Edd schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 19:54:
[...]
Nee, sinds ik (vanaf begin dit jaar) bij
XS4all zit gebruik ik een eigen router en loopt mijn IPTV ook via de router. Sinds een kleine week heb ik wel routed IPTV voor elkaar, maar dat terzijde.
Ik heb nog nooit de FritzBox aan hoeven sluiten om de IPTV "op gang te kijgen".
Welke router/switch/hardware gebruik je? Kan die goed omgaan met IGMP multicast? Dat wil ook nog weleens een probleempje geven.
Mmm dan moet ik toch verder zoeken denk ik, even afgezien van
xs4all erbij betrekken met de fritzbox, want misschien zit het wel bij KPN.
Ik gebruik een Netgear GS110TP... op de glaspoort de fiber en op een GE port de STB. Configuratie PVLAN 4 en untagged. De glasport tagged. Werkt sinds maart (dat ik bij
xs4all zit) en eregisteren kreeg ik ineens uitval van het beeld, dat werd steeds frequenter totdat gisterenochtend tm nu zwart beeld. Van kanaal wisselen werkt alsmede de EPG, maar video beeld blijft zwart. Het feit dat EPG krijg en het menu netjes wordt weergegeven, kan het geen issue met HDMI zijn toch?
IGMP multicast ondersteunt ie overigens, sterker nog ik kan de configuatie instellen dat ie alleen naar bepaalde poorten mag sturen e.d., maar dat heb ik uit staan. Ik krijg ook gewoon het verkeer multicast verkeer binnen op de port als ik mijn MBP aansluit.
anboni schreef op vrijdag 17 juli 2015 @ 20:07:
[...]
Nope. Sinds ik glas heb (2 jaar) heb ik de fritzbox er nog nooit tussen gehad. Heb dat ding zelfs nog steeds in doos zitten. Ethernet gaat bij mij vanaf de NTU een switch in, IPTV vlan gaat over een trunk rechtstreeks naar een andere switch waar de STB op zit. PPPoE wordt getermineerd op mijn firewall (op dit moment m0n0wall, in het verleden Sophos UTM gebruikt)
Ik heb bijna dezelfde setup (en wel Sophos UTM trouwens, vind het goed draaien, waarom ben je er vanaf gestapt?)
[
Voor 26% gewijzigd door
mgizmo op 17-07-2015 20:17
]