Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik wil een mediaspeler kopen die ik ga gebruiken voor het afspelen van films, ook full hd films.
Deze heb ik op een netwerk harde schijf staan en wil deze dus gaan streamen.

Waar moet ik dan op letten bij het aanschaffen van een mediaspeler?
Gaat het dan om de chip ? Dan kom ik al snel uit op de Sigma chip, toch ?

Wat ik ook kan doen is een externe harde schijf op de mediaspeler aansluiten, en dan de bestanden afspelen.
Is dit dan ook streamen en moet ik dan ook letten op een mediaspeler die goed kan streamen ?

Daarnaast wil ik ook graag mijn films in een soort van bibliotheek zien met covers en info erbij. Kan dat ook op beide chips ? Of ligt dat weer ergens anders aan?

En ik wil graag een snel menu, ligt dit ook aan de chip?

Ik hoop dat jullie mij wat verder kunnen helpen, want via google en dit forum, kom ik er nog niet uit.
Bedankt voor de reacties.

Verwijderd

Dan heb je niet goed je best gedaan, want dit forum en google staan vol met reviews waaruit je voldoende informatie zou moeten kunnen halen. In het kort:

Streamen doe je vanaf je PC/Laptop naar je mediaspeler via LAN (draad) en bij voorkeur niet via WLAN (draadloos). Draadloos is de snelheid namelijk (te) laag, waardoor FULL HD niet lekker afspeelt.

Je kunt ook een HDD aansluiten op je mediaspeler, let er dan op dat je een mediaspeler koopt met USB-aansluiting, die is meestal wel in staat alle FULL HD media vloeiend af te spelen.

Bibliotheken weet ik niet, dat is meer voor een HTPC. Kijk eens naar de pricewatch en kijk welke spelers het meest populair zijn, dat zijn vaak ook de betere spelers. Zoek vervolgens videoreviews op Youtube, zodat je direct het menu + 'bibliotheek' van de mediaplayer ziet.

Mijn mening: ze zijn allemaal ongeveer hetzelfde.

• Heinemancp
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 09:30
Ik ben al maanden in het blije bezit van een boxee box (zie mijn review) waarin een tegra2 chip zit. Die speelt full-hd prima af en streamen via wifi vanaf mijn pc (geen server kennis oid, dus gewoon share folder geklikt, en de knp modem is ook niet aangepast) streamt hij vlekkeloos. :)

Verwijderd

En wat stream je dan precies en welke bitrate?

• Heinemancp
full hd film, en excuus, maar ik heb daar dus geen verstand van. totale omvang van bestand is ruim 6 gb voor ruim een uurtje.

Verwijderd

Dan zit je qua bitrate nog net veilig inderdaad. Kijk je echter veelvuldig MKV's dan zul je merken dat sommige gaan haperen, indien de bitrate te hoog is.

• Heinemancp
Verwijderd schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 23:02:
Dan zit je qua bitrate nog net veilig inderdaad. Kijk je echter veelvuldig MKV's dan zul je merken dat sommige gaan haperen, indien de bitrate te hoog is.
ok, maar dan lijkt me idd de Hdd aan je mediaspeler hangen de beste oplossing? kan je tenminste ook nog volledig downloaden tegelijkertijd toch?

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Ook dit past gewoon in welke mediaspeler.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.