Na de aanschaf van een nieuwe pc (moederbordcrash) nu ook het einde van mijn Pioneer XD Z55T.
Op zoek naar een vervanger maar wat?
Moederbord:
Asus M4A77T/USB3
met
VIA VT1708S 8-Channel High Definition Audio CODEC
- Supports : Jack-detection, Multi-streaming, Front Panel Jack-retasking
Audio Feature :
- Optical S/PDIF out port(s) at back panel
1 x Optical S/PDIF out
3 x Audio jack(s)
PC staat boven op kantoor, kabel aan te leggen door gat in plafond,hooguit 12 meter, naar woonkamer.
Bekabelde netwerkverbinding.
Boxen:
T+A Triton R90
60 Watt, 90 Watt Peak
4 Ohm
33-25000Hz
165mm Woofer
Midrange 100mm
Tweeter 85mm
Deze boxen bij aanschaf werkend uitgekozen. Vond het een mooi geluid in de audiozaak.
Staan op de grond.
Hoe zwaar moet een audioset/versterker zijn? Gezien de boxen.
Kan ik wat met die s/pdif. Is zo'n verstandig op de audioset/ versterker.
8 channel, wat is dat 2.0 of is dat ook 5.1? En dan alleen over de s/pdif? Want achter de jack is toch alleen 2.0, of vergis ik mer daar in.
Ik heb sateliet TV, de audio mag daar ook overheen. Nog ouder Strong 9000 of zo. Denk aan wat ander hetft kuren.
Ik heb breedbeeld Aristona, dus oudje, scart en composite audio uit.
Helaas na PCcrach geen tv-out videokaart meer (oude videokaart, hadden ze bij een update sotware ook de tvout eruit geschreven), vandaar de keuze naar: Tenslote
Een mediaplayer kopen, denk zonder HD, stream halen vanaf de PC, die toch altijd aan staat. 4 schijven.
Die naar die oude tv kan.
En USB3 kan ik daar wat mee naar de mediaplayer?
Hoe dan geluid.
Ik wil afstandbesturing voor de audio, geluidregeling, geen tweedehand zonder dat kastje
Tweedehands is niet verkeerd.
Ach, ik heb ook nog een vinyl platenspeler, (geen must) toch wel eens leuk.
Prijs, goed en goedkoop.
Of kom met een alternatief.
Advies gevraagd.
Ben al verschillende topics doorgelopen, er word vooral over een model gesproken en die dan helemaal doorgelicht. Dit is meer de vraag wat is passend tussen wat ik al heb en wil. Bij gebrek aan inzicht bijvoorbeeld s/pdif. Weet ik niet kan.
Op zoek naar een vervanger maar wat?
Moederbord:
Asus M4A77T/USB3
met
VIA VT1708S 8-Channel High Definition Audio CODEC
- Supports : Jack-detection, Multi-streaming, Front Panel Jack-retasking
Audio Feature :
- Optical S/PDIF out port(s) at back panel
1 x Optical S/PDIF out
3 x Audio jack(s)
PC staat boven op kantoor, kabel aan te leggen door gat in plafond,hooguit 12 meter, naar woonkamer.
Bekabelde netwerkverbinding.
Boxen:
T+A Triton R90
60 Watt, 90 Watt Peak
4 Ohm
33-25000Hz
165mm Woofer
Midrange 100mm
Tweeter 85mm
Deze boxen bij aanschaf werkend uitgekozen. Vond het een mooi geluid in de audiozaak.
Staan op de grond.
Hoe zwaar moet een audioset/versterker zijn? Gezien de boxen.
Kan ik wat met die s/pdif. Is zo'n verstandig op de audioset/ versterker.
8 channel, wat is dat 2.0 of is dat ook 5.1? En dan alleen over de s/pdif? Want achter de jack is toch alleen 2.0, of vergis ik mer daar in.
Ik heb sateliet TV, de audio mag daar ook overheen. Nog ouder Strong 9000 of zo. Denk aan wat ander hetft kuren.
Ik heb breedbeeld Aristona, dus oudje, scart en composite audio uit.
Helaas na PCcrach geen tv-out videokaart meer (oude videokaart, hadden ze bij een update sotware ook de tvout eruit geschreven), vandaar de keuze naar: Tenslote
Een mediaplayer kopen, denk zonder HD, stream halen vanaf de PC, die toch altijd aan staat. 4 schijven.
Die naar die oude tv kan.
En USB3 kan ik daar wat mee naar de mediaplayer?
Hoe dan geluid.
Ik wil afstandbesturing voor de audio, geluidregeling, geen tweedehand zonder dat kastje
Tweedehands is niet verkeerd.
Ach, ik heb ook nog een vinyl platenspeler, (geen must) toch wel eens leuk.
Prijs, goed en goedkoop.
Of kom met een alternatief.
Advies gevraagd.
Ben al verschillende topics doorgelopen, er word vooral over een model gesproken en die dan helemaal doorgelicht. Dit is meer de vraag wat is passend tussen wat ik al heb en wil. Bij gebrek aan inzicht bijvoorbeeld s/pdif. Weet ik niet kan.
[ Voor 4% gewijzigd door KLX16 op 20-08-2011 01:24 ]