Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BounceCloud
  • Registratie: Juni 2007
  • Laatst online: 22:51

Haipad M8

1. Inhoud
Afbeeldingslocatie: http://files.hypervortex.com/fileviewer/var/albums/Haipad-M8/DSC01849.JPG?m=1313758267
  1. Inhoud
  2. Introductie
  3. Design
  4. Specificaties
  5. Software
  6. Beschikbaarheid en prijzen
  7. Regels & gebruiken
  8. Externe links

2. Introductie
De Haipad M8 is een 8-inch tablet die uit China komt. Op dit moment is Haipad M8 de enige type-aanduiding, maar het is niet ondenkbaar dat er in de toekomst afgeleiden tevoorschijn komen zoals ook bij de Haipad M7/Herotab C8/Dropad A8 het geval is.
De Haipad M8 wordt standaard geleverd met Android 2.3, waarbij de fabrikant enkele applicaties en een lichte schil bijlevert. De schil bestaat uit een balk aan de bovenzijde waarop de 'Home', 'Back' en volume toetsen zijn weergegeven als vervanger van de fysieke toetsen. Fysiek zijn deze toetsen ook aanwezig; op de bovenzijde van de zijkant. Deze zijn echter bij normaal gebruik wat lastig te bedienen, waardoor de schil uitermate handig is.
De Haipad M8 is interessant vanwege zijn lage prijs en goede specs. Zo beschikt het over een 8-inch capacitief aanraakscherm met een resolutie van 1280x768. De tablet draait op een Vimicro A8 VC882 die 1.3Ghz klokt.
Verder beschikt de M8 over een HDMI-out uitgang waarmee HDMI in zowel 720p als 1080p kan worden afgespeeld op externe spelers.

3. Design
Afbeeldingslocatie: http://files.hypervortex.com/fileviewer/var/albums/Haipad-M8/DSC01851.JPG?m=1313758269Afbeeldingslocatie: http://files.hypervortex.com/fileviewer/var/albums/Haipad-M8/DSC01853.JPG?m=1313758268
Afbeeldingslocatie: http://files.hypervortex.com/fileviewer/var/albums/Haipad-M8/DSC01854.JPG?m=1313758266

4. Specificaties
CPU: Vimicro A8 VC882 1.3Ghz
Memory: DDRII 512MB
Flash: 4GB/8GB (Twee versies, prijsverschil: ~$13)
Uitbreidbaar: 2-32GB SD/TF
Camera: 0.3mp
3G: Nee, maar 3G-USB module is ondersteund
Formaten: MP3,WMA,MP2,OGG,AAC,M4A,MA4,FLAC,APE,3GP,WAV formats audio playing and support songs list
Video: HDMI 720P to 1080P full HD output,and Video OutPut(AV OutPut)
HDMI: HDMI standard mini port,support HDMI1.3,support full screen output to HDMI Devices
Scherm: 8-inch Capacitive touching panel multi-point
WiFi: 802.11b/g
Batterij: 4000mHA

(bron)

5. Software
De M8 wordt standaard geleverd met Android 2.3.4 waarover een 'Vimicro' schil ligt. Deze schil verzorgt o.a. een simpel launcher dock op de homescreen en een balk aan de bovenzijde van het scherm waarop een 'home', 'back' en volume knoppen zijn aangebracht. Deze balk wordt wel eens overlapt door apps (Angry Birds bijv.) en dan moet er terug gegrepen worden op fysieke knoppen aan de bovenzijde van de M8. Deze zijn wat lastig te bedienen omdat ze niet in het directe bereik van het touchscreen zit.

Beschikbaarheid en prijzen
De tablet is hoofdzakelijk te koop op Alibaba (Aliexpress). TS heeft hem gekocht bij Everising Technical Shenzhen Co., Ltd. en is hier tevreden over. Ervaringen van andere verkopers zijn zeer welkom om hier een reëel en actueel beeld te verzorgen.

De 8GB unit kost met de wisselkoersen op 19 augustus omgerekend €116. Afhankelijk van de logistieke partij en de Douane liggen de werkelijke kosten ergens tussen de €140 en €180.

TS heeft hem laten verschepen via DHL voor $40. Voordeel was de snelle verzending (Dinsdag gepost, woensdag ontvangen). Nadeel is de relatief hoge prijs. Ook heeft DHL het pakket van TS aangedragen bij de Douane die graag van de mogelijkheid gebruik maakte en nog zo'n €25 BTW heeft ingehouden.

In overleg met de verkoper is het verschepen via China Post ook mogelijk. Dit is flink goedkoper dan DHL, maar de snelheid en track&trace mogelijkheden laten te wensen over. Twintig dagen is geen uitzondering voor China Post en Track&Trace loopt gemiddeld tussen de twee en vijf dagen achter.
De logistiek in Nederland voor China Post wordt door PostNL verzorgd. Wanneer je pakket in Nederland gearriveerd is, kun je via de Twitter webcare van PostNL je chinese tracking code laten omzetten naar een Nederlands 3S-nummer.

6. Regels & Gebruiken
Dit topic is hoofzakelijk bedoeld als 'verzamel punt' voor Haipad M8 geïnteresseerden en eigenaren. Ik stel voor dat we hier in het begin alles kunnen bespreken, van bestellen tot technische ondersteuning. Wanneer hier later behoefte aan is, kan er een apart levertijden topic opgestart worden.

Verder wil ik jullie graag vragen om de 'zwarte' zaken rondom het bestellen in China voor jezelf te houden. Denk hierbij aan de beste mogelijkheid om de Douane te ontlopen of de Douane te misleiden. Dit kan Tweakers.net in verlegenheid brengen en dat willen wij natuurlijk niet! :)

7. Externe links
Haipad M8 pagina van Everising
Haipad M8 review 1
Haipad M8 review 2
Haipad M8 review 3 (tip!)

Lay-out: Deze OP is grotendeels overgenomen van het Hannspad topic. Met dank aan TS van het Hannspad topic.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• grootma
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-08-2024
Ah, eindelijk krijgt de Haipad M8 een eigen topic.
Ik was ook al een tijdje aan het rondkijken naar dit tablet, maar kon maar weinig info vinden. Hopelijk komt er veel info naar boven borrelen.
Hoe verhoudt deze tablet zich tot zijn voorganger, de Haipad M7, en dan met name de performance?

De tablet is ook hier te koop.
Een relatief jonge site, waarvan ik nog maar weinig positieve of negatieve dingen lees. Heeft iemand hier misschien ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09-07 20:32

xon

ahhh dat doe je ook stilletjes ...TOP topic..

Als douane die van mij heeft losgelaten zal ik mijn bevindingen ook actief gaan posten onder dit topic

@dustspinner misschien is het handig om de linkjes van de officiële update in de OP te zetten. ze hebben niet gezegd dat ze besloten moesten blijven of zo dus och.

Ook vind ik hier nog een stukje over de firmware van 1 van de sellers: http://www.chinadigitalcomm.com/post21284.html

[ Voor 48% gewijzigd door xon op 23-08-2011 12:06 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 11-07 22:53
Zo weer een topic die ik ga volgen.

Tevens is er op sk zijn er al een aantal acties geweest over tablets.
De orgainisator (woont werkt in china) heeft wat meer contacten daar.
Dus heb maar ook even HAipad M8 aangeslingerd op het forum.

Zelf kies ik voor china post omdat DHL ophaalhaal punten te ver in de buurt liggen terwijl tntpost 5 min lopen is.

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Accu-duur klinkt interessant:
HaiPad M8 official data released by battery 4000mAh, actual video test, the brightness at maximum, can support more than 5 hours, the battery life should be very good, there is a simple way to extend life, is to increase the battery capacity is, in fact, there are already 5000mAh battery version.
Ik volg dit topic even.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Offens1490 schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 20:19:
Zo weer een topic die ik ga volgen.

Tevens is er op sk zijn er al een aantal acties geweest over tablets.
De orgainisator (woont werkt in china) heeft wat meer contacten daar.
Dus heb maar ook even HAipad M8 aangeslingerd op het forum.

Zelf kies ik voor china post omdat DHL ophaalhaal punten te ver in de buurt liggen terwijl tntpost 5 min lopen is.
Toch, komen ze toch echt 1 keer aan je deur en kan je daarna nog een afspraak maken om het nog een keer te laten bezorgen. Ook een briefje aan de deur dat ze bij de buren moeten afleveren werkt goed.

Ik heb/laat hem via china post deze kant opkomen maar hij ligt nu al ruim een week bij de nederlandse douane vast dus dat is ook niet alles. Verder is de kans er ook nog dat ik alsnog moet betalen en zou ik eigenlijk nu gewoon kiezen voor DHL met die paar centen extra.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
xon schreef op dinsdag 23 augustus 2011 @ 21:38:
[...]

Toch, komen ze toch echt 1 keer aan je deur en kan je daarna nog een afspraak maken om het nog een keer te laten bezorgen. Ook een briefje aan de deur dat ze bij de buren moeten afleveren werkt goed.

Ik heb/laat hem via china post deze kant opkomen maar hij ligt nu al ruim een week bij de nederlandse douane vast dus dat is ook niet alles. Verder is de kans er ook nog dat ik alsnog moet betalen en zou ik eigenlijk nu gewoon kiezen voor DHL met die paar centen extra.
Het probleem is dat ik de luxe niet heb om thuis op pakketten te wachten.
Gemiddelde postleverancier komt langs overdag als de meeste gewoon van 8 tot 5 werken.

zoals je al boven zegt kiezen tussen de 2 wat persoonlijk het beste is.

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Langzaam begint de rest van de wereld de haipad ook te ontdekken :-)

http://android-sale.com/b...m8-android-tablet-review/ (gewicht wat ze aangeven is wel heeel laag :-)

vergelijking met de Ipad..maar ja dan kan je er nog wel 10 bijzetten natuurlijk. Goede van de exposure is dat ie straks op de ontwikkelforum gaat verschijnen en er custom roms worden gebrouwen. Ook al is het niet klagen met 2.3 already natuurlijk.

Verder nog een (nep) leren hoes die past:

http://www.wholesaleonepi...ipad-zenithink_p2635.html

EDIT: Lees via wat vertaalde chinese pagina's dat de prijs voor de haipad een soort van "introductie prijs" is en alleen een beperkte batch is voor augustus. Of dit een slimme Chinese zet is of echt waar ..oordeel zelf! Ze hebben dit trucje overigens ook gedaan met andere modellen dus het zou kunnen.

[ Voor 20% gewijzigd door xon op 24-08-2011 09:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
De chip is in ieder geval niet zo geschikt voor 3D spellen, maar een simpel spelletje speelt prima. Wat dat betreft is de AMLogic sneller. De batterij zou met wifi 3.5 uur mee moeten gaan en zonder iets langer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Ok...sinds vandaag heb ik hem ook binnen. Hier mijn eerste bevindingen/review

Bestellen + Bezorging

Ik heb hem gekocht bij http://www.aliexpress.com/snapshot/102203405.html en betaalde met wat onderhandelen 194 dollar inclusief shipping via Chinese Post. Ik heb hem ontvangen na 21 dagen waarbij hij bijna de helft ervan in Nederland heeft gelegen "achter de grens". Overigens heb ik niets extra hoeven te betalen.

Verpakking was prima geregeld in bubbeltjes plastic en de tablet zat in het bekende "no name' doosje. Dat wil zeggen een spierwit doosje dat met een piepschuim uitsparing ook prima voor andere merken gebruikt kan worden. Twee doosjes met twee usb kabels (?!) een adapter met een euro verloopplug (waar ik niets aan heb omdat ie niet in mijn geaarde stekkerdoos past) en een poetsdoekje! Ook had de supplier er een gratis stoffen beschermtasje bij gedaan en een 8 inch screenprotector...toch aardig ;)

Tablet buitenkant

Op een één of andere manier had ik hem veel groter verwacht als ik denk aan dat de ipad bijna 10 inch is. Als echte nerd nooit even bij de mediamarkt gaan kijken naar andere 8 inch tablets dus die verbazing ligt aan mij :P

Het allllereerste wat mij opvalt is dat ik (net als de foto's in een aantal reviews) de letters HAIPAD aan de voorkant heb staan en de TS niet! Wat me ook opvalt op wat voor verschrikkelijk chinese manier de letters er opgeplakt zijn! Ze zitten totaal niet recht en het oogt gewoon crap! Ik denk dat het nog wel een projectje gaat worden om ze er voorzichtig af te halen.

Verder is het een mooi smal compact apparaat wat ondanks het gebruikte plastic stevig aanvoelt.
Tablet roept wel om een mooi passend flinterdun leren hoesje!

Wat verder opvalt is het scherm waar je heel duidelijk het raster ziet van het touchscreen(?) Bij veel licht valt dit best behoorlijk op en valt tegelijkertijd de brightness wat tegen.

Gebruik

Goed om te zeggen dat ik de 8GB versie heb waar ook meer DDR geheugen in zit (nog niet gechecked)

Owww daar gaat ie dan...Powerknop is 1 van de 3 (eigenlijk 4) knopjes aan de bovenkant. Start op het met het logo van de chip (vimicro) en daarna het bekende Android logo. Je komt in een standaard Android home scherm met daarop een paar iconen. Als ik kijk bij de geïnstalleerde apps dan staan daar een aantal opmerkelijke keuzes tussen. Zoals Nenamark en GLBenchmark allemaal tools om de snelheid etc te bepalen. Beeeetje vreemd en ben benieuwd of de TS dit ook heeft.

Verder kan je alles gewoon zoeken in een werkende Android Market (oude versie) maar gaat het zeker niet altijd goed met downloaden. Zo wil firefox mobile niet downloaden (stopt gewoon) en is de buienradar HD wel te installeren maar krijg je bij het draaien een nare foutmelding.

Batterij was vanuit de verpakking overigens half leeg (of meer) en die heb ik geheel leeggeslurpt binnen uurtje of zo bij intensief gebruik. Later in de week kan ik de batterijduur uitgebreider beoordelen.

Ook wil ik nog wat grote spellen proberen (iemand suggesties of nog beter wat linkjes? (via PM)) om te kijken hoe dat draait.

Ik heb de update nog niet gedraaid maar ik begreep van TS dat er geen grote verschillen waarneembaar zijn.

Voor mij als SE mini pro gebruiker met bijna het allerkleinste android scherm oooit is het een verademing om al mijn reguliere apps eens wat groter te zien en niet zo prielig hoeven te drukken. Ondanks dat ik tablet ietsje groter had verwacht kan ik hem handig mee in de trein nemen en is het minder lomp als een Ipad.

Voor mij openstaande vragen

- Is er een andere manier om menu / back te kiezen zonder de hardware knopjes te hoeven gebruiken? ( vinger combi of zo?)

- Ik vind het standaard android toetsenbord niet handig. zijn daar nog mooie tips voor ? (alle andere app tips natuurlijk ook :-))

- Een Custom made ROM zou de haipad ERG goed staan..hoop dat dit ooit nog gaat komen

Mocht je vragen hebben...ask!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aiolos
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
xon,

De vraag is dan natuurlijk: Is ie z'n geld waard?
En heb jij met de verkoper het nog speciaal over china post gehad? Ik zie bij vrijwel alle linkjes namelijk DHL staan.

Stuur me een PM voor Wemos D1 shields voor het uitlezen van slimme meters, modbus apparaten of het aansturen van Itho mechanische ventilatie en wtw (zie ook V&A: https://tweakers.net/aanbod/user/47321/)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 411339

Als ik op die link klik geeft hij aan dat ze niet sturen naar Nederland? En is hij dus 'beter' dan de Novo8.
Heeft wel 'Dutch' taal toch?

• kiddyl
  • Registratie: April 2000
  • Niet online
Deze tablet is eigenlijk nog niet aan te raden op dit moment en wel om de volgende punten:

- CPU is langzaamvergeleken met de alternatieven. 3D spellen kun je vergeten en dit ligt niet alleen naar de resolutie. Simpele spellen als Angry Birds is geen probleem.
- Android implementatie is niet stabiel. VMicro is relatief nieuw in het Android veld en de concurrentie is veel verder kwa stabiliteit en performance
- Op het gebied van multimedia ondersteund deze chipset niet alle codecs. Men zegt er mee bezig te zijn. Dit in tegenstelling tot andere andere tablet gebaseerd op de laatste chipsets van AMLogic, Rockchip, Samsung e.d.
- Verder nog cosmetische problemen zoals een niet 100% passende behuizing rondom en een ander punt is hierboven genoemd.

Al met al zou ik deze tablet even afwachten. De Novo8 is een betere kandidaad. Ik houd deze tablet ook in de gaten en wacht of de kwaliteit snel beter wordt.

• Offens1490
kiddyl schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 02:20:
Deze tablet is eigenlijk nog niet aan te raden op dit moment en wel om de volgende punten:

- CPU is langzaamvergeleken met de alternatieven. 3D spellen kun je vergeten en dit ligt niet alleen naar de resolutie. Simpele spellen als Angry Birds is geen probleem.
- Android implementatie is niet stabiel. VMicro is relatief nieuw in het Android veld en de concurrentie is veel verder kwa stabiliteit en performance
- Op het gebied van multimedia ondersteund deze chipset niet alle codecs. Men zegt er mee bezig te zijn. Dit in tegenstelling tot andere andere tablet gebaseerd op de laatste chipsets van AMLogic, Rockchip, Samsung e.d.
- Verder nog cosmetische problemen zoals een niet 100% passende behuizing rondom en een ander punt is hierboven genoemd.

Al met al zou ik deze tablet even afwachten. De Novo8 is een betere kandidaad. Ik houd deze tablet ook in de gaten en wacht of de kwaliteit snel beter wordt.
hey kiddyl

bedankt voor je test.
zeg het ff ook op sk nu ga ik wel voor de novo 8

AnimeAdicted

• xon

xon

kiddyl schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 02:20:

Even nieuwsgierig..zijn je bevindingen uit eigen ervaring of van lezen en/of horen zeggen?

• Offens1490
xon schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 08:06:
[...]

Even nieuwsgierig..zijn je bevindingen uit eigen ervaring of van lezen en/of horen zeggen?
hier heb je het forum hij woont/werkt zelf in china.klik
zoals je in het form kunt lezen heeft hij deze opgevraagd voor te testen. ;)

AnimeAdicted

• xon

xon

Offens1490 schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 09:36:
[...]

hier heb je het forum hij woont/werkt zelf in china.klik
zoals je in het form kunt lezen heeft hij deze opgevraagd voor te testen. ;)
Ja ken het topic op SK. Dat was juist de reden dat ik nieuwsgierig was aangezien het volgens mij alleen maar het plan was om er eentje te testen en ik niet lees dat ie hem daadwerkelijk heeft getest.

Ik herken het puntje " behuizing" namelijk totaal niet en heb juist het gevoel dat het prima in elkaar zit. Hij is echt waterpas en loopt niet krom of wat dan ook. Ook zitten alle schroefjes prima en niet scheef of wat dan ook.

Wat betreft prestaties kan ik nog niet goed genoeg oordelen

• Offens1490
xon schreef op donderdag 25 augustus 2011 @ 11:20:
[...]

Ja ken het topic op SK. Dat was juist de reden dat ik nieuwsgierig was aangezien het volgens mij alleen maar het plan was om er eentje te testen en ik niet lees dat ie hem daadwerkelijk heeft getest.

Ik herken het puntje " behuizing" namelijk totaal niet en heb juist het gevoel dat het prima in elkaar zit. Hij is echt waterpas en loopt niet krom of wat dan ook. Ook zitten alle schroefjes prima en niet scheef of wat dan ook.

Wat betreft prestaties kan ik nog niet goed genoeg oordelen
Mijn fout iets te snel gereageerd hij heeft idd niet duidelijk gezegd dat hij hem zelf heeft.

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Zo mensen...het was even lurren maar ta ta ta ta..

http://bitshare.com/files...ash_tool_0822_1G.rar.html

we gaan voor de Haipad van de firmware 0804 naar 0822..let wel alleen voor de 1GB bezitters.

bevindingen later

• lepo
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 14-12-2022
Mooi dat er een topic is voor de Haipad m8, maar de laatste post is van 29-8 ?? De verschillende fora lijken niet echt op gang te komen. Of is deze tablet alweer op zijn retour ?

Is er al iemand die (positieve) ervaring heeft met deze tablet ? Ben erg benieuwd hoe deze tablet is ten opzichte van de herotab c8. Specs lijken beter, maar presteert de haipad ook echt beter ?

• grootma
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23-08-2024
lepo schreef op donderdag 08 september 2011 @ 15:54:
Mooi dat er een topic is voor de Haipad m8, maar de laatste post is van 29-8 ?? De verschillende fora lijken niet echt op gang te komen. Of is deze tablet alweer op zijn retour ?

Is er al iemand die (positieve) ervaring heeft met deze tablet ? Ben erg benieuwd hoe deze tablet is ten opzichte van de herotab c8. Specs lijken beter, maar presteert de haipad ook echt beter ?
Het blijft inderdaad behoorlijk stil rondom de Haipad M8.
Jammer, want zo op het eerst gezicht lijkt het een prima tablet.
Is er dan niemand die wat meer over de M8 kan vertellen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lepo
Kan iemand dan misschien vertellen hoe het zit met WIFI en de encryptie?
Kan de Haipad inderdaad alleen met WEP overweg ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

Met toch een beeeetje naar gevoel heb ik afscheid genomen van de Haipad M8 1gb

Voor het geld wat het apparaat kost is het gewoon simpelweg een koopje. Goed scherm..goede specs..zit goed in elkaar maar....chinees.

Natuurlijk komen ook veel van onze dagelijkse spullen van grote fabrikanten uit dit land maar zij zorgen toch voor een bepaald soort extra kwaliteitscontrole en de onderdelen die gebruikt worden behoren tot het A segment.

De M8 (net als denk ik de rena, flypad etc etc) zorgt gewoon niet voor dat fijne gebruiksgevoel. Ondanks dat ik wel een tweaker ben is het voor mij wel een beetje klaar als er binnen 3 weken vijf updates komen om probleempjes op te lossen.

Meest bijzondere (dat is wel een fail) is dat voor de 1GB de bluetooth niet werkt. Natuurlijk is het wachten op een firmware update die dat oplost maar ik moet dan nog wel zien gebeuren want dat lijkt me toch het eerste wat je oplost. Er gaan dan ook geruchten dat het board teveel power trekt en daardoor de bluetooth chip niet van voldoende stroom kan voorzien. Heel stiekem is bluetooth ook al uit de specs gehaald op verschillende sites voor de 1GB versie.

Nu had ik al keihard Ad-hoc support nodig (wat android niet support vanaf 2.3) en was mijn alternatief om via bluetooth met mijn phone te communiceren (internet delen). Juist waarvoor ik heb had gekocht (lekker beetje in de trein internetten) werkt dus niet!

Daarom besloten om hem te verkopen waarbij ik iemand anders blij heb kunnen maken. Ik ga zelf voor de Galaxy Tab 8.9 die één dezer dagen/weken uitkomt.
lepo schreef op zondag 11 september 2011 @ 18:22:
Kan iemand dan misschien vertellen hoe het zit met WIFI en de encryptie?
Kan de Haipad inderdaad alleen met WEP overweg ?
Overigens is dit geen enkel probleem..gewoon WPA..gerucht is dus bull

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lepo
Xon, bedankt voor je reactie. Jammer dat je 'm al verkocht heb. ;w Had ook wel belangstelling gehad..

Ik blijf toch nog met wat vragen zitten.

Wat bedoel je met fijn gebruiksgevoel en keiharde ad-hoc support ?

Wat zijn je verdere ervaringen met deze tablet ? Bv accuduur, reactiesnelheid scherm, wifi-bereik.

Ik wil hem zelf gebruiken als ereader met een internet, dus vooral accuduur is voor mij van belang.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xon

xon

lepo schreef op zondag 11 september 2011 @ 21:13:
Xon, bedankt voor je reactie. Jammer dat je 'm al verkocht heb. ;w Had ook wel belangstelling gehad..

Ik blijf toch nog met wat vragen zitten.

Wat bedoel je met fijn gebruiksgevoel en keiharde ad-hoc support ?

Wat zijn je verdere ervaringen met deze tablet ? Bv accuduur, reactiesnelheid scherm, wifi-bereik.

Ik wil hem zelf gebruiken als ereader met een internet, dus vooral accuduur is voor mij van belang.
Sja...het is nog niet helemaal klaar zeg maar. Het voelt als een 0.8 versie terwijl een samsung bv altijd bij een 1.0 versie zal beginnen. Accuduur is een uurtje of 2 a 3 met wifi...wifibereik is minder dan een A-Laptop. Reactiesnelheid scherm is prima.

Overigens zal je (naar mijn mening) dit altijd houden met de chinese tablets.

Als E-reader..sja er kan eigenlijk geen tablet tegen de echte e-readers op natuurlijk omdat die een compleet ander scherm hebben en gemaakt zijn om het zo sober mogelijk weer te geven en zo lang met de batterijen om te gaan.

Ik raad hem zeker niet af..maar het is en blijft gewoon geen ipad of een galaxy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Offens1490
xon schreef op zondag 11 september 2011 @ 21:59:
[...]

Sja...het is nog niet helemaal klaar zeg maar. Het voelt als een 0.8 versie terwijl een samsung bv altijd bij een 1.0 versie zal beginnen. Accuduur is een uurtje of 2 a 3 met wifi...wifibereik is minder dan een A-Laptop. Reactiesnelheid scherm is prima.

Overigens zal je (naar mijn mening) dit altijd houden met de chinese tablets.

Als E-reader..sja er kan eigenlijk geen tablet tegen de echte e-readers op natuurlijk omdat die een compleet ander scherm hebben en gemaakt zijn om het zo sober mogelijk weer te geven en zo lang met de batterijen om te gaan.

Ik raad hem zeker niet af..maar het is en blijft gewoon geen ipad of een galaxy
uiterraad moet men niet verwachten dat het te verglijken is met een ipad of een galaxy en is de prijs ook niet naar.

Een chinees tablet is voor mij de eerste kennismaking met tablets ok het is miss geen a merk maar ach als ik zie dat ik het vaker gebruik en de prijs naar mijn mening goed is wel ik later wel overstappen naar een ipad of een galaxy. De reden gewoon nu is dat ik 600 euro best veel geld vindt.

Daarnaast is de prijs gewoon fictief zo hoog omdat fabrikanten hopen dat het de laptop/pc verslaat.
Voordat ze ingaan zien dat de pc nog altijd fijner werkt voor langduige verslagen te maken bijv zal de prijs nog altijd hoog liggen.
Daarnaast voor de prijs van nu heb je toch een behoorlijke laptop.

Voor mij is het meer voor de simpele surf mail en game apparaat en met bijkomend voordeel dat ik naast mijn vriendin op de bank kan zitten ipv hele avond achter de pc tweakers.net te surfen :9

[ Voor 17% gewijzigd door Offens1490 op 11-09-2011 22:51 ]

AnimeAdicted

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 246464

Interessant topic hier!
Ikzelf ben 1 week in bezit van de haipad M8. Koste me 155,99EUR (incl verzend en eventuele douane).
Ik heb er echter gemengde gevoelens over. De tablet is natuurlijk niet te vergelijken met een Ipad of eender van die duurdere tablets. Hij doet zijn werk naar behoren en je moet er mee rekening houden dat je voor deze lage prijs 8GB krijgt met een capacitief scherm, relatief snelle processor en android 2.3.
MAAR! Je bent niet veel met al deze goede eigenschappen als je er niet fatsoenlijk apps op kunt installeren.
En dat is dus het geval bij deze tablet. Over het algemeen is het mogelijk de helft van de apps die ik interessant vind, te installeren. Bij de andere helft crasht de app bij het opstarten ofwel wordt deze, bij het aanklikken in de market, gedownload, maar zodra deze binnen is verdwijnt deze weer.
Ook heb ik problemen met het terug installeren van een app wanneer ik deze verwijderd hebt.
Wat wel lukt is het apk bestand op internet zoeken en het zo installeren, maar dat is toch redelijk omslachtig als je het gebruiksgemak van een app store (of market) gewoon bent.

Conclusie: Hardware dik in orde, maar software beetje achter doordat je niet alle apps kunt installeren (skype, acrobat pdf, winamp, dit zijn enkele voor mij toch wel belangrijke apps waar ik geregeld problemen mee heb).
En zeg nu zelf! Wat ben je met een snelle tablet zonder apps! Daar draait het nu eenmaal om (bij mij toch).
PS: surfen, youtube, mails, etc gaat wel prima...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lepo
Ik ben inmiddels om. Ik heb besloten toch voor de Herotab C8/Dropad A8/Haipad M7 te gaan, ondanks het kleinere scherm en lagere resolutie.

Niet goed werkende Bluetooth, stroomgebruik en zichtbaar raster bij hoge kleurintensiteit gefrustreerde gebruikers op diverse fora, maar vooral de wel grote tevreden gebruikersgroep van de Herotab C8 en beschikbare custom-ROM's hiervoor hebben de doorslag gegeven.
Pagina: 1