• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:56

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Mijn Canon 5D begint kuren te vertonen. Als ik op de review knop druk dan wordt zoals normaal de vorige foto weer gegeven, maar ik krijg ook een snel flikkerende bende tekst op het schermpje net alsof je heel snel op de delete knop en weer cancel drukt. Dit is ineens gisteren voor gekomen zondar dat ik iets geks met de camera aan het doen was (geen vloeistof oid). Foto's maken gaat gewoon, alleen ik kan dus niks meer op de camera deleten.

Ik heb geprobeerd op google iets te zoeken, maar niks kunnen vinden. Is dit een bekend probleem? Of de voorbode van meer problemen? Of straf omdat ik een Nikon D5100 gekocht heb om te filmen :)

[ Voor 5% gewijzigd door zonoskar op 22-08-2011 14:23 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• jjbstolk
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:58
Accu al verwijderd? Andere accu geprobeerd?

• Nomad
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:17

Nomad

Moderator Foto & Video

a.k.a. Martijn

lijkt of het knopje (delete) slecht contact maakt ook als je hem nog niet indrukt....knopje schoonmaken en met compressortje proberen achter het knopje schoon te maken?

Commercieel fotograaf - Zakelijke portretten

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Accu heb ik al eens verwijderd. Geen resultaat. Andere accu moet ik eens proberen. Schoonmaken zal ik eens proberen, maar ik ben bang dat je met een compressor het vuil alleen verder de camera inblaast. En ik zou niet weten waar dat dan vandaan zou komen, ik sta nooit in de regen of viezigheid te fotograferen.

Kun je zo'n camera zelf uit elkaar halen, of haal ik dan een hele hoop narigheid op m'n hals?

[ Voor 4% gewijzigd door zonoskar op 22-08-2011 14:45 ]

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Garyu
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:11

Garyu

WW

Nomad schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:41:
lijkt of het knopje (delete) slecht contact maakt ook als je hem nog niet indrukt....knopje schoonmaken en met compressortje proberen achter het knopje schoon te maken?
Lijkt me ook een typisch voorbeeld van een slecht contactje, dat ofwel een beetje verschoven is of door stof oid slecht contact maakt. Even rechtduwen en/of poetsen lijkt me inderdaad de beste optie. Of even naar de fotozaak.

It's Difficult to Make Predictions - Especially About the Future

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

zonoskar schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:22:
Of straf omdat ik een Nikon D5100 gekocht heb om te filmen :)
De Canon god straft onmiddelijk.

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:19

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

zonoskar schreef op maandag 22 augustus 2011 @ 14:22:
Mijn Canon 5D begint kuren te vertonen. Als ik op de review knop druk dan wordt zoals normaal de vorige foto weer gegeven, maar ik krijg ook een snel flikkerende bende tekst op het schermpje net alsof je heel snel op de delete knop en weer cancel drukt. Dit is ineens gisteren voor gekomen zondar dat ik iets geks met de camera aan het doen was (geen vloeistof oid). Foto's maken gaat gewoon, alleen ik kan dus niks meer op de camera deleten.

Ik heb geprobeerd op google iets te zoeken, maar niks kunnen vinden. Is dit een bekend probleem? Of de voorbode van meer problemen? Of straf omdat ik een Nikon D5100 gekocht heb om te filmen :)
Is een vaker voorkomend probleem, verkoop je D5100 en je problemen zijn magisch opgelost ;) 2 Vliegen in 1 klap!

www.maartendeboer.net

• GoT
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online

GoT

/ / ( . Y . ) \ \

o << Your asshole before prison.
O << Your asshole after prison.

• ajhaverkamp
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:23

ajhaverkamp

gewoon Arjan

Misschien een nieuw knoopcel batterijtje (zie pagina 41 van de handleiding)?

This footer is intentionally left blank

• zonoskar

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

Topicstarter
Hij doet het nu weer goed. Ik heb er niks mee gedaan, dus misschien heb ik over een paar maanden een paar van jullie suggesties toch weer nodig :)

Dat filmpje is wel cool hoor.

• Joor
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 17-09-2024
Dat is het nadeel als zo'n ding nat is geworden. Door de corrosie kunnen er steeds op andere plekken vreemde storingen optreden. Gaat de batterij sneller leeg dan voorheen?

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 15:19

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Schrik ook niet als dit gebeurt met knopjes in de regen, ze kunnen zich vast zuigen namelijk en dan lijkt het net alsof het knopje stuk is. Gewoon kwestie van even goed droog maken ;)

www.maartendeboer.net

Pagina: 1