Hallo allemaal,
Sinds deze week heb ik besloten ook maar eens een nieuw systeem te kopen.
Nu is het al een tijd geleden dat ik dit voor het laatst gedaan heb (circa 4 jaar geleden) en sindsdien is er echt een heleboel nieuws uit gekomen. Het probleem waar ik nu mee zit is dat ik de ontwikkelingen op pc gebied niet heb bij gehouden en nu geen idee meer heb van welke componenten tegenwoordig zorgen voor de beste game prestaties. Waar ik ook tegen aan loop bij het uitzoeken van een processor is dat ik het overgrote deel van de tweakers voor een core I5 zie gaan in plaats van een I7. In reviews zie ik echter vaak dat de I7's wel daadwerkelijk sneller zijn.
Nu maakt het voor de komende generatie niet uit qua performance (bf3, etc) maar hoe zit dat met volgende generaties games nu dat developers weer specifiek voor PC's gaan programmeren?
Hier wil ik dus graag jullie hulp bij inschakelen.
Nu heb ik een budget van tussen de 1500 en 1700 euro. (of ietsje meer als dat een lastige keuze weg neemt)
Wat ik zoek:
- grote behuizing (bigtower) met daarin goede, maar stille koeling. Design moet gewoon simple+strak zijn.
- een core i5 of een core i7
- Moederbord met SLI ondersteuning
- SSD voor windows 7 (ik zie hier erg vaak de crucial M4 genoemd worden?)
- SSD voor mijn top 5/10 favorite games (80 tot 120gig)
- Minimaal 2TB extra schijf ruimte voor overige games, muziek en andere meuk
- Minimaal 8GB geheugen, meer mag.
- Nvidia grafische kaart (2x gtx560 of 1x gtx580? ik wil dit later namenlijk kunnen upgraden)
Ati is geen optie al hebben hun vaak wel betere prijs/performance
Ik vind persoonlijk gewoon de NVidia drivers/instellingen en multi monitor support fijner werken wat voor mij
belangrijk is aangezien ik hier gebruik van maak
- 7.1 geluidskaard (mijn ervaring met x-fi kaartjes zijn zeer goed)
- Voeding (modulair heeft voorkeur maar is geen pre)
- DVD speler in de kleur van de case
monitor heb ik al (
pricewatch: Eizo Flexscan S2431W-GY)
en ook een toetsenbord+muis zijn niet nodig.
Mijn pc moet in iedergeval BF3 zonder moeite op de aller hoogste settings kunnen draaien.
Ten slotte, Mijn pc hoeft niet overgeklockt te worden dus als er snellere componenten te vinden zijn voor minder geld of het zelfde bedrag die zich minder goed laten overclocken dan hebben deze de voorkeur.
Zou iemand mij advies kunnen geven over wat van systeem ik voor dit geld, en met deze eisen in elkaar kan zetten?