Toon posts:

27" monitor hints/tips voor een goede monitor voor gamen

Pagina: 1
Acties:
  • 308 views

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil een nieuw systeem samenstellen met als basis een Intel core i7 2600K en twee MSI R6970 lightning kaarten. Voor dit systeem zoek ik een goede 27" monitor. Ik zal ongeveer 100-110 cm van het scherm afzitten bij gamen (first persons shooters), bij films kijken waarschijnlijk op een iets grotere afstand.

Plane A: Ik zou het liefst een 2560x1440 (16:9) of 2560x1600 (116:10) willen hebben. Voor zover ik in pricewatch kan zien zijn er maar heel weinig monitoren en volgens mij zijn deze van het type IPS wat inputlag heeft wat het voor gaming minder interessant maakt. Ik speel voornamelijk first person shooter. Nu lijkt het erop dat ik geen TN scherm met de genoemde resolutie kan krijgen. Wellicht dat niet alle monitoren in pricewatch opgenomen staan en dat jullie een geschikte montor voor me weten.

Plan B: 1900x1080 (16:9) of veel liever nog 1900x1200.(16:10). Ik heb bij hardwareinfo en ergens anders gelezen dat de samsung P2270HH erg oed zou moeten zijn met een responstijd van 1 msec (zal wel bestcase zijn en in de praktijk redelijk wat hoger zijn). Hebben jullie hier ervaring mee of raden jullie deze af en is er wellicht een betere monitor. Bij de samsung kun je oa de kijkhoek via menu aanpassen (onbekend of dit effectief is). Zijn er overigens goede monitoren voor een resolutie van 1900x1200. Wellicht zijn deze wat ouder maar volstaan ze nog. Immers de schermen van 1-2 jaar geleden met responstijd van 8-15 msec (wilde gok) voldeden toen ook voor gaming waarom zou je nu perse een 1-4 msec monitor moeten hebben. Tot nu toe altijd crt monitoren gehad (19") dus ik heb hier geen ervaring mee.

Laatste vraag. Is een kijkafstand van 100-110 cm voor een 27" monitor te klein en is 24" wellicht beter. Voor gaming lijkt 24" groot genoeg maar voor films kijken lijkt het me aan de kleine kant (afstand 2-3.5 meter). Wat zijn jullie ervaringen?

Ik weet dat het veel vragen zijn maar ik stel elke hint/tips erg op prijs.

Groet,
Jan

• Marc Rademaker
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 15-02 20:00
Je budget is ook redelijk belangrijk. Nu heb je gelezen over input lag, maar heb je dat zelf ooit wel eens ervaren? Nu ben ik geen pro-gamer hoor, maar ik heb menig spel gespeeld op 30" ips-schermen, waaronder ut2004 heel erg veel, en ik merk nooit iets van inputlag. En je kunt aan mijn collega's vragen hoe goed ik ben, haha :P

Anyways, dat hele inputlag verhaal is zo'n mythe die jaren geleden op het internet rondwaarde toen men van hele snelle crt's naar hele langzame lcd-schermen ging. Tegenwoordig gaat dat verhaal amper nog op, tenzij je het aan die enkele mafkees vraagt die zweert ghosting te zien als hij counterstrike speelt op 1024x768 met 500fps.

Als je het kunt betalen, lekker die 27" dell kopen, daar ga je een hoop plezier van hebben. En als je films gaat kijken wil je toch echt 16:9 hebben en niet 16:10, dan houd je van die lelijke zwarte balken over...

• ipazza
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 21-10-2024
Hazro HZ27WC

"Lag" van rond de 20ms (13.7ms input lag + 6ms display). IPS is sowieso altijd wat slomer dan bijvoorbeeld TN/VA/PN. Ik zou zeggen kijk even rond op het forum van [TFT] Hazro beeldschermen topic

Nadeel alleen in UK te bestellen. Prijs is daarintegen omgerekend 450 euro incl verzenden.

[ Voor 17% gewijzigd door ipazza op 29-08-2011 22:48 ]

I don't hate you, I nothing you

• Sagaris
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 14-02 20:38
Ik gebruik nu al 1,5-2 jaar een LG W2753-PF en nu ben ik geen expert, maar ik heb nooit ergens last van gehad. Zelfs niet iets waarvan ik zeg, hey, dat kan beter. Qua responstijden en lag kan ik je helaas ook niets nuttigs melden, dat weet ik gewoon niet. ;)

En de kijkafstand voor zo'n scherm is imo prima, ik zit zelf op zo'n 70 cm afstand (I know, bad, maar bureau is helaas niet dieper). Nu is dat niet ideaal en best wel dicht erop, dus 100-110cm is een veel betere afstand en is wat mij betreft voldoende voor een 27". Maar het ligt natuurlijk ook aan je eigen voorkeur, dus je zou het achteraf gezien als te dichtbij ervaren.

[ Voor 9% gewijzigd door Sagaris op 29-08-2011 23:04 ]

• Pollewob
  • Registratie: December 2000
  • Niet online
Verwijderd in "[BBG aanschaf] Monitoren"

1x je vraag stellen is voldoende :)

Dit topic is gesloten.