Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelisj
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:25
Ik ben een gebruiker van media portal en daar voor haal ik de gids gegevens op met mc2xml.exe.

Hier voor heb ik een voorbeeld batch bestandje van internet afgeplukt en heeft onder XP altijd goed gewerkt. Met de taakplanner van XP liet ik deze 1 keer per dag lopen met succes.

Nu heb ik inmiddels windows 7 en daar krijg ik het niet voor elkaar.

Nu ben ik hier ook al een topic tegen gekomen allen spijtig genoeg geen oplossing kunnen vinden:
http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/1393504

Het probleem is dus dat bij van uit de taakplanner zijn taak niet afmaakt. Hij geeft wel aan dat hij actief is en daar blijft het bij. Als ik vervoglens via de taakplanner het proces mc2xml afbreek dan wordt de rest van batch bestandje uitgevoerd en bij taakplanner zie ik ook als status Gereed staan. Hij maakt de rest van batch bestandje dus wel af.

Als ik batch bestandje zelf laat lopen dan werkt hij gewoon goed. Probleem is dus echt als taakplanner het start gaat het fout.

PC hangt wel in een domain en heb al diverse gebruikers met rechten geprobeer. Zelf met de lokaal of domain administrator werkt het niet. Denk dat het dus geen rechten probleem is.

In middels heb ik dit batch bestandje
rem @echo off

echo ophalen geidsgegevens van Microsoft
C:\TV\Gids\mc2xml -c nl -g 1636

if exist C:\TV\Gids\xmltv.xml goto exists
goto notexists

:exists
DEL C:\TV\Gids\tvguide.xml
ren C:\TV\Gids\xmltv.xml C:\TV\Gids\tvguide.xml
goto finish

:notexists
echo Geen nieuwe gegevens online

:finish
Nu was mijn gedachten van tja batch bestandje is wel wat oud wellicht werkt dat niet meer bij windows 7 dus heb ik ook samen met google een VB script in elkaar geknutselt.
Dim WSHShell
Set WSHShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell")
WshShell.Run "C:\TV\Gids\mc2xml.exe",1,True

Dim FSO, Start
Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject")

If FSO.FileExists("C:\TV\Gids\XMLTV.XML") then
FSO.CopyFile "C:\TV\Gids\XMLTV.XML","C:\TV\Gids\TVguide.xml",True
FSO.DeleteFile "C:\TV\Gids\XMLTV.xml"
End If
Spijtig genoeg geeft dit het zelfde resultaat. Beide werken dus wel als ik het zelf laat uitvoeren allen dus met taakplanner niet.
Ik zal ongetwijfeld iets fout doen weet alleen nog niet wat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dj_vibri
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 17:16

dj_vibri

int(e^x) = f(u)^n

Probeer eens het volgende:

- Maak je taak aan om te lopen onder een administrator account
- De folder waar je batch file instaat voeg je bij de permissions deze administrator toe met full control.Check ook zeker de permissies van de batch file zelf, deze moet hier ook full control hebben.
- De folder waarnaar geschreven dient te worden, controleer ook hier de permissions.

Probeer je taak eens te laten lopen via de scheduler.

Last night I lay in bed looking up at the stars in the sky and I thought to myself, where the heck is the ceiling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nelisj
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:25
Dat heb ik gecontroleerd zoals je hebt aan gegeven en dat staat goed. Helaas werkt het dan nog niet.

Waar ik wel nu net achter kom als ik bij Beveiligingsopties de optie Alleen uitvoeren als de gebruiker is aangemeld aan vink dat werkt het wel gewoon via de taakplanner.

En op het moment dat ik de optie Uitvoeren ongeacht of gebruiker wel of niet is aangemeld kies dan werkt het dus niet meer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slamdance
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 12-09 13:19
probeer onderstaande script eens. dit zou hetzelfde moeten doen als jouw versie.
Je moet mc2xml wel 1 keer runnen met de land / regio codes om een .dat file aan te maken, daarna is dit niet meer nodig omdat alles in de .dat staat.

code:
1
2
3
4
5
6
@ECHO Off 
c:
cd/
cd tv
cd gids
mc2xml -F -o tvguide.xml

In het verleden stuurde mijn kabelmaatschappij geen epg mee en heb ik zelf onderstaande script gebruikt:

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
@ECHO Off 
d:
cd/
cd "MediaPortal Data"
cd EPG
ECHO Start EPG-Update 
ECHO =================================================== >EPG-Update.log 
ECHO START EPG-Update %DATE% %TIME% >>EPG-Update.log 
ECHO. >>EPG-Update.log 
mc2xml -F -D Digi.dat -C Digi.chl -R Digi.ren -o Digi.xml >>EPG-Update.log 
ECHO. >>EPG-Update.log 
mc2xml -F -D SKV.dat -C SKV.chl -R SKV.ren -I Digi.xml -o tvguide.xml >>EPG-Update.log 
ECHO. >>EPG-Update.log 
ECHO END EPG-Update   %DATE% %TIME% >>EPG-Update.log 
ECHO =================================================== >>EPG-Update.log 
ECHO. >>EPG-Update.log 
ECHO EPG-Update Complete

Dit script haalt voor 2 verschillende regio's de epg op, hernoemd de zenders voor makkelijkere matching in mediaportal en maakt van beide een gecombineerde output file.

En alle console output van het programma wordt weggeschreven naar een logfile.