Flashplayer werkt niet via tweakimg met 3rd party opslag uit

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 16-05 22:32
Aan de hand van het recente nieuwsbericht:
http://tweakers.net/nieuw...-advertentie-cookies.html
heb ik de privacy instellingen van flash toch maar eens wat hoger gezet. Accepteer geen content van derde het ie geloof ik. Daarna kwam ik erachter dat de Flash filmpjes van de nieuwe feature het niet meer deden. Instelling toch maar teruggezet.

Ben ik op zoek gegaan naar de reden van het domein tweakimg.net en hem het volgende topic gevonden:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1406512/

Hierin wordt aangegeven waarom er is gekozen voor het cookieloze domein tweakimg.net en dat er geen redenen zijn om hier vanaf te stappen. Volgens mij is er nu wel een goede reden om iets te gaan veranderen. Ik heb het idee dat tweakers.net privacy respecteert en een voorstander is van het uitzetten van third party cookies. Echter door het aanbieden van de flash filmpjes via tweakimg.net is dit niet mogelijk. Het aanbieden van de filmpjes via subdomain.tweakers.net of het volledig laden van de pagina via tweakimg.net zou een oplossing zijn.

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:22

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Het volledig laden van tweakers.net via tweakimg gaat nooit lukken. Naar mijn beste weten draait daar alleen een Lighttpd, die bijvoorbeeld niet om kan gaan met php. Het hele idee van die setup is juist dat er weinig overhead is bij het serveren van images en andere statische content.

Als je zo bezorgd bent over je privacy moet je gewoon regelmatig je cookies wegmikken of via inprivate browsing en dergelijke features gaan werken imho.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Mij is nog niet helemaal duidelijk wat je nou als gevolg van de keuze voor tweakimg.net denkt te kunnen afleiden. Je hebt het over cookies en dan vervolgens trek je dat zowat door naar de redenatie dat we heel tweakimg.net moeten afschaffen?

Het lijkt me dat het domein tweakimg.net prima kan blijven bestaan en gebruikt worden, hooguit dat de flash-file die het afspelen faciliteert moet verhuizen naar tweakers.net?

Anyway, even voor de duidelijkheid:
  • Onze content wordt uitgeserveerd via tweakers.net
  • Statische elementen worden uitgeserveerd via tweakimg.net en ic.tweakimg.net
  • De video-player zien wij ook als statisch element en gaat dus standaard via tweakimg.net
  • De video-bestanden ofwel via tweakimg.net ofwel via tweakers.tv
tweakimg.net is ingezet om niet ook de cookies voor de website zelf mee te krijgen - dat heeft weinig met flash te maken, het is me niet duidelijk welke cookies de video-player zou toepassen en waarom als je dat beperkt de video's uberhaupt niet zouden spelen?
Verder acht ik de kans vrij groot dat de flashplayer informatie bij zijn thuisbasis (longtailvideo) vandaan haalt, wat wellicht net zo goed problemen oplevert als een potentiele mismatch tussen tweakers.net en tweakimg.net

[ Voor 8% gewijzigd door ACM op 17-08-2010 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
ACM: Dan heb ik het inderdaad verkeerd uitgelegd. Het is helemaal geen probleem tweakimg.net te gebruiken. Alleen door het aanbieden van de statische flashfilmpjes via tweakimg.net verhinder je het uitschakelen van third party flash cookies i.c.m. het bekijken van flash filmpjes via tweakers.net.

De privacy-optie die adobe heeft ingebouwd in flash mag niet aanstaan voor het functioneren van de flash filmpjes van tweakers.net

Dezelfde constructie kan gebruikt worden door disney/warner. We serveren de flash (voor een deel) via clearspring.tld en kijken bij iedere aanvraag of het deel op de pc van de gebruiker staat. Als tijdens het surfen beide websites bezocht worden (disney/warner) kunnen we mooi de statistieken aan elkaar koppelen.

Ik zeg niet dat jullie het doen. Laat ik dit duidelijk maken.

Ik geef aan dat de functie die flash heeft ingebouwd niet samenwerkt met het laden van de flashfilm via tweakimg.net en de rest van de pagina via tweakers.net en ik deze optie dus uit moet zetten wat mij vatbaar maakt voor gebruik van flash cookies op andere sites.

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 11:58

crisp

Devver

Pixelated

Het lijkt mij dat die optie in Flash gewoon niet finegrained genoeg is. Als ik het goed begrijp zou je met die privacy optie ook geen embeded youtube filmpjes meer kunnen zien, of flash-advertenties.

In de reacties op het betreffende nieuwsbericht zie ik dat je het opslaan van LSO's blijkbaar online uit kan zetten: http://www.macromedia.com...p/settings_manager03.html

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06:22
Even voor de volledigheid...

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/SfEH8ynSFIiw46wRyuA8bQwv/full.png

Je hebt het over die instelling? Als ik die uitschakel werken de video's op tweakers.net inderdaad niet meer.
crisp schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:01:
Het lijkt mij dat die optie in Flash gewoon niet finegrained genoeg is. Als ik het goed begrijp zou je met die privacy optie ook geen embeded youtube filmpjes meer kunnen zien, of flash-advertenties.
Embedded youtube-filmpjes hier op GoT doen het nog wel prima met die setting uitgeschakeld... Het zal dus niet aan het andere (sub)domein liggen?

[ Voor 50% gewijzigd door Xander op 17-08-2010 13:08 ]

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Xander schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:01:
[...]

Embedded youtube-filmpjes hier op GoT doen het nog wel prima met die setting uitgeschakeld... Het zal dus niet aan het andere (sub)domein liggen?
Dan zal het eerder aan de player zelf liggen die niet wil werken als hij geen dingen lokaal op mag slaan...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

crisp schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:14:
Dan zal het eerder aan de player zelf liggen die niet wil werken als hij geen dingen lokaal op mag slaan...
Er staat toch 'third party', een filmpje vanuit de site/domein zelf kan wel gewoon worden afgespeeld, maar zover ik begrijp komen ook de filmpjes van tweakimg.net en dat wordt dan gezien als 'third party'. Ik heb precies dezelfde issue, youtube werkt gewoon maar de trailers van t.net dan niet meer.

[ Voor 9% gewijzigd door SinergyX op 17-08-2010 13:24 ]

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
Het gaat inderdaad om die instelling (http://gathering.tweakers...message/34534421#34534421)

Of een functie "niet finegrained genoeg is" wil nog niet zeggen dat je er geen rekening mee moet houden. Dat noem ik afschuiven. No offence.

Als het aanbieden van een flash filmpje via img.tweakers.net ervoor zorgt dat de functie werkt zoals hij bedoelt is moet er een reden zijn dat er toch gekozen wordt voor tweakimg.net voor het aanbieden van de functie.

Inderdaad werkt bij het uitzetten van het vinkje een youtube filmpje op een hyves pagina wel gewoon. Het ligt dus misschien wel ergens anders aan. (jochemmyjer.hyves.nl getest, voor wie het ook wil testen)
Blijkbaar heeft Youtube het voor elkaar gekregen om in domein a een filmpje te laden van domein b zonder dat de flash functie in- uitgeschakeld hoeft te worden. Het kan dus wel en is misschien de moeite waard om te onderzoeken.

[ Voor 0% gewijzigd door ajakkes op 17-08-2010 13:46 . Reden: linkfix ]

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

SinergyX schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:23:
[...]

Er staat toch 'third party', een filmpje vanuit de site/domein zelf kan wel gewoon worden afgespeeld, maar zover ik begrijp komen ook de filmpjes van tweakimg.net en dat wordt dan gezien als 'third party'. Ik heb precies dezelfde issue, youtube werkt gewoon maar de trailers van t.net dan niet meer.
Youtube filmpjes komen van Youtube; het gaat er niet om waar het filmpje vandaan wordt gehaald maar of een flashfile (de player dus) die gezien wordt als '3rd party' dingen lokaal op mag slaan (denk aan volumesettings e.d.) Blijkbaar vind onze player het gewoon niet fijn als 'ie dat niet mag en doet de player van Youtube daar niet moeilijk over.

Da's dus enerszijds waarschijnlijk een probleem in de door ons gebruikte player, en anderszijds is het imo een beperking van flash dat je dat blijkbaar niet op domein-basis in kan stellen of uitzonderingen kan maken.

Een mogelijke workaround zou dus zijn om de player zelf van tweakers.net te laden, maar dat zouden we moeten testen.
ajakkes schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 13:41:
Het gaat inderdaad om die instelling (http://gathering.tweakers...message/34534421#34534421)
[...]
Als het aanbieden van een flash filmpje via img.tweakers.net ervoor zorgt dat de functie werkt zoals hij bedoelt is moet er een reden zijn dat er toch gekozen wordt voor tweakimg.net voor het aanbieden van de functie.
tweakimg.net is speciaal ingericht voor het serveren van statische content en de flashplayer is een statische file, da's de reden.

[ Voor 20% gewijzigd door crisp op 17-08-2010 13:53 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:22

MueR

Admin Tweakers Discord

is niet lief

Of een functie "niet finegrained genoeg is" wil nog niet zeggen dat je er geen rekening mee moet houden. Dat noem ik afschuiven. No offence.
Jezelf in bochten wringen om een tekortkoming in een third party product op te lossen noem ik overbodig, no offence.
Inderdaad werkt bij het uitzetten van het vinkje een youtube filmpje op een hyves pagina wel gewoon. Het ligt dus misschien wel ergens anders aan.
De YouTube player wordt dan ook geladen vanaf youtube zelf, niet vanaf hyves. Daarnaast is de Youtube player een stuk maatwerksoftware waar waarschijnlijk honderden uren in zijn gestoken, waar de JWPlayer een "one size fits all" geval is, waar sommige dingen voor een specifieke site zoals Tweakers misschien niet zo handig uitkomen, maar waar je helaas niet veel aan kan doen.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
Crisp: Het zou imo inderdaad de moeite waard zijn om te onderzoeken. Als uit onderzoek blijkt dat er goede argumenten zijn om het te laten zoals het is dan is dat zo.(Ik hoor de argumenten graag) Ik heb mij er minder in verdiept dan tweakers.net maar ik verwacht eigenlijk dat verwijzen naar img.tweakers.net voor de flashplayer die naar het ip adres van de server tweakimg.net verwijst dit geval oplost.

MueR: "Jezelf in bochten wringen om een tekortkoming in een third party product op te lossen noem ik overbodig, no offence."
Zorgen dat je website er goed uitziet in meerdere browsers ondanks dat de website voldoet aan de standaard noem ik niet overbodig.

Nogmaals als zou blijken dat er goede argumenten zijn om de huidige situatie door te zetten moet je dat vooral doen. Dat Adobe je regelmatig dwingt om jezelf in bochten te wringen zal ik niet ontkennen. Toch heb ik de verwachting dat tweakers.net op het moment dat ze met dit probleem bekend zijn dit het onderzoeken waard vinden en heb ik het vermoeden dat ze dit nog niet gedaan hebben omdat niet bekend waren met de aanwezigheid van het probleem.

Het is dus niet bedoeld als verwijt, maar als verbeterpunt voor de toekomst.

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RaZ
  • Registratie: November 2000
  • Niet online

RaZ

Funky Cold Medina

ajakkes schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:06:
[..]
MueR: "Jezelf in bochten wringen om een tekortkoming in een third party product op te lossen noem ik overbodig, no offence."
Zorgen dat je website er goed uitziet in meerdere browsers ondanks dat de website voldoet aan de standaard noem ik niet overbodig.
[..]
Tweakers werkt perfect in meerdere browsers, daar ontbreekt niks aan.

Maar als jij als gebruiker van een 3rd-party plugin de restricties te strak zet dat een site niet meer functioneert naar behoren, doe je het toch echt zelf.

Dat noem ik gewoon bewust naast de pot schijten en het een ander laten opruimen.

Maar zoals al gezegd is - en wat ik van T.net ook niets anders gewend ben - ze zullen er naar kijken..

Ey!! Macarena \o/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SinergyX
  • Registratie: November 2001
  • Nu online

SinergyX

____(>^^(>0o)>____

RaZ schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 14:11:
Tweakers werkt perfect in meerdere browsers, daar ontbreekt niks aan.

Maar als jij als gebruiker van een 3rd-party plugin de restricties te strak zet dat een site niet meer functioneert naar behoren, doe je het toch echt zelf.

Dat noem ik gewoon bewust naast de pot schijten en het een ander laten opruimen..
Opmerkelijk dat altijd hard wordt geroepen 'veiligheid boven alles!', maar het moment dat deze veiligheid spaak loopt op features en/of keuzes van developers, is het opeens de user die schuldig is? Terwijl de 'grote flash film site' dit wel werkend heeft, en dus ook voor die user zal blijven werken?

(buiten het https verhaal van avatars, wat al jaren een issue is).

Nog 1 keertje.. het is SinergyX, niet SynergyX
Im as excited to be here as a 42 gnome warlock who rolled on a green pair of cloth boots but was given a epic staff of uber awsome noob pwning by accident.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
RaZ: "Tweakers werkt perfect in meerdere browsers, daar ontbreekt niks aan."
Het is niet overbodig om jezelf in bochten te wringen om "tekortkoming in een third party product op te lossen"
Dat is wat ik aangeef.

De optie waar het om gaat is dezelfde optie als de "third party cookies" van een browser. Enkele jaren geleden vonden we met z'n alle dat het normaal was dat je deze moest accepteren om normaal in te kunnen loggen bij een site. Tegenwoordig zijn er bijna geen sites meer te vinden die normaal gebruik af laten hangen van "third party cookies" en proberen veel sites zelfs normaal gebruik niet af te laten hangen van "first party cookies". Omdat er toch veel browser gebruikers deze cookies niet meer accepteerden ivm privacy. Daar hebben de Tracking sites wat op gevonden: Het gebruik van Flash cookies. Adobe heeft hier inmiddels al iets op gevonden maar omdat de optie bij veel mensen onbekend is staat dit vinkje tot nu toe onnodig uit. Zolang niemand zeurt gaat Adobe dit niet aanzetten natuurlijk. En zolang deze nog bij 90% van de mensen uit staat hoeft niemand er rekening mee te houden dat dit aan staat. Dit wil niet zeggen dat we hier niets aan moeten veranderen.
Dit noem ik niet bewust naast de pot schijten. Offence taken.

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Het lijkt er op dat de player wel werkt als ie vanaf tweakers.net komt ipv tweakimg.net, geen idee waarom men daar zo restrictief in is, maar ik vind het dan verder voorlopig wel best. Hij wordt nu vanaf tweakers.net geladen (enkel de flash-player dus, alle andere files gaan we uiteraard niet hierom van domein verhuizen ;) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Overigens heb ik ook maar even de titel aangepast tot meer de kern van het probleem :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
Super, ik ga het zo even testen ACM. Bedankt voor je snelle handelen.

Inderdaad een betere titel van het topic. Minder offensief ook.

Zou het kunnen komen omdat de player zelf een instelling wil opslaan op de pc (laatste volumestand ofzo). Waar de content vandaan komt is voor de privacy minder belangrijk.

En wat je met de andere files doet zal me inderdaad een spreekwoordelijke worst wezen. (al voorzie ik daar ook wel mogelijkheden voor tracking images :), maar daar kom ik over 3 jaar wel op terug.)

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

ACM schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 08:12:
Het lijkt er op dat de player wel werkt als ie vanaf tweakers.net komt ipv tweakimg.net, geen idee waarom men daar zo restrictief in is, maar ik vind het dan verder voorlopig wel best. Hij wordt nu vanaf tweakers.net geladen (enkel de flash-player dus, alle andere files gaan we uiteraard niet hierom van domein verhuizen ;) )
Hij krijgt nu alleen geen far-future expires header meer... ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

crisp schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 09:37:
Hij krijgt nu alleen geen far-future expires header meer... ;)
Ohja, want dat kon natuurlijk uit voor apache door de inzet van lighttpd achter tweakimg.net :/

[ Voor 8% gewijzigd door ACM op 18-08-2010 12:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
Sorry, geen kaas van gegeten
Over worst gesproken :P

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:09

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
ACM schreef op woensdag 18 augustus 2010 @ 12:30:
[...]

Ohja, want dat kon natuurlijk uit voor apache door de inzet van lighttpd achter tweakimg.net :/
pak dan static.tweakers.net - subdomein moet ook werken las ik hier ergens.

(static.t.net heb ik net aangemaakt, en wijst naar hetzelfde ip als tweakimg.net)

[ Voor 12% gewijzigd door Kees op 18-08-2010 17:36 ]

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
@kees
had ik zoiets al niet eerder aangedragen als domein/oplossing?

Maar nogmaals fijn dat het geregeld is.

👑

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Met het static.-subdomein lijkt het niet te werken... waar had je vandaan gehaald dat dat zou moeten kunnen?

• Kees
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 12:09

Kees

Serveradmin / BOFH / DoC
ACM schreef op donderdag 19 augustus 2010 @ 08:58:
Met het static.-subdomein lijkt het niet te werken... waar had je vandaan gehaald dat dat zou moeten kunnen?
Uit de openingspost :P

"Een serveradmin, voluit een serveradministrator, is dan weer een slavenbeheerder oftewel een slavendrijver" - Rataplan

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Ik bedoelde ajakkes, niet jou ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
Huh, wat wil je weten?

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 00:49

Dirk

Coördinator frontpagemoderatie
ajakkes schreef op dinsdag 17 augustus 2010 @ 11:52:
Het aanbieden van de filmpjes via subdomain.tweakers.net of het volledig laden van de pagina via tweakimg.net zou een oplossing zijn.
Hoe je bij hier bij komt.

All statements are true in some sense, false in some sense, meaningless in some sense, true and false in some sense, true and meaningless in some sense, false and meaningless in some sense, and true and false and meaningless in some sense.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
Omdat ik mij niet kan voorstellen dat bepaalde functionaliteit veranderd als je iets aanbied via:
img.tweakers.net ipv tweakimg.net waarbij beide adressen natuurlijk wel verwijzen naar hetzelfde ip adres/server.

Echter is img.tweakers.net geen third party en tweakimg.net wel.
static.tweakers.net niet en tweakers.tv wel.

Waar het probleem dan nu ligt heb ik niet helemaal door.

Ik merk dat de player weer van tweakimg.net wordt geladen of heb ik het mis? Hij laadt namelijk weer niet als ik een filmpje wil bekijken. Als ik het betreffende vinkje weer aanklik wel.
Het vervelendste vindt ik dat adobe flash geen melding geeft maar alleen een wit vlak. Dat ligt dus niet aan jullie, kunnen jullie waarschijnlijk niks aan doen.

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• woekele
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online

woekele

woekele

Off-topic: ik gebruik overigens de betterprivacy-plugin voor firefox, die elke keer als ik Fx sluit alle flash-koocies verwijdert. Dat heeft eigenlijk nog nooit problemen opgeleverd.

Desondanks zou het fijn zijn om erachter te komen wat flash precies wel en niet beschouwt als third-party content en of het voor Tweakers.net zonder complicaties mogelijk is de player als non-third-party beschouwd te krijgen. (geen hoge prio, maar toch interessant om eens naar te kijken lijkt me)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor
  • Laatst online: 11:55

Milmoor

Footsteps and pictures.

Na best wat zoeken waarom mijn filmpjes het opeens niet meer deden kwam ik op deze thread. Zijn er nog plannen om dit aan te passen? Ik zou graag de third party cookies weer uit zetten. Een website mag gerust een cookie opslaan als ik daar op bezoek ben, maar ik zie niet in waarom andere partijen dat ook zouden mogen. En gemiddeld gesproken betekent een andere domain een andere partij.
ajakkes schreef op maandag 23 augustus 2010 @ 12:23:
img.tweakers.net ipv tweakimg.net waarbij beide adressen natuurlijk wel verwijzen naar hetzelfde ip adres/server.
Echter is img.tweakers.net geen third party en tweakimg.net wel.
static.tweakers.net niet en tweakers.tv wel.
Het ene is een subdomain, alles onder tweakers.net mag cookies plaatsen. Tweakimg.net is een ander domain, dus het gaat fout.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jive
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 22-05 14:51

Jive

MooMooMastah

Ook ik zat me al een tijdje af te vragen waarom sommige filpjes in articles het niet deden en anderen wel, en gooide dit op " zal wel vage filpmjesverstrekker zijn" ... tot ik erachter kwam dat het dus de filpmjes van tweak zelf zijn die het niet doen ....

Bij mij blijft het video scherm zwart, en werkt het in zowel FF als Chrome als IE9 niet ... :(

Jive's Box
Jive @ DNET

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
Is het een optie om plaatjes te blijven serveren van tweakimg.net en toch eens te gaan kijken of video's te serveren zijn van video.tweakers.net. In dat geval kan iedereen zijn "third-party" block weer aanzetten. Dat beide urls verwijzen naar dezelfde server hoeft geen probleem te zijn.

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

ajakkes schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 10:40:
Is het een optie om plaatjes te blijven serveren van tweakimg.net en toch eens te gaan kijken of video's te serveren zijn van video.tweakers.net. In dat geval kan iedereen zijn "third-party" block weer aanzetten. Dat beide urls verwijzen naar dezelfde server hoeft geen probleem te zijn.
Het maakt niet uit waar de video-content vandaan komt, het gaat om de player en die wordt op dit moment al van een tweakers.net subdomain geladen. Dat heeft het probleem echter nog niet opgelost...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ajakkes
Het gaat erom dat er blijkbaar iets vanaf een ander domein komt waardoor Flash vindt dat het een third-party locatie is. Of dit de player zelf is, de content of de settings maakt niet heel veel verschil. Mocht de player, de content en de settings van video.tweakers.net komen lijkt het mij vrij sterk dat Flash de player nog steeds blokkeert bij het aanvinken van blokkeer "third party" content.

Misschien dat jullie er nog eens over na willen denken.

👑

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

De video-content kunnen en willen we niet vanaf (*.)tweakers.net serveren, maar daar zit 'm volgens mij ook helemaal niet het probleem. Het probleem is dat je een pagina bekijkt op tweakers.net en de flashplayer geserveerd wordt vanaf static.tweakers.net, en flash dat toch ziet als 3rd party. Vervolgens gaat de player daar ook nog eens niet goed mee om ( zie o.a. http://www.longtailvideo....events-cross-domain-embed )

Er zijn dus volgens mij 3 opties die dit probleem zouden kunnen oplossen:
1) Flash zou een subdomein niet moeten zien als 3rd-party, of opties moeten geven om same-domain restricties te kunnen verlichten.
2) Longtail fixed de player zodat die niet faalt als de betreffende optie is aangevinkt
3) We kunnen proberen om de flashplayer gewoon vanaf tweakers.net te laden

1) kunnen wij niets aan doen :P
2) evenmin...
3) lijkt simpel, maar ons hoofddomein is niet ingericht op het serveren van statische elementen (daar hebben we juist tweakimg.net voor, en de meest simpele fix - een subdomein waardoor we daar makkelijk andere instellingen voor kunnen definieren - werkt dus niet). Verder houd je dan nog het probleem hier op bijvoorbeeld gathering.tweakers.net, tweakers.mobi, tweakblogs.net etcetera.

[ Voor 7% gewijzigd door crisp op 19-04-2011 12:28 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ACM
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

ajakkes schreef op dinsdag 19 april 2011 @ 12:00:
Mocht de player, de content en de settings van video.tweakers.net komen lijkt het mij vrij sterk dat Flash de player nog steeds blokkeert bij het aanvinken van blokkeer "third party" content.
Nog even voor de duidelijkheid: het gaat er om dat de player 'third party' is ten op zichte van de pagina waar ie in getoond wordt (in jouw geval komt ie van video.tweakers.net tov de pagina's op tweakers.net). Niet om het feit dat in de player weer content van hele andere locaties (bijv tweakers.tv) wordt geladen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Aangezien subdomains blijkbaar ook third party zijn (wat raar is) kan je zonder aanpassingen in 1 of 2 dit dus alleen maar oplossen door de player per subdomain beschikbaar te maken. Dat is inderdaad erg onhandig. Ik zal eens zoeken naar een third party cooky killer bij het afsluiten van browser en/of Windows. Dat zou voor mij ook voldoen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

We hebben inmiddels een supportverzoek uitstaan bij Longtail mbt deze issue. Het lijkt 'm puur in de advertising-plugin te zitten...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Milmoor

Milmoor

Footsteps and pictures.

Ook Adobe was van mening dat de cookies van Flash nog niet als gewenst werkten. In de nieuwe versie is het cookie beheer verbeterd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:14
crisp schreef op woensdag 20 april 2011 @ 12:24:
We hebben inmiddels een supportverzoek uitstaan bij Longtail mbt deze issue. Het lijkt 'm puur in de advertising-plugin te zitten...
Is hier ooit nog iets uitgekomen? Ik ben via ACM in "Video's op FP die het niet doen" in dit topic terecht gekomen, en kreeg pas werkende filmpjes op t.net sinds het inschakelen van die bewuste "derden opslag" optie. Ben toch erg benieuwd wat er zonodig opgeslagen moet worden op mijn PC om een filmpje te kunnen kijken...

Sometimes you need to plan for coincidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Groentenboer schreef op maandag 29 augustus 2011 @ 19:37:
[...]
Ben toch erg benieuwd wat er zonodig opgeslagen moet worden op mijn PC om een filmpje te kunnen kijken...
Dingen als je HD-voorkeur en volumestand.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hmmbob
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:14
Maar hij valt niet teug op een default, als die settings niet opgeslagen kunnen worden?

Sometimes you need to plan for coincidence

Pagina: 1