Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Video's op FP die het niet doen

Pagina: 1
Acties:
  • 551 views

• Chip.
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
nieuws: Eerste rekbare oled ontwikkeld

Soms doen ze het... meestal doen ze het niet... wordt er echt kriegelig van.

Specs:
Win7
Laatste versie van chrome (13.0.782.215 om precies te zijn)

Meer mensen hier last van? Als ik meer info moet geven moet je even zeggen welke en eventueel waar ik die kan vinden.

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Flash issue? Welke versie heb je en welke foutmelding krijg je wanneer het niet werkt?

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Chip.
  • Niet online
Raven schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 14:07:
Flash issue? Welke versie heb je en welke foutmelding krijg je wanneer het niet werkt?
Weet niet of het een flash issue is want ik heb dit alleen bij de filmpjes van tweakers bij nieuwsberichten, niet op youtube of andere video sites maar ook niet bij tweakers.net/video... Ook heb ik de laatste versie van flash. Krijg ook geen error. Hij start de video gewoon niet.

[ Voor 45% gewijzigd door Chip. op 27-08-2011 14:16 ]

• Raven
  • Registratie: November 2004
  • Niet online

Raven

Marion Raven fan

Okee. Blijft de vraag over een evt. aanwezige foutmelding over ;)
edit: Hmm, vaag :S

edit2: Andere browser al geprobeerd?

[ Voor 32% gewijzigd door Raven op 27-08-2011 15:05 ]

After the first glass you see things as you wish they were. After the second you see things as they are not. Finally you see things as they really are, and that is the most horrible thing in the world...

Oscar Wilde

• Rataplan
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Rataplan

per aspera ad astra

Journalism is printing what someone else does not want printed; everything else is public relations.

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Wouser schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 14:01:
nieuws: Eerste rekbare oled ontwikkeld

Soms doen ze het... meestal doen ze het niet... wordt er echt kriegelig van.
Doet dezelfde video het soms wel of niet? Of doen sommige video's het dan altijd en anderen nooit?
Wouser schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 14:12:
maar ook niet bij tweakers.net/video...
Dat maakt het extra bijzonder, want dat is zowel dezelfde player als dezelfde aanroep. Dus een video in een nieuwsbericht doet het niet, maar dezelfde video op de /video-pagina doet het wel?
Het belangrijkste dat verschilt tussen die twee is de url waarop je bezig bent (en uiteraard de hele html eromheen) en de grootte van de player. Maar dezelfde video-files en dezelfde flash-player worden gebruikt.

• Chip.
  • Niet online
ACM schreef op zaterdag 27 augustus 2011 @ 17:22:
[...]

Doet dezelfde video het soms wel of niet? Of doen sommige video's het dan altijd en anderen nooit?
Ja soms niet soms wel, meestal na een paar keer F5-en doet ie het wel maar om deze af te spelen duurde het zolang dat ik de browser maar even herstarte.
[...]

Dat maakt het extra bijzonder, want dat is zowel dezelfde player als dezelfde aanroep. Dus een video in een nieuwsbericht doet het niet, maar dezelfde video op de /video-pagina doet het wel?
Het belangrijkste dat verschilt tussen die twee is de url waarop je bezig bent (en uiteraard de hele html eromheen) en de grootte van de player. Maar dezelfde video-files en dezelfde flash-player worden gebruikt.
Ja sorry ik weet ook dat het uiterst merkwaardig is en snap der zelf ook weinig van ;( en snap ook we waarschijnlijk niet achter gaan komen wat het exacte probleem is maar wou het wel even posten om ook te checken of er meer mensen zijn met dit probleem.

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:22
Je bent niet de enige. Ikzelf heb sinds de invoering van het nieuwe videoplatform veel problemen met het afspelen van de video's op Tweakers. Flash is volledig bijgewerkt (en ook al opnieuw geinstalleerd) en ik gebruik de laatste versie van Firefox op Windows 7.

Als ik op de video klik (uit de url hierboven) dan gebeurt er helemaal niets. Ik zie alleen een zwart scherm met het "play-icon" in het midden, de cursor verandert in een handje, maar verder gebeurt er helemaal niets. Idem voor de video's via tweakers.net/video.

Zoals gezegd, ik heb nog niet 1x een werkende video gehad sinds het nieuwe platform... Als ik iets kan doen om uit te zoeken hoe dit kan, dan hoor ik het graag. Had de hoop eigenlijk al opgegeven omdat, blijkens de reacties onder de filmpjes, anderen ze wel konden bekijken.

[ Voor 12% gewijzigd door Hmmbob op 28-08-2011 18:28 ]

Sometimes you need to plan for coincidence

• Osiris
  • Niet online
Zojuist ook maar eens even de meest recente Flash-player die ik kon vinden in Gentoo's Portage geïnstalleerd (www-plugins/adobe-flash-11.0.1.60_beta201108082), maar die bakt er ook niets van hoor.

Flash-players van T.net blijven leeg. Doen he-le-maal NIETS! Alleen de full-screen-knop die werkt nog. Maar dat heeft nogal weinig nut bij gebrek aan video :+

Als ik WireShark mag geloven probeert de Flash-player niet eens een video te downloaden.. -O- Zeh hell? Waarom niet?

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:57

crisp

Devver

Pixelated

Adblocker oid misschien?

Intentionally left blank

• Osiris
  • Niet online
Niet dat ik weet. Gewoon `chromium` uit Gentoo's repository, lijkt me sterk dat die by default een adblocker heeft. En ik zie ook gewoon alle ads :+

In Wireshark zie ik dat `player-5.7.swf` (afkomstig van 'static.tweakers.net') slechts enkele dingen downloadt: crossdomain.xml van tweakimg.net, logo-overlay.png van tweakimg.net, crossdomain.xml van lp.longtailvideo.com en googima.swf wederom van lp.longtailvideo.com. Meer niet. En zo te zien doet die verder geen flikker :P

• Hmmbob
Hier ook geen adblocker actief....

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Het probleem van Osiris klinkt als dit probleem met de flashcookies. 't Is wellicht handig om daar verder niet bij dit topic op in te gaan en te bekijken waarom de video's (in een werkende player) niet spelen. Zonder die afleiding van niet werkende players is dat al lastig genoeg uit te vogelen.

• Hmmbob
Hmmm.... Ik zal vanavond eens proberen of dat niet ook het probleem voor mij oplost: ik kan mij herinneren dat ik dat ooit uit gevinkt heb. Sterk dat dat zelfs een herinstallatie overleeft dan :X

• Chip.
  • Niet online
Hier ook weer...
nieuws: Samsung komt met eigen mobiele chatclient - met geen mogelijkheid te starten.

video: Samsung ChatOn - werkt meteen.

• Locutes
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22-03-2023

Locutes

Serve the Borg Collective

Pfff... Ik dacht dat ik de enigste was die hier last van had. Ik heb dus zoals mensen hier ook het volgende gedaan:

flash opnieuw geinstalleerd
Getest op Firefox ( de-install, profiel opnieuw aangemaakt etc.)
Getest op Chrome ( de-install, profiel opnieuw aangemaakt etc.)
Ik heb het dus ook getest zonder add-ones en wat nogal meer, maar niks, ik heb het zelfs na een format, don't ask :P , opnieuw geprobeerd maar ook niks

Ik heb wel gemerkt dat dit probleem dus o.a. ook plaats vind op Imdb & op Joystick.com en dan sommige video's wel & andere weer niet. Overigens doen Youtube videos het dan weer wel :?

Ok ik heb dus net de setting "Allow third-party Flash content to store data on my computer" aangevinkt, en nu doen de video's die het eerst deden dus nu wel :) Beetje vaag :>

[ Voor 11% gewijzigd door Locutes op 29-08-2011 17:39 ]

We are the Borg,
The existence as you know it is over,
We will add your biological and technological distinctiveness to our own

• Osiris
  • Niet online
ACM schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 09:37:
Het probleem van Osiris klinkt als dit probleem met de flashcookies. 't Is wellicht handig om daar verder niet bij dit topic op in te gaan en te bekijken waarom de video's (in een werkende player) niet spelen. Zonder die afleiding van niet werkende players is dat al lastig genoeg uit te vogelen.
offtopic:
Dank hiervoor, dit wist ik nog niet :) Zal 't hier inderdaad laten rusten. :)

• Hmmbob
Groentenboer schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 10:11:
Hmmm.... Ik zal vanavond eens proberen of dat niet ook het probleem voor mij oplost: ik kan mij herinneren dat ik dat ooit uit gevinkt heb. Sterk dat dat zelfs een herinstallatie overleeft dan :X
O, wat heerlijk... De filmpjes doen het weer without any problem. Het bleek dus inderdaad die "opslag van derden" optie te zijn. Wat raar dat die zo'n invloed heeft: doet mij meteen afvragen wat er dan zo nodig opgeslagen moet worden...

• Osiris
  • Niet online
Groentenboer schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 19:34:
[...]

Wat raar dat die zo'n invloed heeft: doet mij meteen afvragen wat er dan zo nodig opgeslagen moet worden...
D'r wordt een aantal maal een crossdomain.xml uitgewisseld tussen diverse hosts, waaronder bijv.:

GET /crossdomain.xml HTTP/1.1
Host: tweakimg.net
Connection: keep-alive
Referer: http://static.tweakers.net/x/video/player-5.7.swf
User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux x86_64) AppleWebKit/535.1 (KHTML, like Gecko) Chrome/13.0.782.215 Safari/535.1
Accept: */*
Accept-Encoding: gzip,deflate,sdch
Accept-Language: en-US,en;q=0.8
Accept-Charset: UTF-8,*;q=0.5

HTTP/1.1 200 OK
Expires: Sun, 24 Jun 2012 17:37:49 GMT
Cache-Control: max-age=25920000
Content-Type: application/xml
Accept-Ranges: bytes
Last-Modified: Mon, 12 Jul 2010 18:50:34 GMT
Content-Length: 421
Date: Mon, 29 Aug 2011 17:37:49 GMT
Server: lighttpd (abaris)

<?xml version="1.0"?>
<!DOCTYPE cross-domain-policy SYSTEM "http://www.macromedia.com/xml/dtds/cross-domain-policy.dtd">
<cross-domain-policy>
.<site-control permitted-cross-domain-policies="master-only"/>
.<allow-access-from domain="*.tweakers.net"/>
.<allow-access-from domain="*.tweakers.tv"/>
.<allow-access-from domain="*.tweakers.org"/>
.<allow-access-from domain="*.tweakimg.net"/>
</cross-domain-policy>

Waarschijnlijk denkt de player 'simpelweg': "Hmm, crossdomain shizzle mag niet, weetje, fuck 't ook maar gewoon!", wat natuurlijk enigszins jammer is.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.