Hallo,
Met zicht op de BF3 release ben ik echt wel toe aan een nieuwe rig, zit momenteel op een oud Athlon64 X2 systeempje en hoewel ik tot nog toe elke game heb kunnen spelen die ik wilde spelen zie ik het toch echt niet zitten om hierop BF3 te draaien.
Verder hoeft het aan niet veel eisen te voldoen, video/photoshop doe ik zelden, zal voornamelijk een game/surfbak zijn.
Heb voor een stuk de high end gamesysteem bbg gevolgd maar zit nog met een paar bedenkingen.
Wat ik dus nodig heb: zowat alles behalve muis, tobo en soundsysteem.
Eventueel een monitor ook maar deze schuif ik mss door naar volgend jaar, als de prijs me te hoog uitvalt dan maar ff op men oud 19" paneeltje.
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | Sony Optiarc AD-7260S Zwart | € 17,50 | € 17,50 |
1 | Fractal Design Define R3 (Zwart) | € 84,82 | € 84,82 |
1 | Scythe Mugen 2 Rev. B | € 34,- | € 34,- |
1 | Fractal Design Silent Series , 120mm | € 7,90 | € 7,90 |
1 | Intel Core i5 2500K Boxed | € 175,30 | € 175,30 |
1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 158,99 | € 158,99 |
1 | Corsair Vengeance CML8GX3M2A1600C9 Low Profile | € 50,50 | € 50,50 |
1 | Asrock P67 Extreme4 Gen3 | € 135,51 | € 135,51 |
Bekijk collectie
Importeer producten | Totaal | € 664,52 |
Ben tot hier geraakt, momenteel dus nog een extra HD, 2TB maar weet niet welk merk er tegenwoordig aan te raden valt.
Een graka ook, maar daar wacht ik nog even voor op hoe de beta performance van BF3 uitvalt op nvidia/amd kaarten. (met het oog op uiteindelijk dus een Full HD monitor) Prijsklasse rond de 6950 of lager, niet hoger.
Daarnaast ook een voeding, kans is klein dat ik ooit SLI/Crossfire ga draaien dus die 750W leek me wat aan de hoge kant. Ben wel van plan die 2500K zo ver te drijven als 24/7 stabiel op lucht/redelijk voltage mogelijk is, stock cpu's zijn gewoon mijn ding niet

Dus de vraag is, wat heb ik dan wel nodig?
Als (eventuele) monitor dus een Full HD monitor, die Dell leek me wat duur voor die resolutie maar wederom heb ik dan echt geen flauw idee wat wel te nemen

(3D shizzle NIET nodig, krijg ik toch maar migraine van)
Qua sata aansluiting komt er wss niet veel meer dan de SSD, HDD en de dvd brander in, mss later wat maar daar voorzie ik geen problemen.
Wat me brengt bij het mobo, als er beter of goedkopere oplossingen zijn ...
Case is tijdelijk, moet ik nog eens uitvoerig bekijken(komende dagen) maar voorlopig gewoon deze erop gezet om een beter beeld te kunnen vormen van de totaalprijs.
Alvast bedankt voor enige commentaar.