Lijkt mij wel eerlijk, mits de prijs redelijk blijft (rond de 40-60 euro voor een videokaart) ga ik dan ook wel mee doen. Nog nooit eerder een Vmod toegepast, maar wil het graag leren
Idee kan wel, maar wat ik erbij denk is het volgende:
2 categorieën, air/wc en dice/ln2/phase.
Deze lopen apart van elkaar en krijgen zo hun eigen punten en je mag maar in 1 categorie deelnemen.
Dat dan degene die in 1 categorie de meeste punten heeft kan winnen ongeacht de koeling. Stel dat dan een ln2er 73 punten heeft en iemand uit de andere categorie 75 dat die de winnaar is.
Maar ook hier zijn genoeg dingen bij waarom dit niet zou kunnen. Ten eerste is er naar mijn idee in de wc/air categorie veel minder concurrentie en dan heel makkelijk te winnen als je een beetje goed bent. Bij ln2 zal iedereen veel dichter bij elkaar zitten en in elkaars nek zitten hijgen.
Categorieën hebben is leuk, maar het moet een praktisch nut hebben, ook zeker als je nog een prijs wilt krijgen, want denk dat daar de meeste ook wel een gooi naar willen doen.
2 categorieën, air/wc en dice/ln2/phase.
Deze lopen apart van elkaar en krijgen zo hun eigen punten en je mag maar in 1 categorie deelnemen.
Dat dan degene die in 1 categorie de meeste punten heeft kan winnen ongeacht de koeling. Stel dat dan een ln2er 73 punten heeft en iemand uit de andere categorie 75 dat die de winnaar is.
Maar ook hier zijn genoeg dingen bij waarom dit niet zou kunnen. Ten eerste is er naar mijn idee in de wc/air categorie veel minder concurrentie en dan heel makkelijk te winnen als je een beetje goed bent. Bij ln2 zal iedereen veel dichter bij elkaar zitten en in elkaars nek zitten hijgen.
Categorieën hebben is leuk, maar het moet een praktisch nut hebben, ook zeker als je nog een prijs wilt krijgen, want denk dat daar de meeste ook wel een gooi naar willen doen.
Uplay: Red--Death
Je kunt per categorie een fixed aantal punten pakken, zeg, 15 punten voor de eerste plaats, 10 punten voor de tweede, en 5 punten voor de derde. De punten van je beste twee resultaten worden opgeteld en die tellen dan voor het algemeen klassement. Een eerste plaats in de LN2 categorie is dus in principe evenveel waard als een eerste plaats in de stock categorie, omdat niet iedereen een pot in huis heeft. Vmod blijft uiteraard verplicht.
Voorbeeld: Ik gooi m'n kaart onder de airco met stock koeler, en word door een wonder eerste. Krijg ik 15 punten voor. Op water word ik tweede, hiervoor krijg ik tien punten. Op dice bak ik er niks van, 0 punten. Op LN2 gaat er wat goed en word ik derde. 5 punten. Dan worden m'n beste twee scores opgeteld, en kom ik met 25 punten in het klassement.
Er moet nog even worden gesleuteld aan de puntenaantallen zou over moeten worden nagedacht, het idee is dat zowel Pietje met z'n pot en Willem met z'n waterblock het in hun categorie opnemen tegen gelijkwaardige tegenstanders. Maar dat uiteindelijk wel de beste clocker overall krijgt waar 'ie voor heeft gewerkt
Editje @ RSNubje, ik snap je commentaar, maar als er voldoende animo is worden ook de air/wc categorieen spannend omdat daar meer mensen aan mee kunnen doen. Subzero is niet voor iedereen weggelegd maar de limieten zitten dan wel weer veel dichter op elkaar. Ik denk dat we de competitie wel eerlijk kunnen houden op deze manier.
Voorbeeld: Ik gooi m'n kaart onder de airco met stock koeler, en word door een wonder eerste. Krijg ik 15 punten voor. Op water word ik tweede, hiervoor krijg ik tien punten. Op dice bak ik er niks van, 0 punten. Op LN2 gaat er wat goed en word ik derde. 5 punten. Dan worden m'n beste twee scores opgeteld, en kom ik met 25 punten in het klassement.
Er moet nog even worden gesleuteld aan de puntenaantallen zou over moeten worden nagedacht, het idee is dat zowel Pietje met z'n pot en Willem met z'n waterblock het in hun categorie opnemen tegen gelijkwaardige tegenstanders. Maar dat uiteindelijk wel de beste clocker overall krijgt waar 'ie voor heeft gewerkt
Editje @ RSNubje, ik snap je commentaar, maar als er voldoende animo is worden ook de air/wc categorieen spannend omdat daar meer mensen aan mee kunnen doen. Subzero is niet voor iedereen weggelegd maar de limieten zitten dan wel weer veel dichter op elkaar. Ik denk dat we de competitie wel eerlijk kunnen houden op deze manier.
[ Voor 12% gewijzigd door Singular1ty op 02-09-2011 12:20 ]
ik ben het met je eens ^^Singular1ty schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 12:13:
Je kunt per categorie een fixed aantal punten pakken, zeg, 15 punten voor de eerste plaats, 10 punten voor de tweede, en 5 punten voor de derde. De punten van je beste twee resultaten worden opgeteld en die tellen dan voor het algemeen klassement. Een eerste plaats in de LN2 categorie is dus in principe evenveel waard als een eerste plaats in de stock categorie, omdat niet iedereen een pot in huis heeft. Vmod blijft uiteraard verplicht.
PC: CPU: i9-10900KF @ 4.8GHZ | GFX: MSI Gaming X GTX1080Ti | RAM: GSKILL TridentZ 4x16GB @ 3600MHz | SSD: 2TB | HDD: 1TB | Mobo: Asus Strix Z470-e | Case: Corsair 500D SE | Cooler: Corsair H150i
En een Weller soldeerstationt!n0 schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 08:44:
Ik wil ook wel meedoen. Kaart maakt me niet zoveel uit. Vmod verplichten lijkt me trouwens prima.
Ik kan het niet, dus heb ik weer wat te leren
Misschien koop ik tegen die tijd wel een highflow wc set.
Enphase Evory-S / 9x IQ7+ / 9x REC TWIN PEAK 4 BLACK 360Wp
Ik blijf erbij dat je meedoet in 1 categorie en niet 2 of 3. Dan wordt het voor de organisatie ook weer een chaos.
En de punten optellen uit verschillende categorieën gaat niet op. Als je 3x eerste staat heb je gelijk een hele berg punten. En geloof me, er zijn vast mensen bij die dat lukken.
En de punten optellen uit verschillende categorieën gaat niet op. Als je 3x eerste staat heb je gelijk een hele berg punten. En geloof me, er zijn vast mensen bij die dat lukken.
@singu
Met verschillende categorieen en dan samen tegen elkaar strijden is a no go.
vb
GT1 en GT3 rijden wel samen op 1 circuit maar qua puntentelling wordt het per categorie gedaan en ze gaan ook niet strijden met de top 3 gt1 tegen top 3 gt3. Je hebt uiteindelijk altijd 2 winnaars en niet 1.
Met verschillende categorieen en dan samen tegen elkaar strijden is a no go.
vb
GT1 en GT3 rijden wel samen op 1 circuit maar qua puntentelling wordt het per categorie gedaan en ze gaan ook niet strijden met de top 3 gt1 tegen top 3 gt3. Je hebt uiteindelijk altijd 2 winnaars en niet 1.
|2600k|Asus 290|
Hehe, ik heb hier een soldeerbout die ik zeker al 15 jaar gebruik en ik talloze motorkabelbomen mee gesoldeerd heb en me nooit in de steek heeft gelaten
Beter oude vetrouwde tools gebruiken die je meester bent dan nieuw spul wat je nog onder de knie moet krijgen is mijn filosofie (helemaal bij een wedstrijd)
Niet dat een soldeerbout heel spannend is, maar je snapt m'n insteek wel denk ik
Waarom zou iemand niet in alle categoriën mee mogen doen? Dan reik je toch prijzen uit per categorie?
Dan is er voor iemand die ln2 hanteert ook nog een uitdaging om het kaartje op air eens flink onder handen te nemen, en vice versa.
Ik geloof niet dat iedereen snapt dat je niet zomaar een stapel prijzen kan krijgen van fabrikanten. We zouden ook graag meerdere categorieën willen met een aantal prijzen, maar we moeten toch er toch rekening mee houden of het mogelijk is of niet.
Dan heb je wel sponsors nodig die zoveel prijzen willen geven
^^rsnubje was me voor
^^rsnubje was me voor
[ Voor 17% gewijzigd door Bullus op 02-09-2011 12:48 ]
|2600k|Asus 290|
@ t!no.
je enthousiasme is top, maar vergeet niet dat je nu wel SMD aan het solderen bent.. sommige punten zijn zo klein als een speldenpunt
advies voor de 'beginners' oefen eens op een oud dood stukje hardware voor je op je compo kaart aan de slag gaat.
je enthousiasme is top, maar vergeet niet dat je nu wel SMD aan het solderen bent.. sommige punten zijn zo klein als een speldenpunt
advies voor de 'beginners' oefen eens op een oud dood stukje hardware voor je op je compo kaart aan de slag gaat.
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Je leest niet goed. Je mag in alle categorieen meedoen, maar er worden maar 2 categorieen geteld maximaal. Zo voorkom je dat iemand die toevallig in alle 4 de categorieen goed scoort gegarandeerd met de prijzen aan de haal gaat. Mijn systeem is juist simpel, je houdt gewoon de resultaten bij zoals je bij en competitie hoort te doen, en deelt die per categorie in. Maar er word maar 1 set prijzen vergeven.Ik blijf erbij dat je meedoet in 1 categorie en niet 2 of 3. Dan wordt het voor de organisatie ook weer een chaos.
Het enige waar goed over moet worden nagedacht, is het aantal punten dat met een eerste, tweede of derde plaats per categorie kan worden behaald. Je wilt uiteraard voorkomen dat mensen in het algemene klassement komen te staan met exact hetzelfde aantal punten.
Ik probeer dit een beetje te baseren op hoe de HWI compo was georganiseerd.
[ Voor 19% gewijzigd door Singular1ty op 02-09-2011 13:10 ]
In 1 categorie meedoen, anders liever niet. Je post gewoon je beste score in de categorie waarmee je hem behaald hebt. Ik vind het zinloos om bijv 2 goede scores met verschillende soort koeling te posten. Doe er dan liever 1 waaraan je wat langer bezig geweest bent en je zeker van bent dat er niks meer uit kon komen.
Het is te makkelijk om te zeggen, doe dit en doe dat als je niet in de organisatie zit. We kunnen moeilijk tegen MSI zeggen: de gebruikers willen minstens 2 categorieën, doe is 6 prijzen geven. Bij wijze van.
Ik was ook vrij dicht betrokken bij de hwi compo en er zijn ook dingen die makkelijk anders kunnen. Daarnaast heeft hwi meer contacten dan ons en kunnen ze makkelijker prijzen regelen. Wij daarentegen zijn maar een kleine club.
Het is te makkelijk om te zeggen, doe dit en doe dat als je niet in de organisatie zit. We kunnen moeilijk tegen MSI zeggen: de gebruikers willen minstens 2 categorieën, doe is 6 prijzen geven. Bij wijze van.
Ik was ook vrij dicht betrokken bij de hwi compo en er zijn ook dingen die makkelijk anders kunnen. Daarnaast heeft hwi meer contacten dan ons en kunnen ze makkelijker prijzen regelen. Wij daarentegen zijn maar een kleine club.
[ Voor 17% gewijzigd door rsnubje op 02-09-2011 13:13 ]
Dus MSI wordt/is de leverancier.
Daz een tijd geleden
Daz een tijd geleden
@ Pharlap: MSI was bij de vorige compo ook leverancier hoor 
Ik zeg niet doe dit, doe dat, ik stel dingen voor want het schijnt dat dit topic daarvoor is. Meedenken heet dat, wat jullie ermee doen is jullie zaak. Ik zit inderdaad niet bij de organisatie, maar ik zie ook niet hoe dit systeem voor jullie ingewikkelder is, of hoe dit lastiger te realiseren valt met eventuele sponsors/medeorganisators. Het hebben van verschillende categorieen met scores leek mij overzichtelijk. Leg anders eens uit wat nou precies het bezwaar is tegen het tellen van meerdere categorieën.rsnubje schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:12:
In 1 categorie meedoen, anders liever niet. Je post gewoon je beste score in de categorie waarmee je hem behaald hebt. Ik vind het zinloos om bijv 2 goede scores met verschillende soort koeling te posten. Doe er dan liever 1 waaraan je wat langer bezig geweest bent en je zeker van bent dat er niks meer uit kon komen.
Meerdere categorieën lijkt me prima op deze manier. Maar dan neem ik aan dat je dan ergens tegen het eind pas aan hoeft te geven welke score je wilt gebruiken?rsnubje schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:12:
In 1 categorie meedoen, anders liever niet. Je post gewoon je beste score in de categorie waarmee je hem behaald hebt.
In mijn situatie heb ik heel misschien de kans om 1 dagje wat LN2 te gebruiken. De kans is dus vrij groot dat ik het door tijdsgebrek beter doe op wc..
Verder top dat er weer compo in het vooruitzicht is! Goede gelegenheid om het huis in de winter op temperatuur te houden!
teambitstorm.nl
@singu
Van mij mag je suggesties doen, maar hou het gewoon realistisch. We kunnen niet alles voor elkaar krijgen.
Ik ga mijn vorige uitleg niet verder uitbreiden want daar staat precies in waarom ik er bezwaar tegen heb.
Ik zie ook graag 2 categorieën, maar vorige compo's ging het ook prima, dus ik zie niet in waarom dat deze keer niet zo is.
@C0llo, zou goed kunnen inderdaad op die manier. Uiteindelijk zou je dan evenveel winnaars moeten hebben als wanneer je maar 1 categorie hebt.
Van mij mag je suggesties doen, maar hou het gewoon realistisch. We kunnen niet alles voor elkaar krijgen.
Ik ga mijn vorige uitleg niet verder uitbreiden want daar staat precies in waarom ik er bezwaar tegen heb.
Ik zie ook graag 2 categorieën, maar vorige compo's ging het ook prima, dus ik zie niet in waarom dat deze keer niet zo is.
@C0llo, zou goed kunnen inderdaad op die manier. Uiteindelijk zou je dan evenveel winnaars moeten hebben als wanneer je maar 1 categorie hebt.
Wat je ook kunt doen, is een hwbot aanpak: één categorie, met bijbehorende prijzen, maar met één of twee "lucky draw" prijzen (mits je een score hebt ingeleverd).
Nee inderdaad. Wat ik wilde bereiken met mijn voorstel was namelijk dat iedereen die meedoet en z'n best doet kans maakt op prijzen, natuurlijk kun je dat ook met een lucky draw doen. Een deel van overclocken is tenslotte ook mazzel, krijg je een slechte chip dan kan je er liters LN2 op gooien zonder ver te komen... Ik vind een loting geen gek plan.
@ Pharlap hieronder
@ Pharlap hieronder

[ Voor 9% gewijzigd door Singular1ty op 02-09-2011 14:15 ]
Sloeg ook op mijSingular1ty schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:35:
@ Pharlap: MSI was bij de vorige compo ook leverancier hoor
Goed idee, ik stem voor.Drucchi schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:49:
Wat je ook kunt doen, is een hwbot aanpak: één categorie, met bijbehorende prijzen, maar met één of twee "lucky draw" prijzen (mits je een score hebt ingeleverd).
sorry voor mijn afwezigheid. Ben druk aan het werk gisteren ook al.er staat nog niks vast, ook geen leverancier. Dit is namelijk nog maar een animocheck. @s1ngulairity: ik kom vanavond terug op jou voorstel Als kartrekker van deze compo. Het is niet dat ik niks lees of zie, maar geen tijd om uitgebreid te reageren.
[ Voor 148% gewijzigd door wesjuhdabomb op 02-09-2011 22:32 ]
Zo ik ben weer thuis.. Even alles doorgelezen op mijn gemak en nu even reageren
.
Ik vind Drucchi zijn idee zeker goed! Maar, zoals ik al eerder heb gezegd, dit topic was niet perse de bedoeling om ideeën te geven voor de compo. Het is en blijft nog maar een animo check. Zoals in de TS vermeld gaan we op basis van de polls kijken hoe we de compo verder op poten kunnen zetten. Natuurlijk wordt alle input gewaardeerd, maar om het topic netjes te houden wil ik bij deze vragen aan alle personen die nog suggesties hebben buiten wat er al besproken is deze via een DM naar mij te sturen. Alle goede en haalbare suggesties kunnen desnoods nog in een extra Poll worden toegevoegd aan de TS zodat de community kan stemmen.
Mijn bezwaar tegen meerdere categorieen gebaseerd op het type koeling wat wordt gebruikt is dat in iedergeval mijn motivatie weg zou gaan voor het gebruik van ln2/dice. Als ik kan winnen op water, waarom zou ik dan ln2 gebruiken? scheelt heel wat geld, tijd en moeite om het dan gewoon op water of air te doen. Maargoed genoeg over dit onderwerp.Singular1ty schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 13:35:
Ik zeg niet doe dit, doe dat, ik stel dingen voor want het schijnt dat dit topic daarvoor is. Meedenken heet dat, wat jullie ermee doen is jullie zaak. Ik zit inderdaad niet bij de organisatie, maar ik zie ook niet hoe dit systeem voor jullie ingewikkelder is, of hoe dit lastiger te realiseren valt met eventuele sponsors/medeorganisators. Het hebben van verschillende categorieen met scores leek mij overzichtelijk. Leg anders eens uit wat nou precies het bezwaar is tegen het tellen van meerdere categorieën.
Ik vind Drucchi zijn idee zeker goed! Maar, zoals ik al eerder heb gezegd, dit topic was niet perse de bedoeling om ideeën te geven voor de compo. Het is en blijft nog maar een animo check. Zoals in de TS vermeld gaan we op basis van de polls kijken hoe we de compo verder op poten kunnen zetten. Natuurlijk wordt alle input gewaardeerd, maar om het topic netjes te houden wil ik bij deze vragen aan alle personen die nog suggesties hebben buiten wat er al besproken is deze via een DM naar mij te sturen. Alle goede en haalbare suggesties kunnen desnoods nog in een extra Poll worden toegevoegd aan de TS zodat de community kan stemmen.
Dus nogmaals: Alle suggesties voor de compo graag sturen in een DM naar mij.
Verwijderd
Waarom zo'n lange discussie over de klasses en dergelijke....
Het lijkt mij slimmer om te kijken wat qua sponsoren te regelen is.
Mocht daar niks tot weinig te regelen is vind ik het voor de organisatie NOG niet de moeite om daarover krom te liggen.
Niet iedereen zal blij zijn met de beslissingen.
Ik zou het liefste zien:
- luchtkoeling stoch/aftermarket
- WC
- Stikstof enz.
Dan heb je de 3 hoofd secties.
Daarin kun je (eventueel) nog verdelingen maken qua ervaring of CPU en dergelijke.
Het lijkt mij slimmer om te kijken wat qua sponsoren te regelen is.
Mocht daar niks tot weinig te regelen is vind ik het voor de organisatie NOG niet de moeite om daarover krom te liggen.
Niet iedereen zal blij zijn met de beslissingen.
Ik zou het liefste zien:
- luchtkoeling stoch/aftermarket
- WC
- Stikstof enz.
Dan heb je de 3 hoofd secties.
Daarin kun je (eventueel) nog verdelingen maken qua ervaring of CPU en dergelijke.
De vorige compo was toch ook goed gelukt? Ik zeg dat we gewoon zoals vorig jaar moeten doen, elke keer het wiel opnieuw uitvinden vind ik persoonlijk wat zinloos. Het is een OC compo, dat je daar wat kennis voor mee moet nemen is toch niet zo heel gek? Er is heel veel info te vinden over klokken, het is leuk om mee te doen, ookal doe je niet mee in de hoogste regionen. je leert er een hoop van en de kaart moet toch stuk, slopen die handel!
Ik vind als water en air klokker nog steeds dat we maar 1 categorie moeten hebben: de snelste?! Ik ga ook niet in de top 10 eindigen, maar kijk graag mee met de top.. Tenzij we met eigen spullen en een beetje sub0 spullen van een ander ook een score mogen neerzetten? Maargoed je doet mee voor de hobby, niet voor t winnen.. althans, ik niet.. Dan mag iemand die de betere spullen en kennis heeft van mij wel winnen...
Ik vind als water en air klokker nog steeds dat we maar 1 categorie moeten hebben: de snelste?! Ik ga ook niet in de top 10 eindigen, maar kijk graag mee met de top.. Tenzij we met eigen spullen en een beetje sub0 spullen van een ander ook een score mogen neerzetten? Maargoed je doet mee voor de hobby, niet voor t winnen.. althans, ik niet.. Dan mag iemand die de betere spullen en kennis heeft van mij wel winnen...
'Heb ik eindelijk mn kamer opgeruimd, is de wereld een puinhoop'
Dus zoals eerder gezegd. Laten we dit onderwerp skippen... Het is een animocheck. En op basis hiervan wordt gekeken wat wel en niet mogelijk is qua vendors, videokaarten, eventuele prijzen etc.
Ik zou zeggen: begin maar met een lijstje maken
Update 03-09-2011:
Het topic staat nog geen week online, en toch al best veel interesse. Een zeer goede motivatie om deze competitie door te zetten! Op basis van de huidige poll resultaten geven veel mensen aan mee te willen doen indien de prijs van de videokaart niet te hoog is. Ook is te zien dat de meeste mensen 60-80 euro een mooi maximaal bedrag vinden en iets minder mensen vinden 40-60 euro genoeg. Op basis daarvan is te zien wat jullie willen uitgeven. Hier zullen we dus ook zo goed mogelijk rekening mee gaan houden (voor zover mogelijk).Met de huidige info is er genoeg kennis vergaard om door te gaan. Mogelijk dat het eventjes stil blijft rondom dit topic maar, dat wilt niet zeggen dat er niks gebeurd! Het is tenslotte nog vroeg, en nog geen winter.
Bedankt voor jullie stemmen!
[ Voor 96% gewijzigd door wesjuhdabomb op 03-09-2011 15:56 ]
Lijkt me enorm interessant. Zelf nog nooit druk bezig geweest met overclocken maar loop al wel 2 jaar mee te lezen. Word maar eens tijd dat ik ook mee ga doen en kijk of ik er wat van bak
het is een thuis compo... ga je bij iedereen langs?Verwijderd schreef op donderdag 29 september 2011 @ 17:46:
Mooi dat het doorgaat.
Ga zeker proberen aanwezig te zijn.
Ryzen 7 5700G // 3060 Ti // 32 GB 1600 MHz // 1 TB NVMe // 2 TB SATA // 2x 2560x1440 @75 hz
Over een niet al te lange tijd hoop ik een grote update in deze compo te plaatsen
. Denk hierbij aan een tijdsbestek van 2-3 weken.
Zal alvast wat tin bij elkaar sprokkelen
Verwijderd
Dat is de andere compo.:Snedernakker schreef op donderdag 29 september 2011 @ 17:50:
[...]
het is een thuis compo... ga je bij iedereen langs?
My mistake
[ Voor 45% gewijzigd door Verwijderd op 29-09-2011 20:11 ]
Die 2-3 weken zijn allang voorbij 
updeejt?
updeejt?
Sorry, het duurt inderdaad iets langer! Ik was een beetje optimistisch met 2-3 weken
.
Goede nieuws is dat:
- Sponsors bekend zijn
- Type videokaart en prijzen staan vast
- Bedrag voor de videokaart staat vast
Echter is er nu nog 1 onderwerp waar het over eens gekomen moet worden, dan komt de officiële aankondiging van de competitie. Alleen het enige wat ik er van kan zeggen is dat je iets verder zou moeten zoeken dan dit forum om jezelf in te schrijven... Meer details volgen.
Als de compo volgende week maandag (31-10) nog niet online staat, dan is het uiterlijk 1 week later. Dus helaas nog 0.5-1.5 weken geduld hebben, maar dan hopen we daar ook iets leuks voor neer te kunnen zetten
.
Goede nieuws is dat:
- Sponsors bekend zijn
Echter is er nu nog 1 onderwerp waar het over eens gekomen moet worden, dan komt de officiële aankondiging van de competitie. Alleen het enige wat ik er van kan zeggen is dat je iets verder zou moeten zoeken dan dit forum om jezelf in te schrijven... Meer details volgen.
Als de compo volgende week maandag (31-10) nog niet online staat, dan is het uiterlijk 1 week later. Dus helaas nog 0.5-1.5 weken geduld hebben, maar dan hopen we daar ook iets leuks voor neer te kunnen zetten
ah... waar vind ik meer info over welke kaarten etc?
Zou trouwens leuk zijn om 3 cats te hebben, lucht, water en xtreme
niet iedereen heeft een vapochiller òf een dewar
Ja k doe t ook voor de lol, maar een competitie is een competitie en om t een beetje "fair" en competitief te houden zonder dat degene met t meeste geld bijna meteen de winnaar is
lijkt me een categorisering wel handig
Zou trouwens leuk zijn om 3 cats te hebben, lucht, water en xtreme
niet iedereen heeft een vapochiller òf een dewar
Ja k doe t ook voor de lol, maar een competitie is een competitie en om t een beetje "fair" en competitief te houden zonder dat degene met t meeste geld bijna meteen de winnaar is
[ Voor 9% gewijzigd door KaWaReZ op 26-10-2011 20:22 ]
Categorisering is helaas niet mogelijk. Wat ik wel al kan doorschemeren is dat er een zogenaamde "lucky draw " prijs komt. Zodat iedere deelnemer (op de winnaars na) kans maakt op die prijs, ongeacht de koeling of de uitslag van de competitie. Dit om deelnemers die geen extreme koelingsmogelijkheden hebben toch een kans te geven om iets te winnen. Uiteindelijk hopen we ook zo deelnemers te trekken die nog niet zo veel ervaring hebben maar het wel graag willen leren
.
Info over de kaarten en alle overige informatie wordt bij de start van de competitie vermeld. Helaas zal je voor verdere informatie nog heel eventjes geduld moeten hebben
.
Info over de kaarten en alle overige informatie wordt bij de start van de competitie vermeld. Helaas zal je voor verdere informatie nog heel eventjes geduld moeten hebben
Goed nieuws! Ik wacht met spanning af, wil nu eigenlijk ook wel eens m'n tanden laten zien op OC-gebied
Ik ben nieuwsgierig welke vgawesjuhdabomb schreef op woensdag 26 oktober 2011 @ 20:03:
Goede nieuws is dat:
- Sponsors bekend zijn
Evga SR-2 + SR-2 1200w psu, 2x X5550, GTX580 Classified's 3Gb lots of custom parts..... Some people think they are god while they just come looking, hate people with god-complex and cheaters on Hwbot.

we zijn op dit moment de laatste puntjes op de I aan het zetten, alle info omtrent kaart, inschrijving, prijzen e.d. komt volgende week online
Lijkt met gewoon een keer leuk, lekker een GPU flink stressen kijken hoever we met z'n allen kunnen komen!
Core I5 12400F / MSI B660M / Gigabyte RX7600 / 32GB TeamElite DDR43200 / Windows 11
hoop niet dat t een 6670 word, alhoewel.............
als je moeilijk of geen Vmod voor te vinden is...
als je moeilijk of geen Vmod voor te vinden is...
Evga SR-2 + SR-2 1200w psu, 2x X5550, GTX580 Classified's 3Gb lots of custom parts..... Some people think they are god while they just come looking, hate people with god-complex and cheaters on Hwbot.
Overmorgen..
[ Voor 23% gewijzigd door wesjuhdabomb op 05-11-2011 12:53 ]
Of 6750. Als ze voor ATi gaan zal het zo iets worden. Of 5670 misschien.
En als het Nvidia is zal het 500 reeks worden. Maar vorige keer was het Nvidia die keer daarvoor ATi en die keer weer daarvoor Nvidia. Dus waarschijnlijk weer ATi.
En als het Nvidia is zal het 500 reeks worden. Maar vorige keer was het Nvidia die keer daarvoor ATi en die keer weer daarvoor Nvidia. Dus waarschijnlijk weer ATi.
had gezien dat je Vmod vraagt daar :
http://kingpincooling.com...wthread.php?t=956&page=14
Wel zeker dat t die chip is ?
Vind t ma aardig.
Liever nVidia dan ati hoor.
http://kingpincooling.com...wthread.php?t=956&page=14
Wel zeker dat t die chip is ?
Vind t ma aardig.
Liever nVidia dan ati hoor.
[ Voor 11% gewijzigd door vapo_chiller op 05-11-2011 13:07 ]
Mij maakt het opzich niet uit wat voor kaart het is, zolang het volt modden (wat ik overigens nog nooit gedaan heb) maar niet te moeilijk wordt, ik moet het namelijk nog leren
Het voltmodden hoeft niet perce voor zowel geheugen als voor de gpu. Het verplicht stellen van een voltmod is ook puur zodat je er ten eerste iets van leert (eens wat anders dan alleen clock frequenties ophogen), maar dat je ook laat zien dat je mee wilt doen aan de competitie, en niet een goedkoper kaartje probeert te scoren
. Tevens komt er genoeg uitleg dus ik verwacht wel dat het goed komt! Anders kan je altijd nog aan andere deelnemers om hulp vragen. Maar goed, overmorgen meer.
k heb geen voltmod nodig, ram der gewoon een Untouchables op lol.
Moet je wel nog antwoord van Tin krijgen voor Vmod van 6670, want k vind der ook niks van, ook niet van je uP chip die jij daar geeft.
Moet je wel nog antwoord van Tin krijgen voor Vmod van 6670, want k vind der ook niks van, ook niet van je uP chip die jij daar geeft.
Als het die kaart word doe ik ook mee!
Ik heb de kaart al in m'n handen gehad zelfs

Maar de rest komt toch echt maandag..
Haha sorry wes, maar het sijpelde al aardig door
Ik vind het goed dat ze dit jaar eens een ATi pakken, is er ook afwisseling elk jaar.
Prijs zal wel rond de 60-70€ komen zeker? Als de kaart 80-90€ kost.
Straks beginnen met research
.
Prijs zal wel rond de 60-70€ komen zeker? Als de kaart 80-90€ kost.
Straks beginnen met research
wanneer kunne ze besteld worden voor de compo ?
vapo_chiller schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 23:13:
wanneer kunne ze besteld worden voor de compo ?
wesjuhdabomb schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 17:09:
haha.. okee het word de 6670 van msi. pricewatch: MSI R6670-MD1GD5
Maar de rest komt toch echt maandag..
ha lol, overeen gekeken.
Mogen er teampjes gemaakt worden?
Dat je samen met iemand anders doet voor de compo ?
Of is het alleen?
Mogen er teampjes gemaakt worden?
Dat je samen met iemand anders doet voor de compo ?
Of is het alleen?
Dat moet je zelf weten, de prijs moet je dan wel delen.
en als ieder een vga heeft?
voor het geval ene sleuveld ?
Heb je een backup he ?
Een belg die met mij wilt meedoen als Teampje ?
Ik heb me Vmods al ter info
voor het geval ene sleuveld ?
Heb je een backup he ?
Een belg die met mij wilt meedoen als Teampje ?
Ik heb me Vmods al ter info
Wil je even je sig op hwbot veranderen.
Als je met je team van 2 man ofzo 2 vga's koopt willen we 2 scores zien van ieder. Anders 1 vga kopen.
Als je met je team van 2 man ofzo 2 vga's koopt willen we 2 scores zien van ieder. Anders 1 vga kopen.
Begrijpbaar en logisch.rsnubje schreef op zaterdag 05 november 2011 @ 23:54:
Misschien ga ik met een kameraad van me mee doen met 1 kaart.
Kan je me anders niet helpen met de Vmods? Ben ook al aan het zoeken geweest vind bijna niets....
[ Voor 33% gewijzigd door PRaGA88 op 06-11-2011 02:29 ]
Hmm ik moet even zien of het me gaat lukken om mee te doen vanwege persoonlijke omstandigheden
Ik wacht morgen even af wat het allemaal precies inhoud.
Ben nog bezig met mijn eigen GX2 projectje (fittingen zijn onderweg)
Ben nog bezig met mijn eigen GX2 projectje (fittingen zijn onderweg)
[ Voor 10% gewijzigd door Reveltoorn op 06-11-2011 10:45 ]
Veel plezier ermee
Morgen komt alle informatie online, indien er meer vragen zijn zullen ze dan beantwoord worden.
Valt nog af te wachten, maar indien mogelijk wil ik je daarmee wel helpen met solderen of dergelijke.PRaGA88 schreef op zondag 06 november 2011 @ 02:27:
Ben belg en ben dicht in de buurt.
Misschien ga ik met een kameraad van me mee doen met 1 kaart.
Kan je me anders niet helpen met de Vmods? Ben ook al aan het zoeken geweest vind bijna niets....
Leuke compo en wens iedereen veel plezier, ik doen niet mee. (prijs van de kaart vind ik ook niet super scherp)
Ga eerst verder spelen met mijn 8800 serie videokaarten
Ga eerst verder spelen met mijn 8800 serie videokaarten
Prijs is inderdaad niet super scherp. Vorig jaar met de 450 was de prijs echter "te" scherp. Veel maatregelen waren nodig om mensen niet alleen een goedkoop kaartje te laten kopen, maar er ook mee te laten overclocken. Dit jaar is het echter wat minder interessant om een goedkope kaart te scoren.
Tevens is geprobeerd de prijs zo dicht mogelijk te laten matchen met de resultaten van de animocheck, wat naar mijn inziens aardig is gelukt (75 euro ben je uiteindelijk kwijt na succesvol deel te nemen).
Maar geen verplichting om mee te doen natuurlijk
!
Tevens is geprobeerd de prijs zo dicht mogelijk te laten matchen met de resultaten van de animocheck, wat naar mijn inziens aardig is gelukt (75 euro ben je uiteindelijk kwijt na succesvol deel te nemen).
Maar geen verplichting om mee te doen natuurlijk
Dus 85€ storten. En dan krijg je als je scores post 2.5€ euro terug (België). Of moet ik dan eerst 92.5€ storten?
Uit België is het inderdaad 92.5 storten, 10 euro retour na deelname. Helaas kon het niet goedkoper. Eventueel is het wel mogelijk om een nederlands verzendadres op te geven (indien aanwezig en mogelijk) dan spaar je die 7.5 euro extra verzendkosten voor naar België uit.
Ik vind het nog steeds een leuke actie/compo.
En op hardware zit bijna geen marge meer, dus korting is ook lastig.
Nogmaals succes en ik blijf het volgen
En op hardware zit bijna geen marge meer, dus korting is ook lastig.
Nogmaals succes en ik blijf het volgen
is er ook een deelname lijst? Kan ik eens kijken hoeveel ass er te whoopen valt.
[ Voor 8% gewijzigd door jbkappirossi op 10-11-2011 00:11 ]
Deelnemerslijst komt dinsdag, na de inschrijfperiode, online:)
okwesjuhdabomb schreef op donderdag 10 november 2011 @ 08:23:
Bring it on.....jbkappirossi schreef op donderdag 10 november 2011 @ 00:07:
is er ook een deelname lijst? Kan ik eens kijken hoeveel ass er te whoopen valt.
lijkt me niet echt slim, want ik doe daardoor niet mee, als ik niet weet hoeveel er mee doen.wesjuhdabomb schreef op donderdag 10 november 2011 @ 08:23:
Als er maar een handje vol mee doet net als de vorige keer is er weinig competitie aan.
Bij de 450 GTS compo waren er 33 deelnemers, lijkt me toch al redelijk wat voor een doorsnee compo. Ik hoop morgen in iedergeval te horen hoeveel deelnemers er nu ingeschreven hebben. Gezien de inschrijvingen via HWI verlopen heb ik hier geen realtime zicht op.
Overigens hoeven er toch ook geen 100 man mee te doen om een compo leuk te maken
Overigens hoeven er toch ook geen 100 man mee te doen om een compo leuk te maken
[ Voor 14% gewijzigd door wesjuhdabomb op 10-11-2011 19:37 ]
Precies, er doen zoiezo bekenden mee, dus dan maakt het verder toch niet uit wie er nog meedoen?
nieuwe beta versie : http://www.nvidia.co.uk/o...er-uk.html?nvidiaupdate=1
^^ voor de compo wordt een ATI kaart gebruikt
oeps verkeerd geplaatst 
en hoeveel doen er mee ?wesjuhdabomb schreef op donderdag 10 november 2011 @ 19:35:
Bij de 450 GTS compo waren er 33 deelnemers, lijkt me toch al redelijk wat voor een doorsnee compo. Ik hoop morgen in iedergeval te horen hoeveel deelnemers er nu ingeschreven hebben. Gezien de inschrijvingen via HWI verlopen heb ik hier geen realtime zicht op.
[ Voor 90% gewijzigd door vapo_chiller op 11-11-2011 15:17 ]
toch de moeite lol.
MENSEN VERGEET JULLIE NIET IN TE SCHRIJVEN:
http://nl.hardware.info/n...-competitie-schrijf-je-in!
http://nl.hardware.info/n...-competitie-schrijf-je-in!
Bedankt voor de reminder, maar ik doe al mee
4600Wp Z - 4800Wp W - 4800Wp O | SH4.0RS | SH5.0RS | SBR192 accu| Easee Charge Lite | Corsa-e 50kWh | Mercedes EQA 250+ 70kWh | Homey Pro
Ohja... ook nog maar ff inschrijven...
Moet er nog op een bepaalde datum gestort worden? (net mn centen opgemaakt aan neen nieuw mobo)
Moet er nog op een bepaalde datum gestort worden? (net mn centen opgemaakt aan neen nieuw mobo)
de bestellingen gaan komende week komen, dus wel handig ene kaart in huis te hebben voor de como af is gelopen
zucht.....
hoeveel levert een liter bloed op tegenwoordig?
die voltmod, komt er nog iets van een how-to?
Is trouwens een simpele dualcore niet te restrictief (licht cpu-gebonden) voor die kaart?
hoeveel levert een liter bloed op tegenwoordig?
Is trouwens een simpele dualcore niet te restrictief (licht cpu-gebonden) voor die kaart?
Voila : http://nl.hardware.info/f...Informatie-tips-en-trucksKaWaReZ schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 20:54:
In principe niet. Ik heb nog geen merkbaar verschil gezien met een dualcore vs een sandy bridge processor.KaWaReZ schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 20:54:
het zal altijd wel iets doen aan je uitkomst van FPS, maar zal niet zo veel zijn dan als Cpu scores zal meetellen in totaal.
Nee dus, fps in gt2 is met low en mid end gpu even hoog met een dualcore op 2 ghz vs een quad met ht op 4 ghz..vapo_chiller schreef op zaterdag 12 november 2011 @ 21:51:
het zal altijd wel iets doen aan je uitkomst van FPS, maar zal niet zo veel zijn dan als Cpu scores zal meetellen in totaal.
Hoe kunt ge u uitschrijven ?
Heb examen rooster gekregen, heb van de 12de tot de 20ste december examens
. Hennig ****.
Maar ik ga het zeker volgen. En volgend jaar hopelijk wel kunnen meedoen.
Mvg,
Praga/herké
Maar ik ga het zeker volgen. En volgend jaar hopelijk wel kunnen meedoen.
Mvg,
Praga/herké