Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ervaringen Accident recorders

Pagina: 1
Acties:

• Smuggler
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 12:06

Smuggler

Wat wil jij nu echt bereiken?

Topicstarter
Ik rij nu 2 jaar auto en heb ondertussen zo'n 50K afgelegt op de nederlandse en buitenlandse wegen.(broekie)
maar ik zie regelmatig gevaarlijke situaties door verschillende chauffeurs op de weg.

ongeveer anderhalf jaar geleden heb ik met mijn eerste auto een ongeluk gehad.
Ik stond stil voor een stoplicht en de bestuurder achter mij was in slaap gevallen, en knalde daardoor met 80km/u bovenop mij. het verhaal in deze situatie was erg duidelijk en geen twijfel meer mogelijk over de veroorzaker van deze ravage.

Maar de kans dat ik in een ongeluk betrokken raak zonder dat de "veroorzaker" duidelijk is. of dat er tegenstrijdige verklaringen komen is behoorlijk groot. en dan heb ik geen poot om op te staan. en zeker nu ik meer kilometers ga maken voor me werk komende jaren zoek ik hiervoor een oplossing.

na wat zoeken kwam ik de Accident Recorders tegen:
de Car Guardian 199 euro
de DriversEye 229 euro
de Wide Angle Rearview Mirror with Digital Video Recorder + GPS + G-Sensor 155euro (dealextreme)

allemaal behoorlijke prijzen, maar als dit bewijs ervoor zorgt dat ik wel of niet in premie omhoog ga, is het snel terugverdient. tevens is het ook een manier om asociale weggebruikers aan te geven.

Poll: heb jij al een Accident Recorder?
Ja, en ik ben er tevreden mee
Ja, wat een onding is het
Nee, maar ik wil er nu wel 1.
Nee, en wil er ook geen 1.
Afbeeldingslocatie: http://poll.dezeserver.nl/results.cgi?pid=374526&layout=2&sort=prc
Ook een poll maken? Klik hier

ik wil er graag 1 aanschaffen, maar dan wel meteen een goede en 1 die niet zo in het zicht hangt.
dus niet diefstal gevoelig en dan is die van dealextreem voor mij het beste, maar kan nergens vinden wat de kwaliteit en de functies van dat ding zijn. en anders de Car Guardian omdat ik daar het beste gevoel bij heb.

zijn er tweakers die al ervaring hebben met 1 van deze systemen of een goed andernatief hebben?
en hun ervaringen willen delen over deze systemen of misschien waarom ik het vooral niet moet doen?

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

• ThinkPad
  • Nu online
Zoek eerst eens uit of je verzekering meerwaarde hecht aan dat ding. Alles leuk en aardig als jij registratie hebt van een ongeval, maar als je verzekeraar er niks mee doet dan schiet je er nog niks mee op.

• u_nix_we_all
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Er zijn ook apps voor smartphones te vinden die dezelfde functionaliteit bieden, bijv voor android: Driving Logger. Ik weet niet of het erg praktisch is om dat met je telefoon te doen, je zult net zien, heb je een keer een ongeluk, dan heb je hem net toevallig niet bij je :P

You don't need a parachute to go skydiving. You need a parachute to go skydiving twice.

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:18
Een vriend van mij heeft gewoon een cameraatje gekocht die opneemt wat hij ziet, op een SD kaart.

YouTube: Bijna ongeval op de A9 - YouTube

zulke filmpjes neemt hij op. Volgens mij is dat een pocketcam van een eurootje of 70. Kan hem wel eens vragen hoe en wat.

Op Fok! loopt hier een topic over, kan ik echter niet terugvinden.

edit; wel dus http://forum.fok.nl/topic/1631805

[ Voor 6% gewijzigd door 418O2 op 30-08-2011 14:44 ]

• Nielson
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:50
Je kunt ook eens op ebay kijken, staat er vol mee. Ook sommige action cams ed zijn geschikt, moeten ze een functie hebben dat er continu opgenomen kan worden op een geheugen-kaartje (soort fifo systeem) en dat de opname gestart/gestopt wordt bij in/uitschakelen van stroom en/of beweging.

• Smuggler

Smuggler

Topicstarter
het gaat mij niet zo zeer om korting bij de verzekering.
Maar dat als er iets gebeurd ik dit kan bewijzen met een extra "getuige" om het zomaar te zeggen. gewoon voor het geval dat en een verzekering is toch gek om niet mee te werken als dit bewijsmatriaal geld opleverd door niet te hoeven uitkeren aan de andere partij?

ik heb een windows mobile phone, en ik heb al zulke dingen geprobeerd, maar langer dan 10 minuten filmen en het geheugen is vol. en tegelijk met me navigatie wilt tie ook niet werken de reden waarom ik mijn smartphone op dit moment gebruik in de auto. ik zoek dus naar een standalone systeem.

Catch22:
Erg intressant, haalt tie camera altijd uit z'n auto of laat tie hem zitten voor de volgende rit.
ik ben als ik kijk naar me telefoon al extreem vergeet achtig om zulke dingen mee te nemen, dus als het automatisch aangaat als ik ga rijden is dit voor mij een hele grote +.

ik ga nog even op ebay kijken. wat daar allemaal voor leuks staat.

9.900Wp PV (enphase), 55kwh EV(Tesla), 35kwh EV(MG), 6kWh thuisbatterij (EVAPOWER), Tibber

• 418O2
  • Laatst online: 09:18
Ik heb geen idee. Volgens mij heeft hij hem altijd in de auto liggen en plakt hij hem er af en toe op.

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19-11 14:21

LauPro

Prof Mierenneuke®

Wat mij ook van belang lijkt is een camera die achteruit kijkt. De vooruitkijk-camera's zijn prima om fouten te spotten van de bestuurder of bestuurders die van baan verwisselen zonder te kijken en bijvoorbeeld erg handig voor bedrijven die auto's verhuren.

Echter mensen die op je knallen en/of je van achteren aanrijden is vaak veel moeilijker. Meestal is het qua schade wel te zien, maar wat er nou precies gebeurde...

En bovendien moet je dit combineren met de motorgegevens. Was je aan het remmen, en hoe lang, gaf je nog gas, hoe hard reed je etc.

Bedoel die kerel die naar rechts gaat. Als hij daar met 150 aan komt zetten dan weet je gewoon dat mensen zich daarop verkijken. In Duitsland is het een ander verhaal, maar in NL weet men het gewoon niet.

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

• Smuggler

Smuggler

Topicstarter
die camera's van hierboven hebben de meeste een GPS + G sensor om zulke informatie op te slaan, achteruit kijken is idd een hele goede, maar is het dan niet handigere om 1 goedkope te nemen (alleen filmen) en een wat duurdere met GPS en G sensoren derin om die dingen te meten.
op Ebay zijn ze idd onder de 50 euro om te kopen, dat is een prijs dat ik ze gewoon aanschaf en thuis laat bezorgen. en hopen dat het geen miskoop word.

• Cocytus
  • Registratie: Augustus 2008
  • Niet online
418O2 schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 14:43:
Een vriend van mij heeft gewoon een cameraatje gekocht die opneemt wat hij ziet, op een SD kaart.

YouTube: Bijna ongeval op de A9 - YouTube
Wat een idioot is die vriend van jou. Hij rijdt te hard, remt te laat en er stond op de matrix-borden al aangegeven dat de rechterbaan ging eindigen. Dan zie je toch aankomen dat die vrachtwagen die C8 opzij gaat duwen of dat daar een reële kans op is :X

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Om over z'n bizarre angst voor de rechter baan in al z'n filmpjes maar niet te spreken.

[ Voor 31% gewijzigd door AtleX op 30-08-2011 21:51 ]

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Smuggler

Smuggler

Topicstarter
ondertussen heb ik er 1 op ebay gekocht voor 36 euro incl verzendkosten uit hongkong.
ben benieuwd wanneer deze aankomt bij mij thuis om hem uit te proberen.
ondertussen nog wat filmpjes gekeken die mij hebben overtuigt om zo'n ding in me auto te hangen.

over het eerder genoemde filmpje zullen we niet op de man gaan spelen....
waarom zou hij helemaal naar rechts gaan als daar auto's willen invoegen? er is dus eigenlijk helemaal geen ruimte aan die kant.
maar mooi dat diegene die het filmpje maakt nu eens kan zien wat er werkelijk gebeurde zodat tie de volgende keer wel kan anticiperen op zulke situaties.

• DropjesLover
  • Registratie: November 2004
  • Nu online

DropjesLover

Dit dus ->

LauPro schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:12:
Wat mij ook van belang lijkt is een camera die achteruit kijkt. De vooruitkijk-camera's zijn prima om fouten te spotten van de bestuurder of bestuurders die van baan verwisselen zonder te kijken en bijvoorbeeld erg handig voor bedrijven die auto's verhuren.

Echter mensen die op je knallen en/of je van achteren aanrijden is vaak veel moeilijker. Meestal is het qua schade wel te zien, maar wat er nou precies gebeurde...
Aanrijding van achteren hoef je je toch meestal niet druk te maken? Van achteren aangereden worden is in 99% van de gevallen de schuld van de gene achter je.

Net om schades bij je verzekering te kunnen verhalen zou ik een camera kopen en die op de voorkant van mn auto richten...

BThGvNeOA
Bond Tegen het Gebruik van Nutteloze en Onbekende Afkortingen!
Gewoon uitschrijven wat je bedoelt is zo moeilijk niet... PR (persoonlijk record?), ICE/M/A (verbrandingsmotor?), kdv (kinderdagverblijf), DA (dierenarts?)etc...,

• Shanquish
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
AtleX schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 21:42:
Om over z'n bizarre angst voor de rechter baan in al z'n filmpjes maar niet te spreken.
dat valt me bij veel meer van dat soort drivecams gebruikers op, het rijdt allemaal links en ze rijden sneller dan het overige verkeer.
Cocytus schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:22:
[...]

Wat een idioot is die vriend van jou. Hij rijdt te hard, remt te laat en er stond op de matrix-borden al aangegeven dat de rechterbaan ging eindigen. Dan zie je toch aankomen dat die vrachtwagen die C8 opzij gaat duwen of dat daar een reële kans op is :X
neemt natuurlijk niet weg dat die C8 in beginsel gewoon dom bezig is door die vrachtauto beginnen in te halen op het moment dat die een pijl krijgt om een baan op te schuiven, die had al voor die gele leon? naar links moeten gaan. typisch gebrek aan inzicht en anticiperen, weet zeker dat ie in 'paniek' handelde toen die trekkeroplegger 'ineens' naar links kwam.

die 'vriend' heeft in elk geval geluk gehad dat de chauffeur van de vrachtauto de situatie overzag en z'n manoeuvre niet doorzette, anders had die zeker 2 auto's totall los gereden. (en 2 fietsen, waarvan de C8 knakker best even die gekke fietstassen eraf had mogen halen, als ze loswaaien of er waait iets uit... :X )

[ Voor 4% gewijzigd door Shanquish op 31-08-2011 00:50 ]

• SpongeRob
  • Registratie: Oktober 2009
  • Niet online

SpongeRob

Nachtmerries zijn ook dromen..

Ik heb zelf een 720p camera liggen, die heb ik een jaar geleden besteld voor de vakantie.
Dat heeft erg leuk beeldmateriaal opgeleverd, wel jammer dat de microfoons in die camera's vrijwel altijd bagger is net als in de mijne...
Verder heb ik de camera nooit in de auto hangen, al zou ik dat eigenlijk wel moeten doen.
Ik had graag nog wat dingen terug willen zien van m'n snelwegperikelen.

Als je zo'n camera koopt, neem dan wel een HD camera. Als je bijvoorbeeld ziet wat een beroerd beeld er uit zo'n driverseye camera komt.... :S

"Never wrestle with a pig – it gets mud all over you and the pig likes it."

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

HD zegt alleen maar wat over de resolutie, niet over de kwaliteit. Een SD camera met een fatsoenlijke lens en een goeie sensor maakt qua beeldkwaliteit gehakt van een goedkope HD-camera met crappy onderdelen.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

• Smuggler

Smuggler

Topicstarter
heb er 1 met microfoon erbij gepakt zodat ik nummerborden kan oplezen mocht dat nodig zijn.
gezien ik op bijna geen enkel filmpje de nummerborden kan lezen. wat soms wel van belang kan zijn.

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

AtleX schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 09:42:
HD zegt alleen maar wat over de resolutie, niet over de kwaliteit. Een SD camera met een fatsoenlijke lens en een goeie sensor maakt qua beeldkwaliteit gehakt van een goedkope HD-camera met crappy onderdelen.
Die goedkope dashcammetjes hebben nooit een fatsoenlijke lens en de sensoren zijn ook niet altijd even geweldig. Vergelijk maar eens wat filmpjes op youtube en je zult zien dat de HD camera's in 98% van de gevallen veel beter beeld geven dan SD camera's.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11:16

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Ik gebruik hier een simpele keycam voor. Daar heb ik een stukje klittenband met dubbelzijdig tape op geplakt en net zo een stukje klittenband bovenop mijn binnenspiegel. Daar kan ik het cameratje dan op klitten en tijdens het rijden geeft dat eigenlijk prima beeld, ook op de snelweg.
Is wel de ultieme cheapo versie hoor, maar om het een keer te proberen is het zeker leuk.

Op zich is zoiets voor de telefoon ook leuk, want daar zijn goede houders voor te krijgen. Voor mijn Logitech HD outdoor camera zou ik alleen iets met het schroefgaatje voor een statief onderop kunnen beginnen, want iets van dingen daarvoor voor in de auto ben ik nog niet tegengekomen...

De dingen uit de topicstart zijn vast leuk, maar ik vind het iets te duur als ik zie wat ik al kan bereiken met een Chinees keycammetje plus wat klittenband op mijn spiegel :P

[ Voor 11% gewijzigd door Ultraman op 31-08-2011 13:41 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Smuggler

Smuggler

Topicstarter
ultraman heb je hem dan altijd aan of alleen als het uitkomt? aangezien dat ding uiteindelijk ook weer vol komt te zitten en opgeladen moet worden.

• tdw
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 01-10 17:46

tdw

Amai seg!

Ultraman schreef op woensdag 31 augustus 2011 @ 13:40:
Op zich is zoiets voor de telefoon ook leuk, want daar zijn goede houders voor te krijgen. Voor mijn Logitech HD outdoor camera zou ik alleen iets met het schroefgaatje voor een statief onderop kunnen beginnen, want iets van dingen daarvoor voor in de auto ben ik nog niet tegengekomen...
http://www.dealextreme.co...t-holder-for-camera-37975 ?

"There is that sort of assumption by the government that we're all driving around at 8 o'clock in the morning to be really annoying"
~ James May

• PauseBreak
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 18-11 20:05

PauseBreak

derp!

Ik zit al een tijdje te denken om zoiets te kopen, maar aangezien er binnenkort alweer verhuist gaat worden gaat 'm dat niet worden binnenkort.
Bovendien gaan we dan zo weinig rijden dat het al bijna niet meer de moeite waard is. De enige keer dat het de moeite waard zou zijn, is wanneer we naar mijn ouders gaan, maar dat is ook maar 2x per maand maximaal.

Nee, merp!

• Grrrrrene
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Ik zou het liefst een camera hebben die redelijk verdekt opgesteld zit, dus zoals dat DealExtreme ding in de binnenspiegel. Als die er nou in HD zou zijn, zou ik er wel interesse in hebben :) Ik heb nml geen zin om een cam in het zicht te laten zitten, wachtend tot dieven vinden dat het waardevol genoeg lijkt om mijn ruit voor in te tikken :(

Ik heb 1 aanrijding gehad en die was discutabel qua schuldvraag. Puur omdat de tegenpartij zo eerlijk was om in te vullen dat hij stilstond en wegreed, heb ik daar mijn schade vergoed gekregen. Hij parkeerde uit langs de kant van de weg, op mijn weghelft, waardoor ik toen hij geparkeerd stond op zijn weghelft, dus beiden links, moest rijden. Tsja, leg dat maar eens uit aan de verzekering, vooral omdat er ook een fietser bij betrokken was waar hij nog snel voor langs wilde, waardoor hij mij ws. niet had zien aankomen (en ik had hem niet zien wegrijden, zag alleen een rij geparkeerde auto's op mijn weghelft) :D

Dit soort camera's zijn briljant om de schuldvraag onomstotelijk vast te stellen. Het lijkt me toch dat je eigen verzekeringsmaatschappij op z'n minst blij is met bewijs waardoor zij niet hoeven uit te keren...?
Die heb ik, maar ik vind hem niet handig. Als je hem op de voorruit monteert (meest logisch toch?) kan de schroef voor de statiefmount alleen naar beneden gericht worden als je een redelijk formaat camera hebt. Aangezien de statiefmount altijd onderop zit, hangt je camera daarna op de kop. Opzich geen heel groot probleem, je kunt de filmpjes eenvoudig 180 graden roteren, maar toch: het werkt niet intuïtief.

[ Voor 30% gewijzigd door Grrrrrene op 31-08-2011 15:46 ]

Imitation is the sincerest form of flattery
Stressed is desserts spelled backwards

• BlakHawk
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 09-01-2021
Cocytus schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:22:
De invoegers moeten altijd voorrang verlenen.
Mijn zwager is zo'n mafkees die een baan opschuift om invoegend verkeer de ruimte te geven, met alle gevolgen van dien.
De vrachtwagen zit fout door hem naar links te gooien waar al een auto rijdt.

Overigens mag je helemaal geen ruimte maken voor invoegend verkeer door een baan op te schuiven.

Youtube: DashcamNL

• Silver7
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 31-10 16:48
dfrenner schreef op donderdag 01 september 2011 @ 08:30:
Overigens mag je helemaal geen ruimte maken voor invoegend verkeer door een baan op te schuiven.
Je moet niet.... je mag...

• Cubix
  • Niet online
dfrenner schreef op donderdag 01 september 2011 @ 08:30:

Mijn zwager is zo'n mafkees die een baan opschuift om invoegend verkeer de ruimte te geven, met alle gevolgen van dien.
...

:/
Als ik merk dat een andere auto in een lastige situatie terecht komt zal ik altijd ruimte maken als de situatie het veilig toelaat.

Lastige situaties: einde van een invoegstrook, een afslag onvrijwillig moeten nemen, erg trage bestuurder op de baan waar je omheen moet, etc...

Ik ben dan zo'n mafkees ja.

• BlakHawk
Nee je mag officieel juist niet. De invoeger moet zijn snelheid aanpassen en een gaatje opzoeken.

Edit:
Ik maak enkel ruimte als er geen ander verkeer in zicht is. Nu rijd ik altijd in de spits en rijden er altijd andere auto's op links, dus maak ik nooit ruimte in dergelijke situaties. Als je het toch doet en meneer links rijdt net iets harder dan je kunt inschatten zit jij hartstikke fout, omdat je van baan wisselt.

Tevens kan uitwijken naar links, zonder in te halen als onnodig links rijden worden geclassificeerd.

Ik begrijp ook niet waarom, tijdens je rijlessen heb je donders goed geleerd dat je tijdens het invoegen een gaatje moet zoeken en je snelheid aanpassen aan het overige verkeer. Je mag het overige verkeer niet hinderen. Het moeten uitwijken naar links is hinderen en nergens voor nodig!

[ Voor 64% gewijzigd door BlakHawk op 01-09-2011 10:46 ]

• Stefandepefan
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 19-10 18:24
Het lijkt me ook wel interessant om er een aan te schaffen als ik straks voor een nieuwe baan dagelijks met de auto moet reizen. Echter, net zoals Grrrrrene roept, niet al te opvallend, want geen zin in autoinbraak (mocht zoiets interessant wezen voor een junkie/dief). Ik ga me eens verdiepen in de mogelijkheden van dit soort apparaten.

• leonvw
  • Laatst online: 14-11 16:27
dfrenner schreef op donderdag 01 september 2011 @ 10:37:
[...]

Ik begrijp ook niet waarom, tijdens je rijlessen heb je donders goed geleerd dat je tijdens het invoegen een gaatje moet zoeken en je snelheid aanpassen aan het overige verkeer. Je mag het overige verkeer niet hinderen. Het moeten uitwijken naar links is hinderen en nergens voor nodig!
140km/h rijden in zo een situatie is ook niet echt handig of wel? Dit had je ruim van te voren aan zien komen.. Of het nou mag of niet, een merendeel van de automobilisten doet dit dus wel dus kan je natuurlijk ook je snelheid aanpassen. Dan had het nooit zover gekomen :)

Die C8 kan nooit snel genoeg zijn/haar snelheid aanpassen aan het overige verkeer als er iemand aan komt snellen met 40km/h harder :/

Note: ben heus geen moraalridder, rij zelf ook heus niet altijd de toegestane snelheid zeg maar :)

[ Voor 7% gewijzigd door leonvw op 01-09-2011 11:24 ]

• SmartDoDo
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-11 22:36

SmartDoDo

Woeptiedoe

LeeJon schreef op donderdag 01 september 2011 @ 11:22:
[...]
Dan had het nooit zover gekomen :)
Mij lijkt zo'n cam ook wel leuk al is het maar om m'n eigen rijgedrag nog eens terug te bekijken. Wat me ook opvalt op die voorbeeldfilmpjes is dat er nog best situaties zijn waarbij de persoon die filmt, best wat defensiever had kunnen rijden. Ook de aangehaalde situatie van het bijna ongeval op de A9 vind ik een mooi voorbeeld van te weinig zicht op de situatie. Er is niet altijd 1 "schuldig" aan een situatie en dat soort dingen blijkt natuurlijk ook uit zo'n cam.

• Grrrrrene
  • Niet online
LeeJon schreef op donderdag 01 september 2011 @ 11:22:
[...]

140km/h rijden in zo een situatie is ook niet echt handig of wel? Dit had je ruim van te voren aan zien komen.. Of het nou mag of niet, een merendeel van de automobilisten doet dit dus wel dus kan je natuurlijk ook je snelheid aanpassen. Dan had het nooit zover gekomen :)

Die C8 kan nooit snel genoeg zijn/haar snelheid aanpassen aan het overige verkeer als er iemand aan komt snellen met 40km/h harder :/
Die C8 rijdt, als je goed kijkt, amper harder dan 80km/u (aannemende dat de vrachtwagen bij het invoegen 80 rijdt). Of je nu 140 of 120 rijdt, het snelheidsverschil is veel te hoog om van die C8 te verwachten dat hij dat even goedmaakt. Die had achter de vrachtwagen moeten blijven. Wie gaat hem nu passeren als je weet dat zijn strook ophoudt? Het is ook een beetje geven en nemen in het verkeer, vind ik.
Note: ben heus geen moraalridder, rij zelf ook heus niet altijd de toegestane snelheid zeg maar :)
Het spijt me, maar in de beelden zie je duidelijk dat die grijze auto (C8 blijkbaar) achter de vrachtwagen blijft hangen. Als _iemand_ aan ziet komen dat die vrachtwagen zometeen naar links komt is hij het wel. Maar nee, hij blijft er naast hangen. Hoe moeilijk is het om even de rem aan te tikken zodat de vrachtwagen voor kan gaan?

Natuurlijk had de achterop komende auto dat ook in kunnen schatten, maar die rijdt gewoon op de linkerbaan en heeft een paar honderd meter vrij baan voor zich.

Nu ik nog eens kijk had die vrachtwagen gewoon rechtdoor de vluchtstrook op gemoeten. Ik dacht eerst even dat er een vangrail zou staan aan het eind bij hem, maar dat is niet zo.

[ Voor 20% gewijzigd door Grrrrrene op 01-09-2011 12:27 ]

• BlakHawk
Grrrrrene schreef op donderdag 01 september 2011 @ 12:22:
Nu ik nog eens kijk had die vrachtwagen gewoon rechtdoor de vluchtstrook op gemoeten. Ik dacht eerst even dat er een vangrail zou staan aan het eind bij hem, maar dat is niet zo.
Inderdaad!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Zo'n camera krijgt meestal zijn voeding uit de sigarettenaansteker. Dan is het wel mooier om die draad weg te werken. Dat weerhoudt me er van eigenlijk. Op zich een nuttig apparaat in het geval van een aanrijding natuurlijk

• Grrrrrene
  • Niet online
Roenie schreef op donderdag 01 september 2011 @ 13:44:
Zo'n camera krijgt meestal zijn voeding uit de sigarettenaansteker. Dan is het wel mooier om die draad weg te werken. Dat weerhoudt me er van eigenlijk. Op zich een nuttig apparaat in het geval van een aanrijding natuurlijk
Je kunt via het dakhemeltje de draad richting een raamstijl naar beneden leiden en dan achter het dashboard (bij je autoradio ofzo) op een geschakelde 12V aansluiten. Het enige dat je dan mist is het nut van een G-sensor die een aanrijding op een parkeerplaats registreert. Maarja, dan moet je camera's voor, achter, links en rechts hebben.

[ Voor 5% gewijzigd door Grrrrrene op 01-09-2011 14:34 ]

• Shanquish
  • Niet online
Grrrrrene schreef op donderdag 01 september 2011 @ 12:22:
[...]

dat doet ie toch ook? hij breekt z'n manoeuvre af.
als ie dat niet had gedaan was het geen bijna ongeval meer ;)

die C8 is imho de grootste kluns in het geheel, die had al lang kunnen zien dat de rechterrijstrook (spitsstrook?) dicht ging.
Vrachtwagens lossen in het algemeen niet op, en zal dus ergens naartoe moeten.
hij had 3 opties, gas geven of loslaten of naar links gaan voor de gele auto. in elk geval niet naast de vrachtauto blijven hangen met 1 km/u verschil.
waarbij mijn keuze zou zijn gevallen op gas bijgeven, want naar links gaan met 80 km/u is nou niet bijster slim voor de doorstroming.

[ Voor 4% gewijzigd door Shanquish op 01-09-2011 15:45 ]

• Napo
  • Registratie: Augustus 2006
  • Niet online
shameete schreef op donderdag 01 september 2011 @ 15:39:
[...]

dat doet ie toch ook? hij breekt z'n manoeuvre af.
als ie dat niet had gedaan was het geen bijna ongeval meer ;)

die C8 is imho de grootste kluns in het geheel, die had al lang kunnen zien dat de rechterrijstrook (spitsstrook?) dicht ging.
Vrachtwagens lossen in het algemeen niet op, en zal dus ergens naartoe moeten.
hij had 3 opties, gas geven of loslaten of naar links gaan voor de gele auto. in elk geval niet naast de vrachtauto blijven hangen met 1 km/u verschil.
waarbij mijn keuze zou zijn gevallen op gas bijgeven, want naar links gaan met 80 km/u is nou niet bijster slim voor de doorstroming.
De C8 is niet slim bezig nee maar de vrachtwagen moet hem alsnog niet zomaar naar links gooien, de vrachtwagen heeft namelijk ook een gaspedaal en een rem waarmee hij _achter_ de C8 kan invoegen.

• Shanquish
  • Niet online
Nee, goed spiegelen kan de chauffeur in elk geval niet verweten worden :P

• Booster
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 15-11 18:34

Booster

Superuser

Leuk topic. Ik loop al jaren rond met het idee om een cameratje in mijn auto te hangen. Indien mogelijk later te monteren met een grafische weergave van data uit de auto. Denk aan snelheid, versnelling en toeren. Rev voor iPhone kan een paar leuke dingen toevoegen aan de camerabeelden zoals geschatte G-krachten en GPS-data.

Materiaal van de accident recorders die je noemt heb ik allemaal al eens bekeken en ik vind de kwaliteit bagger, bij opnames overdag althans. Met een AccidentRecorder en CarGuardian wordt je wat betreft videokwaliteit t.o.v. prijs in ieder geval afgezet. Bij opnames in donkere omstandigheden zijn de accident recorders misschien wel wat beter dan de goedkope HD keycams die rondslingeren.

Als ik een videoreview aan mag raden van camera's die volgensmij een goede prijs/kwaliteitsverhouding hebben voor in de auto:

en:

Deze cameratjes kosten 30 tot 45 euro incl verzenden geloof ik.

Het ontbreken van een wide-angle lens wordt (gedeeltelijk) gecompenseerd door het opnemen met een andere beeldverhouding, wijder dan 4:3. Wide-angle betekend niet alleen maar een wijder beeld, maar ook vervormde snelheids- en dieptebeleving in de opnames. Eventueel kun je met een voorplaklensje ook nog wel een wijder beeld krijgen.

Montage in de auto kan met een paar stukjes velcro/klitteband en power van je 12V stekker, evt. via de A-stijl naar je zonneklep aan de bijrijderskant. Wil je wat meer beeld van de binnenkant dan bv bevestigen aan de bijrijdersstoel. Zo hoeft de camera niet in de auto te blijven of zichtbaar te zijn nadat je uitstapt.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Booster schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 00:47:
Het ontbreken van een wide-angle lens wordt (gedeeltelijk) gecompenseerd door het opnemen met een andere beeldverhouding, wijder dan 4:3. Wide-angle betekend niet alleen maar een wijder beeld, maar ook vervormde snelheids- en dieptebeleving in de opnames. Eventueel kun je met een voorplaklensje ook nog wel een wijder beeld krijgen.
Met die vervorming of niet, niemand zal op basis van dergelijke beelden kunnen worden veroordeeld puur op snelheid. De metingen zijn niet geijkt. Wat natuurlijk wel te zien is dat op het moment iemand 120 rijdt met het verkeer mee, en er komt iemand met 180 langs, dan is dat verschil goed te zien. Echter zoals opgemerkt met een low-res camera ga je dan nooit het kenteken kunnen lezen.

En eigenlijk moet je voor nachtzicht iets van infrarood hebben, anders heb je er niets aan volgens mij.

• Booster

Booster

Superuser

Ik doelde ook enkel op beleving, niet op meting :) alhoewel ik denk dat een schatting aan de hand van de tijd tussen onderbroken belijning of hectometerpaaltjes wel een indicatie geeft. Niet wettelijk nee, maar om het later nog eens zelf uit te rekenen kan het wel.

Maar met een wide-angle camera moet je ook veel dichterbij komen om een kenteken te kunnen lezen. Als er iemand voorbij flitst heb je kans dat je maar een paar frames hebt waarbij je een snel-bewegend kenteken kunt zien. Met wat minder wide-angle zijn kentekens op iets meer afstand ook beter leesbaar.

In de reviews die ik heb gepost zit ook wat low-light footage en die is eigenlijk heel prima.

Nacht:
[YouTube: http://www.youtube.com/watch?v=AatXIBaZXz0]

Ik vond het niet slecht omdat e.e.a. wel leesbaar blijft, maar van nachtvisie is inderdaad totaal geen sprake.

[ Voor 4% gewijzigd door Booster op 02-09-2011 12:37 ]

• Aike
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Is het niet makkelijker om hier gewoon een smartphone voor te gebruiken? Bijna alle smartphones hebben een camera, gps en bewegingssensor. Je zou je huidige telefoon kunnen gebruiken of een gebruikte telefoon hiervoor kunnen recyclen. Het enige dat je nodig hebt is een app.

Mijn blog over het deployen van Ruby on Rails: RunRails.com

• Smuggler

Smuggler

Topicstarter
de meeste telefoons worden ook gebruikt voor de navigatie en om nou met 2 telefoons te lopen is ook een gedoe en het is toch fijner als deze gewoon in je zak zit zodat je via je bleutooth kan bellen via de carkit die in je auto zit.

mijn pakketje uit china in ondertussen binnengekomen. de recorder is geinstaleerd.
zal even een kleine samenvatting geven:

Kosten 35 euro (incl verzending uit china)
Resolutie filmen: VGA/PAL
Instalatie: ging makkelijk en lekkere lange 12V stekker meegeleverd.
Lens: Breed beeld voor zicht over de gehele weg.
Scherpte: :X nummerborden zijn per definitie onleesbaar
Overview: Als er iets gebeurd dat niet mijn fout is. dat is dat redelijk goed vast te stellen.
Geluid: gesprekken in de auto worden goed opgenomen dus het oplezen van nummerborden ter ondersteuning is mogelijk.
Recording: elke 10 min start er een nieuw filmpje

binnenkort een filmpje, maar eerst eens iets leuks meemaken op de weg

• TwOkkie
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 20-11 23:39

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Ik ben ook wel erg tevreden met mijn 808 HD Key Camera #11 van 27 euro. Met wat supermagneetjes onder mijn spiegel bevestigd en de voeding aangesloten op de binnenverlichting, kan ik 5 uur kwijt op een 16G MicroSD.

Voorbeeldje van zomaar een stukje A28:

Quemo heeft dezelfde cameraatjes op z'n fiets geplakt. In het ligfietstopic heb je meer voorbeeldmateriaal.

[J|O|R] <- .signature.gz

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

ik wou net posten: lol, jij rijd zeker in n allrisk verzekerde auto dat je gewoon doorrijd als iemand je afsnijd... 2 tellen later.. die auto voor je... massive fail :')

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-11 22:29
AlexanderB schreef op maandag 12 september 2011 @ 03:45:
ik wou net posten: lol, jij rijd zeker in n allrisk verzekerde auto dat je gewoon doorrijd als iemand je afsnijd... 2 tellen later.. die auto voor je... massive fail :')
:o

Overigens kan (al dan niet geheim genomen) footage uit die camera's ook tegen je gebruikt worden. We hadden hier in Rotterdam een gevalletje met een datalogger die 3 mensen doodreed. De datalogger registreerde dat hij 80 reed waar hij 30 mocht.

Ik zou er zelf niet aan beginnen, maar da's ieder voor zich :)

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Shanquish
  • Niet online
DiedX schreef op maandag 12 september 2011 @ 07:17:
[...]

:o

Overigens kan (al dan niet geheim genomen) footage uit die camera's ook tegen je gebruikt worden. We hadden hier in Rotterdam een gevalletje met een datalogger die 3 mensen doodreed. De datalogger registreerde dat hij 80 reed waar hij 30 mocht.
jij doelt vast op dat ongeluk hier op de vierhavenstraat?
die reed geen 80, maar 147 km per uur.

is overigens compleet anders, bij zo'n cameraatje wordt geen snelheid en locatie e.d. bij gehouden.

niet te vergelijken zoals met die amerikaanse pickup waarbij die blackbox compleet geintregeerd zit in het systeem van de auto en die alle gegevens strikt bijhoudt.

• begintmeta
  • Niet online

begintmeta

Moderator General Chat
DiedX schreef op maandag 12 september 2011 @ 07:17:
... Overigens kan (al dan niet geheim genomen) footage uit die camera's ook tegen je gebruikt worden. ...
Dat is op zich niet erg natuurlijk, als die dingen tenminste betrouwbaar zijn.

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

AlexanderB schreef op maandag 12 september 2011 @ 03:45:
Ik wou die Verso voor me al heel erg lang voorbij, dus was blij dat ie eindelijk naar rechts ging. Al die tijd had ik ook nog die Mercedes op m'n bumper. Ik denk, als ik die even voorbij laat, dan kan ik daarna rustig verder. Dus ik ging ook even naar rechts. Achteraf gezien had ik dat beter niet kunnen doen en had ik gewoon die Verso direct in moeten halen. Die Mercedes blijkt toch niet zo'n haast te hebben als zijn gekleef deed vermoeden. Hij komt me echt voorbij kruipen. Waarom zit ie dan zo te kleven? Later ook bij die blauwe Agila. Levensgevaarlijk kleefgedrag omdat ie hooguit vijf tot tien kilometer per uur sneller wil? Puur bully-gedrag met z'n dikke bak tegen een een doosje dat misschien de helft weegt. Kan zoiets niet vervolgd worden onder het strafrecht? Lijkt me wel wat: "Bedreiging met zwaar lichaamlijk geweld tegen de inzittenden van de Agila".

Maar ik wou nog steeds wel graag langs die Verso, dus toen die veel te vroeg weer naar links ging (was écht nog niet nodig) dacht ik inderdaad "bekijk het maar. Nu ga ik er langs". Niet goed, maar het blind doordrukken van hem is ook niet goed. Gelukkig voor mij gaf hij iets eerder toe dan ik. Maar daardoor had ik wel gemist dat die Mercedes weer behoorlijk link aan het drukken was voor me. Was nog geen probleem op dat moment, maar je ziet maar weer hoe zo'n akkefietje als tussen mij en de Verso voor ons beiden de aandacht afleid van andere potentiele problemen.

Had die Verso wel van mij "gewonnen" of, als ik zoals men hier vast gaat voorstellen, mijn plekkie niet had verdedigd, had ik een Verso op mijn voorbumper gehad. Hard remmen is geen optie op een drukke snelweg, dus het duurt even voordat ik dan weer een veilige afstand heb. Als op dat moment ook de situatie tussen Mercedes en die blauwe Agila iets anders geëscaleerd was, hadden we zeker een kettingbotsing gehad. Ik denk dus dat ik de juiste beslissing heb genomen. En als het fout was gegaan, was het zijn all-risk geweest die moet worden aangesproken. Mijn verzekering is dus niet relevant, maar eerlijk gezegd ben ik daar helemaal niet mee bezig als ik aan het sturen ben.

Uiteindelijk gaat er zoveel fout in dit filmpje:

- Mercedes kleeft en haalt traag in als ie de ruimte krijgt
- Verso gaat pas naar rechts als ie een file achter zich heeft verzameld
- TwOkkie denkt galant te zijn door die Mercedes langs te laten, maar raakt geirriteerd als deze niet opschiet
- TwOkkie blijft te gefocused op de taak "Verso voorbij"
- Verso dwingt TwOkkie in de remmen door op een botte manier weer naar links te gaan
- TwOkkie speelt het machtspelletje mee
- Agila gaat met 110 naar links om veel tragere caravans in te halen
- Agila dwingt daardoor de Mercedes z'n CC weer uit te zetten (maar ook niet meer dan dat!)
- Mercedes kleeft langdurig op levensgevaarlijk korte afstand bij de Agila
- Agila voelt zich benauwd maar pest terug door extra rustig naar rechts te gaan
- Mercedes pikt dit niet...

Eigenlijk nog een wonder dat het goed is afgelopen.

/offtopic

Is er een topic waar dit had kunnen staan?

[J|O|R] <- .signature.gz

• Grrrrrene
  • Niet online
Dit soort beelden maken erg duidelijk dat er altijd 2 kanten zitten aan een verhaal. Die Verso hoort jou gewoon voor te laten gaan, maarja, er rijdt zo'n rij achter jou dat hij al aan ziet komen nog kilometers gedwongen rechts te moeten rijden. Dan maar naar links drukken, als jij gas loslaat kan hij er nog net voor langs, dan laat hij je zo wel voorbij. Aan de andere kant druk je ook erg door, waardoor die Verso-rijder met zo'n gevoel blijft zitten van "wat een ego's hier op de weg", wat even later nog eens bevestigd wordt door de Mercedes-rijder.

Zelfde met die Merc: die Agila rijdt tergend langzaam op de linkerbaan zo'n rij auto's inhalend en blijft daarna (treiterend?) nog even op de linkerbaan hangen als reactie op de bumberklevende Merc. Ik kan me voorstellen dat een wat minder relaxed persoon dan zoiets heeft van "flikker op met je geëtter", terwijl de Agila-rijder zoiets heeft van "ik laat me niet haasten, wacht jij nog maar even een paar seconden op de linkerbaan". Niet goed, helemaal mee eens, maar niets menselijks is ons vreemd.

Zo werd ik gisteren ook 2x gesneden binnen 500m ofzo. Twee keer iemand die op de rechterbaan reed, al kilometers zonder dat ze ingehaald worden en net als ik erlangs wil gooien ze de auto naar links. Waarom in godsnaam net op dat moment en niet kilometers eerder? Na een seintje met groot licht zijn ze nog geïrriteerd ook, de 2e die het deed bleef ook een tijd links hangen om mij dwars te zitten en begon met mij mee te accelereren nadat hij naar rechts was gegaan. Verderop reed een auto met aanhanger waar hij zichzelf achter klem reed, dus mijn dag was nog enigszins goed. Domme ik reed vervolgens met Vmax + 15 ofzo door, waardoor ik ws. nog geflitst ben ook (stond een verdacht zwart busje in de berm) :(

Zo zie je maar hoe makkelijk je jezelf op kunt fokken in Nederland. We rijden elkaar gewoon te vaak in de weg met die drukte op ons asfalt. Soms denk ik wel eens: waarom rijd ik niet gewoon relaxed op de rechterbaan, links kunnen ze me wat. Maarja, uiteindelijk houd ik dat niet zo lang vol :P

Zodra ik dan weer in het buitenland ben, Duitsland of Frankrijk (ook in Griekenland trouwens), waar het rustiger is op de weg, geniet ik daar enorm van en rijd ik zelf ook veel relaxter.

[ Voor 32% gewijzigd door Grrrrrene op 12-09-2011 11:33 ]

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

Als de Verso nog een halve tel langer of met iets meer overtuiging had doorgezet, had ik in de remmen gegaan. Dan nog was er tijdelijk de situatie dat ik even heel dicht op de Verso rijdt. Als op dat moment die Agila had besloten de Mercedes een remproef te geven, had ik samen met de Verso een botsbrief staan invullen.

Zonder camerabeelden was het ongetwijfeld mijn schuld geweest. Ik reed achterop en kan moeijlijk aantonen dat dat kwam doordat hij op mijn voorbumper kroop.

Zo... weer on-topic.

En als de Mercedes de Agila geraakt had, was dit heel mooi bewijsmateriaal voor een artikeltje 6 of zelfs 130 voor die Mercedesbestuurder. In zo'n geval wil ik wel even getuigen hoor. Heel onafhankelijk, dat wel.

[J|O|R] <- .signature.gz

• deepbass909
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 10:54

deepbass909

[☼☼] [:::][:::] [☼☼]

Ik twijfel er ook weleens over een dergelijke camera aan te schaffen, maar aan de andere kant, bij het enige ongeval dat ik heb gehad, zou het niks uitgemaakt hebben. Ik ben toen van opzij aangereden door een motor, buiten het blikveld dat een camera zou hebben. Daarbij is mijn verweer nog steeds dat hij te hard voor de situatie te hard heeft gereden (om de discussie voor te blijven, de vmax is geen vrijbrief deze te rijden, je moet altijd je snelheid aanpassen aan de situatie), en dat is op een dergelijke camera niet te zien of te bepalen.
En om nou 4 camera's op te hangen om zo 360 graden zicht te creëren...

Waarschuwing, opperprutser aan het werk... en als je een opmerking van mij niet snapt, klik dan hier

• SpongeRob
  • Niet online

SpongeRob

De pipo in de Agila deed het dan ook express, je ziet hem zelfs nog iets naar links sturen voordat de Mercedes hem erlangs prakt.
Neemt natuurlijk niet weg dat degene in de Mercedes niet zo moet bumperkleven, maar ik kan het me enigszins voorstellen gezien de grote schare linksplakfans op 's lands snelwegen.....

• Planck
  • Niet online
Leuk zo'n dashcam. Alleen zou ik er wel een willen die je vast en niet al te opzichtig kunt monteren, die automatisch begint te filmen op het moment dat je je auto aanzet en de cam dus stroom krijgt - zodat je niet elke rit ding hoeft te monteren want dat gaat vervelen. En de cam moet continu blijven loopen zodat ik niet steeds de filmpjes hoef te wissen. De ACT20 is bijna ideaal, maar heeft toch een paar niet optimale eigenschappen: ding is best groot en gaat opvallen (vergeleken met 808 HD key), geeft smal beeld (vergeleken met 808 HD wederom), heeft last van framedrops. Zou perfect zijn als die twee apparaatjes gecombineerd worden of de 808 HD key de paar opties extra krijgt die ik zoek.

Misschien toch nog maar even wachten - of een van de apparaatjes nemen en de nadelen voor lief nemen. Ik slaap er nog eventjes op.

Hier de ACT20 review van die kerel die ook hierboven de 808 HD reviewde:

• TwOkkie

TwOkkie

Tweakin' Okkie

deepbass909 schreef op maandag 12 september 2011 @ 17:02:
Ik twijfel er ook weleens over een dergelijke camera aan te schaffen, maar aan de andere kant, bij het enige ongeval dat ik heb gehad, zou het niks uitgemaakt hebben.
Tja. Als je met 90 tegen een boom rijdt, maken die gordels ook niet meer uit. Doe je ze daarom maar niet meer om?

[J|O|R] <- .signature.gz

• AlexanderB
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09-05 19:05

AlexanderB

7800 rpm

TwOkkie schreef op maandag 12 september 2011 @ 11:00:
Is er een topic waar dit had kunnen staan?
in de Huiskamer, "Het Grote Wegmisbruikers Topic Deel xx."

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Booster schreef op vrijdag 02 september 2011 @ 12:36:
Ik doelde ook enkel op beleving, niet op meting :)
De beleving is natuurlijk subjectief en niet objectief zoals je dat nodig hebt voor een rechtzaak. Een recorder van de harde auto-data heb je wat dat betreft meer aan (en eventuele G-krachten).
SpongeRob schreef op maandag 12 september 2011 @ 20:11:
De pipo in de Agila deed het dan ook express, je ziet hem zelfs nog iets naar links sturen voordat de Mercedes hem erlangs prakt.
Neemt natuurlijk niet weg dat degene in de Mercedes niet zo moet bumperkleven, maar ik kan het me enigszins voorstellen gezien de grote schare linksplakfans op 's lands snelwegen.....
Het is ook een beetje een eigenschap van tweebaans wegen. Zoals ik het nu in Nederland zie op veel driebaanswegen is dat er overdag (buiten de spits) links toch wel vaak 140-150 (op de teller) wordt getuft.

Er zijn (helaas) nog veel mensen die met een klein snelheidsverschil links gaan inhalen op tweebaanswegen. Dit zorgt voor veel frustratie. Zeker met vrachtwagens (maar dat is op veel plekken verboden). Als iemand op een driebaansweg links traag gaat zitten inhalen wil ik nog wel eens knipper naar links aan doen. Maar sommigen hebben echt niets door.

En zeker als mensen dan aan het bellen zijn of wat dan is het altijd veel een hele tour, en vaak zie je ze bijna in de vangrail gaan. Zou toch mooi zijn om daar wat opnames van te hebben. In ieder geval zou ik graag willen dat het CBR mensen die niet durven in te halen gaat adviseren om dan maar helemaal niet in te halen.

• PowerFlower
  • Laatst online: 11:09

PowerFlower

être diable et jouer fleur

Het CBR adviseert mensen die niet durven in te halen om nog maar eens een stuk of 20 lessen te nemen en dan nog eens te proberen examen te doen :X

Het idee van deze accident recorders vind ik wel aardig, maar in de praktijk ga je er denk ik weinig aan hebben. Ik heb vooralsnog drie aanrijdingen gehad, een op de parkeerplaats, een binnen de bebouwde kom met iemand die van links kwam, en een op de snelweg in de file iemand die achterop me reed.

Alledrie veroorzaakt door mensen die mijn lage Mazda Miata vrij letterlijk over het hoofd zagen.

Ik kijk dus ook wel uit te gaan bumperkleven, want mensen zien mij gewoon niet meer in hun spiegel als ik te dichtbij zit :D

Een vooruit filmende camera is vooral leuk voor filmpjes, verder zal hij voornamelijk ongelukken opnemen waar je zelf de schuldige bent. En voor de filmpjes zijn er imho betere camera's ;)

[ Voor 12% gewijzigd door PowerFlower op 12-10-2011 14:46 ]

• Nielson
  • Laatst online: 11:50
PowerFlower schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:44:
Alledrie veroorzaakt door mensen die mijn lage Mazda Miata vrij letterlijk over het hoofd zagen. Ik kijk dus ook wel uit te gaan bumperkleven, want mensen zien mij gewoon niet meer in hun spiegel als ik te dichtbij zit :D
Komt bij kinderfietsjes ook vaak voor, maar daar hebben ze er een oplossing voor gevonden:
Afbeeldingslocatie: http://www.markbovenkerk.nl/img/2009/10/kinderfiets-150x150.jpg

• redwing
  • Registratie: Juni 1999
  • Nu online
PowerFlower schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:44:
Een vooruit filmende camera is vooral leuk voor filmpjes, verder zal hij voornamelijk ongelukken opnemen waar je zelf de schuldige bent. En voor de filmpjes zijn er imho betere camera's ;)
De andere auto hoeft niet per se in beeld te staan om aan te tonen wat er gebeurt is. Als er al gefilmt wordt wat je zelf aan het doen bent is dat vaak al genoeg. Als jij van links wordt aangereden terwijl de camera laat zien dat je stil stond is dat b.v. al duidelijk genoeg. Of zoals bij jou dat je van achteren wordt aangereden kan zo'n camera wel laten zien dat jij wel op tijd stil stond.

[removed]

• PowerFlower
  • Laatst online: 11:09

PowerFlower

être diable et jouer fleur

^^ Maar dat waren geen situaties waarbij ik ook maar iets van een camerabeeld nodig had.
Ik herinner me wel dat iemand hier op GoT aangereden werd door iemand die naar links ging zonder richting aan te geven, en dan is het natuurlijk wel handig.
Nielson schreef op woensdag 12 oktober 2011 @ 14:50:
Komt bij kinderfietsjes ook vaak voor, maar daar hebben ze er een oplossing voor gevonden:
[afbeelding]
LOL ja, dat roept mijn vriendin ook altijd als er weer een of andere Picasso met bejaarden me van links afsnijdt, maar voorlopig houdt ik het op heel erg defensief rijden en goed anticiperen :)

[ Voor 20% gewijzigd door PowerFlower op 12-10-2011 14:55 ]

• Booster

Booster

Superuser

Uitstekende accident recorder met goede kwaliteit video + GPS logging:

• Grrrrrene
  • Niet online
Zit ook best leuke software bij, met die Google Maps koppeling en die G-sensors die automatisch de laatste 3 filmpjes veiligstellen :) Alleen jammer dat de GPS-ontvanger niet gewoon ingebouwd zit, hoewel ik wel snap dat het in specifieke gevallen beter is voor de ontvangst.

Maar toch heb ik het liefst zoiets als hierboven in binnenspiegelvorm. Zo'n camera als de V1000GS is gewoon vrij eenvoudig te spotten achter de voorruit, hoe hoog je hem ook mount. En toch weer een reden om in te breken.

[ Voor 57% gewijzigd door Grrrrrene op 13-11-2011 22:52 ]

• Planck
  • Niet online
Perfecte camera qua functionaliteit. Enige nadeel is inderdaad de opzichtigheid. Je kunt er dan voor kiezen om de camera er steeds af te halen en op te bergen bij het parkeren. Maar natuurlijk ga je het monteren dan op een bepaald moment vergeten en je zult zien dat als je al een ongeluk meemaakt dat precies is wanneer je je camera niet hebt opgesteld.

• Booster

Booster

Superuser

Ik denk dat het met de zichtbaarheid wel meevalt eigenlijk. Het is niet zo'n groot ding, en je hebt ook nog wat spiegeling van je ruit e.d. :)

• Barracuda_82
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19-12-2024

Barracuda_82

mkTime(), not war!

Ik heb een camera van 40 dollar (van deal extreme) in de auto hangen om eventuele ongevallen te registreren. Het ding zit achter de zonneband en alleen de lens piept er onderuit. Er zit een 16GB SDHC kaartje in die filmt in fragmenten van 5 minuten en automatisch start en stopt op het contact van de auto.

Het beeld is niet heel goed en het geluid si belabberd, maar dat laatste komt meer door de auto die geen geluidsisolatie heeft. Maar toch allemaal meer dan voldoende goed genoeg om te bepalen wiens schuld een bepaald ongeval is.

Dit is de camera op Deal Extreme: http://www.dealextreme.co...mini-usb-sd-2-5-lcd-47612

• Grrrrrene
  • Niet online
Als je de camera wat meer naar beneden richt, is het beeld van de weg niet zo bizar donker :o Je hebt de horizon nu in het midden liggen, lucht is niet interessant, dus als je de horizon op 2/3 van de hoogte legt, heb je mooier beeld :)

Je rijdt overigens aardig door op dat woonerf, da's geen stapvoets / 30km/u :X

• Planck
  • Niet online
Barracuda_82 schreef op dinsdag 15 november 2011 @ 16:19:
Het ding zit achter de zonneband en alleen de lens piept er onderuit.
Zou je daar heel misschien een foto van kunnen maken, hoe dat er uit ziet en hoe het is weg gewerkt? Ik ben wel geïnteresseerd. :)
Pagina: 1