Problemen met HDD

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Sinds gisteren heb ik problemen met mijn HDD.
Plots kreeg ik geen data meer uitgelezen vanaf deze HDD. Als ik de HDD in verkenner selecteerde kreeg ik een melding dat dit schijfstation eerst geformatteerd moet worden.
Via verkenner kreeg ik ook geen schijfcontrole meer gedaan.
Computer uitgezet en vandaag weer opnieuw opgestart. Ik krijg de HDD nu wel weer te zien en in verkenner krijg ik wel alle mappen te zien.
Dus meteen geprobeerd al mijn gegevens vanaf deze HDD naar een andere te kopieeren maar dat lukt niet meer.
Toen geprobeerd per map de gegevens naar een andere HDD te kopieeren. Dit lukt gedeeltelijk maar regelmatig lukt het niet meer om bestanden (op deze schijf staat al mijn muziek in mp3 formaat) over te zetten.
De volgende melding krijg ik:
Kan geen gegevens van het bronbestand of bronschijf lezen.
Error: Decoder appears to have frozen, corrupt audiofile ?

Iemand een idee wat er aan de hand kan zijn ? Nog belangrijker, is er een manier om al mijn muziek te redden ?? Zo ja, hoe moet ik te werk gaan ?

[ Voor 190% gewijzigd door Verwijderd op 31-08-2011 22:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Probleem is gelukkig opgelost. Het bleek een conflict te zijn met dbpoweramp dat ik geinstalleerd had.
Nadat ik deze verwijderd heb en de pc opnieuw opgestart werd een diskcheck gedaan en talloze errors, indexen en zwevende bestanden gerepareerd.
Alles lijkt nu weer normaal te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kluyze
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Eerste wat je nu moet doen is een backup van je belangrijke bestanden, zodat in de toekomst dat soort errors geen probleem zijn. Op een dag houd die hdd het echt voor bekeken en dan is het niet opgelost door een stukje software de deïnstalleren maar zijn je bestanden echt weg.

Ik denk altijd, een hdd met belangrijke bestanden mag crashen, wat er niet gebackt-up'ed was, was niet belangrijk.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je antwoord kluyze maar ... te vroeg gejuicht.
Aanvankelijk lukte het om map per map te kopieeren, maar 280 gig, per album een map .... dus toch maar geprobeerd verschillende mappen per keer over te zetten en toen begon het probleem weer.
Computer weer opnieuw opgestart en opnieuw startte de automatische diskcheck. Ditmaal duurde het zeker 3 kwartier om alle indexen opnieuw in te delen, corrupte en "zwevende" files te herstellen.
Nu lukt het niet meer om de schijf te benaderen. Ik zie de schijf in verkenner staan. Ga ik direct naar "eigenschappen" dan zie ik nog dat 280 gig gebruikt is en de rest nog vrij, maar wil ik verder op de schijf kijken dan krijg ik een melding dat de schijf alleen toegankelijk is voor de administrator. Klik ik op ja, dan loopt het op een gegeven ogenblik vast met het inlezen van de schijf. (in de adresbalk van verkenner zie ik de vordering dmv een groene verkleuring en eenmaal op het einde aangekomen gebeurd niets meer)
De meest eenvoudige manier om er achter te komen of de schijf zelf defect is of dat er een ander probleem is, is natuurlijk door gewoon te formatteren. Maar 280 gig aan muziek wil je niet zo maar kwijtraken.
Iemand nog een idee wat ik kan proberen ?
Elke hulp is welkom.

• Mad Marty
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:04

Mad Marty

Je bent slimmer als je denkt!

Thematopic: Datarecovery

En even in het juiste subforum kijken ;)

Rail Away!

• PWM
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

PWM

En een move naar het juiste forum :)

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Je kunt je schijf natuurlijk ook gewoon testen zonder direct te formatteren. Maar als je al bergen corrupte files hebt, dan sta je nog voor een leuke berg werk om te kijken welke MP3 nu wel en welke nu niet corrupt is. De laatste keer dat ik dat had heb ik gewoon alles weggeflikkerd en als ik wat nodig had downloadde ik het wel opnieuw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dank voor jullie reacties.
Ik zal eer eens mee aan de slag gaan.
Danny ... doe eens lampje, Naast vele downloads staan er ook veel gekochte muziek op. Vandaar dat ik er alles aan wil doen om de data te redden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

gekochte muziek kun je dan toch ook gewoon opnieuw downloaden lijkt me?

Je kunt het natuurlijk altijd proberen, maar ik vond het destijds de moeite niet waard om te kijken naar wat nog wel en wat niet werkte, want er was gewoon zo ontzettend veel corrupt dat er geen beginnen aan was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Nooit bij nagedacht Terw_Dan dat je gekochte muziek zo weer opnieuw kunt downloaden.

Is het niet zo dat een herstelprogramma automatisch alle files hersteld (indien dit mogelijk is)
Het gaat waarwschijnlijk lang duren bij veel files maar dat hoef je dan toch niet allemaal handmatig te doen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• To_Tall
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 07:36
Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 22:39:
Nooit bij nagedacht Terw_Dan dat je gekochte muziek zo weer opnieuw kunt downloaden.

Is het niet zo dat een herstelprogramma automatisch alle files hersteld (indien dit mogelijk is)
Het gaat waarwschijnlijk lang duren bij veel files maar dat hoef je dan toch niet allemaal handmatig te doen ?
Is ook afhankelijk waar je de mp3's gekocht heb natuurlijk ;-)

Verder zoals al eerder gezegd is ;) een HDD heeft altijd een beperkte levensduur.
Maak Back-UPS!! Een 2 Tb disk 5400 RPM is niet zo duur meer 46 Euro!! Is niet snel, maar back-ups maken is belangrijker dan snelheid

A Soldiers manual and a pair of boots.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TERW_DAN
  • Niet online

TERW_DAN

Verwijderd schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 22:39:

Dat ligt er maar net aan in hoeverre 't spul corrupt is.

Een aantal van de MP3s waren gewoon compleet naar de bagger (klikjes en popjes, tot volledig onhoorbaar klinken), dus die heb ik gewoon weggesmeten.
Bij een aanzienlijke verzameling JPGs had ik de mazzel dat hij enkel de index kwijt was, wat resulteerde in 200.000 JPGs in 1 dir beginnend bij [000000].jpg en zo verder. Die moest ik dus handmatig uitzoeken (maar goed, dat was redelijk snel te doen op zich, omdat die per enkele duizenden te groeperen waren. Maar toch ben je daar vlug een paar weekjes zoet mee).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De Harddisk is nog maar enkele maanden oud, dus verwacht je niet dat ze je al in de steek laat.
Heb hier echter wel van geleerd en zal in het vervolg meer backups maken.

Na volgende week ga ik er op m'n gemak voor zitten en kijken wat ik nog kan redden. Eerst het weekje op vakantie dat gepland stond.

Jullie in elk geval bedankt voor alle tips.
Ik zal straks wel alten weten of het nog gelukt is.

Verwijderd

Topicstarter
Gelukt !! :)
Heb alles kunnen terugkrijgen mbv GetDataBack.
Bedankt nog voor de tips !! d:)b
Pagina: 1