Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tessadoet
  • Registratie: September 2020
  • Laatst online: 01-01-2024
Oooh wat erg TelefoniQ! :F
thomas-x-1982 schreef op maandag 15 november 2021 @ 14:56:
Zojuist verzendbevestiging gekregen van A-mac. Besteld 27 oktober, levering aldus 16 november.

16 inch M1 Pro (base line) silver is de keuze. Levering duurt dus in mijn geval precies 20 dagen. Valt mee vind ik zo.
Oeh dit bied hoop, als mede Amac besteller (op 31 oktober weliswaar, maar alsnog...) O+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillyJ38
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 04-05 10:33
Tessadoet schreef op maandag 15 november 2021 @ 15:18:
Oooh wat erg TelefoniQ! :F

[...]

Oeh dit bied hoop, als mede Amac besteller (op 31 oktober weliswaar, maar alsnog...) O+
Hier nog steeds niets gehoord:-(
20 oktober besteld bij Amac, 16 inch 32GB, 1TB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tessadoet
BillyJ38 schreef op maandag 15 november 2021 @ 15:21:
[...]

Same, maar we moeten hoop blijven houden :'( :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas-x-1982
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 09:52
Ja zoals ik van A-Mac begreep is het sterk afhankelijk van Apple en hoe 'exotischer' de keuze, hoe langer je mogelijk moet wachten.

Base line modellen worden altijd ingekocht, maar een variant daarop op bestelling en zijn vaak niet op voorraad. Je bestelnummer zegt dan ook alleen wat in vergelijking met een bestelnummer voor hetzelfde apparaat (zelfde specs).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Foxpat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-09 18:34
14" MacBook Pro met M1 Max en Engels (VS) keyboard besteld op 24 oktober, vandaag verzendbevestiging gekregen terwijl de eigenlijke leverdatum pas 29 nov - 6 dec was :) Zou volgens de tracking nu op 22 november al geleverd moeten worden via DHL, ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y451N
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 19-09 11:15
Foxpat schreef op maandag 15 november 2021 @ 15:59:
14" MacBook Pro met M1 Max en Engels (VS) keyboard besteld op 24 oktober, vandaag verzendbevestiging gekregen terwijl de eigenlijke leverdatum pas 29 nov - 6 dec was :) Zou volgens de tracking nu op 22 november al geleverd moeten worden via DHL, ben benieuwd.
Nice, in welke kleur?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxpat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 20-09 18:34
Spacegrey, met 1TB ssd en 24 core GPU.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Registratie: Mei 2012
  • Niet online
Wou via de ING optie bij AMAC bestellen, maar door het gebrek aan duidelijkheid besloten af te zien en te gaan voor directe koop.

Via de website afgelopen zaterdag besteld.
16 inch, 10 core cpu (default), 1T ssd + 32G memory.

Levertijd:
Levering: 10 Dec - 17 Dec.

Enige waar ik beetje over twijfelde is of ik niet voor een Intel (niet macbook) laptop zou gaan, gezien virtualbox nooit ondersteund zal worden op een macbook. Het zou mijn eerste Intel laptop worden in 10+ jaar. Besloten voor nu maar te gaan voor een macbook pro, misschien dat ik tzt een https://frame.work erbij koop over een paar maanden.

Gezien ik de laptop voor 2022 nodig heb maar nu al besteld.

[ Voor 35% gewijzigd door init6 op 15-11-2021 17:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:20
Schiet lekker op hier. M’n MacBook zou vrijdag bezorgd worden. Vanmorgen is ie vanaf Rotterdam vertrokken naar de Etos hier in Den Haag, maar daar is ie nog altijd niet. De Etos gaat om 1800 uur dicht, dus ik gok dat het morgen pas wordt…

Edit: ja hoor, om 18.30 een SMS dat mijn bestelling klaar lag. Maar toen was ie al dicht. Morgen halen dan maar.

[ Voor 19% gewijzigd door posttoast op 15-11-2021 21:48 ]

omniscale.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thomas-x-1982
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 09:52
init6 schreef op maandag 15 november 2021 @ 16:58:
Wou via de ING optie bij AMAC bestellen, maar door het gebrek aan duidelijkheid besloten af te zien en te gaan voor directe koop.

Via de website afgelopen zaterdag besteld.
16 inch, 10 core cpu (default), 1T ssd + 32G memory.

Levertijd:

(...)

Gezien ik de laptop voor 2022 nodig heb maar nu al besteld.
Eerstmogelijke datum dus over 25 dagen. Voor de duidelijkheid heb ik 'maar' 20 dagen gewacht bij A-mac voor een base line 16 inch M1 Pro.

Kans is dus dat je wel ongeveer net zo lang moet wachten, alleen met wat minder informatie tijdens het wachten. Scheelt in jouw geval toch EUR 171,95

Denk eerlijk gezegd wel dat je 'm voor 1 januari hebt via A-mac.

Food for thought!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tMb
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 14:57

tMb

Levertijd zojuist bijgewerkt naar 6-13 dec (deze zaterdag besteld). Was eerst 9-16 dec.

Besteld via Apple, 14” 10 core (alles default behalve US keyboard layout)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 16:48
BillyJ38 schreef op maandag 15 november 2021 @ 15:21:
[...]

Ik heb deze eerst ook besteld via Amac. Precies dit model. Maar ik heb ‘m geannuleerd omdat het lange wachten mij die 200 euro niet waard was.

Ik heb sinds 1 dag na release day al in huis. Besteld bij Coolblue. Het is dus maar net hoeveel die 200 euro je waard is. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hippe Lip
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 16:41

Hippe Lip

Er valt altijd wat te leren

tMb schreef op maandag 15 november 2021 @ 21:15:
Levertijd zojuist bijgewerkt naar 6-13 dec (deze zaterdag besteld). Was eerst 9-16 dec.

Besteld via Apple, 14” 10 core (alles default behalve US keyboard layout)
Welke US-keyboard versie?

Verdraagzaamheid is het hoogste gebod
en wie dat niet eert die schoppen we rot.
<John O`Mill>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillyJ38
Dennisweb schreef op maandag 15 november 2021 @ 21:19:
[...]

Ik heb deze eerst ook besteld via Amac. Precies dit model. Maar ik heb ‘m geannuleerd omdat het lange wachten mij die 200 euro niet waard was.

Ik heb sinds 1 dag na release day al in huis. Besteld bij Coolblue. Het is dus maar net hoeveel die 200 euro je waard is. :)
Had ik achteraf ook beter kunnen doen!
Maar wist niet dat het zo triest was bij Amac.
Vraag mij nu af of ze überhaupt wel deze uitvoering besteld hebben bij Apple 🥸

Weet iemand hoe lang het duurt tot Amac heeft terug gestort na het cancelen van een order?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennisweb
BillyJ38 schreef op maandag 15 november 2021 @ 21:37:
[...]

Had ik achteraf ook beter kunnen doen!
Maar wist niet dat het zo triest was bij Amac.
Vraag mij nu af of ze überhaupt wel deze uitvoering besteld hebben bij Apple 🥸

Weet iemand hoe lang het duurt tot Amac heeft terug gestort na het cancelen van een order?
Ik heb toen op donderdag gecanceld en op maandagmiddag had ik het geld al terug op de rekening. Wel even bellen, dat gaat sneller. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• init6
  • Niet online
thomas-x-1982 schreef op maandag 15 november 2021 @ 17:27:
[...]

Eerstmogelijke datum dus over 25 dagen. Voor de duidelijkheid heb ik 'maar' 20 dagen gewacht bij A-mac voor een base line 16 inch M1 Pro.

Kans is dus dat je wel ongeveer net zo lang moet wachten, alleen met wat minder informatie tijdens het wachten. Scheelt in jouw geval toch EUR 171,95

Denk eerlijk gezegd wel dat je 'm voor 1 januari hebt via A-mac.

Food for thought!
Wil een redelijke garantie dat ik op 1 januari 2022 hem in huis heb gezien ik dan ga freelancen, bij een partij die niet communiceert gaan bij mij altijd alle alarm bellen af. Zeker bij iets wat zo duur is. 200 verschil op een item wat 3400 kost is jammer, maar liever iets van zekerheid. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tpas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 16:43
Hoe lang blijft een bestelling bij Apple op “levering wordt voorbereid” staan? Bij mij nu 2 dagen…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tMb
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 19-09 14:57

tMb

ANSI (zie eerder in dit topic :) )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sb1992
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 29-11-2021
Heeft iemand ervaring met Apple zakelijk? Ik ben kort geleden voor mezelf begonnen en ga deze laptop zakelijk aanschaffen. Ik heb telefonisch gesproken met Apple zakelijk en zij geven aan dat ze me bellen zodra er een 16 inch met mijn specificaties op voorraad is. Dit zou sneller gaan dan online bestellen. Ben benieuwd of er leden zijn met ervaring hiermee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 12-05 09:29
@sb1992 ik heb de mijne zakelijk gekocht (voor mijn éénmanszaak), maar via de gewone store. Bij het bestellen was er wel een mogelijkheid om je bedrijfsgegevens + BTW-nummer in te vullen, zodat dat op de factuur wordt gezet.

Ik wist niet eens dat er voor bedrijven een aparte store is (je moet ook zoeken in de linkjes onderaan de home page om die te vinden...).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:39
jj71 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:33:
@sb1992 ik heb de mijne zakelijk gekocht (voor mijn éénmanszaak), maar via de gewone store. Bij het bestellen was er wel een mogelijkheid om je bedrijfsgegevens + BTW-nummer in te vullen, zodat dat op de factuur wordt gezet.

Ik wist niet eens dat er voor bedrijven een aparte store is (je moet ook zoeken in de linkjes onderaan de home page om die te vinden...).
Weet je zeker dat je factuur nu op naam van de zaak staat? Bij mij staat dat alleen bij het afleveradres. De factuur is aan mij persoonlijk gericht. Dat kun je echter recht laten trekken door te bellen met de klantenservice.
Voor een eenmanszaak is dat echter niet zo interessant. Aangezien jij en de zaak een zijn is een factuur aan jou persoonlijk ook voldoende. Als je maar kunt aantonen dat het product redelijkerwijs een zakelijke investering is. Wat natuurlijk geen issue is met een laptop.

Die bedrijven portal heb ik nooit gevonden tot gisteren. Goed verstopt of nieuw?
tpas schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 07:47:
Hoe lang blijft een bestelling bij Apple op “levering wordt voorbereid” staan? Bij mij nu 2 dagen…
Bij mij was iets meer dan 2 dagen meen ik. Denk dat het tijd is tussen 'MacBook is van de band gerold' en 'mannetje van transport heeft het opgehaald'. Dat kan natuurlijk variëren.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
@DomiGijzen Nog eens even gekeken naar de factuur: mijn bedrijfsnaam staat er inderdaad niet op, maar wel mijn BTW-nummer, en natuurlijk mijn naam en adres (en het adres van mijn éénmanszaak is hetzelfde als mijn woonadres).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sb1992
jj71 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 09:33:

Die site is inderdaad goed verborgen. Ik werd net gebeld dat ze de laptop al binnen hebben voor me. Voor een ieder die de laptop dus zakelijk wilt kopen kan ik het zeker aanraden om even met Apple Zakelijk te bellen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nDirect090
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 09:57
Ik las dat als je je btw nummer invult en dus zakelijk koopt, je ook onder andere (minder fijne) rechten valt als dat van een consument.

Dus als je eenmansbedrijf hebt, dat je beter gewoon als consument kan kopen en btw achteraf terug krijgt bij aangifte omzetbelasting.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y451N
Is het normaal dat mijn MacBook Pro bestelling na 3 weken nog steeds in status "Wordt verwerkt" staat? Netjes betaald via iDeal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
nDirect090 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:36:
Ik las dat als je je btw nummer invult en dus zakelijk koopt, je ook onder andere (minder fijne) rechten valt als dat van een consument.

Dus als je eenmansbedrijf hebt, dat je beter gewoon als consument kan kopen en btw achteraf terug krijgt bij aangifte omzetbelasting.
Precies. Dat doe ik zelf ook zo om die reden.

@KoudeAardbei In Haarlem zijn een paar modellen op voorraad.

[ Voor 6% gewijzigd door Dennisweb op 16-11-2021 11:07 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
nDirect090 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:36:

Precies, je kan dan niet meer aanspraak maken op de 2 jaar consumentengarantie (of coulance daarna) als er iets met je MacBook aan de hand is. Dit komt omdat je niet meer onder het consumentenrecht valt als je zakelijk besteld.
Dus kleine tip, als je zelf de rechtspersoon bent, alleen onder je eigen naam en zonder BTW-nummer bestellen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plisson
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 12:26
Krijg zojuist bericht dat DHL onderweg is. Toch sneller dan verwacht :)

Betreft 16’ M1 Max - 19-10 besteld

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.gommers
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 19-11-2022
Hoe kan het dat mijn model Macbook Pro wel op voorraad is in Haarlem en Den Haag, maar mijn bestelling van 3 weken geleden nog steeds op 'Wordt verwerkt' staat? :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillyJ38
Y451N schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:45:
Is het normaal dat mijn MacBook Pro bestelling na 3 weken nog steeds in status "Wordt verwerkt" staat? Netjes betaald via iDeal.
Ik hoop het wel want die van mij staat al een maand op deze status 8)7
Overigens bij Amac...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• posttoast
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16:20
Hier is ie inmiddels binnen. Had hem eigenlijk vrijdag moeten ontvangen, maar DHL nam de tijd. Vandaag kon ik hem bij de Etos halen. Succes met wachten allemaal :)

omniscale.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tpas
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 19-09 16:43
Y451N schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 10:45:
Ja hoor. Ik heb 19-10 besteld en bij mij is hij pas gisteren een stapje verder gegaan. Dat was 4 weken.... Vandaag is pas mijn door Apple opgegeven periode van levering ingegaan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y451N
tpas schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 16:54:
[...]

Ja hoor. Ik heb 19-10 besteld en bij mij is hij pas gisteren een stapje verder gegaan. Dat was 4 weken.... Vandaag is pas mijn door Apple opgegeven periode van levering ingegaan
Top, thanks, dan wacht ik nog "geduldig" af!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jordystuif
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 11-09 20:00
Ik heb zondag de Macbook 16" met M1 Max besteld met als leverdatum 7-14 december, krijg net mail dat dit is vervroegd naar 1-8 december, dus hoop dat het voor meer mensen sneller gaat!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sb1992
Dennisweb schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:06:
[...]

Precies. Dat doe ik zelf ook zo om die reden.

@KoudeAardbei In Haarlem zijn een paar modellen op voorraad.
Maar dat kan toch niet? Een item prive aanschaffen maar zakelijk de BTW terugvragen? Ik heb begrepen dat de bedrijfsnaam dan altijd op de factuur dient te staan. Ben heel benieuwd hoe jullie dit doen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• init6
  • Niet online
init6 schreef op maandag 15 november 2021 @ 16:58:

Levertijd:
Update gekregen, levertijd is gewijzigd naar:
Bezorgdatum: 7 Dec - 14 Dec

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• init6
  • Niet online
sb1992 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 17:36:
[...]

Maar dat kan toch niet? Een item prive aanschaffen maar zakelijk de BTW terugvragen? Ik heb begrepen dat de bedrijfsnaam dan altijd op de factuur dient te staan. Ben heel benieuwd hoe jullie dit doen :)
Je kan een prive item in je zaak inbrengen. https://www.ikwordzzper.n...eerder-aangekochte-zaken/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Plisson schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:23:
Krijg zojuist bericht dat DHL onderweg is. Toch sneller dan verwacht :)

Betreft 16’ M1 Max - 19-10 besteld
Ga je 0 spijt van krijgen. Alles is instant/zo snel. Is echt heerlijk man

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
Klein beetje offtopic, maar dit doe ik al jaren zo. Nu gaat dit verhaal over als je een onderneming gaat starten, maar dat geldt ook voor een lopend bedrijf. De tekst is alleen zo geschreven omdat de website ‘ik word zzper’ heet en niet: ‘ik ben al zzper’.

Stel: je hebt al tien jaar een eigen bedrijf. Binnen die tien jaar gaat die laptop echt wel een keer stuk. Dan kun je de laptop dus bestemmen voor je bedrijf en hem zakelijk inbrengen. Je kunt de btw dan in mindering brengen op je omzetbelasting. Vergeet niet dat je bij je inkomstenbelasting een derde afschrijving per jaar af kan trekken. Ook als je ‘m privé hebt gekocht, maar zakelijk gaat gebruiken, kan dat dus. Maar dat werkt alleen zo als je zzp’er bent. Als je aandeelhouder in een BV bent, gelden deze regels niet.

Dit heb ik niet zelf verzonnen. Dit heeft mijn belastingadviseur geadviseerd. :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DomiGijzen
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 17:39
Dennisweb schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 20:56:
[...]

Klein beetje offtopic, maar dit doe ik al jaren zo. Nu gaat dit verhaal over als je een onderneming gaat starten, maar dat geldt ook voor een lopend bedrijf. De tekst is alleen zo geschreven omdat de website ‘ik word zzper’ heet en niet: ‘ik ben al zzper’.

Stel: je hebt al tien jaar een eigen bedrijf. Binnen die tien jaar gaat die laptop echt wel een keer stuk. Dan kun je de laptop dus bestemmen voor je bedrijf en hem zakelijk inbrengen. Je kunt de btw dan in mindering brengen op je omzetbelasting. Vergeet niet dat je bij je inkomstenbelasting een derde afschrijving per jaar af kan trekken. Ook als je ‘m privé hebt gekocht, maar zakelijk gaat gebruiken, kan dat dus. Maar dat werkt alleen zo als je zzp’er bent. Als je aandeelhouder in een BV bent, gelden deze regels niet.

Dit heb ik niet zelf verzonnen. Dit heeft mijn belastingadviseur geadviseerd. :)
Klopt, zo deed ik het ook. Als BV koop je vanuit de zaak maar btw en afschrijving boeken doe je natuurlijk nog altijd.

Grz D.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unifi
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
Iemand een tip om snel (als in: deze week) aan een 14" model met 32GB ram te komen? M'n 2016 macbook heeft zojuist bedacht om geen backlight meer te doen als het scherm helemaal open is :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bulletproof93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 19:00
Chickendorp schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 11:23:
[...]

Precies, je kan dan niet meer aanspraak maken op de 2 jaar consumentengarantie (of coulance daarna) als er iets met je MacBook aan de hand is. Dit komt omdat je niet meer onder het consumentenrecht valt als je zakelijk besteld.
Dus kleine tip, als je zelf de rechtspersoon bent, alleen onder je eigen naam en zonder BTW-nummer bestellen!
Ik heb dus het BTW nummer al ingevuld. Apple gebeld en het kan niet meer gewijzigd worden. Ze gaven aan dat dit niet uitmaakt en dat je toch de volle garantie krijgt. Heeft iemand anders hier ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Chickendorp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
bulletproof93 schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 23:02:
[...]

Ik heb dus het BTW nummer al ingevuld. Apple gebeld en het kan niet meer gewijzigd worden. Ze gaven aan dat dit niet uitmaakt en dat je toch de volle garantie krijgt. Heeft iemand anders hier ervaring mee?
Nee, geen ervaring mee. Tenminste niet in negatieve zin.
Wel al 2x een reparatie/vervanging onder garantie gehad terwijl ik de MacBook/iPhone onder mijn eigen naam had gekocht (dus zonder BTW-nummer) maar wel zakelijk opgevoerd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.gommers
unifi schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:45:
Iemand een tip om snel (als in: deze week) aan een 14" model met 32GB ram te komen? M'n 2016 macbook heeft zojuist bedacht om geen backlight meer te doen als het scherm helemaal open is :(
Flexgate? Er is een serviceprogramma van Apple voor, misschien kan je het nog gratis laten repareren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• unifi
  • Registratie: September 2021
  • Niet online
k.gommers schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 23:16:
[...]

Flexgate? Er is een serviceprogramma van Apple voor, misschien kan je het nog gratis laten repareren?
Thanks, goeie tip! Voor wat ik zo snel vond ging dat om het 13" model; ik heb een 15". En ik kan m eigenlijk niet missen.. Idee was om meteen een nieuwe te kopen, dan heb ik daarna wel tijd om te kijken of er iets gerepareerd kan worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dennisweb
@KoudeAardbei: Er is nu een 16” 32GB 1TB M1 Max op te halen bij de Apple Store in Haarlem.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KoudeAardbei
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 20-09 15:37

KoudeAardbei

Moderator

Dennisweb schreef op woensdag 17 november 2021 @ 09:54:
@KoudeAardbei: Er is nu een 16” 32GB 1TB M1 Max op te halen bij de Apple Store in Haarlem.
Held _/-\o_ O+ ; iemand op pad kunnen sturen om hem vanmiddag op te halen dus ik ben erg blij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dennisweb
KoudeAardbei schreef op woensdag 17 november 2021 @ 11:47:
[...]

Held _/-\o_ O+ ; iemand op pad kunnen sturen om hem vanmiddag op te halen dus ik ben erg blij
Graag gedaan. Blij dat ik wat voor je kon betekenen. Altijd leuk om te horen. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 13-09 11:35
16 inch MBP M1 Pro 10/16/32/512 spacegrey, Ansi keyboard besteld op 29 oktober.

Hele tijd stond de bestelling op wordt verwerkt, en heeft net 'wordt voorbereid' overgeslagen naar 'verzonden'.

De mail geeft aan 24 november, UPS website 22 november, en de apple website 19 november...

We zullen zien!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y451N
Bonsaiboom schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:15:

Hele tijd stond de bestelling op wordt verwerkt, en heeft net 'wordt voorbereid' overgeslagen naar 'verzonden'.

De mail geeft aan 24 november, UPS website 22 november, en de apple website 19 november...

We zullen zien!
Nice! Wat was jouw initiële leverdatum nadat je de bestelling had geplaatst?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bonsaiboom
Y451N schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:37:
[...]

Nice! Wat was jouw initiële leverdatum nadat je de bestelling had geplaatst?
3-10 december

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• k.gommers
Hoe lang duurde het bij jullie nadat ie op 'Verzonden' ging? De DHL tracking code werkt nog niet, maar Apple website zegt wel 18 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XO101
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08-09 12:14
Balen, bestelling van een macbook 16" BTO op 19 Oktober zou eerst geleverd worden in het venster 16-11 tot 23-11, maar dit veranderde vandaag ineens naar 1-12 / 3-12.

Jammer, want ik keek er wel naar uit om m'n huidige laptop uit 2013 te vervangen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Heb mijn MBP 16 inch M1 Max 64GB / 1TB vandaag binnengehad. Besteld op de release date. Precies in het window wat aangekondigd werd.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XO101
RomeoJ schreef op woensdag 17 november 2021 @ 15:54:
Heb mijn MBP 16 inch M1 Max 64GB / 1TB vandaag binnengehad. Besteld op de release date. Precies in het window wat aangekondigd werd.
Lijkt dat je dan geluk hebt gehad, lees op het macrumors forum dat meerdere mensen met de 16" versie ineens vertraging hebben opgelopen, sommige hebben zelfs verschuivingen naar 2022. Dan valt het bij mij nog wel mee (als ze de nieuwe datum halen overigens...)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y451N
Oeh mijn MacBook Pro wordt na 3 weken en 1 dag klaargemaakt voor verzending!

• bulletproof93
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 17-09 19:00
Mijn M1 Pro 16 - 32GB - 512GB wordt klaargemaakt voor verzending. Besteld op 29 Oktober, verwacht 3-10 December. Gezien de verhalen kan ik de laptop nu wel binnen een weekje verwachten:)

• suxx
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:44
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5XE0f2RyPpsXFwZWM5DSjFVUDxU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/QsA2IVrxrULTqYY5jGh8r8lk.jpg?f=fotoalbum_large

Sinds 12 november geen stap verder. Volgens apple zou het morgen geleverd moeten worden, hoop dat DHL hem vandaag kan ophalen in Eindhoven, zodat ie morgen geleverd kan worden

• jj71
@suxx Bij mij ook nog precies hetzelfde; ik verwacht 'm ook morgen. Als 'ie via DHL komt dan valt er blijkbaar niet zoveel te volgen aan het verzendproces... Als 'ie morgen geleverd gaat worden dan zou ik denken dat er vanavond misschien en morgenochtend zeker te zien zou moeten zijn dat 'ie eraan komt.

• BillyJ38
Tessadoet schreef op maandag 15 november 2021 @ 15:42:
[...]

Same, maar we moeten hoop blijven houden :'( :*)
En nog steeds geen nieuws... 8)7

• Tessadoet
Same... 1 December kruipt steeds dichterbij :'(

• Je Moeder
  • Laatst online: 26-08 09:55
unifi schreef op dinsdag 16 november 2021 @ 22:45:
Ik was er zelf ook naar op zoek. Heb zojuist maar bij de Apple Edu store besteld, hij was verder nergens te krijgen...
Levering: 9 Dec - 16 Dec

Mijn specs zijn beter, mijn gadgets vetter, om over persoonlijkheid nog maar niet te spreken.

• Y451N
Y451N schreef op woensdag 17 november 2021 @ 22:37:
Oeh mijn MacBook Pro wordt na 3 weken en 1 dag klaargemaakt voor verzending!
En zojuist verzonden via DHL Express.

Volgens Apple zal de levering op 25 november plaatsvinden, duurt dat echt een hele week?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jj71
Y451N schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:06:
[...]
En zojuist verzonden via DHL Express.

Volgens Apple zal de levering op 25 november plaatsvinden, duurt dat echt een hele week?
Ja, dat duurt een hele week. En pas op het laatste moment krijg je van DHL een bericht dat 'ie eraan komt.

Ook voor @suxx die zit te wachten: Ik ontving zojuist een SMS van DHL dat hij er inderdaad morgen aankomt.

• suxx
  • Registratie: Juli 2014
  • Laatst online: 15:44
jj71 schreef op donderdag 18 november 2021 @ 17:11:
[...]

Ja, dat duurt een hele week. En pas op het laatste moment krijg je van DHL een bericht dat 'ie eraan komt.

Ook voor @suxx die zit te wachten: Ik ontving zojuist een SMS van DHL dat hij er inderdaad morgen aankomt.
Ah goed om te horen dat jij wel bericht van DHL heb ontvangen, ik helaas nog niet. Als ie morgen wordt geleverd is het denk ik een miracle. Anders misschien toch dinsdag

• freeaanzee
  • Registratie: November 2008
  • Niet online
Rond 17u ook een sms-bericht gekregen over de levering van mijn MacBook Pro 14" op 19/11 door DHL!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cEqJG167gYmZGnu682kIGW0FYl0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/EvWXY7dl1rXN2g9KlxPrhWsE.png?f=fotoalbum_large

Hopelijk geraakt hij vlot de grens met België over :). Ik had tracking vanuit China (zoals bij UPS) wel leuk gevonden, maar Apple lijkt het dus wel goed ingeschat te hebben.
  • Besteld: 20/10 (voorziene leverdatum: 18/11-24/11)
  • Kredietkaart gesaldeerd: 05/11
  • Verzonden: 12/11 (voorziene leverdatum: 19/11)
Ook als ik andere fora bekijk, is de vuistregel: ongeveer een week tussen aanrekenen en verzenden, en nog eens een week tussen verzenden en aankomen.

Zo, Sinterklaas komt twee weken vroeger dit jaar!

''Doch wat moet ik nu doen? Leven zoals zij, en wachten tot weer het oerwoud over dit alles heen is gegroeid?'' — Menuet, Louis Paul Boon

• Y451N
Voor de geïnteresseerden:

MacBook Pro 14" 10/16, 32GB, 1TB, Engels (VS) toetsenbord in kleur zilver besteld op 26 oktober.

Oorspronkelijke leverdatum tussen 30 november - 7 december.

Op 17 november status "verzending wordt voorbereid".

Op 18 november status "verzonden".

Bezorgdatum volgens Apple: 25 november.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bonsaiboom
Bonsaiboom schreef op woensdag 17 november 2021 @ 13:15:

We zullen zien!
Apple store gewijzigd naar 'wordt binnenkort bezorgd'

UPS overzicht had op 17/11 aankomst in Shanghai, 18/11 inklaring douane, 19/11 vertrek Shanghai, aankomst. Incheon Korea, en vertrek uit Korea. Overzicht geeft nu ook 'de bezorgdatum wordt binnenkort doorgegeven'.

Apple heeft iig de factuur nu opgestuurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Shark.Bait
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 04-09 13:50

Shark.Bait

deze zin geen werkwoord.

Shark.Bait schreef op zaterdag 13 november 2021 @ 20:01:
Mijn M1Pro MBPro zou tussen 28 nov en 4 dec geleverd worden; krijg net bericht dat het maandag de 22e november wordt (ik had hem op 22 oktober besteld); twee weken eerder binnen dan verwacht (nou ja, mits alles goed gaat natuurlijk)...
Ik kreeg eergisteren een emailtje dat DHL hem gisteren zou bezorgen, en dat gebeurde dus ook.

19 november ipv 4 december uiteindelijk--twee weken eerder dan verwacht. :)

Happy times.

Nikon, Fujifilm en Apple zooi

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-09 22:29

JoepW

iRacer & Home Assistant

29 oktober besteld (16” m1 Pro) is verstuurd en wordt maandag as geleverd. Stond origineel op levering tussen 3-10 december.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tessadoet
Net contact gehad met Amac the Wall; ik sta nr. 1 op de lijst nu voor m'n 16" M1 Max.
Betekend dat er in 3 weken 1 16" Max is uitgeleverd. :o

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillyJ38
Tessadoet schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 10:42:
Net contact gehad met Amac the Wall; ik sta nr. 1 op de lijst nu voor m'n 16" M1 Max.
Betekend dat er in 3 weken 1 16" Max is uitgeleverd. :o
Dat is knap :-)

Ik heb dezelfde op 20 oktober besteld en krijg nog steeds de melding dat er geen enkele binnen komt!
Overigens gun ik je alles hoor, ben niet jaloers :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tessadoet
BillyJ38 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:17:
[...]

Dat is knap :-)

Ik heb dezelfde op 20 oktober besteld en krijg nog steeds de melding dat er geen enkele binnen komt!
Overigens gun ik je alles hoor, ben niet jaloers :-)
Haha, ze konden bij mij ook niet aangeven hoe en wanneer, dus ik vraag me ook af hoe lang het zal duren; in 3 weken tijd 1 max uitleveren is niet heel hoopgevend... Maar ik ben blij dat ik nr. 1 ben daar, is toch iets van hoop voor me haha >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillyJ38
Tessadoet schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:24:
[...]

Haha, ze konden bij mij ook niet aangeven hoe en wanneer, dus ik vraag me ook af hoe lang het zal duren; in 3 weken tijd 1 max uitleveren is niet heel hoopgevend... Maar ik ben blij dat ik nr. 1 ben daar, is toch iets van hoop voor me haha >:)
Leuk om te zien hoe positief jij bent en blijft, haha.

Ik heb toch echt het gevoel dat wij voor de gek worden gehouden.

Er staat ook nog steeds geen enkele review op de site van Amac.
Op andere sites zoals Coolblue wel.

Ik ben het vertrouwen in die winkel helemaal kwijt.
Je kunt mij niet wijs maken dat zij geen enkel zicht hebben van wat er binnen gaat komen.

Een bedrijf als Apple heeft een perfect logistiek systeem.
Die weten tot op de minuut nauwkeurig wanneer, waar en hoeveel zij gaan leveren.
Dus ze doen de moeite niet of ze hebben de betaalde orders nodig om hun kassaldo op peil te houden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tessadoet
BillyJ38 schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 11:48:
[...]

Leuk om te zien hoe positief jij bent en blijft, haha.

Ik heb toch echt het gevoel dat wij voor de gek worden gehouden.

Er staat ook nog steeds geen enkele review op de site van Amac.
Op andere sites zoals Coolblue wel.

Ik ben het vertrouwen in die winkel helemaal kwijt.
Je kunt mij niet wijs maken dat zij geen enkel zicht hebben van wat er binnen gaat komen.

Een bedrijf als Apple heeft een perfect logistiek systeem.
Die weten tot op de minuut nauwkeurig wanneer, waar en hoeveel zij gaan leveren.
Dus ze doen de moeite niet of ze hebben de betaalde orders nodig om hun kassaldo op peil te houden :+
Haha ja ach, ik kan wel gaan stampvoeten maar daar schiet ik zelf niet zoveel mee op toch. :) Heb hem zelf 1 december echt nodig en anders heb ik een tijdelijke oplossing dus heb ook niet zoveel om me druk over te maken, haha

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheDMW
  • Registratie: Mei 2018
  • Laatst online: 14-08-2024
Na een paar keer geïnformeerd te hebben bij Amac en letterlijk niks te horen te hebben gekregen (waaronder eerder vandaag nog), krijg ik net een mailtje binnen dat m'n 16" Max 32C/32GB/1TB vandaag verzonden zal worden. Besteld op de 21e via de webshop. Dus iedereen, hou de hoop erin!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BillyJ38
TheDMW schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 13:12:
Na een paar keer geïnformeerd te hebben bij Amac en letterlijk niks te horen te hebben gekregen (waaronder eerder vandaag nog), krijg ik net een mailtje binnen dat m'n 16" Max 32C/32GB/1TB vandaag verzonden zal worden. Besteld op de 21e via de webshop. Dus iedereen, hou de hoop erin!
Heb ook net (eindelijk) de bevestiging gekregen! _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tessadoet
Op Bol.com is nu een 16" Max op voorraad voor €3848 :)

[ Voor 11% gewijzigd door Tessadoet op 19-11-2021 13:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• turambar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-09 20:22
Ik krijg net een mail van Apple dat er problemen zijn met de betaling van de bestelling via Mastercard / ING.

In de ING app zie ik een reservering staan voor het hele aankoopbedrag. Meer mensen met dit probleem?

Enkele maanden geleden een iPhone 13 Pro gekocht met dezelfde betaalgegevens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dangerpaki
  • Registratie: April 2004
  • Nu online
dangerpaki schreef op zaterdag 6 november 2021 @ 18:09:
@Smeldor @SolidD @RFdeGroot

Hadden jullie al iets gehoord van jullie bestelling bij surfspot qua verwachte leveringsdatum?
Heb zelf via schoolspot (alternatief voor als je schoolgaaande kinderen hebt) met dezelfde korting besteld. Maar nog niets vernomen buiten het standaard bericht wat er tijdens de bestelling bij stond dat het binnen 3 weken geleverd zou worden. Overigens ook via Switch IT.
Mezelf even quoten over de 16”.
Toch maar even contact opgenomen met schoolspot (die ook via Switch IT levert zoals surfspot) over mijn bestelling omdat ik nog niets verder vernomen had buiten de bevestiging.

Kreeg dit bericht terug:
Bedankt voor je e-mail.

De exacte leverdatum is nu nog niet bekend.

De MacBook moet vanaf de distributeur worden verzonden, normaal gesproken staat hier een levertijd van drie weken voor, maar helaas kan vanwege de grote vraag momenteel niet iedere order binnen drie weken worden verzonden. Binnen 4 tot 6 weken lukt dit wel.

Zodra de MacBook wordt meegegeven aan het postorderbedrijf ontvang je een track & trace code via de mail. Hier kun je de levering volgen en het levermoment aanpassen.

Met vriendelijke groet,
Dus nog even wachten zo te zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JoepW
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20-09 22:29

JoepW

iRacer & Home Assistant

turambar schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 15:06:
Ik krijg net een mail van Apple dat er problemen zijn met de betaling van de bestelling via Mastercard / ING.

In de ING app zie ik een reservering staan voor het hele aankoopbedrag. Meer mensen met dit probleem?

Bekend probleem. Had ik ook.
Apple doet bij bestelling een reservering op jouw kaart, maar deze reservering gebruikt Apple na 7 dagen niet meer (… eigen Apple beleid of software bullshit) en ze willen dus nu echt het aanschafbedrag afschrijven, maar dan ga je al snel over jouw kaartlimiet heen.
Dus heb ik mastercard gebeld en die zeiden: “Ja bekend probleem met Apple. Wij kunnen de eerste reservering niet laten vervallen.” Apple gebeld: “Onze systemen kunnen die reservering niet laten vervallen”.
Het probleem ligt bij Apple.
Mijn oplossing is geweest ‘even’ het aanschafbedrag naar mijn kaart boeken en vervolgens werd de macbook meteen verstuurd.
De 1ste reservering vervalt pas na 30 dagan na bestelling. Echt heel vervelend.

iRacing Profiel -|- Mijn RaceRig -|- Mijn stream

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Tessadoet
Ik wordt net gebeld dat hij af te halen is! 16" Max, 31 oktober besteld. Heel erg excited _/-\o_

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• procyon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 19-09 17:30
Tessadoet schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 15:53:
Ik wordt net gebeld dat hij af te halen is! 16" Max, 31 oktober besteld. Heel erg excited _/-\o_
Lekker! Amac? Ik heb 3 november een 16", M1 PRO, 2TB, 32GB besteld. Ben ze nu aan het bellen, sta al een tijdje in de wacht :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tessadoet
Yes, Amac The Wall Utrecht :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JJ93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 12:45

JJ93

Error 418

Tessadoet schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 15:53:
Yes ik ook net!! Morgen ophalen :) ook bij The Wall.

16” m1 max 32/32/1tb

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XO101
turambar schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 15:06:

In het verleden heb ik wel eens het probleem gehad bij m'n creditcard dat de reservering van het bedrag niet geincaseeerd werd, maar dat er een nieuwe (2e) afschrijving plaatsvond.

Doordat de initiele reservering +/- 75% van het limiet om mijn kaart was, was de definitieve afschrijving niet mogelijk omdat ik daardoor over m'n max zou gaan. (was niet bij apple overigens, maar bij een verhuurbedrijf)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• turambar
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20-09 20:22
@XO101 ,@JoepW : Ik verwacht dat dit inderdaad het probleem is. De maandlimiet staat op €3500, en daar kun je helaas geen 2 MacBooks van betalen :)

Ik heb een extra aflossing gedaan. Hopelijk gaat het wel goed als die verwerkt is. Bedankt voor de hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BruceLee
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-09 18:13

BruceLee

i9 9900K - Geforce 4080 RTX

owwww wat een mooie 16 inch M1 Pro

Afbeeldingslocatie: https://cdn.discordapp.com/attachments/265216113372037130/911286262265167872/IMG_0452.jpg

En wat kan je daar mooi 4k films mee kijken en YouTube filmpjes.
zitten nog best wat bugs in hdr en variable refresh rate. dat appel software top en foutloos is valt me een beetje tegen na de overstap. geld ook voor de iPhone 13 pro max nog genoeg bugs.

Die Mac OS en iOS software zijn een beetje rushed en met kinderziektes. laat 12.1 maar snel komen macOS
En met de iPhone gaat het redelijk sinds 15.1

[ Voor 52% gewijzigd door BruceLee op 19-11-2021 17:19 ]

Sim Racing SK ----> Klik Hier voor mijn YouTube Simrace Kanaal <----

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kaassouffle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 20-09 13:37

kaassouffle

Medewerker v/d Maand

Mijn bestelling van 29 okt in Apple Edu store laat nog op zich wachten.
Status: Wordt verwerkt / Verwachte levering: 2 - 9 dec.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Laatst online: 13-09 14:23

Booster

Superuser

25 oktober, avond: bestelling op apple.com: 16"/Max/32/32/1TB/ANSI (US)/Space grey
"Wordt bezorgd: 29 Nov - 6 Dec"
18 november, ochtend: status naar "verzending wordt voorbereid"
19 november, middag: status naar "verzonden"

Op apple.com nog geen tracking info, maar in de Store app op mijn iPhone wel: het pakket is volgens die info nu al in Eindhoven. Er staat verder niet bij wat nu het verwachte levermoment is. Store app zegt nog steeds 29 Nov - 6 Dec.
Het verwachte levermoment is volgens de Store app nu 26 november.
Er is een tracking update die Eindhoven vermeld, maar waarschijnlijk is mijn Macbook nog in China ;)

Als ik op dit moment ditzelfde model selecteer op apple.com/nl, dan is de aangegeven levertijd "10 Dec - 17 Dec", en "Ophalen in de Apple Store is momenteel niet mogelijk".
Met een ISO keyboard is de levertijd wel al eerder: 4-11 December als je EUR 6,99 voor verzenden betaald.
Opvallend dat ditzelfde model met 64 GB geheugen meteen 6-8 weken levertijd heeft.

[ Voor 9% gewijzigd door Booster op 19-11-2021 20:28 ]

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sjaakmans
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 20-09 21:50
Vanmiddag m’n MacBook eindelijk mogen ontvangen. DHL reed me eerst voorbij, maar even gebeld met ze en de chauffeur kwam met 30 minuten terug. Top wat mij betreft.

De laptop is wel mooi en het wachten waard! Succes nog even allemaal!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tessadoet
Jep ik moet dit topic ook verlaten, live typend vanaf m'n nieuwe baby <3
Ik ga hem eens even flink laten zweten met mijn After Effects werk >:)

Heel veel succes (en sterkte hihi) met het wachten- maar het is het meer dan waard!

[ Voor 22% gewijzigd door Tessadoet op 19-11-2021 19:02 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smeldor
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 18:47
dangerpaki schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 15:13:
[...]

Mezelf even quoten over de 16”.
Toch maar even contact opgenomen met schoolspot (die ook via Switch IT levert zoals surfspot) over mijn bestelling omdat ik nog niets verder vernomen had buiten de bevestiging.

Kreeg dit bericht terug:

[...]

Dus nog even wachten zo te zien.
Ik heb de mijne geannuleerd en bij Amazon besteld. Ik had de 14 inch base maar ook bij mij gaven ze aan dat het wel eens langer kon duren. Aangezien Amazon ook korting gaf heb ik hem daar maar besteld en gisteren aangekregen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
Hoera, ik heb de mijne vandaag ook ontvangen, om een uur of vier vanmiddag.

Configuratie: 16-inch silver, M1 Max (10/32), 64 GB RAM, 4 TB SSD (dus bijna de max configuratie - ik vond 8 TB SSD niet nodig en ook erg veel geld).

Besteld op dinsdag 19 oktober, de dag na de aankondiging, op de website van Apple.

Toen was de geschatte leverdatum 10 - 17 november. Op donderdagavond 11 november ging 'ie van "wordt verwerkt" naar "verzending wordt voorbereid" en werd de geschatte leverdatum aangepast naar 16 - 23 november. De volgende dag (12 november) ging 'ie naar "verzonden".

Hij is geleverd met DHL. Nadat 'ie was verzonden stond er op de DHL-website dat 'ie bezorgd zou worden op vrijdag 19 november (vandaag). Dus van "verzonden" naar "bezorgd" heeft precies een week geduurd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jj71
Booster schreef op vrijdag 19 november 2021 @ 17:56:
25 oktober, avond: bestelling op apple.com: 16"/Max/32/32/1TB/ANSI (US)/Space grey
"Wordt bezorgd: 29 Nov - 6 Dec"
18 november, ochtend: status naar "verzending wordt voorbereid"
19 november, middag: status naar "verzonden"

Op apple.com nog geen tracking info, maar in de Store app op mijn iPhone wel: het pakket is volgens die info nu al in Eindhoven. Er staat verder niet bij wat nu het verwachte levermoment is. Store app zegt nog steeds 29 Nov - 6 Dec.
Nee, hij is waarschijnlijk niet in Eindhoven. Blijkbaar is het hoofdkantoor van DHL in Eindhoven, en daar hebben ze informatie over het pakket ontvangen (niet het pakket zelf).

Waarschijnlijk is 'ie in China (waar de MacBooks gemaakt worden) en komt 'ie begin volgende week met een vliegtuig naar Nederland. Bij mij (en zo te zien meer mensen) duurt het een week tussen verzonden en bezorgd. Dus je krijgt 'm waarschijnlijk eind volgende week.

Op de DHL-trackingwebsite is niet veel te zien totdat het pakket daadwerkelijk in NL is, maar dat is pas een dag of twee voor de bezorging. Ik kon zien dat 'ie bij DHL in Amsterdam was gearriveerd, en vandaag (dag van bezorging) is 'ie 's ochtends vroeg van Amsterdam naar Rotterdam gegaan, vanmiddag meegegaan met de koerier, en om een uur of 16:00 bij mij bezorgd.

[ Voor 17% gewijzigd door jj71 op 19-11-2021 19:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Booster
  • Laatst online: 13-09 14:23

Booster

Superuser

@jj71 Dat lijkt me inderdaad ook logischer en meer in lijn met wat anderen ervaren hebben. Ik zal het aanpassen.

Intussen is ook de verwachte leverdatum aangepast in de Store app, naar 26 november.

The cake is a lie | The Borealis awaits...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y451N
Zojuist de factuur van Apple ontvangen voor mijn Apple MacBook Pro (laptop nog onderweg).

Ik zie hierin het volgende staan m.b.t. de configuratie:

KEYBOARD
COUNTRY KIT COUNTRY KIT-NLD

En dat terwijl ik Engels (VS) toetsenbord heb besteld.

Hoop niet dat ik een NL toetsenbordindeling ontvang..

Meer mensen die dit hebben? 😬

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xilantof
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 14:59

Xilantof

ik ga lopen tot de zon komt

Y451N schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 08:21:
Zojuist de factuur van Apple ontvangen voor mijn Apple MacBook Pro (laptop nog onderweg).

Ik zie hierin het volgende staan m.b.t. de configuratie:

KEYBOARD
COUNTRY KIT COUNTRY KIT-NLD

En dat terwijl ik Engels (VS) toetsenbord heb besteld.

Hoop niet dat ik een NL toetsenbordindeling ontvang..

Meer mensen die dit hebben? 😬
Dit staat gewoon op de website van Apple…
Geen zorgen over maken, dit gaat over de bijgevoegde documentatie.

Fotonerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Y451N
Xilantof schreef op zaterdag 20 november 2021 @ 08:53:
[...]

Dit staat gewoon op de website van Apple…
Geen zorgen over maken, dit gaat over de bijgevoegde documentatie.
Thanks voor opheldering!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wessen1
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 20-09 15:41
Iemand al iets ontvangen van surfsport/schoolspot?
Pagina: 1 ... 49 ... 56 Laatste