Plaatsing van surround sateliet

Pagina: 1
Acties:

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-01 16:39

Just_I

What did you just say?

Topicstarter
Ik zit een beetje met een vraag waarvan ik het antwoord niet echt weet. Ik heb een 5.1 setjes van de Mordaunt Short Alumni speakers aangeschaft welke ik aan de muur wil ophangen, op zich geen probleem, maar ik weet niet zeker waar ik nu het beste mijn rechts achter speaker op moet hangen.
Even een situatie schets:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/r3YLlryr6rT475UdsZCVXdaD/full.jpg

Dit is dus globaal gezien mijn kleine huiskamertje. Aan de kant waar de bank staan zit een schuine wand, ongeveer 70 graden, met aan de rechterkant een dakkapel (tussen #1 en #2).De bank waar ik meestal op lig staan in een hoek en de plek waar ik meestal zit staat aangeven met de X. Dit ligt dus ongeveer rond de helft van de muur-tot-muur afstand.

Nu vraag ik mij dus af of ik de rechts achter dus beter op positie 1 of beter op positie 2 kan hangen. Op het moment kan ik het nog niet uittesten wat het beste klinkt aangezien mijn oude receiver niet overweg kan met de dikkere kabels die ik ga gebruiken en ik nog even een paar weekjes op mijn nieuwe receiver moet wachten (Marantz SR 5006 of 6006).

Dus wat zouden jullie adviseren. Het is overigens niet mogelijk om te schuiven met de meubels helaas.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

• Phase
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-04-2022

Phase

Supremely Insane

Ik zou zelf kiezen voor positie 2, echter wanneer je op je versterker de mogelijkheid hebt om rechtsachter kwa volume terug te draaien ten opzichte van linksachter zou positie 1 ook kunnen..

Time is never wasted when you're wasted all the time.

• Pixel Punk
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22-08-2024
Ik zou voor 1 gaan, en dan nog de linker achter speaker wat verschuiven naar de rechterkant.

Waarom?
Ik hou mijn speakers liever symmetrisch, dan hou je het simpel i.v.m. tweaking van het geluidsniveau en timing.

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Met de meneer hierboven :)

Als die op locatie 2 hangt hoor je hem waarschijnlijk überhaupt niet meer en is je effect weg.

[ Voor 65% gewijzigd door Hooglander1 op 25-08-2011 15:30 ]

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 03:04

FeaR

In GoT we trust

Mooiste is natuurlijk optie 1, dan zit je meer in de sound bubble. Echter moet je dan wel over een receiver beschikken die het kanaal rechtsachter naar beneden kan zetten. Anders wordt het volume wel erg hard vanaf die kant. Aan de andere kant, je kan ook het volume op positie 2 opschroeven voor een zelfde idee.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

• Fish
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

Fish

How much is the fish

wbt oude versterker en dikke kabels

Passen er geen banaanstekkers in je versterker ? soms moet je even een kapje verwijderen.

Wel of niet Banana Plugs?

Iperf

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 31-01 15:17

DarkSide

theres no place like ::1

plaatsen is altijd lastig. En helaas kunnen we niet allemaal beschikken over een dedicated, perfect ingerichte HT kamer.
Ik heb een soort gelijke situatie. En heb gewoon situatie 1. Even met instellingen kwa volume spelen en het werkt prima zo.
Optie 2 is te ver weg denk ik.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

• Just_I
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 31-01 16:39

Just_I

What did you just say?

Topicstarter
Bananen plugs gaat niet werken en daarnaast kan ik nog wel even wachten. Vandaag nog even langs de lokale elektro boer geweest en die heeft de Marantz SR5006 al op voorraad, dus duurt niet lang meer eer ik de nieuwe receiver heb.

\o\o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o \o\o\o \o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o\o\o \o\o\o\o\o\o\o

Ten Thousand fists in the air! \o

Pagina: 1