Toon posts:

CPU blijft op 803Mhz (AMD Phenom 1075t)

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hi,

Ik heb dus een ASRock N68-S3 UCC moederbord icm een AMD Phenom II X6 1075T proccessor, mijn probleem is dat de computer op 803Mhz blijft draaien en dat ik hem alleen met een programma als ASRockOC Tuner op 3Ghz kan zetten.

Ik heb in de bios reeds optie's als Cool'n quiet uitgeschakeld maar hij blijft op 803Mhz staan.. Als ik in de bios overclock met ook maar 1 klein stapje start mijn PC niet meer op... Ik moet dan eerst de batterij 5 minuten uit het moederbord halen voordat mijn pc weer wil opstarten ik krijg dan ook geen bios startup screen niks meer.

Met ASRock OC tuner heb ik de volgende instellingen waar de PC wel goed op loopt :

CPU Frequency : 201
CPU Multiplier : 15.0
Voltage : 1.2250

De stock koeling heb ik reeds vervangen door een Corsair Hydro Series H60. Dus dat zou voldoende moeten zijn.

Iemand enig idee hoe ik via de bios mijn CPU speed op 3000Mhz zet zonder dat mijn PC niet meer aan gaat? Ik wil namelijk niet afhankelijk blijven van een programma als ASRock OC Tuner wat alleen in windows werkt..

Thx! :)

• Beatboxx
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 26-10-2022

Beatboxx

Certified n00b

Afleesfout? Draai eens een progje zoals SuperPi, op dus 803MHz. Wat is je score dan? En gebruik je cpu-z om het geheel uit te lezen? Screentje?

• Redinox
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 23-01 14:59
Meest recente BIOS op je moederbord?

Als ik de site van ASRock kijk, staat daar "Support up to 95W Phenom II X6". Wat ik zo snel kan vinden op je CPU is dat die een max TDP van 125W heeft. Misschien mogelijk niet geheel compatible?

CPU Support List:
Socket Family Model Power Core Frequency FSB Cache L3 Cache CPU Rev.
AM3 Phenom II X6 HDT65TWFK6DGR 95W Thuban 2900MHz 2000MHz 512KB x6 6MB E0 P1.40
AM3 Phenom II X6 HDT55TWFK6DGR 95W Thuban 2800MHz 2000MHz 512KB x6 6MB E0 P1.10
AM3 Phenom II X6 HDT45TWFK6DGR 95W Thuban 2700MHz 2000MHz 512KB x6 6MB E0 P1.30
AM3 Phenom II X6 HDT35TWFK6DGR 95W Thuban 2600MHz 2000MHz 512KB x6 6MB E0 P1.10

[ Voor 39% gewijzigd door Redinox op 29-08-2011 15:26 . Reden: CPU Support ]

D3 Profile

Verwijderd

Topicstarter
Beatboxx schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:17:
Afleesfout? Draai eens een progje zoals SuperPi, op dus 803MHz. Wat is je score dan? En gebruik je cpu-z om het geheel uit te lezen? Screentje?
Ik gebruik idd cpu-z, als hij op 803Mhz zonder OC-Tuner staat merk ik dat hij erg traag loopt.. :(

screens :

Afbeeldingslocatie: http://i56.tinypic.com/2e4bsqo.png

Bios is inderdaad reeds upgedate naar de laatste versie.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2011 15:25 . Reden: upd ]

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Heb je toevallig een andere mobo/andere cpu om het te testen? Maar zoals Redinox zegt, het geheel is niet compatible...

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb helaas geen andere mobo/cpu om het te testen.. Maar als het geheel niet compatible is dan ga ik inderdaad gewoon terug naar de winkel waar ik de pc heb gekocht.. Raden jullie mij dat aan of?..

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Heb je het als losse onderdelen of als heel systeem gekocht? Zelf in elkaar gezet/niet?

• yzx
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 14:25

yzx

Cool en quiet staat misschien aan draai eens een game windowed of een stress program met CPU-Z erlangs

Ik heb de same CPU en geen probleem bij mij

Hey, waar is Perry? III Hoezo Mentos verslaving ? III

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb het in elkaar laten zetten door een computer winkel... (Helaas, spijt dat ik het niet zelf heb gedaan..) Op de factuur is het als een compleet systeem gespecificeerd. Met garantie uiteraard.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2011 15:35 ]

Verwijderd

Topicstarter
Met Cool'n Quiet aan of uit haal ik slechts in een game als World of Warcraft 10fps.

Zodra ik OC-Tuner aan zet haal ik 60fps.

[ Voor 33% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2011 15:37 ]

• Redinox
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:33:
Ik heb het in elkaar laten zetten door een computer winkel... (Helaas, spijt dat ik het niet zelf heb gedaan..) Op de factuur is het als een compleet systeem gespecificeerd.
Dan kan het nooit kwaad om terug te gaan (helemaal als de winkel in de buurt is). Maar als yzx dezelfde combinatie van moederbord en cpu heeft en het wel bij hem werkt, loont het de moeite om nog wat testjes te doen zoals door hem beschreven.

D3 Profile

Verwijderd

Topicstarter
yzx schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:32:
Cool en quiet staat misschien aan draai eens een game windowed of een stress program met CPU-Z erlangs

Ik heb de same CPU en geen probleem bij mij
Heb je ook dezelfde mobo?

• yzx

yzx

Redinox schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:35:
[...]

Dan kan het nooit kwaad om terug te gaan (helemaal als de winkel in de buurt is). Maar als yzx dezelfde combinatie van moederbord en cpu heeft en het wel bij hem werkt, loont het de moeite om nog wat testjes te doen zoals door hem beschreven.
Ik zei dezelfde CPU :P

Heb een Crosshair Formula IV mobo

Edit screentje Afbeeldingslocatie: http://i52.tinypic.com/35k7dk2.png

[ Voor 7% gewijzigd door yzx op 29-08-2011 15:40 ]

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 18:57
Een 125W cpu op een 95W bord. Toffe winkel heb je daar. Ik zou ze aanklagen wegens poging tot brandstichting. :)

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Verwijderd

Topicstarter
Daar zullen ze zo ook is wat beleven, oplichters dat het zijn.. :)

• Redinox
yzx schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:38:
[...]

Ik zei dezelfde CPU :P

Heb een Crosshair Formula IV mobo
Ja zeg, daar hebben we dan in dit geval helemaal niets aan he! 8)
Blij dat het bij jou wel allemaal goed werkt.

En @TS: terug gaan naar de winkel en laat ze maar met een goede oplossing komen (ik hoop dat dit niet een kant en klaar systeem was die ze als standaard verkocht hebben...anders zijn er heel wat ontevreden klantjes!)

D3 Profile

Verwijderd

Topicstarter
Kant en klaar systeem bij hun, iniedergeval de moederbord/cpu combo... Heb zelf de rest van de onderdelen laten uitbreiden. Maar ze gaan maar mooi een COMPATIBLE moederbord plaatsen .. Oplichters dat het zijn..

• warhamstr
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 26-12-2023
Jha joh! Oplichters dat het zijn! ;)

P50/Xeon E3-1505M/64GB/2Tb/Q M2000M 4GB/4K

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga er ook zo heen :), ben benieuwd wat ze er van gaan zeggen :P

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Wij ook >:) En laat je niet afschepen met een goedkopere processor he;) Je wilt gewoon een mobo dat wél een TDP van 125W aankan. En waarschuw ze met aanklacht wegens poging tot brandstichting;)

• Macchill
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 01-02 13:12
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 15:47:
Ik ga er ook zo heen :), ben benieuwd wat ze er van gaan zeggen :P
Ik ben zeer benieuwd wat ze gaan zeggen, dit is wel een tiepiesch geval van epic-fail voor de winkel in kwestie... :')

Let op: NSFW!! | Altijd handig

Verwijderd

Topicstarter
Macchill schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 16:03:
[...]

Ik ben zeer benieuwd wat ze gaan zeggen, dit is wel een tiepiesch geval van epic-fail voor de winkel in kwestie... :')
Solved :) , Ze vonden het heel vervelend maar zijden eerst tja,, een nieuw mobo is duur en dat ik die zelf moest betalen. Toevallig kwam de baas binnen lopen en heb ik een nieuw mobo (Asus M5A 78L-M) mee gekregen. Met wat koelpasta .

Ik heb net de nieuwe mobo geinstalleerd en draai nu wel op 3.0Ghz. _/-\o_ :D

Wel moet ik mijn oude mobo inleveren (morgen), en moet ik 30euro bijbetalen.. Aan de ene kant wel logisch aangezien ik de pc al 6 maand had |:( .

Iniedergeval werkt nu alles :D thx!!!

Verwijderd

Persoonlijk wel typisch dat je bovenin aangeeft dat je spijt hebt niet zelf gebouwd te hebben, maar ondertussen niet zag/wist dat je even op de QVL van je mobo fabrikant moet kijken of de combo wel geschikt is. Neemt niet weg dat de computerwinkel ontzettende noobs zijn natuurlijk :)

Verwijderd

Topicstarter
g
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 19:03:
Persoonlijk wel typisch dat je bovenin aangeeft dat je spijt hebt niet zelf gebouwd te hebben, maar ondertussen niet zag/wist dat je even op de QVL van je mobo fabrikant moet kijken of de combo wel geschikt is. Neemt niet weg dat de computerwinkel ontzettende noobs zijn natuurlijk :)
Had ik persoonlijk ook niet gedacht, ik kwam al lang bij die winkel en vertrouwde er op dat hun wel wisten of hardware compatible is 8)7 , voordat ze een PC gaan verkopen.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2011 19:05 ]

Verwijderd

Ach, je kunt nu in elk geval gamen :)

Verwijderd

Topicstarter
Inderdaad :), blijbt maar weer toch zelf nakijken of alles compatible is (zelfs van een winkel 0.o). Maar de volgende zet ik toch zelf in elkaar. :)

• Beatboxx

Beatboxx

Certified n00b

Maar je komt er pas nú achter dat 't zo traag loopt?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, Met de OC Tuner van ASrock kreeg ik hem wel naar 3000Mhz~ (Unstable). Maar ik had de hardware problemen eigenlijk (Dingen zoals of het comptabile is) uitgesloten omdat ik dat had over gelaten aan die winkel... Dus ik heb het al die tijd maar zo gelaten met de OC-Tuner.

Verwijderd

Topicstarter
Nu maar is kijken hoever ik hem kan overclocken :)

• yzx

yzx

Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 22:13:
Nu maar is kijken hoever ik hem kan overclocken :)
Ik krijg mijne 4,1ghz stabiel maar draai 3,9ghz :) weet niet waarom maar vond dit veiliger :P

Verwijderd

Topicstarter
yzx schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 22:14:
[...]

Ik krijg mijne 4,1ghz stabiel maar draai 3,9ghz :) weet niet waarom maar vond dit veiliger :P
Maar is ff mee gaan kijken dan ben benieuwd :9 .

• Fid3lity
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-02 13:47

Fid3lity

Spectre X

Wil je misschien de naam van de winkel hier ook nog even delen? Voorkomt eventuele fouten in de toekomst.

Verwijderd

Topicstarter
Trouwens iemand enig idee of de ASUS M5A 78L-M LX wel 100% goed comptabile is hun wisten het zeker, maar ik kijk het nu is na en hij support volgens de Asus website geen 1075t... 8)7 Maar hij werkt verder wel.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 29-08-2011 23:16 ]

• naarden 4ever
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 16-02 11:49
Blue-Tiger schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 22:18:
Wil je misschien de naam van de winkel hier ook nog even delen? Voorkomt eventuele fouten in de toekomst.
Dat is niet netjes. Ze hebben het goed opgelost.

• catfish
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 27-12-2025
Verwijderd schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 23:14:
Trouwens iemand enig idee of de ASUS M5A 78L-M LX wel 100% goed comptabile is hun wisten het zeker, maar ik kijk het nu is na en hij support volgens de Asus website geen 1075t... 8)7 Maar hij werkt verder wel.
dat moet wel een echte noob-winkel zijn, want ook de ASUS M5A 78L-M LX is maar tot 95W gecertificeerd...
dat staat gewoon in de specs van het moederbord

voordeel is wel dat er een Bulldozer op kan :)

op zich werkt het misschien wel, maar als je gaat oc zou het wel eens kunnen misgaan

Verwijderd

Topicstarter
>.< Ik had het al gezien ja... Jezus man je zou hier echt niet goed van worden....... En maar weer terug... Bij overclocking het kleinste beetje moet ik de batterij weer verwijderen voordat die weer aan gaat, ookal gaat het om een paar mhz...

Uit de specs :

AMD AM3+ FX™/Phenom™ II/Athlon™ II/Sempron™ 100 Series Processors
Supports CPU up to 95 W

Een 2de keer dezelfde fout... Dit is echt niet normaal.

Zou iemand hier akkoord gaan met het switchen naar een AMD Phenom 1055, dit boden ze ook aan of niet doen?.. Ga ik er dan een eind op achteruit?

[ Voor 80% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2011 00:26 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 00:08:
>.< Ik had het al gezien ja... Jezus man je zou hier echt niet goed van worden....... En maar weer terug... Bij overclocking het kleinste beetje moet ik de batterij weer verwijderen voordat die weer aan gaat, ookal gaat het om een paar mhz...

Uit de specs :

AMD AM3+ FX™/Phenom™ II/Athlon™ II/Sempron™ 100 Series Processors
Supports CPU up to 95 W

Een 2de keer dezelfde fout... Dit is echt niet normaal.

Zou iemand hier akkoord gaan met het switchen naar een AMD Phenom 1055, dit boden ze ook aan of niet doen?.. Ga ik er dan een eind op achteruit?
Niet akkoord gaan. Laat ze maar een moederbord geven waar je processor wel op past die zijn er namelijk genoeg te vinden. Of je hele systeem terug, dan kun je vervolgens bij een degelijke computerwinkel met verstand van zaken een systeem samenstellen.

Dit is echt huilen met de pet op :N.

Dit is ook een goedkoop moederbord maar volstaat wel. Het is iets duurder maar na twee keer het verkeerde moederbord mee gekregen te hebben heb je dat op zijn minst wel verdient.
pricewatch: Asus M5A78L-M/USB3

[ Voor 111% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2011 00:41 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 00:27:
[...]

Niet akkoord gaan. Laat ze maar een moederbord geven waar je processor wel op past die zijn er namelijk genoeg te vinden. Of je hele systeem terug, dan kun je vervolgens bij een degelijke computerwinkel met verstand van zaken een systeem samenstellen.

Dit is echt huilen met de pet op :N.

Dit is ook een goedkoop moederbord maar volstaat wel. Het is iets duurder maar na twee keer het verkeerde moederbord mee gekregen te hebben heb je dat op zijn minst wel verdient.
pricewatch: Asus M5A78L-M/USB3
Ook onbegrijpelijk van zo'n winkel, is het lezen van specificaties zo moeilijk |:( .

Zal maar weer is kijken wat ze weer gaan zeggen, ik heb gewoon recht op een goed moederbord in het door hun geleverde systeem. Lijkt me niks moeilijks aan maar ondertussen heb ik dit mobo wel weer moeten inbouwen, kan ik hem er weer uithalen zo blijf je bezig. Het gezegde een ezel struikelt zich niet twee maal aan dezelfde steen gaat hier helaas niet op.. 8)7 :'(

• Macchill
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 00:53:
[...]

Ook onbegrijpelijk van zo'n winkel, is het lezen van specificaties zo moeilijk |:( .

Zal maar weer is kijken wat ze weer gaan zeggen, ik heb gewoon recht op een goed moederbord in het door hun geleverde systeem. Lijkt me niks moeilijks aan maar ondertussen heb ik dit mobo wel weer moeten inbouwen, kan ik hem er weer uithalen zo blijf je bezig. Het gezegde een ezel struikelt zich niet twee maal aan dezelfde steen gaat hier helaas niet op.. 8)7 :'(
Ok, die epic-fail is nu een legendary-fail geworden...
Die gaat de boeken in!

Wat een stelletje nitwits zijn dat zeg...
Ik zou die €30 lekker nog even in je zak laten zitten, met die winkel om de tafel gaan zitten, en samen wat moederborden gaan uitzoeken, specs opzoeken op de site van de betreffende fabrikant (goed letten op de verschillende revisions, je weet maar nooit, blijkbaar moet je op alles letten...)
Misschien van tevoren ook wat borden uitzoeken, maar dat pas melden nadat je minstens een uur hebt gezeten (met koffie/thee/cola/sinas/water en een koekje natuurlijk). Laat ze maar wat tijd in je steken, jij hebt dat ook meer dan genoeg tijd in hun fails moeten steken (heen en weer rijden, in en uit elkaar bouwen, enz.).

Ik zet dit toch ff in mijn favo's, ben benieuwd hoe dit gaat lopen... :9
naarden 4ever schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 23:21:
[...]

Dat is niet netjes. Ze hebben het goed opgelost.
Hmm.. een hint kan denk nu wel... >:)

[ Voor 7% gewijzigd door Macchill op 30-08-2011 08:30 ]

• Noel
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 13-02 18:57
OMG! Lappen ze het weer? |:(

Server: Xeon X3430 21TB RAID 5 | Game: 5900X, 6900XT, dual FS2735 | Mobile: Lenovo X1 Carbon, Thinkpad T440s, Moto G7 Plus

Verwijderd

Topicstarter
Helaas wel..... 8)7. En dan hebben ze ook nog dens geen andere mob's op voorraad :F. Zometeen maar is terug gaan..

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2011 09:16 ]

• Macchill
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:15:
[...]

Helaas wel..... 8)7. En dan hebben ze ook nog dens geen andere mob's op voorraad :F. Zometeen maar is terug gaan..
Geld terug geven en een andere shop proberen?
Probleem voorleggen en zien wat ze kunnen betekenen voor je?

Verwijderd

Topicstarter
Macchill schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:17:
[...]

Geld terug geven en een andere shop proberen?
Probleem voorleggen en zien wat ze kunnen betekenen voor je?
Dat ga ik ook inderdaad denk ik maar doen.. Iemand die een goede shop in omgeving Enschede weet ? >:)

• Macchill
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 09:21:
[...]

Dat ga ik ook inderdaad denk ik maar doen.. Iemand die een goede shop in omgeving Enschede weet ? >:)
http://www.perfect-systems.nl/default.html ?
http://www.funprice.nl/pagina/home/ ?

Kom zelf uit Den Haag, maar dit google je als eerste 2... :)

Verwijderd

Topicstarter
Had de eerste twee idd al gezien, maar ga de 1ste maar proberen zodra ik mijn geld terug heb, maar als er een tweaker was die persoonlijk goeie ervaringen met een winkel in de omgeving heeft is dat natuurlijk altijd beter. :) En heeft de eerste, perfect systems, helaas geen enkel AM3 mobo op voorraad.. Anders toch maar bij Alternate bestellen... Dan maar iets langer wachten, tenminste krijg ik dit gedonder dan niet. Eerst dit moederbord er maar weer uit halen en terug brengen en zien of ik idd geld terug kan krijgen. :(

[ Voor 19% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2011 10:17 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ben terug geweest naar de winkel dat het moederbord (weer..) niet supported is.

Hij snapde het niet en hij praatte verder als een n00b onzin uit dat 6 cores samen 803mhz draaien en dat, dat dan 6x 803Mhz was en dat het zo hoorde.. sure...

Iniedergeval ruzie gehad en krijg geen geld terug en geen nieuw moederbord van hun.

Oude maar op marktplaats en dan koop ik een nieuwe via een webshop...

• Macchill
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:12:
Ben terug geweest naar de winkel dat het moederbord (weer..) niet supported is.

Hij snapde het niet en hij praatte verder als een n00b onzin uit dat 6 cores samen 803mhz draaien en dat, dat dan 6x 803Mhz was en dat het zo hoorde.. sure...

Iniedergeval ruzie gehad en krijg geen geld terug en geen nieuw moederbord van hun.

Oude maar op marktplaats en dan koop ik een nieuwe via een webshop...
Pardon??
Wat is dat voor toko joh... Sorry maar dat slaat werkelijk helemaal nergens op.
Ze leveren een ondeugdelijk artikel, en ze hebben gewoon te zorgen dat ze het goede verkopen.

Ik zeg Consumentenbondje hoor... :-)

Verwijderd

Dat moet je ook niet accepteren.Ik zou zeggen(als je het niet zelf aan kan)neem een volwassen persoon mee,waarmee je van te voren besproken hebt wat je daar gaat zeggen,en dat je bij je standpunt blijft.
Dan kan je ze ook nog lichtelijk wijzen op dit topic en dat het hier uitvoerig besproken is/word,en dat jij wel zeker weet waarover jij praat,en dat het prutsers zijn daar.
Ik zou trouwens nu wel gewoon bekend maken welke slechte shop dit is,zodat anderen niet
opgelicht worden.
Ik noem dit oplichten,want je was in de veronderstelling dat je een compleet GOED werkend rig zou krijgen,en niet iets wat niet werkt zo als het hoort.
Ook ben je al 2x terug geweest en blijven ze bij hun onproffesionele standpunt.
Ik zelf weet dat het noemen van een lopend topic op T.net weldegelijk andere inzichten kan geven.
Dat ze dan misschien hun fout inzien?.

Desnoods print je het uit en neem je het mee,en vraag je beleefd of ze het even willen lezen.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2011 12:49 ]

• yzx

yzx

Macchill schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:32:
[...]

Pardon??
Wat is dat voor toko joh... Sorry maar dat slaat werkelijk helemaal nergens op.
Ze leveren een ondeugdelijk artikel, en ze hebben gewoon te zorgen dat ze het goede verkopen.

Ik zeg Consumentenbondje hoor... :-)
Hooivorken en fakkels? :+

een 2de keer wat een faal maar je weet wat ze zeggen he 3de keer goede keer :P

Verwijderd

Topicstarter
yzx schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:52:
[...]

De zaak is Correct Systems in Enschede. Heb zojuist Mijn Oude AMD proccessor, moederbord, videokaart verkocht en ga over naar een Intel i7 - 950 icm een Rampage III GENE van Asus en een totaal van 12gb geheugen. Heb het aan een hobbyist voor een goed prijsje kunnen verkopen. :)

• Macchill
yzx schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 12:52:
[...]

blijkbaar komt er geen 3e keer...
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:13:
[...]

De zaak is Correct Systems in Enschede. Heb zojuist Mijn Oude AMD proccessor, moederbord, videokaart verkocht en ga over naar een Intel i7 - 950 icm een Rampage III GENE van Asus en een totaal van 12gb geheugen. Heb het aan een hobbyist voor een goed prijsje kunnen verkopen. :)
gz met je verkoop i.e.g.!
Ga nu je pc voordat je hem koopt eerst laten checken op de fora's hier.. ;)
En koop hem sowiezo elders!!!

Verwijderd

Lol Die naam zou eigenlijk NOT correct systems moeten zijn :+
Jammer dat het zo is afgelopen ,en dat je het verlies hebt genomen.
Dan worden ze dus eigenlijk beloond voor slecht werk.
Gelukkig is de naam v/d shop bekend en een gewaarschuwd mens teld voor 2.

Je nieuwe systeem is ook om te kwijlen :9~ .

Verwijderd

Topicstarter
Macchill schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 13:15:
[...]

blijkbaar komt er geen 3e keer...

[...]

gz met je verkoop i.e.g.!
Ga nu je pc voordat je hem koopt eerst laten checken op de fora's hier.. ;)
En koop hem sowiezo elders!!!
Dat zeker heb het helemaal gehad met die winkel, consumentenbond idd.. Kijken of er nog wat te halen valt >:) . Thanks voor de hulp en ontwijk idd correct systems in enschede... :+

• Macchill
Hmm, ze staan ook niet in de shop-review lijst...

Ik zeg toevoegen, en naar alle eerlijkheid invullen.. :+

Verwijderd

Lol, ik had precies het zelfde probleem met die winkel o.0 Goed bezig daar zeg.

• Luuk1983
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 14:52
Hiervoor is de shop-review bij uitstek uitgevonden. Ik zie deze winkel graag terugkomen in deze lijst met reviews!

AMD Ryzen 7 5800X3D | Gigabyte X570 Aorus ELITE | 32GB Corsair vengence 3200 | MSI RTX3080 Gaming Z | 2 x WD Black SN850X 2TB, Samsung 850 EVO 1TB | NZXT H7 Flow | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair RM850x | Meta Quest 3

Verwijderd

Topicstarter
Toegevoegd en wacht op goedkeuring ;)

Verwijderd

Ik begrijp niet dat je je zo makkelijk laat afschepen. En ik hoop voor je dat je geen nieuw 950 systeem gaat aanschaffen want dat is onnodig duur. Een tweedehands kan ik begrijpen, maar voor een nieuw systeem kun je kunt dan beter voor een i5 2500K systeem kiezen/ wachten op AMD Bulldozer.

Pure onkunde bij die winkel zelfs nadat jij ze heb gewezen op hun fout hebben ze het waarschijnlijk in hun systemen en in ieder geval op hun website nog niet aangepast: http://www.correct-system...4gb-ddr3-1000gb-p131.html Een AMD 1090T op een Asrock N68-S3 UCC.

Je moet ze met hun eigen algemene voorwaarden om de oren slaan!
12.1 - Correct Systems staat in voor de kwaliteit van de door haar naar beste weten en kunnen verleende diensten en voor de deugdelijkheid en de goede kwaliteit van de door haar geleverde zaken, (...)
@onderstreepte :').
12.4 - Door de afnemer binnen de garantietermijn aangetoonde en aan Correct Systems verwijtbare fouten, gebreken of onvolkomenheden - voor zover vallende onder de in dit artikel bedoelde garantie - worden voor rekening van Correct Systems zo spoedig mogelijk hersteld, vervangen, hetzij teruggenomen tegen creditering.

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2011 15:37 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:25:
Ik begrijp niet dat je je zo makkelijk laat afschepen. En ik hoop voor je dat je geen nieuw 950 systeem gaat aanschaffen want dat is onnodig duur. Een tweedehands kan ik begrijpen, maar voor een nieuw systeem kun je kunt dan beter voor een i5 2500K systeem kiezen/ wachten op AMD Bulldozer.

Pure onkunde bij die winkel zelfs nadat jij ze heb gewezen op hun fout hebben ze het waarschijnlijk in hun systemen en in ieder geval op hun website nog niet aangepast: http://www.correct-system...4gb-ddr3-1000gb-p131.html Een AMD 1090T op een Asrock N68-S3 UCC.

Je moet ze met hun eigen algemene voorwaarden om de oren slaan!

[...]

@onderstreepte :').

[...]
Ik heb dat allemaal al gezegd maar wat moet ik verder dan nog doen, ik ben er ook een keer klaar mee! De overstap naar Intel wou ik al maken in de toekomst alleen is dit nu wat vervroegd en de 950 heb ik idd niet voor de adviesprijs gekocht maar ver daaronder. :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 15:59:
[...]

Ik heb dat allemaal al gezegd maar wat moet ik verder dan nog doen, ik ben er ook een keer klaar mee! De overstap naar Intel wou ik al maken in de toekomst alleen is dit nu wat vervroegd en de 950 heb ik idd niet voor de adviesprijs gekocht maar ver daaronder. :)
Hoeveel kost de set die je gaat/ hebt aangeschaft? Hier op GoT hebben we hele uitgebreide Best Buy Topics waar je jezelf kunt informeren en advies kunt vragen aan mede-Tweakers. Best Buy Guide overzichtstopic

Verwijderd

Topicstarter
De set die ik ga kopen bestaat uit de volgende onderdelen :

SSD 1 : 60GB Intel
Hardeschijf 2 : 1,5Tb (7200rpm) Seagate ST31500341AS
Hardeschijf 3 : 1,0Tb (7200rpm) Samsung HD103SJ
CPU : Intel core I7 960 proccessor
Moederbord : ASUS Rampage III Extreme
Geheugen : Corsair 12 GB DDR3-2000 Tri-Kit + ADATA 8 GB DDR3-2000 Kit (De 8GB had ik nog liggen :) )= 20Gb
Videokaart : MSI N560GTX-Ti Hawk
CPU Koeling : Corsair Hydro H60 CPU Water Cooler
Behuizing : Cooler Master CM Storm Enforcer
Fans : 4x 120mm 2 die naar binnen blazen en 2 die afzuigen
Schermen : LG E2370V-BF 23 inch monitor en een extra 17 inch (oud) BenQ scherm
Voeding : 1050Watt (Merk nog onbekend)

Dit is hem zo ongeveer, ofc draai ik er Windows 7 Ultimate 64 bit op, en hackint0sh en een linux distro komt er ook nog bij op.

Ook wil ik hem verder gaan overclocken >:) kijken wat ik er uit kan halen :P .

De totaalprijs van dit syteempje was zo'n 800 Euro. Een paar artikelen hergebruik ik maar het grootste gedeelte is nieuw.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2011 13:02 . Reden: /UPD specs ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 17:46:
De set die ik ga kopen bestaat uit de volgende onderdelen :

Hardeschijf 1 : 1,5Tb (7200rpm) Seagate ST31500341AS
Hardeschijf 2 : 1,0Tb (7200rpm) Samsung HD103SJ
CPU : Intel core I7 950 proccessor
Moederbord : ASUS Rampage III GENE
Geheugen : Corsair 12 GB DDR3-2000 Tri-Kit + ADATA 8 GB DDR3-2000 Kit (De 8GB had ik nog liggen :) )= 20Gb
Videokaart : MSI N560GTX-Ti Hawk
CPU Koeling : Corsair Hydro H60 CPU Water Cooler
Behuizing : Cooler Master CM Storm Enforcer
Fans : 4x 120mm 2 die naar binnen blazen en 2 die afzuigen
Schermen : LG E2370V-BF 23 inch monitor en een extra 17 inch (oud) BenQ scherm

Dit is hem zo ongeveer, ofc draai ik er Windows 7 Ultimate 64 bit op, en hackint0sh en een linux distro komt er ook nog bij op.

Ook wil ik hem verder gaan overclocken >:) kijken wat ik er uit kan halen :P .

De totaalprijs van dit syteempje was zo'n 800 Euro. Een paar artikelen hergebruik ik maar het grootste gedeelte is nieuw.
Als tip,misschien wijs om in zo'n dik systeem een ssd schijf te zetten?Scheelt super veel!

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 19:18:
[...]

Als tip,misschien wijs om in zo'n dik systeem een ssd schijf te zetten?Scheelt super veel!
Toch maar doen denk ik een ssd, die paar 100euro meer of minder maakt dan ook niet meer zo veel uit >:) Zit te denken aan http://tweakers.net/pricewatch/279968/intel-320-120gb.html iemand ervaring met deze ssd?

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2011 20:56 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:39:
[...]

Toch maar doen denk ik een ssd, die paar 100euro meer of minder maakt dan ook niet meer zo veel uit >:) Zit te denken aan http://tweakers.net/pricewatch/279968/intel-320-120gb.html iemand ervaring met deze ssd?
Een snelle en goede 120GB SSD op dit moment is de pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB.

Check vooral even dit topic voor informatie en advies: [BBG aanschaf] SSD

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 21:05:
[...]

Een snelle en goede 120GB SSD op dit moment is de pricewatch: Crucial m4 CT128M4SSD2 128GB.

Check vooral even dit topic voor informatie en advies: [BBG aanschaf] SSD
Oke ga ik zeker doen, bedankt voor de hulp allemaal! :)

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 20:39:
[...]

Een PAAR 100 euro zal wel mee vallen.Voor 80/100 euro koop je al een meer dan redelijke ssd schijf!Vertex 3 van ocz is misschien een leuke optie?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 21:59:
[...]

Een PAAR 100 euro zal wel mee vallen.Voor 80/100 euro koop je al een meer dan redelijke ssd schijf!Vertex 3 van ocz is misschien een leuke optie?
Ik zal er is na kijken. Dacht dat ze een paar maanden geleden toch een stuk duurder waren, maar kan me ook vergist hebben. :9

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 21:59:
[...]

Er zijn veel problemen met SSD's die de Sandforce controllers gebruiken zoals OCZ, Adata en Corsair. Veel te veel instabiliteit en crashen van schijven soms al na een paar dagen. Bij anderen werken ze prima maar wil je dat risico lopen is de vraag.

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 30-08-2011 23:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
Toch SSD bij in gedaan :), proccessor is een i7 960 geworden en het moederbord een ASUS rampage III extreme iplv gene.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 03-09-2011 13:07 ]

Pagina: 1