[BBG aanschaf] Gamesysteem Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 28 ... 55 Laatste
Acties:
  • 130.831 views

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Nog enkele vragen over dit systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 22,95€ 22,95
1Intel Core i5 2500K Boxed€ 182,90€ 182,90
1XFX PRO650W€ 74,90€ 74,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 41,90€ 41,90
1EVGA GeForce GTX 570 Superclocked€ 302,99€ 302,99
1Asrock P67 Extreme4€ 117,81€ 117,81
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 743,45

Is dit een goed moederbord voor de i5 2500k & GTX 570? En is de voeding van 650 W genoeg? En als laatste, is het mogelijk om later nog een zo'n zelfde grafische kaart in te stoppen met dit moederbord en deze voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feuille
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:32
Konjo schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 21:06:
Ik heb nog nooit een CFX of SLI opstelling gehad. Lees er ook verschillende ervaringen over. En je zal toch snel naar een 750w voeding moeten gaan. De prestaties zijn idd een stuk hoger.
Iemand ervaring met HD 6950 in cf?
Ik denk dat een goede 650W voeding het ook wel zou moeten trekken. 6950 CFX ervaring zal je aan iemand anders moeten vragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 21:28:
Nog enkele vragen over dit systeem:

#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Hyper 212 Plus€ 22,95€ 22,95
1XFX PRO650W€ 74,90€ 74,90
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/8G€ 41,90€ 41,90
1EVGA GeForce GTX 570 Superclocked€ 302,99€ 302,99
1Asrock P67 Extreme4€ 117,81€ 117,81
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 743,45

Is dit een goed moederbord voor de i5 2500k & GTX 570? En is de voeding van 650 W genoeg? En als laatste, is het mogelijk om later nog een zo'n zelfde grafische kaart in te stoppen met dit moederbord en deze voeding?
Op zich een prima moederbord voor de 2500k en GTX 570. er kan inderdaad nog zo'n grafische kaart in (SLI) denk er wel aan dat de temparatuur hierdoor toeneemt, goede airflow is dus aan te raden. Trouwens al een gedacht aan een 6950?, ook goede specs en goedkoper.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraxor
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 05-08-2024
Feuille schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 21:40:
[...]

Ik denk dat een goede 650W voeding het ook wel zou moeten trekken. 6950 CFX ervaring zal je aan iemand anders moeten vragen.
Steeds meer games zullen CFX en SLI gaan ondersteunen. Mocht je nog games spelen die voor 2009 uitgekomen zijn kan de ondersteuning iets minder zijn(of helemaal niet). Ik hebe 2 6950's en ben er erg tevreden mee :). Speel Deus Ex(om maar even wat te noemen) en ziet er schitterend uit op 1050x1680 op zo goed als maxed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DRuw
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 18-08 20:36

DRuw

Bacardi Bat on Ice:)

Fraxor schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 22:26:
[...]
Speel Deus Ex(om maar even wat te noemen) en ziet er schitterend uit op 1050x1680 op zo goed als maxed.
Wat heb je dan wel niet nodig om op max te knallen (laat staan eyefinity....)

Deze signature is om volstrekt onduidelijke redenen verwijderd. PVOutput

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

hallo allemaal,

Ik heb nog geen ervaring met het samenstellen van een systeem en dit is dus de eerste keer dat ik een poging waag om zelf een mooi systeem in elkaar te knutselen. Het is allemaal nog niet zo makkelijk en ik wilde daarom graag wat feedback op de lijst die ik tot nu toe heb gemaakt.

Ik wil het systeem aanschaffen voor de volgende dingen:

- zo nu en dan eens een game spelen
- voorbereid zijn op mogelijk 3d / after effects / ps werk
- weer een jaartje of 5 met de pc verder kunnen

dus mijn vraag is zit ik zo gebakken, klopt er iets niet of zou ik met veel goedkoper ook makkelijk uit de voeten kunnen?

alvast bedankt

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung EcoGreen F4EG HD204UI, 2TB€ 59,90€ 59,90
1Lite-On IHAS124 Zwart€ 16,62€ 16,62
1Microsoft Windows 7 Home Premium (NL OEM 64bit)€ 82,95€ 82,95
1Corsair Graphite 600T€ 129,73€ 129,73
1Scythe Mugen 2 Rev. B€ 34,-€ 34,-
1Intel Core i7 2600 Boxed€ 236,-€ 236,-
1Corsair Enthusiast TX750M€ 100,92€ 100,92
1Crucial m4 CT064M4SSD2 64GB€ 86,90€ 86,90
1Corsair Vengeance CMZ8GX3M2A1600C9€ 47,34€ 47,34
1Sapphire HD6950 Dirt3 Edition€ 233,50€ 233,50
1Asrock P67 Extreme4 Gen3€ 134,90€ 134,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.162,76

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraxor
DRuw schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 23:10:
[...]

Wat heb je dan wel niet nodig om op max te knallen (laat staan eyefinity....)
Is volluit maxed hoor, heb alleen iets uitstaan omdat 't niet mijn smaak was, motion blur :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraxor
Scythe mugen is niet meer leverbaar. Mocht je nog een zeldzaam exemplaar op de kop kunnen tikken doen, maar anders Cooler Master Hyper 212 Plus. Aangezien je niet wilt overclocken voldoet deze koeler prima. Buiten de dure kast en de overkill voeding(550/650 nemen) bespaart je een paar tientjes. Mocht je nog CFX willen doen wel laten staan, aangezien je dit moederbord hebt gekozen. Voor de rest zou ik niet weten of je die i7 echt nodig hebt, anders kun je ook een 2600 i5 nemen. Voor de rest volgens mij prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01:09
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 17:34:
[...]

Nou, dan volgens mij niet. Zeker niet gezien AMD ze nu onder de hoede heeft. Daarbij: http://www.hardocp.com/ar...rformance_image_quality/3.
Onder de hoede? Waaruit concludeer je dat? Het is een beta die nu iets beter draait op AMD dan op Nvidia maar we weten niet wat er grafisch allemaal gaat veranderen in de final version.
"The beta won’t include all the graphics features which will make it in the final version".
When the final retail build is released, everything we've seen so far could be turned around completely.
Dus het kan nog alle kanten op maar ik zeg niet dat ik zou willen dat Nvidia wint ofzo maar puur aan het uiterlijk te zien en de dingen die ik lees op Nvidia's website, schreeuwde het voor mij Nvidia, maar het maakt mij echt niet uit op welke kaart ie beter draait.

Ik heb zelf een HD6850 dus voor mij zou het een voordeel zijn als ie beter draait op AMD kaarten maar ik ga het sowieso niet spelen want ik vind het een baggerspel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Konjo
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 10-09 09:49
Fraxor schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 22:26:
[...]

Steeds meer games zullen CFX en SLI gaan ondersteunen. Mocht je nog games spelen die voor 2009 uitgekomen zijn kan de ondersteuning iets minder zijn(of helemaal niet). Ik hebe 2 6950's en ben er erg tevreden mee :). Speel Deus Ex(om maar even wat te noemen) en ziet er schitterend uit op 1050x1680 op zo goed als maxed.
wat voor een voeding gebruik je als ik vragen mag. Ok zal eens gaan kijken naar een CFX opstelling. 2x een dirt 3 edition zal niet slecht zijn :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 06:56:
[...]

Onder de hoede? Waaruit concludeer je dat? Het is een beta die nu iets beter draait op AMD dan op Nvidia maar we weten niet wat er grafisch allemaal gaat veranderen in de final version.

[...]

[...]

Dus het kan nog alle kanten op maar ik zeg niet dat ik zou willen dat Nvidia wint ofzo maar puur aan het uiterlijk te zien en de dingen die ik lees op Nvidia's website, schreeuwde het voor mij Nvidia, maar het maakt mij echt niet uit op welke kaart ie beter draait.

Ik heb zelf een HD6850 dus voor mij zou het een voordeel zijn als ie beter draait op AMD kaarten maar ik ga het sowieso niet spelen want ik vind het een baggerspel.
Alleen maar weer hear-say van meneer chimo, ik dacht dat je in de jaren nu wel wat geleerd had. Guess i was wrong.

http://blogs.amd.com/play...tx%C2%AE-11-day-six-dice/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:44:
[...]

Alleen maar weer hear-say van meneer chimo, ik dacht dat je in de jaren nu wel wat geleerd had. Guess i was wrong.
Whaaaat??? _O-

Die quotes zijn uit je eigen link! 8)7
Dus BF3 wordt een AMD game? Nou leuk, veel plezier ermee.

[ Voor 31% gewijzigd door chim0 op 11-10-2011 08:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:50:
[...]

Whaaaat??? _O-

Die quotes zijn uit je eigen link! 8)7
Oei, nvidia heeft een BF3 banner, dus moet nvidia wel winnen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:52:
[...]

[...]

Ja, en als je nou eens goed leest wat ik schrijf i.p.v. alleen maar te trollen dan zie je dat het mijn eigen persoonlijke conclusies zijn. Termen als "schreeuwt" en "volgens mij". Ik zeg nergens dat het gebaseerd is op feiten.

En ik zeg nergens iets over winnen, dat maak jij ervan.

Maar ik lig er niet wakker van hoor. Vind het toch een boutspel dus het zal mij aan m'n reet roesten. Maar zo op eerste gezicht schreeuwde het Nvidia.

Trouwens, dat artikel is bijna 3 jaar oud. Inmiddels is er heel wat veranderd en Nvidia was idd later met DX11 maar dat zegt nog niks. We moeten het allemaal maar afwachten en drivers zeggen ook bijna alles.

[ Voor 3% gewijzigd door chim0 op 11-10-2011 08:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:55:
[...]

Ja, en als je nou eens goed leest wat ik schrijf i.p.v. alleen maar te trollen dan zie je dat het mijn eigen persoonlijke conclusies zijn. Termen als "schreeuwt" en "volgens mij". Ik zeg nergens dat het gebaseerd is op feiten.
Dat zeg ik toch, alleen hear-say. Dat schaar ik gewoon onder FUD verspreiden.
En ik zeg nergens iets over winnen, dat maak jij ervan.
Au contraire:
Trouwens, dat artikel is bijna 3 jaar oud. Inmiddels is er heel wat veranderd en Nvidia was idd later met DX11 maar dat zegt nog niks. We moeten het allemaal maar afwachten en drivers zeggen ook bijna alles.
Klopt, maar vanaf een vroeg begin is het dus gebouwd op AMD kaarten (praten we vooral over de engine). Beide makers gaan BF3 gewoon goed draaien, maar zo als het er nu uit ziet, AMD nipt iets beter (gezien de beta).

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2011 08:59 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:58:
[...]

Dat zeg ik toch, alleen hear-say. Dat schaar ik gewoon onder FUD verspreiden.
Nee, hear-say is "Ik heb gehoord dat BF3 beter draait op Nvidia dus koop een Nvidia kaart!" Dat is idd FUD maar dat heb ik nooit gezegd. Ik zei "volgens mij". Weet je wat het woord volgens betekent?

Aanname is "Mijn indruk a.d.v. advertenties, beelden, screenshots, is dat BF3 beter draait op Nvidia"

Twee totaal verschillende dingen.
[...]

Au contraire:
Ik zie nog steeds niet waar ik heb gezegd dat iemand zou moeten winnen?
[...]

[...]

Klopt, maar vanaf een vroeg begin is het dus gebouwd op AMD kaarten (praten we vooral over de engine). Beide makers gaan BF3 gewoon goed draaien, maar zo als het er nu uit ziet, AMD nipt iets beter (gezien de beta).
Dat weet je dus niet want zie de twee quotes. Het kan dus opeens 180 graden omdraaien.

Maar laten we het eerst maar afwachten en nogmaals, het maakt mij echt geen reet uit. Ik geef echt geen bal om dat spel dus al zou AMD er 1000fps mee halen, boeit me echt niet. Het leek me alleen een Nvidia spel zo op het eerste gezicht.

[ Voor 4% gewijzigd door chim0 op 11-10-2011 09:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:06:
[...]

Nee, hear-say is "Ik heb gehoord dat BF3 beter draait op Nvidia dus koop een Nvidia kaart!" Dat is idd FUD maar dat heb ik nooit gezegd. Ik zei "volgens mij". Weet je wat het woord volgens betekent?
Ja, dat weet ik. Hebben we hier er wat aan als jij jouw ongefundeerde mening spuwd? Nee. Niemand is daar mee geholpen met FUD.
Aanname is "Mijn indruk a.d.v. advertenties, beelden, screenshots, is dat BF3 beter draait op Nvidia"

Twee totaal verschillende dingen.
Zei ik toch al:
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:52:
[...]

[...]

Ik zie nog steeds niet waar ik heb gezegd dat iemand zou moeten winnen?
Ik zie daar duidelijk staan dat jij het over winnen hebt of is win niet het enkelvoud van winnen?
Dat weet je dus niet want zie de twee quotes. Het kan dus opeens 180 graden omdraaien.
Het kan, maar het is aannemelijker van niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:28:
[...]

Ik zie daar duidelijk staan dat jij het over winnen hebt of is win niet het enkelvoud van winnen?
Duh, omdat mensen gelijk denken dat je het daar over hebt wat dus niet zo is. Zoals jij nu.
[...]

Het kan, maar het is aannemelijker van niet.
En aannames hebben we niks aan, toch? ;)

Kijk, ik heb altijd al een zwak gehad voor Nvidia (dat weet jij ook wel), net zoals iedereen een zwak heeft voor iets. Dat kan en mag allemaal zolang je het voor jezelf houdt en dat doe ik ook. Je hoort mij niet zeggen "Koop een Nvidia kaart want ik heb er een zwak voor". Dat is idd onzin. Sterker nog, er hangt hier een Radeon kaart in de kast. Hoe verklaar je dat dan? :D

In dit specifieke geval ging het om een conclusie die ik trok uit commercieel oogpunt maar er is nergens gezegd dat het feiten zijn dus zo overdreven reageren is imho niet nodig. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rayhvh
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 23-06 15:59
chim0 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:34:
[...]

Duh, omdat mensen gelijk denken dat je het daar over hebt wat dus niet zo is. Zoals jij nu.

[...]

Kijk, ik heb altijd al een zwak gehad voor Nvidia (dat weet jij ook wel), net zoals iedereen een zwak heeft voor iets. Dat kan en mag allemaal zolang je het voor jezelf houdt en dat doe ik ook. Je hoort mij niet zeggen "Koop een Nvidia kaart want ik heb er een zwak voor". Dat is idd onzin. Sterker nog, er hangt hier een Radeon kaart in de kast. Hoe verklaar je dat dan? :D

In dit specifieke geval ging het om een conclusie die ik trok uit commercieel oogpunt maar er is nergens gezegd dat het feiten zijn dus zo overdreven reageren is imho niet nodig. :)
offtoptic ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
ninosm1 schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 20:31:
kan iemand mij misschien vertellen of dit goed genoeg is ?

mis ik nog wat? klopt er iets niet? kan het nog goedkoper zonder performance verlies?
Neem een fatsoenlijke voeding, goedkoper en meer prestaties zal er niet echt in zitten.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:34:
[...]

Omdat we het daar over hadden....
Jawel, waar wil je anders je nieuwe BF3 systeem alvast op bouwen? Op het aantal plaatjes van BF3 de website heeft van de maker van de videokaart?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:49:
[...]

Jawel, waar wil je anders je nieuwe BF3 systeem alvast op bouwen? Op het aantal plaatjes van BF3 de website heeft van de maker van de videokaart?
Ik bouw niks en ik zeg ook niet wat iemand moet kopen maar ik zou het niet iig niet kopen op een DX11 test van bijna 3 jaar oud met de eerste DX11 kaarten want dat staat in dat artikel. Volgens mij waren er toen nog geen DX11 kaarten van Nvidia, alleen AMD, dus logisch dat ze het daarmee testen.

Maar ik zou eerder luisteren naar het artikel van HardOCP dat we gewoon moeten afwachten wat de final version doet grafisch kan er van alles veranderen.

En trouwens, er is sowieso geen "winnaar" want dat spel gaat gewoon goed draaien op beide fabrikanten. Het gaat echt geen 100fps schelen ofzo op AMD (zoals sommigen misschien wel zullen hopen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:55:
[...]

Ik bouw niks en ik zeg ook niet wat iemand moet kopen
Hallo, we zitten in het advies topic, had je de titel gelezen van het topic waar je poste?
maar ik zou het niet iig niet kopen op een DX11 test van bijna 3 jaar oud met de eerste DX11 kaarten want dat staat in dat artikel. Volgens mij waren er toen nog geen DX11 kaarten van Nvidia, alleen AMD, dus logisch dat ze het daarmee testen.
Klopt, dus de engine is gebouwd op AMD hardware.
Maar ik zou eerder luisteren naar het artikel van HardOCP dat we gewoon moeten afwachten wat de final version doet grafisch kan er van alles veranderen.
Daar hebben mensen dus niets aan die nu een PC bouwen. Met de informatie die er nu is, lijkt AMD de betere keuze.
En trouwens, er is sowieso geen "winnaar" want dat spel gaat gewoon goed draaien op beide fabrikanten. Het gaat echt geen 100fps schelen ofzo op AMD (zoals sommigen misschien wel zullen hopen).
Nee, maar wel genoeg om te beslissen tussen een GTX560 of een 6950.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chim0
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:57:
[...]

Klopt, dus de engine is gebouwd op AMD hardware.
DX11, niet "AMD hardware" want anders zou je hem niet kunnen draaien met een Nvidia kaart.
Nee, maar wel genoeg om te beslissen tussen een GTX560 of een 6950.
Mja, " beslissen tussen" vind ik ook zo'n extreme uitspraak. Alsof het oorlog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 06-08 19:20
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 23:19:
hallo allemaal,

Ik heb nog geen ervaring met het samenstellen van een systeem en dit is dus de eerste keer dat ik een poging waag om zelf een mooi systeem in elkaar te knutselen. Het is allemaal nog niet zo makkelijk en ik wilde daarom graag wat feedback op de lijst die ik tot nu toe heb gemaakt.

dus mijn vraag is zit ik zo gebakken, klopt er iets niet of zou ik met veel goedkoper ook makkelijk uit de voeten kunnen?

alvast bedankt

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.162,76
  • Als je 'zo nu en dan' een game speelt, heb je dan echt een 6950 nodig? Ik zou dan eerder voor een 6870 gaan, scheelt je € 80,- en dat is nog steeds een prima kaart.
  • Een voeding van 750W heb je echt niet nodig, neem een goede voeding van 450W en je hebt ruim voldoende. Bijv. de pricewatch: XFX Pro 450W Deze is wellicht wat moeilijk te verkrijgen, want EOL, maar is wel een goede voeding.
  • Je hebt een HDD gekozen die draait op 5400 RPM, beter neem je er eentje die op 7200 RPM draait, dat is een stuk sneller.
  • Ik heb niet het idee dat je CF gaat draaien, dus je moederbord kan stukken goedkoper. Bijv. de pricewatch: Asrock P67 Pro3
  • Je hebt ook een vrij dure kast gekozen. Kasten zijn natuurlijk een kwestie van smaak, maar ook hier zijn goedkopere alternatieven. Bijv. de pricewatch: Cooler Master CM 690 II Advanced
  • Zoals hierboven al gezegd is de Mugen 2 EOL, de Hyper 212 is idd een redelijk alternatief.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraxor
Konjo schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 08:15:
[...]

wat voor een voeding gebruik je als ik vragen mag. Ok zal eens gaan kijken naar een CFX opstelling. 2x een dirt 3 edition zal niet slecht zijn :P
Ik gebruik onderstaande voeding met de reden van de 5 jaar garantie.

#ProductPrijsSubtotaal
1XFX PRO750W€ 88,80€ 88,80
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 88,80

[ Voor 4% gewijzigd door Fraxor op 11-10-2011 11:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

chim0 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:03:
[...]

DX11, niet "AMD hardware" want anders zou je hem niet kunnen draaien met een Nvidia kaart.
Nee AMD Hardware, gezien Nvidia geen DX11 hardware had. Dat ze daarbij gebruik maken van dezelfde API betekend niet dat het qua hardware het zelfde is, niet? En dat dus performance kan verschillen. Dat AMD in het voordeel kan zijn hierdoor omdat DICE zolang al met AMD hardware werkt voor frostbite 2. Dat we dit ook terug zien in de beta testen.
Mja, " beslissen tussen" vind ik ook zo'n extreme uitspraak. Alsof het oorlog is.
Niks extreems aan. Dit topic is alleen maar beslissingen maken. Geef nu maar gewoon toe dat je ongelijk had, dan zijn we er klaar mee.

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2011 11:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:52
Mr_Size schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 10:06:
[...]
  • Als je 'zo nu en dan' een game speelt, heb je dan echt een 6950 nodig? Ik zou dan eerder voor een 6870 gaan, scheelt je € 80,- en dat is nog steeds een prima kaart.
  • Een voeding van 750W heb je echt niet nodig, neem een goede voeding van 450W en je hebt ruim voldoende. Bijv. de pricewatch: XFX Pro 450W Deze is wellicht wat moeilijk te verkrijgen, want EOL, maar is wel een goede voeding.
  • Je hebt een HDD gekozen die draait op 5400 RPM, beter neem je er eentje die op 7200 RPM draait, dat is een stuk sneller.
  • Ik heb niet het idee dat je CF gaat draaien, dus je moederbord kan stukken goedkoper. Bijv. de pricewatch: Asrock P67 Pro3
  • Je hebt ook een vrij dure kast gekozen. Kasten zijn natuurlijk een kwestie van smaak, maar ook hier zijn goedkopere alternatieven. Bijv. de pricewatch: Cooler Master CM 690 II Advanced
  • Zoals hierboven al gezegd is de Mugen 2 EOL, de Hyper 212 is idd een redelijk alternatief.
Hij geeft wel aan dat hij 5 jaar vooruit wil, dus dan lijkt me de 6950 geen verkeerde keuze. Daar zal je iets langer mee door kunnen dan met de 6870. Verder ben ik het eens met wat je zegt verder :Y

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Verwijderd schreef op maandag 10 oktober 2011 @ 23:19:
hallo allemaal,

alvast bedankt

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.162,76
Neem in ieder geval de k-serie, deze heeft namelijk een unlocked multiplier zodat je kan overklokken, en over 5 jaar wil je dat wel denk ik :9 En tenzij je heftig gaat videobewerken of iets gaat doen waar je echt wat aan HT hebt zou ik voor de i5 2500k gaan. De prestaties zijn praktisch hetzelfde namelijk, wat benches:
http://www.anandtech.com/...0k-core-i3-2100-tested/15 Verschil in prijs is gewoon te groot voor wat je er voor terug krijgt (diminishing returns)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mielmania
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 06-08 10:34
Mijn zusje wil een nieuwe desktop pc hebben. Het wordt niet echt een gamers pc maar toch stel ik mijn vraag hier omdat ik niet echt een levend topic kon vinden waar dit beter paste.
Wat wil ze graag:

1.Desktop pc inplaats van laptop (don't ask)
2.Moet lang mee kunnen (ze heeft nu een pentium 4 dus die tijdspan moet je denken)
3.Fatsoenlijk opslag (meer dan de 160gig nu)
4.Rond de 500 euro
5.En het belangrijkst: snel (en dit in combi met punt 2.)

Ze doet voornamelijk lichte dingen zoals Word, series/films kijken en movie maker (non hd).

Ik had het volgende lijstje gemaakt:

#ProductPrijsSubtotaal
1Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB€ 44,95€ 44,95
1Sony Optiarc AD-7260S Zwart€ 18,20€ 18,20
1Cooler Master Elite 343€ 31,15€ 31,15
1OCZ Solid State Drive 3.5" Adaptor Bracket€ 6,90€ 6,90
1Corsair Builder CX430 V2€ 35,95€ 35,95
1Corsair XMS CMX8GX3M2A1333C9€ 37,56€ 37,56
1Asrock H61M/U3S3€ 61,66€ 61,66
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 506,17

Onderbouwing producten:
Deels gebaseerd op de budget pc van aankomende november.
M-atx met klein kastje, neemt weinig ruimt in en hoeft toch niet meerdere graka's.
i5 redelijk overkill op dit moment maar met het oog op de toekomst. K versie leek me genoeg om Full HD af te spelen?! Mocht ze eventueel later meer met video editting gaan doen dan kan ze nog een grafische kaart bijplaatsen.
Crucial M4 SSD ook redelijk overkill maar zelfde verhaal (of is slimmer die later te aan te schaffen?)
Geheugen misschien ook maar qua geld scheelt het zo weinig dat het me wel aardig leek.

Beeldscherm heeft ze nog en toetsenbord met muis bestel ik gewoon bij 1 van de webshops erbij.
Windows 7 en Word licentie heb ik al.

Nou is het al flink wat jaar geleden dat ik me verdiept heb in het zelfbouw van een pc, dus ik hoop dat jullie eventuele fouten eruit kunnen halen! Alvast bedankt.

hoi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 09-09 22:01

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Modbreak:Ik zou graag zien dat oude vetes niet in dit topic werden uitgevochten. Oh, en het schijnt dat ik de knopjes heb om dat af te dwingen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Mielmania schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:27:
Mijn zusje wil een nieuwe desktop pc hebben. Het wordt niet echt een gamers pc maar toch stel ik mijn vraag hier omdat ik niet echt een levend topic kon vinden waar dit beter paste.
Wat wil ze graag:

2.Moet lang mee kunnen (ze heeft nu een pentium 4 dus die tijdspan moet je denken)
4.Rond de 500 euro

Ze doet voornamelijk lichte dingen zoals Word, series/films kijken en movie maker (non hd).

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 506,17

Onderbouwing producten:
M-atx met klein kastje, neemt weinig ruimt in en hoeft toch niet meerdere graka's.
i5 redelijk overkill op dit moment maar met het oog op de toekomst. K versie leek me genoeg om Full HD af te spelen?! Mocht ze eventueel later meer met video editting gaan doen dan kan ze nog een grafische kaart bijplaatsen.
Crucial M4 SSD ook redelijk overkill maar zelfde verhaal (of is slimmer die later te aan te schaffen?)
Geheugen misschien ook maar qua geld scheelt het zo weinig dat het me wel aardig leek.

Beeldscherm heeft ze nog en toetsenbord met muis bestel ik gewoon bij 1 van de webshops erbij.

Nou is het al flink wat jaar geleden dat ik me verdiept heb in het zelfbouw van een pc, dus ik hoop dat jullie eventuele fouten eruit kunnen halen! Alvast bedankt.
De K versie is speciaal geschikt om mee te overclocken. Dat gaat je zusje niet doen vermoed ik, dus je zou de gewone 2500 of zelfs de 2400 versie kunnen nemen. Die zijn standaard ook al snel genoeg geclockt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mart96
  • Registratie: Juli 2011
  • Laatst online: 07-03-2024
Wat wil ze graag:

4.Rond de 500 euro

#ProductPrijsSubtotaal
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 506,17

Onderbouwing producten:

ligt het aan mij, of heb je er geen videokaart bijzitten?? 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FDMK
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17:39
IGPU :P

Any job you can do in your pajamas is not the hardest job in the world.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpstaman
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-03 17:01
Kort vraagje, is de Asus P6P67 Pro B3 geschikt voor SLI/CF?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
jpstaman schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 14:53:
Kort vraagje, is de Asus P6P67 Pro B3 geschikt voor SLI/CF?
Als je deze pricewatch: Asus P8P67 PRO (Rev.3.0) bedoeld: ja.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jpstaman
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 01-03 17:01
Die bedoelde ik! Dank U zeer ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Senaxx
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 00:15
Voor iedereen die twijfelt:

Core I5 2500K stock
8 GB
Crucial SSD
2 x 6950 stock

Met configs aangepast voor 16k textures :) steady @ 60 fps met alles op hoog
RAGE:

Afbeeldingslocatie: http://img804.imageshack.us/img804/8017/2011101000005m.th.jpg

Afbeeldingslocatie: http://img853.imageshack.us/img853/1896/2011101000003o.th.jpg

[ Voor 3% gewijzigd door Senaxx op 11-10-2011 15:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Registratie: Juni 2006
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Hoe verantwoord je dan een i5 van 170 euro terwijl een processor zoals de G620 van 60 euro ook ruim voldoende is? Eventueel een i3 als je echt wat power nodig hebt. Een i5 is gewoon zware overkill en zonde van het geld. SSD kan ik nog enigsinds begrijpen maar zelfs daar vraag ik me af of ze er echt profijt van zal hebben. 8GB geheugen, tja het is goedkoop maar ook enorm onnodig.

Ik zou eens kijken naar wat echt nodig is in plaats van naar wat handig kan zijn over een paar jaar. Die pc kan ruim 200 euro goedkoper.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt voor de feedback

ik denk ook dat ik voor wat ik nodig heb een beetje doorgeschoten ben. Maar dat is wel erg makkelijk met alle mooie hardware die er te krijgen is. ik ga er denk ik nog maar eens goed over na denken en dan een wat beter overwogen setup samenstellen.

nog wel een vraagje over de voeding, wat is een vuistregel die je kunt aanhouden voor het aantal watt dat je nodig hebt? (hoeveel gebruikt elk onderdeel zodat je niet te veel of te weinig vermogen hebt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

TDP van processor en videokaart vermenigvuldigen met 1.1, optellen en daar zo'n 30 watt bij optellen voor de rest. Dan per extra hardeschijf nog 15 watt. Zit je zeker safe.

SMA SB5.0 + 16x Jinko 310wp OWO + 10x Jinko 310wp WNW |--|--| Daikin 4MXM68N + 1x FTXA50AW + 3x FTXM20N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:22:
bedankt voor de feedback

ik denk ook dat ik voor wat ik nodig heb een beetje doorgeschoten ben. Maar dat is wel erg makkelijk met alle mooie hardware die er te krijgen is. ik ga er denk ik nog maar eens goed over na denken en dan een wat beter overwogen setup samenstellen.

nog wel een vraagje over de voeding, wat is een vuistregel die je kunt aanhouden voor het aantal watt dat je nodig hebt? (hoeveel gebruikt elk onderdeel zodat je niet te veel of te weinig vermogen hebt)
Een echte vuistregel zou ik zo niet weten, het hangt er ook helemaal vanaf wat je allemaal in je pc douwt natuurlijk, maar ruwweg is een goede 450W voeding genoeg voor een standaard setup (CPU, 1 GPU, HDD, SSD) met 1 mid/high end GPU (6950, 560Ti).
Een goede 650W heb je nodig voor 1 van deze kaarten (en vergelijkbare kaarten) in CF/Sli
Voor de high end kaarten (6990, 580) heb je weer meer nodig, in CF/Sli wel 850W denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyleo
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 14-08 09:13
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:22:
bedankt voor de feedback

Je kan hier ook nog even kijken voor wat meer informatie over je voeding: http://www.extreme.outervision.com/index.jsp

Zelf zou ik voor de i3 gaan, die toch echt flink wat power in zich heeft. i5 is dikke overkill. Let erop dat je nu 2 harde schijven hebt, ik weet niet hoeveel je zusje van computer afweet, maar dit is wel iets wat ik zou afraden voor mijn moeder. Dan komt namelijk werkelijk alles op C:\ te staan. Wat je zou kunnen doen is een Z-serie chipset moederbord nemen en dan voor SRT gaan als je toch de snelheid van een ssd wilt, maar dan wat gebruiksvriendelijker (als het eenmaal geinstalleerd is, that is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr_Size
Cyleo schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:35:
[...]

Je kan hier ook nog even kijken voor wat meer informatie over je voeding: http://www.extreme.outervision.com/index.jsp

Zelf zou ik voor de i3 gaan, die toch echt flink wat power in zich heeft. i5 is dikke overkill. Let erop dat je nu 2 harde schijven hebt, ik weet niet hoeveel je zusje van computer afweet, maar dit is wel iets wat ik zou afraden voor mijn moeder. Dan komt namelijk werkelijk alles op C:\ te staan. Wat je zou kunnen doen is een Z-serie chipset moederbord nemen en dan voor SRT gaan als je toch de snelheid van een ssd wilt, maar dan wat gebruiksvriendelijker (als het eenmaal geinstalleerd is, that is).
Je haalt twee posters door elkaar denk ik ;) Sieben heeft op de vorige pagina gepost. De setup voor "het zusje" is van een andere poster :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Waarom zou alles op C komen? Je kan elke usermap gewoon mappen naar D. De gemoddelde gebruiker heeft niks op C of D te zoeken.
Sterker nog, ik vind data niet op een andere partitie opslaan een erg domme zet in deze en vetgelijkbare situaties.

[ Voor 31% gewijzigd door Tsurany op 11-10-2011 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

bedankt daar ga ik zeker even naar kijken.
Sorry voor de verwarring Cyleo, alles loopt behoorlijk door elkaar zo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninosm1
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 16-09-2024
-The_Mask- schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 09:38:
[...]

Neem een fatsoenlijke voeding, goedkoper en meer prestaties zal er niet echt in zitten.
wat is er mis met een Huntkey HK700-52PP :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Registratie: December 2009
  • Niet online
ninosm1 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 16:48:
[...]

wat is er mis met een Huntkey HK700-52PP :?
Kwalitatief slecht merk. Dat is nou eenmaal bepalend bij aanschaf van een voeding. Een 650 watt voeding van een kwaliteitsmerk zal beter presteren dan een 900 watt voeding van een achteraf merk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
Als jij de tests waarin dit merk keer op keer afgebrand wordt fout wil noemen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

Dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
Weet jij kennelijk meer dan al die reviewers?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninosm1
hoezo heeft de Huntkey HK700-52PP een 4,5/5 als het keer op keer word afgebrand?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zaphara
  • Niet online
ninosm1 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 17:42:
hoezo heeft de Huntkey HK700-52PP een 4,5/5 als het keer op keer word afgebrand?
Twee niet-onderbouwde korte user posts. Google maar een paar minuten dan vind je een hoeveelheid aan klachten en negatieve reviews aangaande dit merk in z'n algemeenheid. Als je een goed geprijsde betrouwbare 750 watts voeding wilt hebben kies dan pricewatch: XFX PRO750W

tldr: beknibbel niet op zo'n belangrijk component.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 01:24
Verschilt per type, de Jumper 350W was voor zover ik weet wel goed.
De X7 900W had ik volgens mij ook goede reviews over gelezen.
De HK700-52PP ken ik niet.

[ Voor 6% gewijzigd door mitsumark op 11-10-2011 17:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
ninosm1 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 17:42:
Ze weten niet waar ze het over hebben. Kwaliteit, prestaties zijn slecht en het is ook geen 700W voeding.

Neem een pricewatch: Corsair Builder CX500 V2 of pricewatch: XFX Pro 450W zijn deze voedingen kunnen de PC iig wel aan. En de kwaliteit en prestaties hiervan zijn wel prima.

[ Voor 5% gewijzigd door -The_Mask- op 11-10-2011 18:18 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colaboy123
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08-2024
Hallo allemaal,

Ik ben op zoek naar een nieuw hardcore game systeem, echter dit systeem gaat ook de komende drie jaar fungeren als mijn main werk pc. Ben freelance ontwikkelaar dus naast games gaat er ook op ontwikkeld worden, maar ook dingen als dreamweaver, photoshop, en zelfs een video renderer hier en daar (adobe premiere).

Al met al: een groot deel van mijn leven speelt zich af op de PC :)

Eigenlijk is budget het minst belangrijke argument, maarrrr het moet natuurlijk geen verkwisting zijn.

De laatste jaren heb ik het componenten wereldje niet meer zo gevolgd. Heb maar als basis de september hardcore game pc gebruikt.

Kan iemand hier nog iets zinnigs over zeggen / aan toevoegen? Alvast hartelijk dank!

#ProductPrijsSubtotaal
1Intel Core i7 2600K Boxed€ 256,-€ 256,-
1Corsair Enthusiast TX750M€ 100,90€ 100,90
1Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB€ 160,05€ 160,05
1Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile€ 46,71€ 46,71
2Sapphire HD6950 Dirt3 Edition€ 236,80€ 473,60
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 1.399,04

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tsurany
  • Niet online

Tsurany

⭐⭐⭐⭐⭐

galootje schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 17:47:
Twee niet-onderbouwde korte user posts.
8)7 Jij komt ook niet verder dan "Huntkey is slecht!", is dat goed onderbouwd dan? Het is gewoon een onjuiste statement, Huntkey maakt genoeg goede voedingen dus je kan niet zeggen dat Huntkey een slecht merk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -The_Mask-
  • Niet online
colaboy123 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:19:

Kan iemand hier nog iets zinnigs over zeggen / aan toevoegen? Alvast hartelijk dank!
Wacht even tot morgen. :)

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• colaboy123
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 19-08-2024
Huh?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Tsurany schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:20:
[...]

8)7 Jij komt ook niet verder dan "Huntkey is slecht!", is dat goed onderbouwd dan? Het is gewoon een onjuiste statement, Huntkey maakt genoeg goede voedingen dus je kan niet zeggen dat Huntkey een slecht merk is.
Huntkey is het meer andersom, meer slecht dan goed.

Geeft wel mooie beelden:

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 11-10-2011 18:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ninosm1
Hoeveel wat heb je eigenlijk nodig voor 6850×2 + AMD X4 955 ? heb verschillende antwoorden gehoord sommige zeggen 500 is genoeg en andere 600 en weer andere zeggen dan 1000 minimaal nodig is voor 6850×2 + AMD X4 955 ;S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goldstriker
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 20:34
ninosm1 schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:40:
Hoeveel wat heb je eigenlijk nodig voor 6850×2 + AMD X4 955 ? heb verschillende antwoorden gehoord sommige zeggen 500 is genoeg en andere 600 en weer andere zeggen dan 1000 minimaal nodig is voor 6850×2 + AMD X4 955 ;S
1000 lijkt me behoorlijk overdreven. Ik zou denken 650-750. Een beetje googlen levert een tdp op van ongeveer 121 watt voor een HD6850. Laten we het voor het gemak maar houden op 150. de AMD Phenom II x 4 955 heeft een tdp van 125, dacht ik. Met twee kaarten en die cpu zit je dan dus ongeveer op 425. Tel daar nog wat bij op van de overige componenten, dan zit je ongeveer op 500 watt bij maximaal vermogen. Een degelijke 650 Watt PSU zou dat aan moeten kunnen, een 750 Watt natuurlijk al helemaal.

Iemand anders nog commentaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Verwijderd schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 18:24:
[...]

Huntkey is het meer andersom, meer slecht dan goed.

Geeft wel mooie beelden:
[video]
[video]
Dat is net zoiets als zeggen dat Corsair slecht is, terwijl alleen GX belabberd presteert, andere typen zijn wel OK.

Het verschilt echt per type voeding, niet per merk, en het beste kun je degelijke reviews opzoeken of the mask vragen :P (in ieder geval het BBG voedingen topic).

[ Voor 3% gewijzigd door mitsumark op 11-10-2011 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
goldstriker schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 19:17:
[...]

1000 lijkt me behoorlijk overdreven. Ik zou denken 650-750. Een beetje googlen levert een tdp op van ongeveer 121 watt voor een HD6850. Laten we het voor het gemak maar houden op 150. de AMD Phenom II x 4 955 heeft een tdp van 125, dacht ik. Met twee kaarten en die cpu zit je dan dus ongeveer op 425. Tel daar nog wat bij op van de overige componenten, dan zit je ongeveer op 500 watt bij maximaal vermogen. Een degelijke 650 Watt PSU zou dat aan moeten kunnen, een 750 Watt natuurlijk al helemaal.

Iemand anders nog commentaar?
Een degelijke 500W voeding is voldoende.
Tot 650 is hooguit zonde van je geld, maar ook nog prima.
>650 is echt weggegooid geld.

Zie BBG voedingen topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thesheep
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 03-06-2024
Hallo,
Ik ben een gamer met een niet al te groot budget.
ik wou een budget game systeem samenstellen en dan gewoon eentje van de site, want ik ben geen held in hardware. Omdat het budget game systeem van november gewoon die van die van september uit kan gaan en die verbeteren, ga ik ervan uit dat die beter is. Verbeter me alsjeblieft als ik het fout heb.

Het systeem van november:
#ProductPrijsSubtotaal
1Club3D CGAX-67724I HD6770€ 89,89€ 89,89
1Samsung Spinpoint F3 HD502HJ, 500GB€ 33,93€ 33,93
1Fractal Design Core 1000€ 32,-€ 32,-
1AMD Athlon II X3 455 Boxed€ 65,30€ 65,30
1Corsair Builder CX430 V2€ 37,-€ 37,-
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9K2/4G€ 20,85€ 20,85
1Asus M5A78L-M/USB3€ 54,50€ 54,50
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 351,67

Ik had thuis nog een koeler liggen.
Namelijk:
#ProductPrijsSubtotaal
1Cooler Master Real Power M520€ 74,90€ 74,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 74,90

Is dit een goed alternatief?
En als er kabels nodig zijn voor bijv. van de voeding naar de kaart, worden die gelevert bij de kaart of bij de voeding?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:47
@thesheep: Dat ding dat je thuis nog hebt liggen is een voeding. Er zit natuurlijk wel een ventilator aan, en daardoor kan hij de lucht ook wel uit je kast blazen, maar dat is niet echt de hoofdtaak.
Ik vond niet zo heel snel of het een goede voeding is, maar als dat het geval is kan je die inderdaad meenemen. Dan heb je toch weer even 37 EUR bespaart :)
Daarnaast zijn je eisen niet heel uitgebreid, welke games wil je bijvoorbeeld gaan spelen? Ook ontbreekt je budget nog.
Om ook even op je laatste vraag te antwoorden: die zitten hardwired aan je voeding, of als je een modulaire voeding hebt zitten die er los bij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraxor
Geachten,

Ik heb misschien bij het bestellen van een ander systeem, die redelijk lijkt op mijn eigen systeem, een foutje gemaakt. Hier heb ik 1600mhz geheugen gekocht(standaard RipjawsX 8GB) waarbij de processor(X4 II Phenom 965) dit niet ondersteunt(tot 1333mhz). Werkt dit gewoon op de lagere frequentie?

[ Voor 4% gewijzigd door Fraxor op 11-10-2011 20:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jo...
  • Registratie: Augustus 2010
  • Laatst online: 17:47
Fraxor schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:19:
Geachten,

Ik heb misschien bij het bestellen van een ander systeem, die redelijk lijkt op mijn eigen systeem, een foutje gemaakt. Hier heb ik 1600mhz geheugen gekocht(standaard RipjawsX 8GB) waarbij de processor(X4 II Phenom 965) dit niet ondersteunt(tot 1333mhz). Werkt dit gewoon op de lagere frequentie?
Ja, zou moeten werken. Overigens werkt het ook op de 'gewone' frequentie volgens mij, al is dat ook afhankelijk van het moederbord denk ik. Je moet het maar eens Googlen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spiegelei
  • Registratie: Juni 2008
  • Laatst online: 02-09 22:43
Beste Tweakers,

Ben bezig met een systeem waar veel met Photoshop/illustrator zal worden gewerkt en af en toe een spelletje (Veel Fifa 11/12) budget is max 475 incl studentenlicentie van win 7, dus gemakshalve max van €425,-

Ik zat aan onderstaand systeem te denken maar er moet nog ergens op bezuinigd worden omdat ik nu op 450 kom incl.verzendkosten.

Is het een idee om op kast/voeding te bezuinigen en om voor een Aopen te kiezen? Of de processor iets aan te passen?
Wil verder niet overclocken, maar wellicht in de toekomst een SDD erbij in.
Is dan het huidige moederbord "Asus M5A78L-M/USB3" een probleem qua snelheid? (6x Sata 300)

#ProductPrijsSubtotaal
1Fractal Design Core 1000€ 32,-€ 32,-
1Sharkoon Media Reader III€ 9,66€ 9,66
1AMD Phenom II X4 965 Black Edition€ 102,-€ 102,-
1Asus M5A78L-M/USB3€ 54,50€ 54,50
1Sapphire Radeon HD 6770 1GB GDDR5€ 89,90€ 89,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 425,77

Graag jullie advies,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraxor
Jo... schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 20:26:
[...]

Ja, zou moeten werken. Overigens werkt het ook op de 'gewone' frequentie volgens mij, al is dat ook afhankelijk van het moederbord denk ik. Je moet het maar eens Googlen :)
Ik heb een highend moederbord(kijk beneden), maar ik denk dat 't dan wel zou moeten werken. Staat echter op de AMD website dat hij alleen DDR3 op 1333mhz ondersteunt.

pricewatch: Asus Sabertooth 990FX

[ Voor 46% gewijzigd door Fraxor op 11-10-2011 21:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
  • Laatst online: 16-09 09:47
Even een tip voor mensen die op zoek zijn naar een dikke videokaart. Hij is alleen niet op voorraad bij hun leverancier, maar voor deze prijs zou ik het niet erg vinden om er even op te wachten.
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI R6990-4PD4GD5€ 301,20€ 301,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 301,20

Is zo'n dual gpu kaart trouwens hetzelfde als Crossfire? Of word ie gewoon gezien als 1 kaart?

Ryzen 7 5700X 16GB RTX 5060 1TB NVMe

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Je kan het proberen, maar waar het in de practijk op neer komt: Je wacht een maand tot je te horen krijgt dat ie niet leverbaar is en je krijgt je geld terug.

Dual GPU = Crossfire, ook op een kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 10-09 13:50

yzx

Robolokotobo schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:30:
Even een tip voor mensen die op zoek zijn naar een dikke videokaart. Hij is alleen niet op voorraad bij hun leverancier, maar voor deze prijs zou ik het niet erg vinden om er even op te wachten.
#ProductPrijsSubtotaal
1MSI R6990-4PD4GD5€ 301,20€ 301,20
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 301,20

Is zo'n dual gpu kaart trouwens hetzelfde als Crossfire? Of word ie gewoon gezien als 1 kaart?
A) Palit bakt geen AMD kaarten
B) Een dual gpu kaart is inderdaad een kaart waar intern crossfire opzit

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Feuille
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20:32
Morgen komen de nieuwe processoren van AMD op de markt, als dat wat blijkt te zijn, kan je misschien beter die mee nemen in je systeem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
Dus je kan dan ook crossfire uitzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Robolokotobo schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:37:
Dus je kan dan ook crossfire uitzetten?
waarom zou je dat willen? :S

Zal wel gaan idd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Om energie te besparen? Ik zet dat crossfire vinkje ook uit bij games die het prima doen op 1 kaart.

Kun je v-sync daar ook niet voor misbruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
yzx schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:36:
[...]

A) Palit bakt geen AMD kaarten
B) Een dual gpu kaart is inderdaad een kaart waar intern crossfire opzit
Ja ik zie nu ook dat er Pallit bij staat op de site van de webshop. Zal wel niet kloppen allemaal dus. Jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
yzx schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:40:
[...]

waarom zou je dat willen? :S

Zal wel gaan idd
Wat dacht je van games die niet of brak draaien onder Crossfire.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Robolokotobo schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:49:
[...]

Wat dacht je van games die niet of brak draaien onder Crossfire.
Driver update? 8)7
mitsumark schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:45:
Om energie te besparen? Ik zet dat crossfire vinkje ook uit bij games die het prima doen op 1 kaart.

Kun je v-sync daar ook niet voor misbruiken?
Energie sparen sja meestal als een game op 1 kaart draait, benut ik ook maar 1 kaart ipv 2

En over die Vsync zou het niet weten, denk het wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
yzx schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:50:
[...]

Driver update? 8)7

[...]

Energie sparen sja meestal als een game op 1 kaart draait, benut ik ook maar 1 kaart ipv 2

En over die Vsync zou het niet weten, denk het wel
En als die driver update er nog niet is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraxor
Ff tussendoor; is er nog niks bekend over de nieuwe bulldozers? Niks uitgelekt? Dat betekent dus dat AMD het beter doet dan Apple( meeste lekken zijn expres jaja blabla :)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Robolokotobo schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:52:
[...]

En als die driver update er nog niet is?
Sja dan loopt die wss ook neit goed op 1 kaart, heb dat nu met Rage aan de hand op 1 6870, op cfx 6870 gaat het een beetje beter ( dus minder flickering enz )
Fraxor schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:52:
Ff tussendoor; is er nog niks bekend over de nieuwe bulldozers? Niks uitgelekt? Dat betekent dus dat AMD het beter doet dan Apple( meeste lekken zijn expres jaja blabla :)).
http://www.salland.eu/pro...a-core-fd8150frgubox.html
Info genoeg? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
yzx schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:50:
[...]
Echt?
Als ik met 1 kaart op 99% load 60fps heb, dan doet ie met 2 kaarten beide op 99% load gewoon 100f+ps, imo dus onnodige verspilling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

mitsumark schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:54:
[...]

Echt?
Als ik met 1 kaart op 99% load 60fps heb, dan doet ie met 2 kaarten beide op 99% load gewoon 100f+ps, imo dus onnodige verspilling.
Pak als ik MC of terraria of een andere geneig spel speel dan heeft 1 GPU nog niet eens 99% hoor :> dus die 2de draait vrolijk niets te doen :) en meestal zet ik mijn settings in game dat het net teveel is zodat mijn kaarten zich volledig vol trekken ( beide dus 99% )
ik moet nog niet zoveel naar mijn stroomrekening kijken :+

[ Voor 6% gewijzigd door yzx op 11-10-2011 22:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Mja, als het verschil 60 vs 100 fps is, dan bespaar ik me liever die 180W :P

Edit: volgens mij gaan we offtopic, excuses.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraxor
yzx schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:56:
[...]

Pak als ik MC of terraria of een andere geneig spel speel dan heeft 1 GPU nog niet eens 99% hoor :> dus die 2de draait vrolijk niets te doen :) en meestal zet ik mijn settings in game dat het net teveel is zodat mijn kaarten zich volledig vol trekken ( beide dus 99% )
ik moet nog niet zoveel naar mijn stroomrekening kijken :+
Hoe controleer je dat dan, op hoeveel load die is? Welk prog?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
MSI afterburner

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Fraxor schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:58:
[...]

Hoe controleer je dat dan, op hoeveel load die is? Welk prog?
Ik kijk naar mijn GPU load, heb een G19 dus zeer handig want MSI afterburner draait op het LCDtje zodat je alles in graden en % en alles kunt aflezen dus :P -> Je kunt het ook op je screen hebben draaien maar vind dat niet zo prettig

@Mitsumark : voor mij is dat maar 151watt maar inderdaad :+ offtopic

[ Voor 8% gewijzigd door yzx op 11-10-2011 23:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraxor
yzx schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:00:
[...]

Ik kijk naar mijn GPU load, heb een G19 dus zeer handig want MSI afterburner draait op het LCDtje zodat je alles in graden en % en alles kunt aflezen dus :P

@Mitsumark : voor mij is dat maar 151watt maar inderdaad :+ offtopic
2 pagina's geleden hadden mensen ATI vs NVIDIA wie het beste BF3 gaat draaien. Heeft dit meer raakvlak :). Maar iig bedankt :).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Fraxor schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:01:
[...]

2 pagina's geleden hadden mensen ATI vs NVIDIA wie het beste BF3 gaat draaien. Heeft dit meer raakvlak :). Maar iig bedankt :).
Met die vraag zou je naar de BF3 Hardware topic moeten stappen hangt wel af van je budget etc etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraxor
yzx schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:02:
[...]

Met die vraag zou je naar de BF3 Hardware topic moeten stappen hangt wel af van je budget etc etc
(dat was ik niet!)

Net MSI Afterburner geinstalleerd. Werkt stukken beter dan bv Speedfan om je fans te regelen. Kreeg dat hele programma niet eens aan de praat. Wel vet dat MSI zoiets ontwerpt ook voor andere moederborden dan alleen MSI. Zo verdwijnt toch eigenlijk het nut van een hardware fancontroller in je drive bay?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
yzx schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 22:54:
[...]

Sja dan loopt die wss ook neit goed op 1 kaart, heb dat nu met Rage aan de hand op 1 6870, op cfx 6870 gaat het een beetje beter ( dus minder flickering enz )

[...]

http://www.salland.eu/pro...a-core-fd8150frgubox.html
Info genoeg? :P
Ik heb vaak meegemaakt dat ik met 2 kaarten uit een game werd geknikkerd (of blue screen) en als ik dan crossfire uitschakelde kon ik wel gewoon spelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yzx

yzx

Fraxor schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:06:
[...]

(dat was ik niet!)

Net MSI Afterburner geinstalleerd. Werkt stukken beter dan bv Speedfan om je fans te regelen. Kreeg dat hele programma niet eens aan de praat. Wel vet dat MSI zoiets ontwerpt ook voor andere moederborden dan alleen MSI. Zo verdwijnt toch eigenlijk het nut van een hardware fancontroller in je drive bay?
MSI afterburner is alleen voor je GPU fans he niet voor al je fans :S :X

@Robo : BSOD zal wel aan je driver liggen dat daar iets aan scheelt of instabiele OC?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fraxor
yzx schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:11:
[...]

@Robo : BSOD zal wel aan je driver liggen dat daar iets aan scheelt of instabiele OC?
*kwartje valt*. Had er eigenlijk nog niet verder over nagedacht. In mijn oude Dell heb ik maar 1 fan(good ol days)...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Robolokotobo
yzx schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:11:
[...]

Vaak als er een tijdje later een driver update kwam deed de game het wel goed met Crossfire. Mijn PC is niet geOC'd. Daarom denk ik dat het toch wel handig is dat je Crossfire kan uitschakelen op een dual GPU kaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Fraxor schreef op dinsdag 11 oktober 2011 @ 23:06:
[...]
Wel vet dat MSI zoiets ontwerpt ook voor andere moederborden dan alleen MSI. Zo verdwijnt toch eigenlijk het nut van een hardware fancontroller in je drive bay?
Aftherburner? Dat is gewoon een aangepaste Rivatuner...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

#ProductPrijsSubtotaal
1Western Digital Caviar Blue WD3200AAKX, 320GB€ 32,13€ 32,13
1MS-Tech CA-0150€ 21,99€ 21,99
1Kingston ValueRAM KVR1333D3N9/4G€ 20,-€ 20,-
1AMD Phenom II X4 955 Black Edition€ 93,90€ 93,90
1Gigabyte GA-M68MT-D3P (rev. 3.0)€ 40,60€ 40,60
1Sapphire Radeon HD 6770 1GB GDDR5€ 89,90€ 89,90
Bekijk collectie
Importeer producten
Totaal€ 335,52

ik had dit systeem in gedachten als budget-game systeem..
weet alleen niet of die voeding goed genoeg is voor de componenten
en of er misschien nog geld te besparen is in processor ofzo

alvast bedankt ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mitsumark
Ik zou minimaal een 760G chipset pakken.
http://tweakers.net/pricewatch/compare/47/286144;284558

Voeding is prima voor dit systeem.

Wat voor games en op welke resolutie/settings wil je spelen?
Pagina: 1 ... 28 ... 55 Laatste

Dit topic is gesloten.

Let op:
Lees voordat je post even de topicstart door.