Hallo,
ik ben net begonnen met C++, en vroeg mij wat af.
Ik heb dmv google en wat verschillende code het volgende in elkaar geflansed
Nu zou ik graag willen dat in plaats van de ping response bijvoorbeeld wordt weergegeven:
"host" is responding! (kleur groen)
of
"host" is not responding! (kleur rood)
Kan iemand mij wat op weg helpen hoe ik dit eventueel voor elkaar kan krijgen.
ik ben net begonnen met C++, en vroeg mij wat af.
Ik heb dmv google en wat verschillende code het volgende in elkaar geflansed
C++:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
39
40
41
42
43
| #include <iostream> #include <string> #include <windows.h> using namespace std; static string host; static string ping_again; void ping() { system("cls"); cout << "Let's enter a host to check if it's responding to our ping requests." << endl << endl; cout << "Host: "; cin >> host; system (("ping -n 2 " + host).c_str()); cout << endl; cout << "Ping another host?" << endl; cout << "(Y)es or (N)o: "; cin >> ping_again; if (ping_again == "Y" || ping_again == "y" || ping_again == "yes" || ping_again == "Yes") { system("cls"); ping(); } else if (ping_again == "N" || ping_again == "n" || ping_again == "No" || ping_again == "no") { system("exit"); } } int main() { HANDLE hConsole; hConsole = GetStdHandle(STD_OUTPUT_HANDLE); SetConsoleTextAttribute(hConsole, 11); SetConsoleTitle("Ping response checker v0.2"); ping(); return(0); } |
Nu zou ik graag willen dat in plaats van de ping response bijvoorbeeld wordt weergegeven:
"host" is responding! (kleur groen)
of
"host" is not responding! (kleur rood)
Kan iemand mij wat op weg helpen hoe ik dit eventueel voor elkaar kan krijgen.