• Flamesz
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 23:13
sinds kort begint mijn videokaart driver telkens te haperen en soms zelfs te crashen tijdens het gamen, het scherm bevriest voor 3 a 10 seconden waarna het spel crashed of weer verder gaat, na het crashen krijg ik de melding dat een amd driver is gecrashed en dat het probleem opgelost is.
ik heb al de oude drivers gedeïnstalleerd en de nieuwste (11.8) geïnstalleerd en gecontroleerd of de voeding voldoende/continu kracht geeft op de 12V lijn. ik loop op windows 7 ultimate 64 bit en dit alles gebeurt nadat ik rond de zelfde tijd steam mij en driver update aanbood (11.3 geloof ik) en nadat ik wat met mijn ram heb aangekloot (Probleem: Ram mixen), het gebeurt niet eens tijdens het spelen van grafisch zware spellen (lotro/league of legends) en zelfs een enkele keer zonder dat er een spel aanstond, het ligt hoogstwaarschijnlijk niet aan de temperatuur, want ik voel alleen koude lucht uit mijn casefans.

[ Voor 6% gewijzigd door Flamesz op 25-08-2011 21:49 ]

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-05 00:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Plaats even je systeem, zo kunnen wij je ook verder helpen.
Download een programma om de temperatuur te meten. Een goed programma is bijvoorbeeld MSI afterburner (kan je het over een tijd bekijken).

Ah ok, over het hoofd gezien.
Bijv voeding geheugen etc.

[ Voor 13% gewijzigd door Sp3ci3s8472 op 25-08-2011 22:14 ]

• Flamesz
welk deel van mijn systeem wil je weten dat niet hier al boven stond?

• Foxpat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 07-05 13:07
Ik had hetzelfde na de GPU clock 100mhz op te schroeven, temperatuur enz. was normaal maar toch bleven de drivers crashen. Toen 50mhz omlaag gedaan en nu doet ie het weer perfect.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
ik had al vaker op google gelezen dat downclocken een mogelijke oplossing is, tis alleen niet waar ik voor betaald heb, maar dat is dan jammer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanW23
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 01-05 11:06

JanW23

Mine mine mine mine

Precies: het kan een tempratuurprobleem zijn of je gpu raakt end-of-live :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 12-05 00:16

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Maar wat zijn je temperaturen dan? Het zou namelijk best kunnen zijn dat je koeling niet goed op je gpu zit en dat je daardoor koude lucht voelt, daar kan je geen conclussies uit trekken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
ik heb het net getest, ent tijdens het spelen van lotro kwam hij niet boven de 61 graden en is hij niet gecrashed in +-1.5 uur, en bij league of legends crashte die binnen 10 minuten ronden een temperatuur van 52 graden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:28
als je er garantie op hebt, kun je hem misschien nog laten fixen? (worst case)

[ Voor 9% gewijzigd door megadoom op 26-08-2011 17:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flamesz
ik wou net proberen hem te underclocken maar ik kon de optie niet vinden in mijn bios, heb daarna een support ticket ingevuld bij club3d.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• megadoom
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 01:28
de videokaart kan je ook niet onderklokken in bios :). probeer rivatuner (software).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SAiN ONeZ
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 20:19

SAiN ONeZ

Ⅎnll-Ԁɹooɟǝp Ⅎool

dat gaat toch al prima via het OVERDRIVE tab binnen CCC?

N47h4N|The secret to creativity is knowing how to hide your sources| Dyslexic atheists don't believe in doG! | ɯoǝʇ uıǝʇ ƃǝʞʞǝɹ ʍoɹpǝu ®

Pagina: 1