[MediaPlayer] PlayOn!HD Mini / Med8er MED400x (Low Budget)

Pagina: 1
Acties:

• JunkieXP
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 23-01 14:00

JunkieXP

Missing the BB10 Flow =)!

Topicstarter
De Markt van MediaPlayers is een grote, ze schreeuwen tegen elkaar in qua ondersteuning van standaarden en beloven allemaal wat anders waar te maken.

Vaak laat de Interface echter te wensen over waardoor het systeem erg log oogt en dit voor de gebruiker ook niet heel aantrekkelijk is.

Echter ben ik voor een Kennis opzoek naar een Bruikbare MediaPlayer welke veel ondersteuning voor (moderne) Codecs biedt.

Nou schieten mij gelijk namen als DuneHD, Popcorn Hour, etc. te binnen, maar stiekem zijn deze allemaal nog vrij prijzig.

Het gaat hier niet om top of the bill kwaliteit, maar het moet vooral eenvoudig in het gebruik zijn.

Momenteel wordt er gebruik gemaakt van een BluRay Speler met AVCHD ondersteuning, hiertoe moet men 1st de MKV omzetten naar AVCHD met MultiAVCHD om vervolgens in exact de juiste mappenstructuur de bestanden te kopieren naar een SD Kaart welke vervolgens door de BluRay Speler wordt herkend en afgespeeld. Tevens mogen de bestanden door FAT maximaal 4GB zijn, wat voor echte HD Films ook niet echt werkbaar is

Dit is uiterst omslachtig en ik wil dat ook naar een Situatie toe waarbij de MKV en zelfs een M2TS File gewoon gelezen wordt zonder complexe mappenstructuren (PS3 MediaServer voorziet hier ook in, dus dit moet zeker mogelijk zijn).

Er heerst echter een Discussie of ze willen Streamen vanaf een (Windows) PC of toch een Externe HD aan willen sluiten.

De Grove Eisen zijn dus zo'n beetje:
- No Nonsens ondersteuning voor Codecs (Plug 'n Play idee) als .MKV, M2TS, etc.
- Ondersteuning voor Externe HDD (tevens uitlezen boven 4GB)
- Ondersteuning voor Streaming
- Ondersteuning Subtitles (*.srt alsmede in de MKV ingebakken Subs)
- Bruikbare intuitieve Interface
- Klein Budget

Mijn oog is gestuit op de A.C. Ryan PlayOn!HD Mini (circa €80,-) en Mede8er MED400x Mini (circa €95,-), deze zijn eigenlijk al iets te duur, maar als ze echt functioneren voor een huis tuin en keukengebruiker valt dit nog te overzien.

Iemand suggesties in deze Battle, of aanraders die buiten deze Battle vallen (en waarom)?

Desktop: Wacom Intuos Pro | Logitech Z2300
Gadgets: iPhone 13 Mini
Earcandy: Sony WH1000XM3 & Beats Pro

Het Algemene Screen-Protector Topic

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Iemand enig idee of de Verouderde Chip in de Mede8er resulteert in verminderde ervaring alsmede de laatste FW uit Maart 2011 waar PlayOn's FirmWare stamt uit Augustus 2011.

• Athome
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 08-02 22:49
Kijk hier eens.

Hier worden veel chinese producten verkocht. Je hebt hier al een mediaspeler met streaming mogelijkheden voor 60 euro. Er worden veel voor ons onbekende merken gevoerd. Er zit een merk tussen die wat serieuzer is, nl Kaiboer. Dit merk is hier op het forum al vaker voorbij gekomen. Op de afbeeldingen is de afwerking van de spelers ook beter dan van de andere chinese merken op die site

Als je dit niet aandurf en een keuze wilt maken tussen de 2 genoemde, dan zou ik voor de mede8er gaan. Hier interface zit duidelijk beter in elkaar. Maar Realtek en 1080P streaming zijn geen vrienden van elkaar. Afspelen vanaf een USB HDD is geen probleem. Wil je gaan streamen kom je toch uit om een speler met een Sigma chip er in.

Wil je niet gaan streamen en geen al te dure speler maar toch een van de in ons land bekende merken. Kijk dan eens naar Asus Oplay Mini Geen netwerkmogelijkheden maar MKV en M2TS is geen probleem voor deze speler. Ik heb deze speler voor mijn ouders gekocht en even in huis gehad. Mijn eerste korte indruk vind je hier

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Mijn ervaring met Chinese Spelers is dat ze van tijd tot tijd best prima apparaten afleveren, al laat de User Interface helaas vaak te wensen over. Waarschijnlijk zijn ook de Europese Spelers gewoon op Java o.i.d. gebasseerd maar dit voelt meestal toch wat vloeiender en oogt subtieler dan hetgeen de Chinese markt vaak afleverd.

Grappig om op die site trouwens het apparaatje te zien dat heel deze discussie op gang brengt. Althans, de Mediaspeler van zo'n €39,95 heeft erg veel weg van de speler die Aldi laatst aanbood (omstreeks 14 mei 2011, maar her en der nog steeds verkrijgbaar).

• jongetje
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14:55
Athome schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:11:

Wil je gaan streamen kom je toch uit om een speler met een Sigma chip er in.
Waarom dan? Ik stream al een hele tijd met mijn Asus O!Play met realtek chip set en nooit problemen.

• Athome
Waarom dan????

Het is een feit dan Realtek chips niet de streaming capaciteiten heeft die de Sigma chips wel hebben.

Ik heb een Ac-Ryan Mini 1 met de nieuwe Gui. Bij deze Gui word aan het begin van een videostream, vanaf het netwerk, de streamingsnelheid weergegeven. Dit begint bij het eerste bestand op ongeveer 40 mbit maar na een kwartier is dit al terug gelopen naar 25 mbit. Dat is domweg niet genoeg om continu 1080P materiaal te streamen. 1080P films tot ongeveer 8 gig kan net of hapert zo hier en daar. Maar een 1080P film van 12-18 gig (95% van mijn collectie) gaan domweg niet. De gemiddelde bitrate ligt dan ongeveer op 25-30 mbit met uitschieters tot 60 mbit. Dat trekt een Realtek chip gewoon niet. 40 mbit blijkt het maximale te zijn.

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Maar valt dit op te lossen door bijvoorbeeld gebruik te maken van Transcoding uit PS3 MediaServer of kan een dergelijk apparaat alleen directe Filestructuren uitlezen?

• Athome
Kan ook werken met UPNP/DLNA. Weet alleen niet of het ook werken met typische PS3 software. Al is UPNP/DLNA niet een aanrader. Het mist mogelijkheden t.o.v. werken met File/Folder structuren (gewoon SMB/NFS dus)

• Athome
Afspelen vanaf een externe HDD (via USB dus) is geen enkel probleem. Ook Blu-Ray rips worden dan door de Ac-Ryan mini en Mede8er Mini probleemloos afgespeeld. Een 2,5 HDD vind ik prettigst aangezien alleen USB kabel dan voldoende is.

Is een tweedehands Ac-Ryan mini of Mede8er een oplossing?? Dit kan schelen in de prijs.

• acoster
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 06-02 09:01
Ik ben ook op zoek naar een mediaspeler, netwerk verbonden en zo in staat om bestanden vanaf mijn NAS af te spelen. Tevens wil ik dat de mediaspeler als DMR (renderer) is te gebruiken, zodat als ik muziek af speel, niet de TV aan hoeft. In Win7 is dat de 'play to' optie en mijn NAS heeft ook een applicatie die het kan. Zo kan ik vanaf een laptop, mobiele telefoon of tablet mijn muziek afspelen op mijn geluidinstallatie.
Ik had de Mede8er besteld, die was in de aanbieding voor 80 euro, maar deze ook weer terug gestuurd, want deze kon dat niet aan. Verder had deze wel een goede interface en veel opties. Speelde ook alle formaten af die ik bezat.

Ik heb nu een WD TV mediaspeler, maar nog eentje van de allereerste generatie. Dus al geen ondersteuning meer sinds 2009. Nu denk ik dat ik toch voor de WD TV Live ga, waar nog altijd softwareupdates voor komen, alle formaten aan kan, als DMR is in te zetten en ook de interface is prima (al ben ik bevooroordeeld aangezien ik hem al 3 jaar gebruik). Hou de aanbiedingen eens in de gaten, de WD TV Live is er al voor 75 euro.

Er zijn ook veel websites met 1-dags-aanbiedingen, waar regelmatig een mediaspeler wordt aangeboden tegen een leuke prijs.

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Zeker de eerste generatie Realtek Chips hebben problemen met streamen 1080P materiaal. 1080P films tot ongeveer 8 gig gaan nog wel goed maar Blu-ray rips en 1080P mkv's van 12-18 gig (95% van mijn collectie) beginnen al te happeren na 10 seconden.

De Realtek 1185 generatie heeft meer power waardoor een hogere gemiddelde bitrate mogelijk is. In de review van de Ac-Ryan HD 2 staat beschreven dat het streamen goed gaat totdat er een "overlay menu" (subs, audio) opgevraagd wordt. De speler begint dan toch te happeren. Dus nog steeds een te kort aan netwerkpower. Sigma chips kennen deze tekortkoming niet.
Wat valt er te doen aan de Tekortkoming aangaande de (Nieuwe) Realtek Chip (van de MED400X2), aangezien de mensen die hem gaan gebruiken niet gaan kijken of de Stream 1080P is en gewoon HD Downloaden en af willen spelen.

• Athome
Aan de chip zelf kan je niets veranderen. Je netwerk moet op orde zijn. En wanneer je eigenlijk alleen maar gebruik maakt van de typische Usenet 1080P versies (vrijwel altijd kleiner dan 10 gig), zou je met de nieuwe realtek chip bij streamen vrijwel geen problemen mogen verwachten. DVD en 720P materiaal streamen geeft sowiezo geen problemen.

Vergeet niet. Alle waar naar zijn geld. De Realtek spelers zijn leuke speler en ondersteunen veel en daardoor erg interessant. Aangezien ik een Dune heb volg ik het Dune topic ook. Daar kom je met enige regelmaat mensen tegen die hun realtek speler (vooral AC-Ryan) hebben verruild voor een Dune en daar geen seconde spijt van hebben gehad. Er is een duidelijk prijsverschil (factor 2,5 of meer) maar je krijgt er wel wat voor terug.

Ik heb zelf een AC-Ryan mini 1 gehad en heb best veel gelezen over de Mede8er. Het is dat ik niet kan leven met de tekortkomingen van de Realtek chip maar anders had ik de AC-Ryan ingeruild voor een Mede8er 400

Overigens. De Asus O!Play is misschien ook interessant. Deze heeft de interface niet zo fraai voor elkaar als de Mede8er maar is dan ook een paar tientjes goedkoper.
Ook bestaat er een nog een LG mediaspeler (is een topic over). Deze heeft ook een prijs van ongeveer 100 euro. Deze heeft een Sigma chip en heeft daardoor goede streaming capaciteiten en een eigen interface. Ik ken deze speler overigens verder niet.

• JunkieXP

JunkieXP

Topicstarter
Ik hoor bijna altijd Positieve geluiden over de Interface van de Mede8er, al las ik ergens een keer een verhaal wat er op neer kwam dat "Niemand zat te wachten op de achterhaalde Interface van de Mede8er".

Wat ik me betreffende de Mede8er ook afvraag is dat de laatste FW van Maart (oid) afstamt. De AC Ryan PlayOn!HD Mini heeft volgens mij in Augustus nog nieuwe FW uitgebracht, nu hoeft dit natuurlijk niet veel te zeggen, maar het was toch een stukje om me zorgen over te maken.

Met de komst van de MED400X2 kom ik ook in het Dubio of de MED400 in prijs daalt, en indien dat het geval is, of de MED400X2 haar meerprijs waard is.

• Athome
Als ik het goed begrepen heb van de website, zal de Mede8er 400x2 de videowall in eerste instantie moeten missen. De gui van de Mede8er 400 (de huidig leverbare) stamt qua uiterlijk nog steeds af van typische Realtek Gui. Mede8er heeft er echter wel genoeg aangesleuteld om het toch een eigen smoel aan te geven, waardoor het toch een prettige Gui is om mee te werken.

De Gui versie 2 van Ac-Ryan zit er inderdaad veel gelikter dan de typische Realtek Gui. Maar ik vind versie 2 niet perse beter.

MediaMarkt verkoopt Mede8er, misschien dat je daar met de 400 kan spelen. Tevens heeft MM ook AC-Ryan in het assortiment zitten. Wellicht kun je deze dan mooi met elkaar vergelijken

[ Voor 15% gewijzigd door Athome op 27-08-2011 00:12 ]

Pagina: 1