Eh nee? Als je digitaal aan sluit dan wordt dit signaal inderdaad in de Z-5500 uitgepakt. Als je echter analoog aan gaat sluiten dan maakt een geluidskaart wel uit aangezien die het signaal eerst uitpakt en verwerkt.
Ga je dat de volgende keer ook nog onderbouwen? Want er zitten wel degelijk wat mogelijke nadelen aan het optisch aansluiten van de Z-5500.
Verwijderd schreef op donderdag 01 september 2011 @ 11:57:
ja ik weet ook wel dat het gaat werken maar ik ben niet zo goed met audio en toen zag ik al die dolby digital certificaten op die z-5500 staan en ik vraag me af of ik dat wel allemaal kan gebruiken op een on board geluidskaart. kortom krijg ik wel de geluidskwaliteit die de z-5500 kan bieden?
Lees anders
[FAQ] Audio eens door, daar worden veel van je vragen al beantwoord.
De logo's van DTS en Dolby Digital op de Z-5500 willen zeggen dat de Z-5500 deze audio tracks zelf kan decoderen en af kan spelen. Dus als jij bitstream een DTS signaal naar de Z-5500 stuurt dan kan de Z-5500 daar wat mee. Als deze decoders niet in de Z-5500 zaten dan zal de Z-5500 dergelijke signalen niet snappen en niets doen.
Over digitaal of analoog aansluiten is ook al veel geschreven. Als je digitaal aan sluit doet de Z-5500 al het werk qua decoderen. Je hoeft dan geen goede geluidskaart of wat dan ook te hebben. Bij analoog aansluiten doet de geluidskaart al het decodeerwerk en is daarom dan belangrijker. Echter is het de vraag of een setje als de Z-5500 veel baat heeft bij een goede geluidskaart. Zeker nu onboard audio steeds beter wordt.
Voordeel van analoog aansluiten is dat je altijd bent verzekerd van 5.1 geluid, ook in games. Als je digitaal aan gaat sluiten zal je moederbord over iets als DTS Connect of Dolby Digital Live moeten beschikken om een 5.1 signaal uit te kunnen sturen.
Met bovenstaande termen moet er meer dan genoeg informatie te vinden zijn op Google en/of Tweakers.net. Sterker nog, op GoT is al meer dan genoeg geschreven over of een geluidskaart meerwaarde heeft of niet. Dus gebruik de search eens, dan had je het antwoord op je vraag al lang gevonden. Dit topic gaat om die reden dan ook op slot. GoT is geen vraag en krijg antwoord forum, maar een forum waar we wat eigen inzet verwachten. En die eigen inzet mis ik in dit topic.
[
Voor 5% gewijzigd door
FeaR op 01-09-2011 12:44
]
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.