Windows 7, task scheduler en batches

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozuf
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 02-09 11:06
Beste mensen,

Ik ben nu met mijn HTPC al tijdje over op windows 7 maar er blijft maar 1 ding liggen die ik niet goed krijg op windows 7 namelijk het instellen van een taak in de task scheduler. Het gaat hier om batches.
Als ik de batch gewoon afvuur door te dubbelklikken werkt het no problemo. Laat ik het door de scheduler afvuren dan gebeurt er niets, de batch word niet doorlopen.
Ik heb al het vinkje "run with highest privileges" aan staan (engelse windoes) en hij runt onder een gebruiker met admin rechten.
Ik zie wel mensen met hetzelfde probleem maar geen oplossing.
Het gaat om een batch die;
1) xmltv ophaalt
2) tvguide.xml kopieert naar een plaats binnen program files (x86)

en eentje die php opstart voor soort cronjob idee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Speedy67
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 17:56
Ik ben de laatste tijd ook bezig met batchfiles via de taakplanner in Windows7 (maar dan met cwrsync voor de backups). Draait de ingeplande taak onder een account met een wachtwoord? Want mijn ervaring is dat de ingeplande taken anders niet werken....

Planes, trains and automobiles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozuf
Heej Speedy67,

Ja hij draait onder een account met een wachtwoord, dat het anders niet werkt klopt, is al zo vanaf XP zover ik weet.
Op XP heb ik dezelfde batches gewoon kunnen schedulen zonder problemen (waarbij een account + ww nodig waren). In windows 7 lukt het gewoon niet. De account waar het op draait is de HTPC account (met ww + automatisch inloggen, ingesteld via control userpasswords2) die alijd is ingelogd en admin rechten heeft,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Als de taak wel gestart wordt maar niet succes vol wordt voltooid, dan is je batchfile niet goed :)
Vergeet ook niet dat de padinstellingen ook allemaal goed moeten staan. Probeer anders eerst de meest simpele handelingen te verrichten.
Een batchfile schedulen met de volgende inhoud:
dir > testuitvoer.txt
bijvoorbeeld.
Ga vervolgens controleren waar het bestand daadwerkelijk komt te staan..

[ Voor 9% gewijzigd door alt-92 op 07-02-2010 13:30 ]

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
De Task Sheduler maakt ook een log-file over de taken, je zou die ook eens kunnen bekijken. De locatie is hier:
%SystemRoot%\Tasks\SCHEDLGU.TXT

Heeft mij altijd een behoorlijke richting op geholpen als ik falende taken moest troubleshooten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jozuf
@alt-92:
De taak word dus niet gestart en dus ook nooit voltooid op het moment.
In de batch zit geen fout hij draait gewoon bij zelf uitvoeren en draaide dus voorheen op xp task scheduler zonder problemen. Het moet naar mijn mening iets in het rechten systeem zijn,

@shadowman12:
In de schedulelogs komen mijn taken niet voor. Oftewel het word idd nooit gestart terwijl ze toch elk uur moeten runnen.

een van de batches als voorbeeld, niet zo spannend
code:
1
2
3
"C:\Program Files\MediaPortal\TV Server\xmltv\mc2xml.exe" -g xxxx -c nl -F -o tvguide.xml

copy "C:\Program Files\MediaPortal\TV Server\xmltv\tvguide.xml" "C:\Program Files (x86)\For The Record\Services\XMLTV\"

Daar ligt het in mijn ogen niet aan, aangezien het gewoon werkt als batch opzich en voorheen zonder problemen in xp.
Het zal vast iets stoms zijn in het instellen van de taak wat ik niet goed doe ofzo. Zou alleen bij god niet weten wat

[ Voor 38% gewijzigd door jozuf op 07-02-2010 14:57 ]

Pagina: 1