Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 20:47
Ik heb met een epson tw450 beamer gekocht, heel fijn apparaat!

Maar ik wil het geluid graag op een anderere manier dan via de beamer weergeven, dat is namelijk niets. Ik wil mijn xbox en mediaplayer graag aansluiten via hdmi.

Ik neem aan dat ik iets van een reciever ertussen moet zetten, waarop ik mijn apparaten aansluiten en dat de reciever dat signaal doorgeeft aan de beamer, via hdmi. Kan de reciever het geluid dan zelf doorsturen naar mijn boxen en subwoofer? Ik heb namelijk wel een hcs, maar die heeft geen hdmi.

Maar wat voor reciever moet ik hebben? Is het uberhaupt mogelijk? Welke features moet ik hebben?

Ik heb echt geen flauw idee naar wat ik op zoek ben, wat het zoeken nogal lastig maakt... Als iemand mij op weg zou kunnen helpen zou dat fijn zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Iets als dit ? http://hdmisplitter.nl/

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasv
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 22:56
Er zijn verschillende versterkers met daarop input en output van hdmi. Die nemen dan het geluid uit het hdmi signaal en geven dit door aan je speaker opstelling en sturen daarna het beeld over de hdmi output weer door naar zoiets als een beamer of elk ander aangesloten apparaat. Versterkers met deze optie zijn tegenwoordig niet zeldzaam en vaak bestaat er dus ook de optie met meerdere hdmi inputs, wat een splitter aanschaffen overbodig maakt. Naar ervaring goede versterkers hiervoor zijn die van Onkyo en Yamaha maar dat is een persoonlijke keuze.

Als je een versterker kiest met maar één hdmi ingang is het vereist voor een mutli setup om ook nog een splitter aan te schaffen die video en audio doorstuurt naar de versterker.

[ Voor 24% gewijzigd door thomasv op 31-08-2011 21:54 . Reden: onvoldoende informatie gegeven ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Het belangrijkste is dat het beeldnwordt doorgestuurd, maar dat het audiokanaal via bijvoorbeeld een optische uitgang naar mijn versterker gaat.

Als de reciever zelf boxen kan aansturen is dat wel fijn, want dan hoef ik mijn huidge reciever niet te gebruiken, scheelt weer een apparaat

@stverstoof; ik hoef geen duur apparaat, heb je tips voor een leuk betaalbaar apparaat?

[ Voor 13% gewijzigd door 418O2 op 31-08-2011 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasv
receiver is een versterker met daarin fm tuner (naar ik begrijp) dus als ik het over versterker heb bedoelen we waarschijnlijk hetzelfde apparaat (even ter mededeling).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik begrijp dat ik een domme vraag heb gesteld en dit standaardfunctionaliteit van een versterker is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasv
Het is geen domme vraag hoor ;) Er zijn versterkers met maar één hdmi ingang en uitgang. Dan is het nodig het signaal op een splitter te gooien alvorens het de versterker in gaat. Daarna wordt het in de versterker omgezet tot audio naar speakers en video weer door. En een versterker halen met ingebouwde splitter scheelt gewoon ^^

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasv
En een betaalbaar apparaat, hmmmm dan zal ik is even kijken voor je!

pricewatch: Yamaha RX-V367 (Zwart) is zoiets iets voor je? 4x HDMI in

[ Voor 54% gewijzigd door thomasv op 31-08-2011 22:04 . Reden: pricewatch info ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ja dat is precies wat ik zoek! Bedankt voor je hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasv
Graag gedaan, veel plezier ermee! p.s. Wat je bij de yamaha op het plaatje links ziet (een klein rond ding met een kopje erop) is een microfoon die je in het midden van je speaker opstelling plaatst. Dan levelled hij de waarden voor voor en achter en dergelijke uit. Handige optie ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 04:46
418O2 schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 21:54:
Als de reciever zelf boxen kan aansturen is dat wel fijn, want dan hoef ik mijn huidge reciever niet te gebruiken, scheelt weer een apparaat.
Welke set heb je nu? Want als het een kant en klare set is dan is de kans groot dat er een passieve subwoofer bij zit. En een dergelijke subwoofer kan niet zo makkelijk op een receiver aangesloten worden, een receiver verwacht namelijk een actieve subwoofer. Een receiver is wel een oplossing voor je probleem, maar je moet dus wel goed kijken of je alles aan kan sluiten.
thomasv schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 22:02:
En een betaalbaar apparaat, hmmmm dan zal ik is even kijken voor je!

pricewatch: Yamaha RX-V367 (Zwart) is zoiets iets voor je? 4x HDMI in
De V367 doet geen DTS HD en Dolby TrueHD. Niet dat je er daar met de XBox wat aan hebt, maar een mediaspeler kan over het algemeen wel HD Audio versturen. Naar mijn inziens kan je dan beter naar een RX-V467 kopen als je bij Yamaha wilt blijven. Al heeft Onkyo ook een TX-SR309 welke hetzelfde kan, maar dan van een ander merk.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasv
Klopt. Ik heb gewoon de meest betaalbare gepakt omdat daarom gevraagd wordt. Wie wil genieten van DTS HD en Dolby TrueHD doet er inderdaad beter aan om de adviezen van FeaR op te volgen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
FeaR schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 22:33:
[...]

Welke set heb je nu? Want als het een kant en klare set is dan is de kans groot dat er een passieve subwoofer bij zit. En een dergelijke subwoofer kan niet zo makkelijk op een receiver aangesloten worden, een receiver verwacht namelijk een actieve subwoofer. Een receiver is wel een oplossing voor je probleem, maar je moet dus wel goed kijken of je alles aan
http://www.keenzo.com/pim...D-KIT%20SXDW303SXXD33.jpg

Die dus, heeft een actieve subwoofer.

Ik hoef geen dts en dergelijke, ik wil gewoon dat ik die 5.1 set kan gebruiken. Komt een redelijk geluid uit. Als ik een echte set wil, koop ik ook wel een duurdere reciever. Voor 166 euro kan je je geen buil vallen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomasv
Fijn dat het past ;) Enjoy it!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik heb inmiddels een stuk meer kennis opgedaan, alleen verdwaal ik nu in mijn 'eisen'.

- HDMI signaal onttrekken van het HDMI signaal

Kan iedere receiver het audiokanaal van een HDMI signaal weergeven?

- Digitaal weergeven van analoge content

Ik zou graag analoog beeld (van mijn tv-decoder en Wii, bijvoorbeeld) over HDMI laten weergeven. Kunnen de meeste 'budget' apparaten dit wel?

Ik had al bijna een Denon 1311 gekocht; maar volgens mij moet ik iets verder zoeken en mijn budget ophogen (zat rond de 200-230 euro te kijken, maar dat gaat niet lukken volgens mij).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
418O2 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 09:17:
Ik heb inmiddels een stuk meer kennis opgedaan, alleen verdwaal ik nu in mijn 'eisen'.

- HDMI signaal onttrekken van het HDMI signaal

Kan iedere receiver het audiokanaal van een HDMI signaal weergeven?
Als je een nieuw model of een model van de huidige serie koopt mag je daar redelijk blind van uit gaan. Ik ken zo geen nieuwe series meer die alleen nog HDMI Switching hebben.
418O2 schreef op dinsdag 20 september 2011 @ 09:17:
- Digitaal weergeven van analoge content

Ik zou graag analoog beeld (van mijn tv-decoder en Wii, bijvoorbeeld) over HDMI laten weergeven. Kunnen de meeste 'budget' apparaten dit wel?

Ik had al bijna een Denon 1311 gekocht; maar volgens mij moet ik iets verder zoeken en mijn budget ophogen (zat rond de 200-230 euro te kijken, maar dat gaat niet lukken volgens mij).
Je zoekt dus Digitaal naar Analoog Conversie of hoe elk merk dat ook weer anders kan noemen. Dat is een optie die bij instap niet altijd aanwezig is, maar een paar modellen hoger er pas bij komt. Bij Denon is dat er pas vanaf de AVR-1611 (instap is AVR-1311), bij Onkyo vanaf de TX-NR579 (instap is TX-SR309), et cetera.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
En Yamaha vanaf de 467 of 567?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
Yamaha RX-V467 kan ik zo niets in vinden waaruit zou blijken dat deze aan Analoog to Digital Conversion doet. Bij de Yamaha RX-V567 wel:
Analog video upscaling to full HD 1080p
HDMI upscaling: Analog to HDMI

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Oke bedankt. Dan ga ik afwegen of ik de V567 of de 1611 wil (beiden 269 bij de lokale hifi shop)

Sorry voor de wellicht domme vragen; maar dit is een beetje buiten mijn reguliere kennisgebied. Ik heb nu in ieder geval genoeg handvatten om verder te zoeken.

Bedankt!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 418O2
Ik twijfelde heel erg en kwam niet tot een besluit.

Ik heb derhalve besloten om een 2e hands receiver te kopen; ik heb voor 120 euro een Onkyo TX-SR507 gehaald. Deze heeft 4x hdmi in en hij kan weliswaar geen analoog signaal omzetten, maar daar heb ik een videokabel gehaald en die op de beamer geknald.

Dit bevalt vooralsnog erg goed. Eigenlijk heeft deze receiver alles dat ik zocht voor weinig geld. Mocht ik later een andere speakerset willen met meer vermogen, kan ik deze altijd weer verkopen en een duurdere kopen.

Alles hangt, staat en werkt. Zal van de week even wat foto's posten in Post hier foto's en specs van je home cinema! Deel 45

[ Voor 19% gewijzigd door 418O2 op 26-09-2011 09:46 ]

Pagina: 1