Mocht ik dus met echte meerwaarde een pc voor rond de 1200 euro krijgen, die duidelijk meer future proof dan van 1000 is, dan kan dat ook. Omdat de interne harde schijven tegenwoordig zo duur zijn, hoop ik genoeg te hebben aan een SSD geheugen voor onder andere windows in combinatie met mijn externe harde schijf van 1TB. Mocht een ouderwetse interne harde schijf toch aan te raden zijn, dan hoor ik het graag. Ik heb de volgende samenstelling gemaakt. (Bij een vaste webshop plus assemblage ben ik wel 100 euro duurder uit.)

#ProductPrijsSubtotaal
1Sony Optiarc AD-7280S-0B0 Zwart€ 16,80€ 16,80
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 84,95€ 84,95
1Cooler Master Gladiator 600€ 47,95€ 47,95
1Cooler Master Vortex Plus€ 22,43€ 22,43
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 178,90€ 178,90
1OCZ ModXStream Pro 700W€ 66,90€ 66,90
1Corsair CSSD-F60GB3-BK 60GB€ 92,-€ 92,-
1Adata XPG Gaming V1.0 AX3U1600GC4G9-2G€ 46,99€ 46,99
1Sapphire HD6950 Dirt3 Edition€ 227,-€ 227,-
1Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3€ 116,85€ 116,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 900,77

• Anoniem: 134818
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online
Slechte voeding (Neem een XFX, corsair, seasonic). K processor maar niet overclocken (neem een i5 2400). Slechte koeler (neem een zalman extreme). zou een andere SSD nemen (die in de BBG word aangeraden.).

[Voor 50% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 03-11-2011 14:17]

• ninosm1
okeee... na een maand ( of meer ) lang zitten twijfelen ben ik er eindelijk uit 8)7

dit is dus wat ik van plan ben om te bestelen :
#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda 7200.12 ST3750528AS, 750GB€ 66,90€ 66,90
1Acer P226HQVbd€ 94,01€ 94,01
1In-win Dragon Slayer€ 49,90€ 49,90
1Gigabyte GK-K6800€ 9,55€ 9,55
1Trust GXT14 Gaming Mouse€ 11,80€ 11,80
1Corsair Builder CX500 V2€ 49,55€ 49,55
1Corsair Vengeance CMZ4GX3M1A1600C9€ 22,50€ 22,50
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 94,90€ 94,90
1Asus M5A78L-M/USB3€ 54,-€ 54,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 673,11

nou heb ik een paar vraagjes :P
1. weet iemand misschien of dit wel goed zo is? bijv of alle kabels goed zijn ( voeding kabel naar de vidkaart enz... weet niet meer hoe je dat noemt :| )
2. kan het nog goedkoper? maar met de zelfde prestaties?
3. nog onderdelen die ik beter kan vervangen door een andere onderdeel?
4. past alles wel in de kast?

alvast bedankt _/-\o_

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-03 15:50
#ProductPrijsSubtotaal
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 84,95€ 84,95
1Cooler Master Gladiator 600€ 47,95€ 47,95
1Corsair Builder CX500 V2€ 47,41€ 47,41
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 151,99€ 151,99
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 40,69€ 40,69
1Sapphire HD6950 Dirt3 Edition€ 227,-€ 227,-
1Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3€ 116,85€ 116,85
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 912,54

Je zou ook eventueel voor meer grafische kracht 2x een pricewatch: Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e er in kunnen zetten en je voeding vervangen voor een pricewatch: XFX ProSeries 750W XXX Edition Ben je wel zo'n 150 euro meer kwijt. http://www.anandtech.com/bench/Product/301?vs=293

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Niet online
K processor zonder overclocken?

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 31-05 14:23
Adante schreef op woensdag 02 november 2011 @ 14:53:

- Deze 6950 2GB kan ik gewoon flashen naar de 6970? En zo ja, moet ik me dan nog druk maken om mijn voeding? Ik zie dat er nogal wat discussie omtrent de GTX560ti is, deze is een redelijk stukje goedkoper maar is deze performance echt aanzienelijk minder dan mijn geselecteerde kaart?

- Overclocken! Als het fatsoenlijk kan, doe ik het altijd. Lijkt me dat het zonder problemen kan. Ik zit alleen even met de koeling (Die moet dan weer van mycom komen, alleen voor de cooler), misschien andere suggesties? Zit ook even met het stroomverbruik.

- Aangezien die 6950 mooie kaartjes zijn en de Crossfire schalen volgens mij echt geniaal is (Right?), lijkt het me zeker de moeite waard om hier een tweede bij te prikken. Dan zit ik (alweer) na te denken over de voeding. Als een voeding waarmee ik er een tweede kaartje bij kan prikken maar een paar centjes extra kost haal ik deze meteen. Als dit toch nog een redelijk prijsverschil is denk ik dat ik een nieuwe voeding samen met een nieuwe 6850 2GB ga halen.

- Een SSD, vrij sterke prijzen maar voorlpig voor mij nog net ietsjes te duur en ik wil toch wel een M4 128gb, omdat ik weet dat ik met 64gb wel heel erg krap ga zitten. En jazeker, ik zit daarvoor natuurlijk ook met een voeding.

Danku danku. Soft limit op 600, Hard limit op 700. Geen voorkeur wat betreft Nvidia en AMD. Zelfde geldt voor AMD en Intel. Vorige kaart was een 4870 1Gb die het prima deed, vorige processor een E8400 die ik ook fijn vond. Ga er verder geen gekke dingen mee doen, misschien af en toe eens, maar die 5 seconden langer wachten kan ik dan wel verdragen. 8gb geheugen lijkt me toch nog zinloos.
-Je weet nooit zeker of het flashen goed gaat, maar in principe zou het moeten kunnen. De 6950 heeft iets betere performance, maar hangt erg af van de game, in BF3 is die 2GB geheugen wel een dikke plus.

-Pak liever low profile geheugen, meer ruimte voor je koeler
Adante schreef op donderdag 03 november 2011 @ 01:45:

Voor voedingen verwijs ik je graag door naar [BBG aanschaf] Voedingen - Deel 28 aangezien ik daar niet heel veel verstand van heb. Ik zou zeggen ga voor minimaal een goede 750W (XFX black die atm in BBG staat of een corsair) ga je overklokken zou ik voor 850 gaan, misschien sowieso wel als je het geld er voor hebt.

[Voor 38% gewijzigd door Cyleo op 03-11-2011 15:41]

• thewizard2006
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 21-03 15:50
hij kan inderdaad ook de pricewatch: Intel Core i5 2500 Boxed nemen. De pricewatch: Intel Core i5 2400 is ook een optie maar die is toch iets langzamer en hij zit ruim in zijn budget. Verschil zal niet gigantisch zijn (prijsverschil ook niet)

We've got simultaneous epidemics of obesity and starvation

• Niet online
Nou die 200mhz. :S

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hij kan beter overclocken. Praktisch elk moederbord heeft een 4Ghz preset, dat scheely in performance al flink en vanwege de preset hoef je 0,0 kennis te hebben. Mjjn Asrock doet 4.0, 4.2, 4.4 en 4.6Ghz stabiel vanuit zo'n preset.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

• DieHappy
  • Laatst online: 05-06 21:49
Die verschillende meningen over de processor zijn toch wel verwarrend. :P Is Crucial voor SSD in het algemeen beter dan de Corsair, want de wegschijfsnelhied van de Corsair is veel hoger? Ik merkte wel dat als ik via de website de Crucial neem in plaats van de Corsair dat er een melding komt dat hij botst met de behuizing. Er staat "Voor de gewenste hardeschijf is helaas geen 2.5 slot meer beschikbaar." Met de Corsair SSD krijg ik geen melding.

• Niet online
Geen pc builder gebruiken, die bakt er niets van.

De mening is verdeeld over een ding, dat je niet overklokt. Doe je dat niet, kan je besparen op een fractie langzamere non k processor en dus wat geld in je protomonee huoden.

[Voor 34% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 03-11-2011 16:35]

• Denniszx
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-05 11:38
Omdat mijn bericht verscholen zat onder de andere berichten hierbij nogmaals, ik hoop dat jullie antwoord kunnen geven.

Hallo tweakers!

Al lange tijd ben ik van plan om een PC samen te stellen, zelf heb ik 3 samenstellingen gemaakt.
Echter zit ik erg te twijfelen tussen Sandy Bridge vs Ivy Bridge en Fermi vs Kepler.
Volgend jaar komen deze nieuwe generaties uit, zelf kan ik niet de keuze maken om nu een PC te kopen of over een paar maanden als Ivy Birdge en de Kepler generatie uit is.
Kan iemand mij uitleggen wat het echte duidelijke verschil tussen Sandy Bridge (32 nm) vs Ivy bridge (21 nm) is en Fermi (40 nm) vs Kepler (28 nm), ik heb zo gelezen dat Ivy Birdge maar een paar % prestatiewinst levert en Kepler energiezuiniger is alleen is dat een goede reden om te wachten? 8)7

Anyways, ik heb dus 3 samenstellingen gemaakt :

gallery: Dennis.H

Het probleem is bij deze samenstelling dat ik niet kan kiezen uit de volgende componenten :
  • ASRock Z68 Extreme 4 Gen3 vs ASUS P8Z68-V PRO
  • GTX560 SLI vs GTX570 (later misschien een 2e) vs GTX580
Zou iemand kunnen uitleggen wat de beste keuze is een waarom?
Maar uit één van deze samenstellingen wil ik dus kiezen, en het systeem zou ik volgende maand willen aanschaffen.
Het systeem zou ik later ook willen overclocken, de koeler hiervoor koop ik later, waarschijnlijk wordt het de Corsair H100.
(Trouwens, ik kan niet afwijken van Intel en NVIDIA, die combinatie is het beste voor Flight Simulator vandaar.)

Voor welke doeleinden ga ik deze PC gebruiken?

Flight Simulator X met addons, Battlefield 3, af en toe foto- en videobewerking : Photoshop en Sony Vegas/Adobe after FX en school/internet. ;)
Maar hoofdzakelijk gaming.

Zijn er ook dingen die er meegenomen worden naar je volgende systeem?
  • Be Quiet Straight Power E7 700W --> kan dit wel met deze 3 samenstellingen?
  • Linksys WMP600N
  • 2x Samsung SP2504C (2x 250GB)
Misschien mijn huidige videokaart als extra XFX HD 4850 512 MB (HD-485X-YNFC)
Toebehoren zoals speakers, headset, tobo en muis.

Ik zou graag antwoord hebben op de vragen met een kleine toelichting zodat ik weet waarom. ;)
Bedankt,

Dennis :)
SaN schreef op woensdag 02 november 2011 @ 16:54:
[...]

Voor mij was de keuze tussen Sandy of Ivy bridge makkelijk.

Sandy Bridge is nu zo goed dat hij nog heel lang mee kan. Mocht het ooit toch eens te weinig worden kan je altijd nog upgraden naar een fors goedkoper geworden Ivy bridge.

Voor het overgrote deel van de tijd doet je processor niet teveel en gaat de vcore automatisch naar beneden. Dus om dat kleine verschil in verbruik maak ik me helemaal niet druk.

Ik wacht zelf wel op de 7xxx serie van amd.
Ja inderdaad, ik zou ook nu de PC kunnen komen en die generatie overslaan en upgraden bij de volgende generatie van Intel/NVIDIA.
Mocht het niet genoeg zijn (wat me sterk lijkt) dan zou ik dus kunnen upgraden. ;)
Thanks voor je antwoord.

• Tricq
  • Laatst online: 02-03 10:42
Ik ga zelf ook FS doen met een i5 2500k, 8gb ram, een p8p67 le en een 6950 2gb. Ik ben persoonlijk nu van nvidia afgestapt omdat de ati kaart een stuk zuiniger zou zijn.

Anoniem: 429080

Anoniem: 429080 schreef op woensdag 02 november 2011 @ 19:47:
Kan iemand mij vertellen wat de beste combinatie grafic card & mobo is dat past binnen een complete configuratie van 1000€? Gaat vooral gebruikt worden voor games (rfactor, F1 2011) maar ook beeldbewerking a la photoshop.
Eventueel een tip over een goede monitor is ook welkom.
Alvast dank.
Anyone. Gewoon dat ik een idee heb als ik ga bestellen.
Dank.

• MiliaanR
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 01-06 04:44

MiliaanR

Just for fans.

Anoniem: 429080 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 18:02:
[...]

Dank.
Umh... Misschien het High-End game systeem? 8)7 (die staat op de voor pagina.. ;) )
Misschien die M4 eruit halen en daarvan een 2de HD 6950 kopen

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-05 01:00
Anoniem: 429080 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 18:02:
[...]

Dank.
Wat heb je zelf opgezocht?

What van photoshop ga je doen ? Algemeen of iets specifieks? Kijk eens als CUDA cores worden gebruikt bij die bewerkingen, dan is nvidia een betere keuze.
Wil je SLI of CFX hebben op je moederbord voor later etc etc etc :/

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

• jjoeridc
  • Laatst online: 07:32
[...]
ik raad trouwens af later nog een 2de 6950 te nemen, 1tje kan al bf3 op medium zeker draaien
Inderdaad ZEKER op medium, ultra kan een enkele ook aan...

PSN: joeri213

• Denniszx
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 31-05 11:38
Tricq schreef op donderdag 03 november 2011 @ 17:46:
Ik ga zelf ook FS doen met een i5 2500k, 8gb ram, een p8p67 le en een 6950 2gb. Ik ben persoonlijk nu van nvidia afgestapt omdat de ati kaart een stuk zuiniger zou zijn.
Sorry maar dat raad ik je zwaar af, ga dan voor een GTX560 Ti of een GTX570, NVIDIA blijft nog altijd het beste met FS samenwerken. ;)
Op het moment heb ik een HD 4850 in combinatie met FS2004, de huidige ATI generatie samen met FSX gaat nog wel maar mijn voorkeur gaat nog altijd uit naar NVIDIA.
NVIDIA heeft betere performance en het werkt allemaal net iets beter (bijvoorbeeld AA --> nHancer)

[Voor 23% gewijzigd door Denniszx op 03-11-2011 19:13]

• -The_Mask-
  • Niet online
Volgens mij stampt dat echt uit het stenen tijdperk. Kan ook nergens vinden dat het zo is. Heb jij anders een goede moderne review waar dat uit blijkt?

AMD Nieuwsdiscussie

• Stitch!
  • Laatst online: 05-05 14:49
Ik heb net een nieuwe pc besteld in onderdelen. De dvd-brander, ssd en hdd neem ik mee uit mijn huidige computer. (een x4 925 met een hd 5670 HD) Deze computer zal ik wel blijven gebruiken met een oudere hdd en dvdspeler.

Ik heb besteld:
#ProductPrijsSubtotaal
1XFX HD6950 Dual Fan (HD-695X-CDDC)€ 236,-€ 236,-
1BitFenix Shinobi Core Window€ 54,50€ 54,50
1Corsair Gaming GS600€ 65,45€ 65,45
1Gigabyte GA-Z68XP-UD3€ 109,99€ 109,99
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 685,53

Natuurlijk komt hier nog een windows 7 64 bit licentie bij (studenten korting ;) ) en ik heb nog een fluisterstille antec fan en demp materiaal liggen.

Ik post dit hier omdat ik denk dat het een prima build is tussen de 500 en 1000 euro in en misschien hebben mensen er wat aan. Voor gamen is dit ideaal, en als je in de toekomst meer nodig hebt, kan je makkelijk overclocken en eventueel er nog een 6950 bij gooien. Ik lees hier trouwens weinig over de dual fan van xfx, deze is enorm stil, snel en toch niet de duurste.

Wat denken jullie over deze build?

• Stitch!
jjoeridc schreef op donderdag 03 november 2011 @ 18:07:
[...]

Inderdaad ZEKER op medium, ultra kan een enkele ook aan...
Makkelijk, draai textures op high en de rest op medium, aa op 4 en dit alles op een hd5670, dit zijn trouwens gewoon de auto instellingen, nul lag of problemen tot nu toe.

[Voor 4% gewijzigd door Stitch! op 03-11-2011 19:45]

• benbaba
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
Even verder gekeken en toch gekozen voor een AMD setup met 6870 (toekomst 2e 6870 erbij prikke). Er gaat gegamed worden op 1680x1050. Heb voor nu deze configuratie bij elkaar gezocht.

#ProductPrijsSubtotaal
1Seagate Barracuda ST31000524AS, 1TB€ 103,06€ 103,06
1Zalman Z9 Plus€ 55,50€ 55,50
1Corsair Builder CX500 V2€ 47,41€ 47,41
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 34,05€ 34,05
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 90,16€ 90,16
1XFX HD 6870 1024 MB DDR5 DisplayPort (HD-687A-ZDFC)€ 151,73€ 151,73
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 585,24

Nog een paar vraagtekens
- Is de 6870 genoeg voor de meeste spellen op HIGH (1680x1050)
- Is de voeding 500watt voldoende voor een toekomstige CFX 6870 (zo niet? welke goede wel)
- Kast spreekt me super erg aan. O-) Is deze goed of zijn er beter voor het geld?

Als er nog ander op of aanmerkingen zijn hoor ik het graag :)

• at00mb0m
Schijf alarm status: HD103 1tb spinpoint is gedaald van 152 euro naar 133 euro!

[Voor 4% gewijzigd door at00mb0m op 03-11-2011 19:51]

• Stitch!
benbaba schreef op donderdag 03 november 2011 @ 19:45:

Nog een paar vraagtekens
- Is de 6870 genoeg voor de meeste spellen op HIGH (1680x1050)
- Is de voeding 500watt voldoende voor een toekomstige CFX 6870 (zo niet? welke goede wel)
- Kast spreekt me super erg aan. O-) Is deze goed of zijn er beter voor het geld?

Als er nog ander op of aanmerkingen zijn hoor ik het graag :)
- De 6870 is voor de meeste spellen prima op high, in de toekomst en met de nieuwste zwaarste spellen kan het net ietsje te zwaar zijn.

- Ik zie hier op het forum dat er altijd een te zware voeding word gekozen, dit is opzich niet slecht, want het is beter om je voeding niet onder maximum load te laten draaien. Theoretisch zou 500 zelfs voor een crossfire setup prima zijn, maar het is aan te raden voor een 600 te gaan. Koop voeding altijd van een goed merk, er zit veel goedkope rotzooi tussen. Let bij het kopen van de voeding ook of het crossfire in de toekomst support. Sommige voedingen hebben maar 1 of twee pci aansluitingen. (de 6870 heeft er al twee geloof ik)

- Erg fijne kast, een maat van mij heeft hem, makkelijk in te bouwen, genoeg ruimte voor grotere videokaarten en een goeie koeling. Als je hem mooi vind zou ik het gewoon doen.

Anoniem: 429080

[Ik heb natuurlijk ook zelf gezocht en de info op tweakers is zeker handig alleen ben ik bang dat ik uiteindelijk de bomen niet meer zie door het bos. Ontzettend veel info maar voor iemand zonder ervaring wordt het al snel allemaal teveel...
Het zou specifiek een game pc moeten worden met een oppervlakkig gebruik van photoshop.
Bij cash en carry bijvoorbeeld staan een paar gaming configuraties maar je hebt steeds het gevoel dat er voor hetzelfde geld iets beters bestaat. Om die knoop te kunnen doorhakken had ik graag advies gehad van mensen die er meer ervaring mee hebben (lees GEEN VERKOPERS).

[Voor 13% gewijzigd door Anoniem: 429080 op 03-11-2011 19:56]

• at00mb0m
@stitch welke voeding raad je mij aan met deze samenstelling

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 80,-€ 80,-
1Antec One Hundred€ 45,51€ 45,51
1Corsair Builder CX430 V2€ 37,05€ 37,05
1Kingston SSDNow V+100 SVP100S2/96G (stand-alone drive) 96GB€ 116,50€ 116,50
1Corsair XMS CMX4GX3M2A1600C9€ 20,86€ 20,86
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 90,16€ 90,16
1Sapphire HD 6870 1GB GDDR5 PCI-e€ 146,-€ 146,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 639,41

• Stitch!
at00mb0m schreef op donderdag 03 november 2011 @ 19:55:
@stitch welke voeding raad je mij aan met deze samenstelling
Je kan hier: zelf alles invoeren en kijken op hoeveel je uitkomt, dit is een wat simpelere rekenmachine, beide zijn prima om dit soort dingen te berekenen.

Houd echter rekening met overclocken of een tweede videokaart. Het is zonde later weer een nieuwe voeding te moeten kopen. Hoe zwaarder de voeding hoe meer energie verbruik (over het algemeen, er zijn uitzonderingen) dus koop ook niet gelijk een van 800 wat bij zon setup.

Ik zou zelf op de 550 of 600 gaan zitten bij jou lijstje, maar kijk het zelf eventjes na.

• at00mb0m
@stitch bedankt bro!

• at00mb0m
@ weet je een goeie 600 watt voeding? (die niet snel stuk gaat ;p)

• Stitch!
Ik heb zelf net een gs600 van corsair gekocht, heb er goeie dingen over gehoord/gelezen. De cx600 v2 is iets goedkoper en ook een degelijke keuze, zonder leds. Als duurdere keuze zou je voor de Corsair Enthusiast TX650 V2 kunnen gaan. Ik heb alleen ervaring met Corsair, en ben dus enorm bevooroordeeld.

Kijk anders even op pricewatch, dit is altijd prima als vooronderzoek.

[Voor 9% gewijzigd door Stitch! op 03-11-2011 20:15]

• Niet online
Die calculators zouden samen met de pc builders verbannen moeten worden uit dit topic.

Met een XFX 450 watt zou dat systeem prima deluxe moeten draaien.

[Voor 28% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 03-11-2011 20:19]

• -The_Mask-
  • Niet online
Schijnbaar wil bijna iedereen gewoon slecht advies, want in de topic waarschuwing die je elke keer ziet als je een bericht post staat gewoon dat je de topicstart moet lezen en daar vind je al veel antwoorden of hoe je er aan moet komen.

AMD Nieuwsdiscussie

• Niet online
Ik stel voor irritante pop-ups met non-skippable stukken :Y)

• ninosm1
Stitch! schreef op donderdag 03 november 2011 @ 20:05:
[...]

Je kan hier: zelf alles invoeren en kijken op hoeveel je uitkomt, dit is een wat simpelere rekenmachine, beide zijn prima om dit soort dingen te berekenen.
volgens mij kloppen ze beide niet
de ene zegt weer 540 watt en de andere weer 230 watt ... :P

Btw kan iemand mij misschien helpen met mn vorige reply? ( pagina 211)

• Stitch!
ninosm1 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 22:03:
[...]

volgens mij kloppen ze beide niet
de ene zegt weer 540 watt en de andere weer 230 watt ... :P

Btw kan iemand mij misschien helpen met mn vorige reply? ( pagina 211)
Njah, de expert zeggen blijkbaar dat het onzin is. Ik heb die tweede eerlijk gezegd niet gebruikt, maar die eerste komt op 10w na overeen met mijn gebruik. Als je de apparatuur hebt kan je het zelf ook eventjes doormeten met je huidige voeding.

• WK100
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 23-04 19:29

WK100

Zeer baas.

Is het de moeite en geld waard (ik heb geld over om aan m'n pc uit te geven) om binnenkort van een Asus Crosshair IV Formula + AMD Phenom II 1100T naar een Asus Rampage IV Extreme met een Intel i7 3960X?

• Niet online
Stitch! schreef op donderdag 03 november 2011 @ 22:07:
[...]

Njah, de expert zeggen blijkbaar dat het onzin is. Ik heb die tweede eerlijk gezegd niet gebruikt, maar die eerste komt op 10w na overeen met mijn gebruik.
Gemeten met wat?
Als je de apparatuur hebt kan je het zelf ook eventjes doormeten met je huidige voeding.
Je weet dat je gemeten verbruik anders is dan wat je voeding kan leveren? Een grove versimpeling komt dat neer op dat als je goeie a merk voeding van 500 watt, kan ook daadwerkelijk 500 watt. Dan is wat hij verbruik uit het stop contact dus een stuk hoger dan de load. Dus stel hij levert die 500 watt aan load met een efficientie van 80%, dan is het verbruik uit het stopcontact 625 watt.

• Stitch!
Anoniem: 134818 schreef op donderdag 03 november 2011 @ 22:31:
[...]

Gemeten met wat?

[...]

Je weet dat je gemeten verbruik anders is dan wat je voeding kan leveren? Een grove versimpeling komt dat neer op dat als je goeie a merk voeding van 500 watt, kan ook daadwerkelijk 500 watt. Dan is wat hij verbruik uit het stop contact dus een stuk hoger dan de load. Dus stel hij levert die 500 watt aan load met een efficientie van 80%, dan is het verbruik uit het stopcontact 625 watt.
Juist, ik heb mijn verbruik getest door een voeding van 800w van cm te gebruiken en ik heb het gemeten een plug die je tussen je stopcontact en je kabel stopt. Als hij aangeeft dat hij 450 wat trekt moet je dus een voeding van 550-600 watt kopen.

Again, your the expert, just sharing my experience.

• Peter_Aragorn
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 23-05 16:04
@benbaba:

Ik heb een drietal weken geleden ook de Zalman Z9 Plus gekocht. Een erg fraaie kast met een goede koeling.

https://www.discogs.com/user/Hamlap1988/collection

• Feuille
  • Laatst online: 06-06 09:53
Allemaal bedankt voor jullie advies, ik heb eindelijk mn nieuwe pc besteld. Dit is m geworden:

#ProductPrijsSubtotaal
1Dell Ultrasharp U2312HM€ 185,-€ 185,-
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 18,20€ 18,20
1Cooler Master CM 690 II€ 61,62€ 61,62
1Zalman CNPS10X Performa€ 29,90€ 29,90
1Adata HM-650€ 59,95€ 59,95
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 98,71€ 98,71
1Asrock 970 Extreme4€ 80,70€ 80,70
1Sapphire HD6950 Dirt3 Edition€ 227,60€ 227,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 802,37

Nogmaals bedankt!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-06 05:39
Zonde. Bijna 100 euro duurder, oude brander en de voeding moet je ergens anders halen.

• Camacha

Camacha

Herder of bits.

Doe eens een lijstje dan?

Persuader of bytes.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 05-06 05:39
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Centurion 5 II€ 49,-€ 49,-
1Corsair Enthusiast TX650 V2€ 75,05€ 75,05
1Sapphire HD6950 Dirt3 Edition€ 230,-€ 230,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 799,21

Zoiets? Zit je op 860 bij 1 winkel maar je kan natuurlijk veel meer varieren.

- 1600MHz geheugen is overdreven
- Nieuwere brander
- Goedkopere kast maar doet niet onder aan de 690 (vind het jammer dat mensen de Centurion II onderschatten)
- Betere voeding?

Edit: Geen harde schijf of SSD nodig?

• Niet online
Stitch! schreef op donderdag 03 november 2011 @ 22:41:
[...]

Juist, ik heb mijn verbruik getest door een voeding van 800w van cm te gebruiken en ik heb het gemeten een plug die je tussen je stopcontact en je kabel stopt. Als hij aangeeft dat hij 450 wat trekt moet je dus een voeding van 550-600 watt kopen.
Nee dat betekend dat, er van uit gaande dat jouw plug correct is (reken maar dat er een dikke meet fout in zit), hij 450 watt uit het stop contact haalt. Stel je voeding is 80% efficient, dan is de load op de voeding 360 watt. Dus een voeding die in ieder geval dat kan leveren.

[Voor 4% gewijzigd door Anoniem: 134818 op 04-11-2011 08:34]

• Feuille
  • Laatst online: 06-06 09:53
chim0 schreef op vrijdag 04 november 2011 @ 08:13:
[...]

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Centurion 5 II€ 49,-€ 49,-
1Corsair Enthusiast TX650 V2€ 75,05€ 75,05
1Sapphire HD6950 Dirt3 Edition€ 230,-€ 230,-
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 799,21

Zoiets? Zit je op 860 bij 1 winkel maar je kan natuurlijk veel meer varieren.

- 1600MHz geheugen is overdreven
- Nieuwere brander
- Goedkopere kast maar doet niet onder aan de 690 (vind het jammer dat mensen de Centurion II onderschatten)
- Betere voeding?

Edit: Geen harde schijf of SSD nodig?
Harde schijf gaat er pas in zodra de prijzen gedaald zijn. Tot die tijd heb ik nog wel een oude harde schijf die zal voldoen.

En wat bedoel je met 100 euro duurder? Prijzen zijn toch ong gelijk? Of had je het tegen iemand anders?
Pagina: 1 ... 53 54 55 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je post even de topicstart door.

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee