Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutjes
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 05-09 11:51
hallo,

ik heb laatst een nieuwe pc samengesteld die als home server gaat functioneren, werkt tot nu toe allemaal perfect.

het probleem is nu dat ik graag remote acces wil op de server. nu gebruiken we thuis een kpn experiabox een H220N (Witte box). hierop moet de port forwarding ingesteld worden maar hier wil iets niet lukken.
heb al geprobeerd om de poorten te forwarden poort: 80 443 en degene voor remote desktop.

iemand die enig idee heeft hoe dit op te lossen ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• klaboem
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 22-08 11:39
Remote desktop gebruikt poort 3389 standaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutjes
ja oke deze heb ik geprobeerd te forwarden zodat ik van buitenaf ook op mijn homeserver kan maar dit werkt niet krig als melding van de server: the router is not working

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lutjes schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 23:01:
ja oke deze heb ik geprobeerd te forwarden zodat ik van buitenaf ook op mijn homeserver kan maar dit werkt niet krig als melding van de server: the router is not working
ik heb gemerkt dat een forward van de ene naar een andere poortnummer op consumenten routers niet altijd goed aflopen. Misschien moet je eens de standard RDP poort aanpassen, en dan deze poort gewoon openzetten op je router:

How to change the listening port for Remote Desktop

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutjes
krijg nu een andere melding: port forwarding is not configured correctly on the router

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

lutjes schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 00:01:
krijg nu een andere melding: port forwarding is not configured correctly on the router
Met welk programma probeer je te connecteren van buitenaf? Welk programma geeft deze foutmelding? Misschien moet je hierover iets meer info geven? Welk device gebruik je bijvoorbeeld als router?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutjes
de server geeft deze foutmelding als ik remote web acces probeer in te stellen
als router gebruiken we de kpn experiabox van KPN de H220N

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutjes
er staat nu availeble

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutjes
hopen dat het werkt het ziet er iig al beter uit

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutjes
damn melding is weer terug werkt niet :S

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:39
héhé , doe gewoon even een logmein op de server, werkt even goed ...

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutjes
@tc982 hoe bedoel je ? want gewoon inloggen vanaf een andere locatie dus niet thuis werkt niet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
WHS 2011 bouwt over HTTPS een tunnel waarover het RDP opzet (TS Gateway). Meer dan tcp/80 en tcp/443 heb je niet nodig.

i5-14600K | 32GB DDR5-6000 | RTX 5070 - MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutjes
maar waarom krijg ik dan nog de melding van foute port forwarding ? aks ik het scherm van remote web acces open dan komt er te staan router not working en als ik probeer de server te bereiken via de browser kom ik op m'n router uit ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
Staat er bij de mijne ook. Zal denk ik iets te maken hebben met UPnP welke de router wel of niet ondersteunt/aan heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutjes
bij mij staat UPnP aan maar als ik de domain name intyp het https://naam.homeserver.com zou ik op de server moeten uitkomen maar ik kom dan uit op de web interface van de router ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

Of je gebruikt teamviewer. Er zijn voldoende 3rd party RDP tools beschikbaar. En Logmein is een RDP tool, waarbij je je windows zelfs vanuit je browser kunt besturen.

Dus gewoon de juiste port forwarden, en het testen van buitenaf.

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutjes
goed gaan we dat eens proberen tx voor de mogelijke oplossingen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• spone
  • Niet online
lutjes schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 01:08:
bij mij staat UPnP aan maar als ik de domain name intyp het https://naam.homeserver.com zou ik op de server moeten uitkomen maar ik kom dan uit op de web interface van de router ?
Als je van buitenaf komt zal het wel goed gaan. De portforwarding geldt enkel voor als je van buitenaf komt, niet van binnen (NAT-loopback). Er zijn enkele routers die dit ook voor interne verzoeken doorzetten, maar dit zal in jouw geval niet zo zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lutjes
hhmm dat kan mss ook 'n probleem zijn. maar hoe kan ik dan van binnenuit op het dashboard uitkomen voor beheer van de server ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• M2M
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 11-09 17:01

M2M

medicijnman

Het internet IP van de server?

-_-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tc982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 11-09 16:39
lutjes schreef op zondag 21 augustus 2011 @ 00:23:
@tc982 hoe bedoel je ? want gewoon inloggen vanaf een andere locatie dus niet thuis werkt niet
Log me in is een andere variant van RDP, en is veel gemakkelijker in gebruik voor u :)

Gewoon naar logmein.com gaan, account aanmaken en de free install doen

Computers make very fast, very accurate mistakes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 09-09 15:29

Equator

Crew Council

#whisky #barista

Kom op jongens.. Een homeserver is geen Professional Networking & Servers. Verder is dit gewoon een kwestie van goed portforwarden. Iets wat in dit topic prima wordt uitgelegd: Het Grote Poortmappingsverhaal

Verder is het instellen van Remote Desktop binnen WHS prima gedocumenteerd. Ik stel voor dat je eens in dit topic rondkijkt: [WHS] Windows Home Server ervaringen topic

Verder vond ik ook hier nog het e.e.a. aan nutigte informatie: [google=windows home server remote desktop]
Het zou kunnen zijn dat je dat al bekeken hebt, maar dat heb je niet aangegeven in je topicstart dus ik neem aan dat dit niet zo is.

Ten slotte wil ik je nog even wijzen op het feit dat je beter je post kunt editten als je informatie toe te voegen hebt i.p.v. 4x achterelkaar een post te maken. Dat wordt gezien als je topic omhoog schoppen (kicken) en dat doen we hier niet. Na 24 uur mag dit pas. Zie hiervoor ook de Het algemeen beleid

Dit topic gaat op slot, om bovenstaande redenen. Ik zie ook geen reden om het topic te verplaatsen naar een ander subforum.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.