Previewmodus zoals in userreviews ook op forum toepassen

Pagina: 1
Acties:
  • 359 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Registratie: Oktober 2005
  • Niet online
Met userreviews heb je de mogelijkheid om de previewmodus aan te vinken. Hierdoor kan je je review schrijven zonder dat andere mensen de review al kunnen zien en kan je hem wel tussendoor opslaan.

Zou het mogelijk zijn om ook zoiets te maken op het forum?

Vooral met startposts van grote topics is het handig als je hem eerst kan bewerken en dat dat niet per se in één keer hoeft, voordat je hem post. Toen ik nog moderator was gebruikte ik daar de TC voor, maar dat kan nu dus niet meer. Niet alleen met startposts, maar ook met gewone posts zou het handig zijn.

Zo beantwoord ik bijvoorbeeld in [BBG aanschaf] Monitoren vaak een hele reeks vragen achter elkaar, maar soms zou het wel handig zijn als ik dat niet allemaal aan één stuk door hoef te doen, maar gewoon tussentijds op zou kunnen slaan.

Ook is het handig als een soort van back-up mechanisme. Ik was net toevallig namelijk ook een hele reeks vragen aan het beantwoorden in dat topic. Ik had drie instanties van Firefox open en wilde in één daarvan een tab sluiten en gebruikte daarvoor de toetscombinatie Ctrl+W. Blijkbaar was alleen de verkeerde instantie actief en dat was degene waar ik in bezig was met de post.

Doordat dat het enige tabblad was in die instantie was toen meteen die instantie afgesloten en kon ik het tabblad niet meer herstellen met Ctrl+Shift+T, waardoor ik in één keer iets van twee uur werk kwijt was. Ik heb toen eerst de hele boel bij elkaar lopen vloeken en overwogen m'n PC het raam uit te gooien en vervolgens dit bedacht en hier gepost :)

offtopic:
Ik had tussendoor wel meerdere keren op [Bekijk bericht] geklikt, dus misschien staat het nog ergens op de T.net servers. Als het nog hersteld zou kunnen worden zou dat geweldig zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Kid Jansen op 24-08-2011 14:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 12-09 13:49
Soort van workaround is Notepad gebruiken, dan kan je het opslaan ;)

The devil is in the details.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Dat is een optie, maar dan moet ik het tussendoor de hele tijd weer in het tekstveld op Tweakers.net plakken en op [Bekijk bericht] klikken om te zien hoe het er uit gaat zien.

Het zou mooi zijn als het gewoon via T.net zelf zou kunnen. Als het bij de userreviews kan zie ik eigenlijk niet waarom het niet ook op het forum zou kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Daar is de 'Bekijk notitie'-knop voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Je bedoelt de [Bekijk bericht] knop neem ik aan. Die noemde ik ook al in m'n vorige post.

Waar dit hele topic nou juist om draait is dat ik graag zou willen zien dat die knop niet alleen laat zien hoe het bericht er uit gaat zien, maar ook alvast een tijdelijke versie van het bericht op slaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hooglander1
  • Registratie: September 2003
  • Niet online

Hooglander1

Zot intellegent

Nee, notepad gebruiken en dan op bekijk notitie drukken.

Dan word je bericht opgeslagen én je hebt een preview. Enige wat je daarna nog moet doen is copy pasten.

Lid van de Tweakers Kenwood TTM-312 club.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Nee, ik bedoel de 'Bekijk notitie'-knop. Klik eens op de link die ik 2 posts terug gaf, ik had het niet over Notepad/Kladblok van Windows.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Met Hahn, 'NotePad' van Tweakers doet dan toch wat je wilt?

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Wel mooi hoe iemand die uuuuren van z'n leven heeft besteed aan het schrijven van gigantisch lange reviews, niet eens af lijkt te weten van de Notepad-functie op GoT :+

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 24-08-2011 14:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CLB
  • Registratie: Oktober 2004
  • Niet online

CLB

Slaat 'NotePad' het eigenlijk automatisch op? Om de 30 seconden ofzo, dat zou helemaal fijn zijn...

Asus ZenBook BX410UA-GV182R: 14,0" 1920x1080 mat IPS/ Intel HD 620 / Intel Core i5-7200U 3,1GHz/ 8192MB 2133MHz RAM
512GB SSD + 2TB HDD/ Backlight keyboard, BlueTooth, Wi-Fi AC, HDMI, USB 2.0, USB 3.0, USB C, Cardreader / Windows 10 Pro 64 bit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Nope, niet dat ik weet. Maar even ALT + S of 'Notitie opslaan' klikken is zo gedaan toch? :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Hahn schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 14:22:
Wel mooi hoe iemand die uuuuren van z'n leven heeft besteed aan het schrijven van gigantisch lange reviews, niet eens af lijkt te weten van de Notepad-functie op GoT :+
Ik kende het wel, maar ik gebruikte het alleen nooit. Ik dacht je Notepad bedoelde in Windows, maar dat was dus een misverstand.

Misschien wel een idee om dat te gaan gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hahn
Ik dacht al dat je dat dacht, maar dat had je zeker kunnen weten door op de link te klikken (of er in ieder geval overheen te hoveren) ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kid Jansen
  • Niet online
Die link was me nog niet eens opgevallen :$

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bonzz.netninja
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 12-09 20:45

bonzz.netninja

Niente baffi

Bij deze dan, de functionaliteit bestaat reeds :)

vuistdiep in het post-pc tijdperk van Steve  | Joepie joepie. Dat ging echt toppie! | https://www.dedigitaletuin.nl

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.