Ach als we dan toch nog een boekje open doen over de 'service' van
XS4ALL:
Een verhaaltje uit de oude doos... 2008. 3 jaar lang naar tevredenheid
XS4ALL gebruikt op 1 adres, altijd goed geholpen (zelfs nog een keer adapter van een Thomson modem opgestuurd gekregen toen de mijne overleden was). Maar toen ging ik verhuizen....
Netjes verhuizing aangevraagd, alles bevestigd gekregen. Op een bepaalde dag was m'n oude adres afgesloten en zou het op het nieuwe actief moeten zijn. Maar helaas, geen signaal. Ik naar de
XS4ALL servicedesk bellen: 1,5 uur (!!!!) in de wacht gehangen. Medewerker vermoedde dat het andere aderpaar op a/b in m'n ISRA aangesloten moest worden (vermoedde ik ook). Zou geregeld worden, er zou een monteur gestuurd worden. Maar ik mocht 5 dagen niet meer bellen want zolang kon het duren!!! Natuurlijk na 5 dagen nog niets gehoord en niemand gezien. Ik moest tot 2 keer toe met de servicedesk bellen en beide keren hing ik weer minimaal een uur in de wacht. Toen ik eindelijk iemand aan de lijn kreeg kwam de aap uit de mauw: Het monteurverzoek bij KPN was op mislukt gezet omdat de vorige medewerker -van
xs4all- de monteur naar mijn oude adres had gestuurd

. Maar goed.... toen de monteur opnieuw was ingeschoten stond er ook prompt na 2 dagen een monteur van KPN op de stoep. Die was welgeteld 4 minuten binnen voor een klusje dat ik zelf ook had gekund (maar ik moest zonodig 'braaf' zijn).
Helaas is
XS4ALL vandaag de dag nog steeds niet zo responsief. Ik heb ze een paar weken terug, toen bekend werd dat ze
glasvezel gingen leveren, gevraagd of ze naast het KPN Wholesale MultiPlay pakket, ook nog overwegen om via het WBA+ leverkanaal van KPN te gaan leveren (dat zou ze in staat stellen om ook analoog en dvb-c van Glashart Media aan te bieden). Helaas 0,0 respons gekregen. Zelfs de ogenschijnlijk goed bedoelende social media medewerker die het Twitter account van
xs4all doet belooft dat hij achter het ticketnummer aan zal gaan maar doet verder niets (behalve vermoeden dat ik met "WBA" bedoel of er ook HD zenders in het pakket zitten.......)
Marstek Venus 5.12kWh v151, CT002 V118, CT003 V116 DSMR5.5, PV 11xEnphase IQ7+ Z-O, 5xEnphase IQ7+ N-W - ~4,7Wp theoretisch, ~3,5Wp praktijk.