windows setup geeft verticale strepen na 1e keer opstarten

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heidi315
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 08-03-2020
Ik ben bezig mijn nieuwe pc van windows te voorzien maar dit eindigt elke keer in een beeld met verticale groene en witte strepen zodra windows de eerste keer zichzelf opnieuw heeft opgestart. We hebben al de bios alles gecheckt maar kunnen geen foute instellingen vinden. Het gaat om de volgende configuratie:

Samsung Spinpoint F3 HD103SJ, 1TB

Sony Optiarc AD-7260S Zwart

Intel Core i5 2400

Kingston HyperX Genesis KHX1333C7AD3K2/4G

Asus P8H61-M EVO (rev. 3.0)

Het lijkt niet aan de graphics te liggen in die zin dat de dvd van windows prima beeld geeft en hij geeft ook windows logo scherm maar zodra hij daar doorheen is en bureaublad hoort te geven, krijg ik een fraai gekleurd scherm :(
Ik heb al andere windows dvd geprobeerd (beiden 64-bits) maar dit helpt tot dusver niet.

Graag jullie ideeen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:51
Wat best zou kunnen is dat je videokaart gewoon stuk is. Alleen dat het probleem pas opspeelt wanneer hij bijv. DX10 features gaat gebruiken (lees win7/vista).
Tijdens de installatie gebruikt hij dat helemaal niet.
Probeer eens van een Linux Live CD te booten. Kijken of je dan ook mooie streepjes hebt.

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TI_Observer
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 26-08 08:14
heb ik ook met mijn videokaart, heel vreemd
als ik winxp installeer dan zet hij hem op 4bits waardoor ik dus heel weinig kleur heb
en bij windows 7 dan zie ik allemaal grote gekleurde vlekken tijdens de installatie waardoor het lijkt alsof mijn beeldscherm kapot is. Zodra ik echter de nvidia drivers heb geinstalleerd werkt alles weer naar behoren en kan ik hem ook gewoon weer 32bits zetten etc. Blijkbaar houdt mijn videokaart er niet van wéér windows opnieuw te installeren :p

Ik lieg ALTIJD... zie je dat was weer een leugen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zanac-ex
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 11-09 20:26
nVidia 8 of 9 serie?
Zie Topic "Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten"
Het doodgaan van GeForce 8000 serie kaarten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heidi315
Videokaart is geintegreerd in processor. Kan die nieuw al stuk zijn?? Linux live cd nog niet in bezit dus we proberen eerst even de andere opties

net ontdekt dat bij bereiken windows geheugenlampje op moederbord gaat branden. Net de timings in bios verander en we doen een nieuwe poging...

@sheez88 windows start vanzelf opnieuw op als we niets doen en zegt dan dat er iets mis gaat en vraagt of windows wel gewoon opgestart moet worden...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Meekoh
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 11:51
heidi315 schreef op vrijdag 26 augustus 2011 @ 17:37:
Videokaart is geintegreerd in processor. Kan die nieuw al stuk zijn?? Linux live cd nog niet in bezit dus we proberen eerst even de andere opties

net ontdekt dat bij bereiken windows geheugenlampje op moederbord gaat branden. Net de timings in bios verander en we doen een nieuwe poging...

@sheez88 windows start vanzelf opnieuw op als we niets doen en zegt dan dat er iets mis gaat en vraagt of windows wel gewoon opgestart moet worden...
alles kan stuk ;)
Maar het zou inderdaad het geheugen ook kunnen zijn. Dit aangezien je een videokaart hebt die van je gewone geheugen afsnoept. Zijn de timings ingesteld zoals Kingston deze aanraad?

Computer says no

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 13:55

BiLo

PSN: toiletcleaner

heb je de drivers van je mobo al geinstalleerd?

edit: my bad :|

[ Voor 16% gewijzigd door BiLo op 26-08-2011 17:50 ]

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heidi315
net de timings ingesteld zoals kingston ze aanraadt, maar nog geen succes. Mijn bankjes staan niet in de capability list... gaan nu geheugenbankje uit pc waarop ik dit typ proberen.

@dylane: we komen niet in windows!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BiLo
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 11-09 13:55

BiLo

PSN: toiletcleaner

heb je al met een enkel bankje geprobeerd?

| Voron V2 | Fanatec Podium DD1 | Porsche Podium Wheel | APM | PDME | CSP V3 |

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• heidi315
Ah, het probleem van de strepen is verholpen!! De installatie van windows verloopt nu goed.
Ik heb double sided geheugenbankjes en die zaten in de verkeerde dimm: blijkt alleen in de blauwe te kunnen op dit moederbord en ze zaten in de zwarte. (gelukkig niet zelf er in gestopt; zal vriend even schop onder zijn kont geven)
Pagina: 1