Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Advies gevraagd: nieuwe laptop kopen, welke?

Pagina: 1
Acties:
  • 394 views

Verwijderd

Topicstarter
Hallo

Over twee weken ga ik met mijn studie beginnen. Momenteel bezit ik een 17,3 '' laptop van Acer, ben er erg blij mee, maar na 3 jaar is hij niet alleen aan vervanging toe, maar ik moet ook perse een kleiner formaat laptop hebben.

Op het gebied van Laptops en PC's heb ik totaal geen verstand, dus vraag ik jullie wijze kenner graag om advies.

Hieronder een lijst van hoe/wat m.b.t. prijs en eisen.

- Formaat: 15,6 inch. Past met hoes perfect in mijn Eastpack-schoudertas, en is net groot genoeg om in mijn ogen een volwaardig notebook te zijn.

- Merk: Zoals ik al zei, ik heb er niet veel verstand van, maar ik weet natuurlijk wel dat merken als Sony, Acer en Asus beter zijn dan HP en Packard Bell. Graag hier rekening mee te houden.

- Doeleinden: Zoals ik al zei, ik ga de laptop voor mijn studie gebruiken. Daarnaast houd ik er ook van om af en toe een filmpje te kunnen kijken en tegelijkertijd mijn MSN en andere programma's aan te kunnen hebben, kortom; multitasken, maar NIET gamen.

Mijn budget bedraagt 400 euro, ietwat afwijken is prima, maar hoger dan 450 euro ga ik écht niet. Volgens mij kan ik voor 300 euro al en een laptop naar mijn eisen krijgen, maar hij moet natuurlijk een aantal jaren meegaan, en ik wil het maximale uit mijn budget halen, dus zou ik jullie vragen om tot die 400 euro de naar jullie mening beste laptop aan mij te adviseren.

Alvast heel erg bedankt voor jullie reacties.

Met vriendelijke groeten,

dopsho

Verwijderd

Dit is wel een aardig systeem voor een budget prijs:
pricewatch: Lenovo Thinkpad Edge E520 (NZ38NMH)

Hij is niet zo snel als de i3 2310, maar het is wel een dualcore die voor jouw beperkte eisen waarschijnlijk voldoende zijn. 4GB geheugen en 500GB harde schijf zijn ook netjes voor deze prijs.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor je reactie ten eerste!

Eerlijk gezegd heb ik nog nooit van dat merk gehoord. Is het wel te vertrouwen? En daarnaast had ik nog de vraag of er een Asus-laptop is, die vergelijkbaar is met die laptop.

Groet.

• DukeBox
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 10:03

DukeBox

loves wheat smoothies

Als je nog nooit van lenovo gehoord hebt vraag ik me af onder welke steen je vandaan komt ;)
Hoe dan ook je zou eens de BBG's moeten bekijken want volgens mij is dit niet de bedoeling (zie *LET OP* - Wat moet ik kopen)

Duct tape can't fix stupid, but it can muffle the sound.

• Japperrrr
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 09-11 21:57
Is het misschien een idee om te importeren? Vaak kun je op eBay echt goedkoop laptops scoren. Zo heb ik ongeveer een jaar geleden mijn HP met i5 en 4GB werkgeheugen uit de US laten komen. Zelfde laptop kostte in Nederland toen €650,- maar ik heb er uiteindelijk slechts €430,- voor betaald.

Verwijderd

Topicstarter
@ DukeBox Excuses dat ik nooit van Lenovo gehoord heb, maar ik heb vanaf het begin al gezegd niet zoveel verstand van laptops & PC's te hebben ;)

@ Japperrrr; import is sowieso geen optie,, ivm garantie enzo ;)

Verwijderd

Lenovo levert internationale garantie, net als dell. Verder klopt je conclusie over de merken niet. Acer en packard bell zijn hetzelfde bedrijf, en de service (en de laptop, in dit budget) van sony is afgelopen 2 jaar gekelderd. Maar dat zegt niet zo heel veel. Je moet een laptop als totaalplaatje zien, niet als merk X.

Los daarvan, losse aankoopadviestopics zijn niet meer toegestaan op GoT. Zie hiervoor het CSL beleid. Voor je vraag kun je wel terecht in [NBBG Aanschaf] Special: studentenlaptop Augustus 2010.

Dit topic gaat dicht, maar je bent vrij om je vraag te stellen in de daarvoor bestemde topics.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.