Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

bijna ongeluk wie zijn fout had het geweest

Pagina: 1
Acties:

• Thrillseeka
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-08-2024

Thrillseeka

Let love rule

Topicstarter
Hoi,

Ik reed net op de a4 en het was redelijk druk, ik reed op de meest linker baan( 3 banen breed tussen Leiden en Den Haag). Ik reed heel veel minder dan 2 seconden op me voorganger. Denk dat er ongeveer een vrachtwagen had tussen gepast, maar wat ik al zei het was redelijk druk en we reden rond de 110.
Toen kwam er een auto die mij rechts inhaalde en zichzelf tussen mij en mij voorganger drukte, op dat moment begon het verkeer ook afteremmen. Ik kon gelukkig ook op tijd afremmen ,omdat ik de remlichten van de 2e auto voor me zag..

Maar vraag me dan wel af wie had er in zo een situatie als ik me voorganger wel geraakt zou hebben nou fout geweest? Op zich degene die achterop rijd is meestal fout, te weinig afstand gehouden etc. Maar in dit geval perste hij zich ertussen en had ik niet eens tijd om ruimte te creeren.

Het is gelukkig niet tot een ongeluk gekomen maar toch.

Lekker zijn is een gave :)

• RadioAir
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13:43
Ik spreek uit ervaring (een klootzak in een C1 perste zich er tussen). Achterste is gewoon schuldig. Heeft m'n vriendin zelfs nog een punt opgeleverd.

• ChaserBoZ_
  • Registratie: September 2005
  • Laatst online: 06-09 18:10
Thrillseeka schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:51:
Hoi,

Ik reed net op de a4 en het was redelijk druk, ik reed op de meest linker baan( 3 banen breed tussen Leiden en Den Haag). Ik reed heel veel minder dan 2 seconden op me voorganger. Denk dat er ongeveer een vrachtwagen had tussen gepast, maar wat ik al zei het was redelijk druk en we reden rond de 110.
Toen kwam er een auto die mij rechts inhaalde en zichzelf tussen mij en mij voorganger drukte, op dat moment begon het verkeer ook afteremmen. Ik kon gelukkig ook op tijd afremmen ,omdat ik de remlichten van de 2e auto voor me zag..

Maar vraag me dan wel af wie had er in zo een situatie als ik me voorganger wel geraakt zou hebben nou fout geweest? Op zich degene die achterop rijd is meestal fout, te weinig afstand gehouden etc. Maar in dit geval perste hij zich ertussen en had ik niet eens tijd om ruimte te creeren.

Het is gelukkig niet tot een ongeluk gekomen maar toch.
In basis jouw schuld idd, en dan maar hopen dat er omstanders zijn die jouw eventuele protest daartegen kunnen bevestigen.

'Maar het heeft altijd zo gewerkt . . . . . . '

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:11

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Idd, achterop rijden = schuldig. Sad but true, of je moet getuigen hebben die het verhaal van de tegenpartijen kunnen bevestigen. Gelukkig zal jouw achterligger ook niet heel ver van jou af hebben gezeten, evenals de rest van de auto's die vlak bij je rijden. Dus getuigen zat :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 13:16

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

even een crosspost vanuit een ander topic dat ik net een uur geleden gestart heb.
zou een camera zoals beschreven in het andere topic:
Ervaringen Accident recorders
helpen om je onschuld te bewijzen, en de schade op de invoeger te verhalen. aangezien deze persoon van baan verwisselde.
of is het altijd jou schuld omdat je achterop knalt?

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

• BartS12
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 19-11 23:31
Tsja, het is een grijs gebied. Achterop knallen = altijd fout. Maar van baan wisselen en dan iemand geen voorrang verlenen = ook altijd fout.

Het grootste probleem is achteraf bewijzen wat er gebeurd is. En dan zijn de aanwijzingen dat je achterop geknald bent, nog wel te vinden; dat van die baanwissel recht voor je neus niet.

• Cassettebandje
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 20-11 16:21

Cassettebandje

SA-C90 TDK

Ik ken iemand die in een situatie als de jouwe wel achterop is gereden en wel gelijk heeft gekregen. Dus achterop rijden = de schuldige is niet altijd het geval. Het is onredelijk om te zeggen dat je onvoldoende afstand gehouden zou hebben als iemand anders zich ertussen perst en daarmee onvrijwillig jou afstand verminderd. Aan de andere kant: dat gaat niet meer op als jij al lang afstand had kunnen maken.

• remco_k
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 12:52

remco_k

een cassettebandje was genoeg

The Eagle schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 16:06:
Idd, achterop rijden = schuldig. Sad but true, of je moet getuigen hebben die het verhaal van de tegenpartijen kunnen bevestigen. Gelukkig zal jouw achterligger ook niet heel ver van jou af hebben gezeten, evenals de rest van de auto's die vlak bij je rijden. Dus getuigen zat :)
^^ Helemaal waar.
In beginsel ben jij schuldig, totdat met fatsoenlijke getuigenissen het tegendeel (dus: gevaarlijk rijgedrag van een ander) kan worden vastgesteld.

@TS:
Verder ben je de enige niet die last heeft van idioten, dit komt ook voor bij anderen.
Filmpje
Alleen in het geval van dit filmpje was de voorganger duidelijk bezig met opzet iemand te hinderen.
@Smuggler: Dit is een leuke website voor het plaatsen van je dashcam filmpjes. :)

Alles kan stuk.

• ST10©DE
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 09:20

ST10©DE

Dus.............

Heej , dat filmpje is ook leuk om te showen in het bumperkleef topic. Alwaar mensen vinden dat je niet naar links mag als je niemand inhaalt.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Verwijderd

P. Mekes schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 23:21:
Heej , dat filmpje is ook leuk om te showen in het bumperkleef topic. Alwaar mensen vinden dat je niet naar links mag als je niemand inhaalt.
Hmm. Dat is toch ook gewoon de wet? Je dient immers zoveel mogelijk rechts te houden...

http://www.om.nl/onderwer...gen/onnodig_links_rijden/

• theHoff
  • Registratie: April 2006
  • Niet online
Jouw schuld. Enige manier dat je je gelijk kan halen is door getuigen te vinden.
Pagina: 1