translated into Dutch by Google and by FlevoFarm:
Thanks to Matt and of course Dutch Power Cows welcomes you back after that long time.
24 augustus 2011 | 20:34:46 GMT
Ik ben nog steeds hier, maar dit is waarschijnlijk mijn laatste technische nieuws item voor lange tijd.
Eric / Jeff zullen proberen om u op de hoogte van de nerdy dingen achter de schermen alsl ik weg ben
Zij zijn even (zo niet veel meer) gekwalificeerd om dit te doen.
Met betrekking tot de huidige gebrek aan workunits.
Wij hadden een routine-station swap op Thumper (onze file server, waar wij houden alle ruwe data onder andere) na een aandrijving kan tekenen van dreigende mislukking.
Dit veroorzaakte onverwacht drie problemen:
1. de drive swap verwarde de RAID en konden we niet gemakkelijk het uit van aangetaste toestand,
2. dit op een of andere manier op zijn beurt de corrupte XFS bestandssysteem op zei RAID, waardoor wij onze on-line cache van de ruwe gegevens, en
3 verliezen. andere systemen kon niet meer het bestandssysteem mounten, zelfs nadat het leek alsof het in een stabiel genoeg staat.
Samengevat u krijgt geen workunits.
Het goede nieuws is dat we niet alle gegevens te verliezen, want het is allemaal elders gearchiveerd, dus het weekend werd besteed aan het kopiëren van heel ruwe data terug naar de systemen in ons lab.
Hoe dan ook we kunnen lang of kort van stof zijn het was het gemakkelijk om het niet-breken van de RAID (hoewel ik weer ben geïrriteerd door de wonky / onvoorspelbare karakter van Linux software RAID).
Het duurde een dag om te synchroniseren.
Daarna een dag alles kopiëren uit de xfs-beschadigd bestandssysteem, maakte ik een frisse nieuwe geformatteerde partitie, en begonnen met van alles terug te kopiëren.
Ik schopte ook alle andere machines genoeg om te beginnen met het monteren van deze opnieuw gemaakte nieuwe partitie.
Alles wat je echt moet weten is: het is allemaal op behoorlijk goed zoeken en wij zullen met het maken van workunits waarschijnlijk weer beginnen ergens morgenochtend, zo niet eerder de tussentijd al het andere is vrij veel fijn.
Ik ben eigenlijk vooral bezig met het helpen van Dan / Eric in elkaar te flansen een golf van NASA subsidieaanvragen.
Houd je vingers gekruist op die. - Matt
[
Voor 10% gewijzigd door
Anoniem: 172387 op 25-08-2011 22:32
. Reden: grappig zo'n vertaling met behulp Google ]