Ik heb een ASUS P7P55D met onboard RAID. Ik heb 2 WD Caviar Green schijven van 1,5 TB p.s. in RAID0-opstelling 1 van de 2 schijven is aan het einde van zijn leven en moet vervangen worden. De RAID-controller en Windows geven hierover ook een melding dat deze schijf vervangen moet worden..
De 3 TB die deze RAID-array heeft is verdeeld in 3 partities. 2 partities heb ik kunnen backuppen, maar van 1 partitie lukt het niet. Windows geeft aan dat deze 0 bytes groot is. In werkelijkheid is de partitie 1,2 TB.
Ik heb al gekeken naar partition recovery software en het aanbod is groot. Betalen voor de software is wat overbodig; zo belangrijk is de verloren data ook weer niet.
Zodoende twee vragen:
1. Wie weet (gratis) partition recovery software die een partitie kan redden van een bijna kapotte schijf?
2. Weet iemand of en hoe ik deze partitie anders nog kan redden?
De 3 TB die deze RAID-array heeft is verdeeld in 3 partities. 2 partities heb ik kunnen backuppen, maar van 1 partitie lukt het niet. Windows geeft aan dat deze 0 bytes groot is. In werkelijkheid is de partitie 1,2 TB.
Ik heb al gekeken naar partition recovery software en het aanbod is groot. Betalen voor de software is wat overbodig; zo belangrijk is de verloren data ook weer niet.
Zodoende twee vragen:
1. Wie weet (gratis) partition recovery software die een partitie kan redden van een bijna kapotte schijf?
2. Weet iemand of en hoe ik deze partitie anders nog kan redden?
[ Voor 21% gewijzigd door van.der.schulting op 24-08-2011 18:06 ]