Goedendag, ook al hoort mijn systeem hier niet helemaal, omdat het een hybrid (all-in-one) gaat worden, betreffen de vragen die ik er nog over heb het meest tot deze categorie.
Voor we je vertellen wat je het beste kunt kopen, moeten we nog wel een paar dingen van je weten:
- Wat mag het systeem gaan kosten?
Budget is rond de € 800,-, kast&SSD is niet discutabel. - Zijn er componenten die je al hebt en mee wil nemen naa je nieuwe bak? (monitor, tobo, muis, enz.) Bij een monitor is het type of iig het noemen van de resolutie wel handig.
HDTV 1920*1080, tobo, muis, hifi, HDD 2TB - Wat denk je allemaal nodig te hebben? (SSD bijvoorbeeld iets?)
Zie onderstaande lijst - Heb je nog bepaalde voorkeuren? Waarom?
komt in huiskamer, stilte en energyefficiency zijn prio1 - Wat voor soort gamer ben je?
Casual, RPG/Strategy/Spacesim
Bedoeling van het systeem is een zuinig stil systeem die voornamelijk als mediacenter gebruikt wordt met genoeg oomph om +- 10uur p/w te kunnen gamen op medium/high settings. gehecht aan eye-candy maar hoeft niet xtreme.
Games waar aan gedacht moet worden zijn Elder Scrolls V, The Witcher 2, EVE online.
Op of aanmerkingen aan onderstaand systeem?
# | Product | Prijs | Subtotaal |
1 | HIS HD6870 IceQ X Turbo 1024MB GDDR5 | € 159,- | € 159,- |
1 | Thermaltake DH101 | € 99,37 | € 99,37 |
1 | Intel Core i3 2105 Boxed | € 109,48 | € 109,48 |
1 | Sony Optiarc BD-5300S Blu-ray Disc Writer Zwart | € 83,69 | € 83,69 |
1 | Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB | € 155,- | € 155,- |
1 | GeIL Value PLUS GVP38GB1333C9DC | € 44,90 | € 44,90 |
1 | Asrock Z68 Pro3 | € 88,50 | € 88,50 |
Bekijk collectie
Importeer producten | Totaal | € 739,94 |
CPU + MBR zijn gekozen omdat deze hopelijk over een jaar naar mijn NAS verhuizen, als AMD/Intel hun nieuwe producten goed op de markt hebben staan en de APU strijd beslecht is (in wiens voordeel dan ook).
Deze combi zal geen bottleneck vormen?
GPU is gekozen naar aanleiding van reinmans advies in
[BBG aanschaf] Videokaarten vanwege prijs/kwaliteit en voornamelijk stilte.
Kast is gekozen vanwege datzelfde advies van Reinman, die me erop attendeerde dat mijn eerste kast geen hedendaagse videokaarten aankonden.
SSD & Geheugen naar aanleiding van de diverse reviews en BBG's te vinden op Inet
en de blu-ray brander een beetje op goed geluk en het feit dat het de snelste in zijn klasse is en met een sata-300 aansluiting komt.
Nog op of aanmerkingen wbt dit systeem? (behalve het feit dat er nog geen voeding in zit, hier ben ik nog even op aan het orienteren omdat ik mijn systeem radicaal omgegooid heb na tegenvallende performance/releasedates van AMD's nieuwe APU's)