Verwijderd

Topicstarter
Hallo allemaal,

ik wil ook een mediaspeler kopen voor hoofdzakleijk het afspelen van films.

Het belangrijkste wat ik er mee wil doen is dus films kijken in de volgende formaten:
ISO, MKV, AVI, VOB en dan inclusief menu.
Ook wil ik graag dat het menu of het laden lekker snel gaat.
Ik wil ook kunnen streamen vanaf een andere harddisk of mijn laptop.

Welke raden jullie mij dan aan?

Ik dacht zelf aan de xtreamer sidewinger ?

de bekende ac ryan, speelt ook alles af en doet wat ik wil, maar volgens mij is die best langzaam.

Hebben jullie nog andere ideeen ?

Bedankt voor de reacties!

Verwijderd

Kijk eens naar een HDI DUNE SMART SERIE.
Speelt alles af inclusief menu (ook BD)
DTS HD en DOLBY HD.
Streamen van volledige BD gaat zonder probleemen. :P

• Royz
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 04-02 02:31

Royz

Kleurenblind!!

nu gaat natuurlijk iedereen zijn eigen mediaplayer opnoemen hier. wat is je budget?

Fotografie kanalen: Website - Royz.nl | YouTube - @Royz.nl | Instagram - @Royz.nl.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn budget is ongeveer € 200,-

Niet meer.
Dit omdat ik in de toekomst als deze uit zijn, of als deze werken, een mediaspeler wil kopen waar je 3d mee kan afspelen. Dan gaat de oude naar de slaapkamer en de nieuwe die 3D kan afspelen in de woonkamer.

Dus de Dune is wel wat aan de dure kant. :)

• jens17
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 08-02 22:33
Ik zit nog met hetzelfde dilemma helaas. Ongeveer twee weken geleden de Ac Ryan HD mini 2 aangeschaft en helaas na een week teruggebracht. De interface is niet vooruit te branden, om een film vanaf je nas te benaderen moet je door +-8 mappen, ik vond het niets.

Ik zit zelf serieus af te wegen om een htpc te kopen + Xmbc erop. Gemakkelijk upgradeable, speelt _alles_ af zonder uitzonderingen. Via vraag- en aanbod of marktplaats kan je een mooie htpc scoren :) (nieuw valt net niet binnen je budget ;) )

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-02 18:30
In het licht van TS (gezien de toekomst) heeft HTPC volgens mij alleen nut als de hardareupgradeable is.
Veel van de hier gebruikte HTPC platformen zijn gebaseerd op ATOM + ION. Hier is alles onboard is er weinig upgradable.

De Xtreamer producten, zijn net als de Ac-Ryan en andere merken rond de 100 euro prijssegment, gebaseerd op een Realtek chip. Het nadeel van deze Realtek chip is de streaming capaciteiten. 1080P vanaf het netwerk, zeker wireless, is een nogo.

Overigens is wireless streamen sowiezo vragen om problemen. Het kan goed gaan maar bij de overgrote meerderheid van mensen geeft wireless streamen problemen.

De Dune Smart serie is gewoon een topper, al weet ik dat de goedkoopste nog boven je budget is.
De Dune 53D Lite is wel ruim binnen je budget. De Lite heeft een goedkopere chip met wat beperkingen. De interface met zijn mogelijkheden zijn hetzelfde. Wil je gaan downloaden en werken met socialmedia, dan is een Dune sowiezo een verkeerde speler. De Dune speler is helemaal opgebouwd is voor het afspelen van media die je zelf thuis op een HDD hebt staan.

Ik heb deze gisteren opgehaald maar nog niet aangesloten. Ik kan nu nog geen verschillen vertellen tussen de duurdere Dunes en de Lite (ik heb ook nog een Dune Base 3.0, zie OP)

Andere mogelijkheden:
WD TV Live Hub (Sigma 8655)
WD TV Live (Sigma 8655)
Boxee Box (Intel CE4150)
Netgear NeoTV 550 (Sigma 8642)
Popcorn Hour A-210. (Sigma 8643)

De Sigma 8642/43 is overigens een snellere en betere chip dan de Sigma en 8655

Alle door mij genoemde spelers hebben geen problemen met streamen. De Intel CE4150 en Sigma 8642/43 zijn door de fabrikanten van de chip op gelijke positie in de markt gezet.

Verwijderd

jens17 schreef op woensdag 24 augustus 2011 @ 08:14:
Ik zit nog met hetzelfde dilemma helaas. Ongeveer twee weken geleden de Ac Ryan HD mini 2 aangeschaft en helaas na een week teruggebracht. De interface is niet vooruit te branden, om een film vanaf je nas te benaderen moet je door +-8 mappen, ik vond het niets.

Ik zit zelf serieus af te wegen om een htpc te kopen + Xmbc erop. Gemakkelijk upgradeable, speelt _alles_ af zonder uitzonderingen. Via vraag- en aanbod of marktplaats kan je een mooie htpc scoren :) (nieuw valt net niet binnen je budget ;) )
Zit zelf ook in deze situatie: Had een popcornhour a200 gekocht maar bleek defect te zijn. Ben nu aan het kijken naar 2 spelers:

De Dune Smart serie en de Popcorn Hour C200 (hoop op aanbieding).

Voor mij is het belangrijk om een HD te kunnen inbouwen, wireless en een torrent functie. Zodat ik hem aan kan zetten: 4-5 films kan downloaden zonder dat ik mijn game rig 24/7 moet laten draaien om wat torrents binnen te halen.

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09-02 18:30
Mijn mening is dat de mediaspeler niet moet gebruiken voor torrent/usenet. Het zijn immers mediaspelers. Dune heeft dat goed begrepen vind ik

Stel anders een HTPC samen op basis van Atom/Ion. Deze zal veel beter functioneren voor jouw taken. En het energie verbruik valt dan ook nog mee.
Pagina: 1