ZTE brengt Windows Phone-toestellen in Europa uit

Pagina: 1
Acties:

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-02 16:55
Naar aanleiding van nieuws: ZTE brengt Windows Phone-toestellen in Europa uit is er wat onduidelijkheid over de verkrijgbaarheid van de ZTE Blade in Nederland.
Markiemannie, zaterdag 27 augustus 2011 15:35:
In het artikel staat dat de Blade in Nederland is uitgebracht, maar die is toch alleen via de grijze import te verkrijgen? Ze hebben hem toch niet zelf formeel hier uitgebracht?
Hiermee doelt Markiemannie op de volgende passages:
ZTE bracht eerder de Android-smartphone Blade in Nederland uit... -knip- ...Onder meer de Android-smartphone Blade is afgelopen maanden onder naam van ZTE verkocht in Nederland.
En het voorgaande nieuwsbericht nieuws: Britse provider start verkoop ZTE Skate voor 171 euro hierin staat onder andere het volgende:
Een vorig budgettoestel van ZTE, met de naam Blade, werd via grijze import in Nederland verkocht, waardoor een Nederlandse release niet is uitgesloten.
Hier heb ik destijds op gereageerd omdat er wat onduidelijkheid over was: Britse provider start verkoop ZTE Skate voor 171 euro. Het is waar dat ZTE de Blade niet zelf in Nederland heeft uitgebracht. Toch verkoopt de KPN winkel de ZTE Blade (onder de originele naam) als simlockvrije prepaidtoestel, of in combinatie met een abonnement. In dit geval is er van 'grijze import' geen sprake. Misschien is het goed om het misverstand voorgoed de wereld uit te helpen (zonder reclame te willen maken voor KPN, Telfort en Hi hebben hem ook).

Zie ook ZTE Blade: ZTE Blade beschikbaar in Nederland voor de reacties van andere Tweakers over de ZTE Blade.

[ Voor 5% gewijzigd door Puch-Maxi op 27-08-2011 20:25 . Reden: Quote toegevoegd ]

My favorite programming language is solder.

• Olaf
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 23-07-2024
Ik heb de schrijver er op gewezen, zodra hij online is, zal hij antwoorden hoop ik. :)

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Volgens mij is dat nog steeds grijze import, omdat ZTE het toestel niet zelf in Nederland heeft uitgebracht. Ik weet niet precies hoe KPN het toestel verkoopt, maar een officiële release, ondanks de verkoop bij KPN, lijkt me dit niet. Grijze import blijft een beetje een vaag begrip, maar volgens mij staat dit zo goed.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08-02 16:55
Bedankt voor jullie reacties, ik kan me er prima in vinden. Grijze import is idd een beetje vaag begrip, maar ik denk dat je wel gelijk hebt :) Ik heb geen idee hoe KPN aan de ZTE's komt, KPN heeft overigens ook modems van ZTE. Ze zullen erover wel een goede deal gemaakt hebben, maar zolang er geen echte NL ZTE importeur is past de term grijze import nog imho.

My favorite programming language is solder.