Hallo Tweakers,
Na jaren van verwaarlozing heb ik besloten om mijn pc weer een upgrade te geven.
Op het moment zit ik qua speelbare games in een heel klein hoekje(amd 3200+, 2gb ram) en is het een beetje huilen met de pet op

.
Natuurlijk kan ik gewoon het High-End systeem kunnen aanschaffen, maar ik hoop dat jullie hierop nog een beetje vorm kunnen geven.
Ik zal jullie alvast met wat informatie verschaffen.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Mijn maximaal te besteden bedrag staat op ~900.
Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.) Bij een monitor is het type of iig het noemen van de resolutie wel handig.
Monitor; iiyma Prolite E2207WSV
Muis; Logitech mx500
Toetsenbord; Logitech g15
Headset; Logitech g35
Wat denk je allemaal nodig te hebben? (SSD bijvoorbeeld iets?)
Op de randapparatuur na zal alles vervangen moeten worden. Ik wel benieuwd ben naar de meerwaarde van SSD.
Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
Niet echt, ik hoop voor dit geld een mooie prijs/kwaliteit pc te kunnen kopen.
Wat voor soort gamer ben je?
All-round met een voorkeur voor shooters zou mij het beste omschrijven.
Naast dat hier op tweakers advies gegeven word over upgrades had ik ook in de Computer Totaal (okt 11) een artikel gevonden over een game systeem. Deze kan ik ook in de topic gooien mocht hier interesse voor zijn.
Om mijn vraag naar advies samen te vatten; help, ik ben lang uit de running geweest en er zijn nu teveel variabelen (door mijn achterstallige upgrade kennis) om zelf een verstandige keuze te maken. Hopelijk kunnen jullie mij met de kennis verschaffen om een verstandige aankoop te maken.
Met vriendelijke groet,
Ravenous
*edit
Ik hoorde ook dat Nvidia een beter keuze zou zijn voor grafische kaart dan bijv; Radeon. Dit omdat Nvidia beter zou zijn omdat het veel software problemen omzeilt met o.a. shaders?
[
Voor 5% gewijzigd door
Verwijderd op 22-10-2011 13:11
]