Dat dacht ik dus al, dan ga ik 'm maar gewoon bestellen via de online Apple storeThe Unbelievabl schreef op woensdag 30 november 2016 @ 21:17:
[...]
Bij de fysieke krijg je niet de surfspot korting maar de apple korting. Scheelt iets van 50 euro uit mijn hoofd.
Heeft iemand via Pro Warehouse zijn macbook al mogen ontvangen? Ik heb op 31 oktober een 15" BTO, 2,9 460 512gb besteld, maar tot op heden nog geen mail oid gehad.
Edit: net gesproken met een medewerker van Pro Warehouse, nog steeds onbekende levertijd.
Edit: net gesproken met een medewerker van Pro Warehouse, nog steeds onbekende levertijd.
[ Voor 22% gewijzigd door Harkemaister op 01-12-2016 13:20 . Reden: update ]
Verwijderd
Lekker misleidend om op je product detail page een levertijd van 10 dagen te schatten.Harkemaister schreef op donderdag 1 december 2016 @ 10:29:
Heeft iemand via Pro Warehouse zijn macbook al mogen ontvangen? Ik heb op 31 oktober een 15" BTO, 2,9 460 512gb besteld, maar tot op heden nog geen mail oid gehad.
Verwijderd
Wacht nog steeds op een bericht van de stock 15 inch 256gb variant die ik op 31 oktober besteld hebbij Amac
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 01-12-2016 14:33 ]
Ik heb op precies dezelfde datum dezelfde variant gereserveerd bij Amac Eindhoven. Ook nog niks mogen ontvangen. Navraag op Twitter leert mij dat ze nog geen informatie van Apple hebben over levering van de 15-inch varianten, in tegenstelling tot de 13-inch TB modellen.Verwijderd schreef op donderdag 1 december 2016 @ 14:28:
Wacht nog steeds op een bericht van de stock 15 inch 256gb variant die ik op 31 oktober besteld hebbij Amac
Centralpoint doet exact hetzelfde, verander iets aan de standaard config en levertijd is 10 dagen.Verwijderd schreef op donderdag 1 december 2016 @ 14:23:
[...]
Lekker misleidend om op je product detail page een levertijd van 10 dagen te schatten.
Ik wil het goedkoopste 15 inch model bestellen, maar wil alleen de videokaart upgraden. Dan kan ik hem het beste online bestellen en niet wachten tot er voorraad is in de winkel? Neem aan dat dit een model is wat niet in de magazijnen zal gaan liggen?
Zo'n config ligt normaliter niet in de winkel, zal speciaal besteld moeten worden. Of tewel online bestellen is de snelste route. Levertijden zijn sowieso onbekend maar in ieder geval lang voor de 15" modellen.Masou schreef op donderdag 1 december 2016 @ 16:26:
Ik wil het goedkoopste 15 inch model bestellen, maar wil alleen de videokaart upgraden. Dan kan ik hem het beste online bestellen en niet wachten tot er voorraad is in de winkel? Neem aan dat dit een model is wat niet in de magazijnen zal gaan liggen?
Alle resellers hebben dezelfde uitdaging. Levertijden online bij Apple liggen ook nog op 4 weken+.Lucky0wn schreef op donderdag 1 december 2016 @ 16:36:
Centralpoint begint vaag te worden, volgens hun wel voor de kerst...
http://imgur.com/a/r6MmZ
[ Voor 21% gewijzigd door ZiSE op 01-12-2016 16:55 ]
Heren,
Voor de geïnteresseerden heb ik weer een voorraad pagina gemaakt, als ook bij de iPhones.
http://i.whos.nl
Enkele modellen op voorraad bij MM!
Er is geen speciaal topic voor de levertijden van de Macbooks ofwel?
Voor de geïnteresseerden heb ik weer een voorraad pagina gemaakt, als ook bij de iPhones.
[ Voor 16% gewijzigd door S_tef op 01-12-2016 18:43 ]
mooi man! ga ik zeker gebruikenS_tef schreef op donderdag 1 december 2016 @ 18:42:
Heren,
zover ik weet is er (nog) geen speciaal topic hiervoor nee.
EDIT:
terwijl ik dit zeg krijg ik een melding dat er nog 1(!!) 256GB spacegrey 15" is bij coolblue!
[ Voor 9% gewijzigd door Nathanvdp op 01-12-2016 18:46 ]
Lange tijd stil bij mijn DHL status updates, maar net toch 'Verwerkt in sorteercentrum AMSTERDAM', dus hopelijk inderdaad morgen binnen
liever de tong gebrand dan lauwe soep
De status is zojuist aangepast naar "Op voorraad", ook de 256GB zilveren variant is "Op voorraad".Nathanvdp schreef op donderdag 1 december 2016 @ 18:44:
[...]
mooi man! ga ik zeker gebruiken![]()
zover ik weet is er (nog) geen speciaal topic hiervoor nee.
EDIT:
terwijl ik dit zeg krijg ik een melding dat er nog 1(!!) 256GB spacegrey 15" is bij coolblue!
Ik ga mijn reservering bij Amac niet annuleren gezien de studentenkorting en 3 jaar garantie, maar ik moet me nu echt inhouden
[ Voor 10% gewijzigd door Gaston op 01-12-2016 19:14 ]
Ja maar als je een paar keer refresht dan staat er weer 1 op voorraad.. beetje misleidend!
En nu uitverkocht, maar wel volgende week alweer verwacht.
En nu uitverkocht, maar wel volgende week alweer verwacht.
[ Voor 25% gewijzigd door Nathanvdp op 01-12-2016 19:33 ]
Verwijderd
Levertijden apple sinds vandaag aangepast naar 2-3 weken ipv 3-4 weken.
Mijn levertijd van 28dec - 3 jan veranderd naar 21dec - 3 jan. Wanneer chargen ze je CC ? 2 weken vooraf ongeveer?
Mijn levertijd van 28dec - 3 jan veranderd naar 21dec - 3 jan. Wanneer chargen ze je CC ? 2 weken vooraf ongeveer?
Bij mij helaas vandaag juist uitgesteld. Was 28 dec - 3 jan (3-4 weken), sinds vandaag 3 jan.
[edit] model = mbp touchbar 13" 16 mb 512 gb us keyboard, standaard processor.
[edit] model = mbp touchbar 13" 16 mb 512 gb us keyboard, standaard processor.
[ Voor 30% gewijzigd door Takezo op 02-12-2016 09:43 ]
Aah kijk niet de enige waar de lever datum is aanpast! Hier ook 2 a 3 weken ipv van 4! Hier nu de week van 22 december 👌
Edit: configuratie 15 inch, 2,7ghz, 512 ssd en 460. Mag duidelijk zijn dat dit de MacBook pro Retina 2016 model is. Order datum 27-11
Edit: configuratie 15 inch, 2,7ghz, 512 ssd en 460. Mag duidelijk zijn dat dit de MacBook pro Retina 2016 model is. Order datum 27-11
[ Voor 34% gewijzigd door Chris89 op 02-12-2016 08:57 ]
Misschien handig om te melden om wat voor configuratie het gaat? Mijn bestelling staat al langer dan 4 weken op dezelfde periode, nl. 12 - 16 Dec. Gaat bij mij om een 13" tb BTO.
Bij mij zelfs naar 16 december veranderd :-) Macbook Pro 13" TB 512 GBVerwijderd schreef op donderdag 1 december 2016 @ 22:23:
Levertijden apple sinds vandaag aangepast naar 2-3 weken ipv 3-4 weken.
Ik heb bij iCentre mijn CTO 15" met 460 en 512GB besteld op 4 november. Helaas hebben zij nog steeds geen verwachte levertijd. Apple heeft hierover naar iCentre nog niets gecommuniceerd blijkbaar. Ook eerdere orders hebben nog geen nieuwe informatie.
Ik denk dat het wat sneller zal gaan nu de stock modellen een beetje op gang komen met 2-3 weken levertijd.
Ik denk dat het wat sneller zal gaan nu de stock modellen een beetje op gang komen met 2-3 weken levertijd.
Gek, mijn bestelling had ik vorige week geplaatst bij online Apple store en heeft als leverdatum 3 januari. Maar als ik dezelfde configuratie nu opnieuw kies op de online Apple store dan krijg ik een levertijd van 2-3 weken, dus ruim een week eerder??
Mijn BTO 15"/2,6/512/460 besteld op 25 november. Artikel wordt verwerkt. Levering staat nu op 2-3 weken met als datum 21 dec - 3 jan.
[ Voor 4% gewijzigd door Xilantof op 02-12-2016 12:00 ]
Fotonerd
Hallo,
Iemand hier die een MBP 15" 2016 heeft besteld bij campusshop.nl en die hem al binnen heeft?
Ik heb een standaard model 512gb zilver en vroeg me af wanneer ik hem thuis kan verwachten.
Ik krijg elke keer bericht van campusshop dat de levering bij hun is uitgesteld omdat de leverancier niet voldoende op voorraad heeft. Dit vindt ik persoonlijk allemaal maar een beetje vaag. Ondertussen al 4 keer gehoord.
Vandaar mijn vraag: Iemand die zijn MBP met touchbar 15" bij campusshop heeft besteld en die hem al binnen heeft?
En wanneer kan ik hem verwachten?
Iemand hier die een MBP 15" 2016 heeft besteld bij campusshop.nl en die hem al binnen heeft?
Ik heb een standaard model 512gb zilver en vroeg me af wanneer ik hem thuis kan verwachten.
Ik krijg elke keer bericht van campusshop dat de levering bij hun is uitgesteld omdat de leverancier niet voldoende op voorraad heeft. Dit vindt ik persoonlijk allemaal maar een beetje vaag. Ondertussen al 4 keer gehoord.
Vandaar mijn vraag: Iemand die zijn MBP met touchbar 15" bij campusshop heeft besteld en die hem al binnen heeft?
En wanneer kan ik hem verwachten?
Apple geeft aan de tijd tot "klaar voor verzending", dat is niet de levertijd.Takezo schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 11:52:
Gek, mijn bestelling had ik vorige week geplaatst bij online Apple store en heeft als leverdatum 3 januari. Maar als ik dezelfde configuratie nu opnieuw kies op de online Apple store dan krijg ik een levertijd van 2-3 weken, dus ruim een week eerder??
Aaah ja dat is logische verklaring, dank!ZiSE schreef op vrijdag 2 december 2016 @ 13:16:
[...]
Apple geeft aan de tijd tot "klaar voor verzending", dat is niet de levertijd.
Apple heeft gisteravond het bedrag op mijn credit card gereserveerd, maar de status van de order is nog hetzelfde gebleven. Doorgaans wordt een artikel toch eerst verstuurd eer er een aanslag wordt gedaan op een bankrekening/CC?
Zoals Apple in de voorwaarden vermeldt gebeurd dat niet altijd en ligt een en ander ook aan de betaalpartij.
Ik was niet thuis toen DHL langskwam met mijn Macbook. DHL heeft het pakketje toen aan de buren gegeven. Beetje vreemd om een pakket van >2000 af te geven aan de buren imo. Ik heb gelukkig betrouwbare buren maar voor de tweakers die dit wat minder graag hebben, houd er rekening mee of neem misschien contact op met DHL als je niet thuis bent.
Bij Centralpoint 25 november deze aangepaste config besteld:
MacBook Pro 15 (2016) Touch Bar - i7 - 512GB + Radeon Pro 460 met 4 GB geheugen (MLH42N/A)
Levertijd zou 10 dagen zijn. Dat is vandaag. Na uiteenlopende chatsessies met de medewerkers komt er weinig duidelijkheid. Behalve dat ze aangeven dat hij nog geproduceerd wordt.
Ik heb ze gevraagd waarom ze de levertijd niet realistisch communiceren. Dan wordt gelijk naar Apple gewezen. Beetje misleidend m.i., maar hopelijk kunnen we snel genieten van de nieuwe laptop.
MacBook Pro 15 (2016) Touch Bar - i7 - 512GB + Radeon Pro 460 met 4 GB geheugen (MLH42N/A)
Levertijd zou 10 dagen zijn. Dat is vandaag. Na uiteenlopende chatsessies met de medewerkers komt er weinig duidelijkheid. Behalve dat ze aangeven dat hij nog geproduceerd wordt.
Ik heb ze gevraagd waarom ze de levertijd niet realistisch communiceren. Dan wordt gelijk naar Apple gewezen. Beetje misleidend m.i., maar hopelijk kunnen we snel genieten van de nieuwe laptop.
Verwijderd
Dan weet je in ieder geval zeker nog minimaal een week te moeten wachten (vermoed meer)Jacovo schreef op maandag 5 december 2016 @ 10:14:
Bij Centralpoint 25 november deze aangepaste config besteld:
Heb zelf op het punt gestaan te bestellen bij CP maar niet gedaan omdat ik doorvroeg na hoe nauwkeurig die 10 dagen waren. Bleek dat het echt totaal natte vingerwerk is. Vind het ook enorm misleidend.. zou eigelijk niet mogen omdat ze zeker weten dat ze het niet halen. als apple zelf al zegt 2-3 verzendklaar dan kun je toch nooit 10 dagen aanhouden.
Ik kreeg zojuist te horen dat CTO modellen (met name de 15-inch TB met 512GB/460 4GB) door Apple moeizaam te leveren valt via APR winkels. Het kan nog een tijdje duren voordat deze pas op gang komt voor de mensen die ze hebben besteld bij Amac of iCentre bijvoorbeeld. Balen 
Het lijkt erop dat Apple eerst alles via hun eigen kanaal en Apple Stores wilt uitleveren/verkopen en dat derde partijen echt pas veel later aan de beurt zijn.
Het lijkt erop dat Apple eerst alles via hun eigen kanaal en Apple Stores wilt uitleveren/verkopen en dat derde partijen echt pas veel later aan de beurt zijn.
[ Voor 22% gewijzigd door studiojeroen op 05-12-2016 11:22 . Reden: extra info ]
Puur k*t dus..studiojeroen schreef op maandag 5 december 2016 @ 11:21:
Ik kreeg zojuist te horen dat CTO modellen (met name de 15-inch TB met 512GB/460 4GB) door Apple moeizaam te leveren valt via APR winkels. Het kan nog een tijdje duren voordat deze pas op gang komt voor de mensen die ze hebben besteld bij Amac of iCentre bijvoorbeeld. Balen
Hangt er vanaf, ik heb toevallig een 15-inch TB met 512GB/460 4GB via Apple zelf besteld, ik kan die voorrang dan wel weer waarderen
Trust me, I'm an engineer
Op welke datum heb je hem besteld?Paragon93 schreef op maandag 5 december 2016 @ 14:49:
[...]
Hangt er vanaf, ik heb toevallig een 15-inch TB met 512GB/460 4GB via Apple zelf besteld, ik kan die voorrang dan wel weer waarderen, levering staat voorlopig nog op 14-20 december.
Ah oke! Die van mij is op 4 November besteld. Ik ga er vanuit dat het dan nog wel een paar weken extra kan duren in dat geval.
Verwijderd
Lol belde vanmorgen met apple omdat ik eigelijk nog iets wilde wijzigen aan mijn order.
zegt die vent doodleuk, joh als je als bedrijf besteld krijg je korting. ipv 3199 3006 scheelt serieus geld.
Alleen wordt het wel een nieuwe bestelling ipv 21dec - 3jan wordt het 28dec - 3 jan
dus uiterlijke levertijd niet verder dan 3 jan.
zegt die vent doodleuk, joh als je als bedrijf besteld krijg je korting. ipv 3199 3006 scheelt serieus geld.
Alleen wordt het wel een nieuwe bestelling ipv 21dec - 3jan wordt het 28dec - 3 jan
Ook even met Apple gebeld. Ze kunnen geen inzage geven in orders van retailers. Logisch uiteraard, maar niet het antwoord waar ik naar op zoek was. Wel gaf hij aan dat retailers contactpersonen hebben die meer informatie kunnen verschaffen over de levertijden. Met dat verhaal even terug geweest naar Centralpoint en toen kreeg ik in 1x wel een levertijd: 19 december in huis.
Klopt inderdaad! mijn bestelling ging van 3180 naar 2.987,49. Alleen maar door 1x te bellen. Persoonlijk vond ik het wel vreemd dat het nergens vermeld stond. Mijne staat ook op 21dec - 3jan Hopelijk sturen ze de factuur nog op dit jaarVerwijderd schreef op maandag 5 december 2016 @ 15:49:
Lol belde vanmorgen met apple omdat ik eigelijk nog iets wilde wijzigen aan mijn order.
Ook op andere apple producten krijg je korting als bedrijf.
[ Voor 4% gewijzigd door verbraakje op 05-12-2016 17:26 ]
Veiligheid staat voor op http://www.juniorverkeerslichten.nl
Verwijderd
dat hoop ik ook, anders even vragen of ze de factuur vast willen sturen, geld is tenslotte al betaald. En anders de factuur van 2017 even photoshoppen.verbraakje schreef op maandag 5 december 2016 @ 17:24:
[...]
Klopt inderdaad! mijn bestelling ging van 3180 naar 2.987,49. Alleen maar door 1x te bellen. Persoonlijk vond ik het wel vreemd dat het nergens vermeld stond. Mijne staat ook op 21dec - 3jan Hopelijk sturen ze de factuur nog op dit jaar
Mijn 13" is vandaag eindelijk verstuurd, verwachte leverdatum staat op vrijdag a.s. i.t.t. 12-16 december zoals al weken stond aangegeven!
Ik zit er toch aan te denken om het 2,7GHz model maar te halen, aangezien deze iets vaker op voorraad is dan een BTO. Deze CPU gaat naast 0,1GHz ook 2MB Cache omhoog. Dat laatste is een toename van 33%. Iemand die me die 300 euro toename nog uit mijn hoofd kan praten?
Verwijderd
Iemand iets gehoord van Amac?? Mn stock 15 inch 256gb die besteld is op 31 oktober heb ik nog steeds niks van gehoord.
Heb wel los weten te peuteren dat ik 18e op de lijst sta.
Welk model heb jij besteld? Mij hebben ze gegarandeerd dat hij voor de kerst binnen zou zijn.Jacovo schreef op maandag 5 december 2016 @ 17:23:
Ook even met Apple gebeld. Ze kunnen geen inzage geven in orders van retailers. Logisch uiteraard, maar niet het antwoord waar ik naar op zoek was. Wel gaf hij aan dat retailers contactpersonen hebben die meer informatie kunnen verschaffen over de levertijden. Met dat verhaal even terug geweest naar Centralpoint en toen kreeg ik in 1x wel een levertijd: 19 december in huis.
Basismodel 15 inch met TB heb ik besteld (2.6 450 pro 256GB)
[ Voor 3% gewijzigd door Lucky0wn op 05-12-2016 22:38 ]
Zelfde bestelling op dezelfde datum, maar ook nog niks gehoord. Heb je hem online besteld? Zelf heb ik hem in de winkel in Eindhoven besteld en daar sta ik nu vooraan op de lijst, maar ik neem aan dat deze bestellingen ook via een landelijke lijst gaan.Verwijderd schreef op maandag 5 december 2016 @ 20:55:
Iemand iets gehoord van Amac?? Mn stock 15 inch 256gb die besteld is op 31 oktober heb ik nog steeds niks van gehoord.
Verwijderd
Online, geen idee wat sneller is. Duurt wel erg lang, zie hier mensen die m weken later via apple nog eerder binnen hebben..Gastje8 schreef op maandag 5 december 2016 @ 22:45:
[...]
Zelfde bestelling op dezelfde datum, maar ook nog niks gehoord. Heb je hem online besteld? Zelf heb ik hem in de winkel in Eindhoven besteld en daar sta ik nu vooraan op de lijst, maar ik neem aan dat deze bestellingen ook via een landelijke lijst gaan.
Aangepaste config: MacBook Pro 15 (2016) Touch Bar - i7 - 512GB + Radeon Pro 460 met 4 GB geheugen (MLH42N/A)Lucky0wn schreef op maandag 5 december 2016 @ 22:37:
[...]
Welk model heb jij besteld? Mij hebben ze gegarandeerd dat hij voor de kerst binnen zou zijn.
Basismodel 15 inch met TB heb ik besteld (2.6 450 pro 256GB)
Garanderen doen ze wel, maar geloof niet echt dat ze dat kunnen. Apple bepaalt wanneer ze leveren.
Maar je zegt wel dat die van jou 19 december in huis is? Dat is toch voor de kerst?Jacovo schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 09:54:
[...]
Aangepaste config: MacBook Pro 15 (2016) Touch Bar - i7 - 512GB + Radeon Pro 460 met 4 GB geheugen (MLH42N/A)
Garanderen doen ze wel, maar geloof niet echt dat ze dat kunnen. Apple bepaalt wanneer ze leveren.
Tenzij je heel vaak je CPU op 100% gebruikt (renderen etc) vond ik het niet het geld waard. Ik had het gevoel dat de GPU upgraden meer bang for your buck was, tenzij je die natuurlijk nooit gebruikt. Ik heb de 2,6 512 460 versie btw.dennissimeau schreef op maandag 5 december 2016 @ 20:39:
Ik zit er toch aan te denken om het 2,7GHz model maar te halen, aangezien deze iets vaker op voorraad is dan een BTO. Deze CPU gaat naast 0,1GHz ook 2MB Cache omhoog. Dat laatste is een toename van 33%. Iemand die me die 300 euro toename nog uit mijn hoofd kan praten?
Het is en blijft gewoon zwaar belachelijk hoe Apple met haar Premium Resellers om blijft gaan. Toen ik nog voor de grootste APR van Nederland werkte was het niet anders.
Het is altijd al gezeik geweest met nieuwe producten en dat is nu niet anders. En dat terwijl het APR circuit 1 van de grootste afzetmarkt van Nederland is voor Apple..
Het is altijd al gezeik geweest met nieuwe producten en dat is nu niet anders. En dat terwijl het APR circuit 1 van de grootste afzetmarkt van Nederland is voor Apple..
Houd er wel even rekening mee dat je consumentenrecht komt te vervallen.verbraakje schreef op maandag 5 december 2016 @ 17:24:
[...]
Klopt inderdaad! mijn bestelling ging van 3180 naar 2.987,49. Alleen maar door 1x te bellen. Persoonlijk vond ik het wel vreemd dat het nergens vermeld stond. Mijne staat ook op 21dec - 3jan Hopelijk sturen ze de factuur nog op dit jaar
Ik zou dus dan op zeker Apple Care + afkopen...
Klopt. Eerst zien, dan gelovenLucky0wn schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 10:51:
[...]
Maar je zegt wel dat die van jou 19 december in huis is? Dat is toch voor de kerst?
Leverdatum staat nu ook al enkele dag op 10 januari voor mij... Wel vreemd dat de zilveren versie wel op 28 december staat. Irritant dit wachten in onzekerheid...
Dat hadden ze er wel even mogen bijvertellen dan! Wat houdt dit precies in dan?GeeMoney schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 11:42:
[...]
Houd er wel even rekening mee dat je consumentenrecht komt te vervallen.
Ik zou dus dan op zeker Apple Care + afkopen...
Is algemene kennis. Wanneer je een product als particulier aankoopt, krijg je normaliter 2 jaar garantie door consumentenwetgeving. Wanneer je een product zakelijk aanschaft, dan spreek je over een zakelijke transactie en dit valt niet binnen de consumentenwetgeving.verbraakje schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:05:
[...]
Dat hadden ze er wel even mogen bijvertellen dan! Wat houdt dit precies in dan?
Hier kan je er meer over te lezen: http://www.apple.com/nl/legal/statutory-warranty/
Als jij als zakelijk klant een aankoop doet, heb je geen recht op het...nja... consumentenrecht. Je handelt immers niet als consument.verbraakje schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:05:
[...]
De standaard fabriekgarantie van Apple gaat dan gelden en die is 1 jaar. Met AppleCare trek je deze weer naar 3 jaar. 249 EUR incl. voor de 13" en 349 incl. voor de 15".
Bij het vervallen van je consumentenrecht betekent het dat je je consumentengarantie verliest. Je hebt standaard maar een jaar garantie in plaats van 2 (of 3 bij sommige retailers) als je de Mac zakelijk aankoopt.verbraakje schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:05:
[...]
Mocht je meer dan een jaar willen, dan moet je Apple Care erbij nemen.
[ Voor 3% gewijzigd door studiojeroen op 06-12-2016 13:13 . Reden: wijziging ]
Verwijderd
277 EUR incl. bij CentralPoint voor de 15" scheelt weerdennissimeau schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:12:
[...]
Als jij als zakelijk klant een aankoop doet, heb je geen recht op het...nja... consumentenrecht. Je handelt immers niet als consument.
De standaard fabriekgarantie van Apple gaat dan gelden en die is 1 jaar. Met AppleCare trek je deze weer naar 3 jaar. 249 EUR incl. voor de 13" en 349 incl. voor de 15".
Had netjes geweest als de beste man aan de telefoon het in ieder geval had vermeld. Nu ga ik de macbook misschien toch maar annuleren en als consument bestellen. En inderdaad misschien voor de meeste standaard kennis echter ben ik zelf sinds kort zzp-er. Het spijt me dat ik nog niet alle regels en wetten uit mijn hoofd ken
Ik zou even goed kijken wat je recht voor het annuleren is. Ook het bedenkrecht wat je als consument hebt is anders als ZZP'er. Ik ken niet alle regels, maar bij veel bedrijven valt er niets te annuleren. Gekocht is gekocht.verbraakje schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:40:
Had netjes geweest als de beste man aan de telefoon het in ieder geval had vermeld. Nu ga ik de macbook misschien toch maar annuleren en als consument bestellen. En inderdaad misschien voor de meeste standaard kennis echter ben ik zelf sinds kort zzp-er. Het spijt me dat ik nog niet alle regels en wetten uit mijn hoofd ken
Ik ga apple wel even bellen voor meer duidelijkheid. 
Jacovo schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 13:43:
[...]
Ik zou even goed kijken wat je recht voor het annuleren is. Ook het bedenkrecht wat je als consument hebt is anders als ZZP'er. Ik ken niet alle regels, maar bij veel bedrijven valt er niets te annuleren. Gekocht is gekocht.
Mijn mbp 13 TB is zojuist geleverd. 28 oktober besteld.
België of Nederland?tweakG5 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 14:02:
Mijn mbp 13 TB is zojuist geleverd. 28 oktober besteld.
7-11 besteld 6-12 binnen, 15" BTO..
Edit: Misschien handig;
Nederland, MacBook Pro opgehaald in de Apple Store in Amsterdam
Edit: Misschien handig;
Nederland, MacBook Pro opgehaald in de Apple Store in Amsterdam
[ Voor 58% gewijzigd door Dagg op 06-12-2016 16:03 ]
0
[ Voor 113% gewijzigd door verbraakje op 06-12-2016 16:28 ]
Verwijderd
ff op apple serie nummer op zoeken. Bestelnummer: MF218N/Averbraakje schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 16:17:
[...]
Is het mogelijk die los bij CentralPoint te bestellen?
Zie ook verschillende staan? bij CentralPoint. Beetje onduidelijk allemaal.
En dan bij Central Point op de site zoeken.
Yep heb de mijne ook later los besteld, je registreert je pas bij Apple als je de laptop hebt. Je kan eventueel ook nog een jaar na aanschaf dit extra aanschaffen. Apple Care is 3 jaar na aankoop datum Macbook.
Ik heb inmiddels van Amac vernomen dat er vandaag een levering was binnengekomen waar mijn model tussen zat (15-inch stock 256GB Space Gray). Helaas echter niet genoeg en ik heb nog 10 wachtenden voor mij. Volgende leverdatum is onbekend. Nog even geduld dus...
[ Voor 6% gewijzigd door Gaston op 06-12-2016 16:30 ]
Nederland, hele bestelgeschiedenis in het Google Docs document te vinden.
Verwijderd
Hoeveelste stond je dan? Want ik stond 21e, maar ik kan nu niet verifieren of mijne onderweg is omdat het niet door mij is besteld.Gastje8 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 16:30:
Ik heb inmiddels van Amac vernomen dat er vandaag een levering was binnengekomen waar mijn model tussen zat (15-inch stock 256GB Space Gray). Helaas echter niet genoeg en ik heb nog 10 wachtenden voor mij. Volgende leverdatum is onbekend. Nog even geduld dus...
Daar had ik eerder helaas geen informatie over. Ik wist wel dat ik als eerste in de wachtrij sta in filiaal Eindhoven, maar kennelijk gaan deze reserveringen ook via dezelfde lijst als de online bestellingen.Verwijderd schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 18:20:
[...]
Hoeveelste stond je dan? Want ik stond 21e, maar ik kan nu niet verifieren of mijne onderweg is omdat het niet door mij is besteld.
Ik heb deze informatie overigens via een privébericht op Twitter (@aprAmac) gekregen, dus wellicht kun je daar dezelfde vraag stellen. Ik ben wel benieuwd
Verwijderd
Weet je ook niet hoeveel er binnen waren gekomen wellicht?Gastje8 schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 18:31:
[...]
Daar had ik eerder helaas geen informatie over. Ik wist wel dat ik als eerste in de wachtrij sta in filiaal Eindhoven, maar kennelijk gaan deze reserveringen ook via dezelfde lijst als de online bestellingen.
Ik heb deze informatie overigens via een privébericht op Twitter (@aprAmac) gekregen, dus wellicht kun je daar dezelfde vraag stellen. Ik ben wel benieuwd
Ps. ze zouden nu ook niet meer reageren via Twitter denk ik na 18:00?
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2016 18:37 ]
Nee, helaas. Enige informatie die ik heb gekregen is "een aantal".Verwijderd schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 18:35:
[...]
Weet je ook niet hoeveel er binnen waren gekomen wellicht?
EDIT
Je kunt het proberen, maar ik denk dat ze morgen pas rond 10.00u weer reageren.Verwijderd schreef op dinsdag 6 december 2016 @ 18:35:
[...]
Ps. ze zouden nu ook niet meer reageren via Twitter denk ik na 18:00?
[ Voor 36% gewijzigd door Gaston op 06-12-2016 18:39 ]
Verwijderd
Afwachten dus thanks!
Btw, ben ik de enige die via Aliexpress el-cheapo adapters heeft gekocht?
Usb naar usb-c (metaal en degelijke kwaliteit) - a 99 cent
TB3 naar TB2 (metaal en degelijke kwaliteit) - a 7 dollar
TB3 naar USB3 - HDMI - USB-C (metaal en dergelijke kwaliteit) - a 13 dollar.
Heb alles al binnen, en voelt opzich prima. Tuurlijk origineel is de kwaliteit wat beter dan "aliexpress", maar voor deze prijzen waag ik de gok wel.
Btw, ben ik de enige die via Aliexpress el-cheapo adapters heeft gekocht?
Usb naar usb-c (metaal en degelijke kwaliteit) - a 99 cent
TB3 naar TB2 (metaal en degelijke kwaliteit) - a 7 dollar
TB3 naar USB3 - HDMI - USB-C (metaal en dergelijke kwaliteit) - a 13 dollar.
Heb alles al binnen, en voelt opzich prima. Tuurlijk origineel is de kwaliteit wat beter dan "aliexpress", maar voor deze prijzen waag ik de gok wel.
[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 06-12-2016 18:46 ]
Heb zelf op 28 november een 13 inch 512/16/US besteld met een toen verwachte levertijd van 3-4 weken tot verzendklaar. Intussen is dat bij nieuwe modellen 2-3 weken geworden maar mijn bestelling heeft nog geen update gezien, nog altijd verwachte levering op 3 jan.
Hopelijk is ie er dit jaar, zakelijk namelijk wel een must...
Iemand zelfde ervaring?
Hopelijk is ie er dit jaar, zakelijk namelijk wel een must...
Iemand zelfde ervaring?
Ik had een paar dagen eerder precies diezelfde configuratie besteld. Wat jij zegt over aangegeven verzendtijden en nu levering op 3 januari heb ik ook. Ik had diezelfde vraag een week geleden hier ook gesteld en werd er terecht op gewezen dat die 2-3 weken niet de levertijd is maar de tijd tot verzending. Er komt dus nog verzendtijd bij, vandaar levering op 3 januari.[b][message=49396731,noline]
Iemand zelfde ervaring?
Nb zakelijk gaat het toch om datum facturering en niet datum levering? Ik had direct betaald via ideal. Als je betaalt via creditcard dan wordt dat toch enige tijd voor levering afgeschreven?
[ Voor 17% gewijzigd door Takezo op 07-12-2016 07:37 ]
Verwijderd
zakelijk gaat het idd om de datum welke op de factuur staat. Als je hem dus dit jaar met de KIA mee wil nemen, zorgen dat je de factuur krijgt met datum 2016.Takezo schreef op woensdag 7 december 2016 @ 07:35:
[...]
Ik had een paar dagen eerder precies diezelfde configuratie besteld. Wat jij zegt over aangegeven verzendtijden en nu levering op 3 januari heb ik ook. Ik had diezelfde vraag een week geleden hier ook gesteld en werd er terecht op gewezen dat die 2-3 weken niet de levertijd is maar de tijd tot verzending. Er komt dus nog verzendtijd bij, vandaar levering op 3 januari.
Nb zakelijk gaat het toch om datum facturering en niet datum levering? Ik had direct betaald via ideal. Als je betaalt via creditcard dan wordt dat toch enige tijd voor levering afgeschreven?
Verwijderd
Ik opteer om mijn bto te cancellen en voor stock 2.7ghz 440gpu te gaan.
Heb nu 2.9 460 265 config maar zie voor puur ontwikkeling / codering en photoshop werk de meerwaarde van de gpu en 0.2ghz niet echt. Voor dat geld liever 512gb en zie dat er hier en daar voorraad van dat model is zodat ik hem deze week nog kan ophalen.
Iemand die nog weet waar ze te krijgen zijn gister stonden er nog paar bij media markt in stock (nu niet meer) en bij icentre. Nu ook niet meer helaas.
Heb nu 2.9 460 265 config maar zie voor puur ontwikkeling / codering en photoshop werk de meerwaarde van de gpu en 0.2ghz niet echt. Voor dat geld liever 512gb en zie dat er hier en daar voorraad van dat model is zodat ik hem deze week nog kan ophalen.
Iemand die nog weet waar ze te krijgen zijn gister stonden er nog paar bij media markt in stock (nu niet meer) en bij icentre. Nu ook niet meer helaas.
Mijn ervaring is dat de leverdatum juist de factuurdatum bepaald dacht ik. Krijg altijd naderhand een mail met de factuur van Apple.Verwijderd schreef op woensdag 7 december 2016 @ 07:56:
[...]
zakelijk gaat het idd om de datum welke op de factuur staat. Als je hem dus dit jaar met de KIA mee wil nemen, zorgen dat je de factuur krijgt met datum 2016.
Daarbij vind ik 3 januari best wel laat. Dat betekent dat Apple minimaal 2 weken rekent om hem van Foxconn naar mij te krijgen. Zo lang heeft het in het verleden nooit geduurd
Het stock 15-inch 256GB en 512GB Space Gray model zijn nu beschikbaar in de Apple Store in Amsterdam.
Verwijderd
Ik sta op de 10e plek momenteel volgens a-mac (via twitter). Dus wss in de next batch. Hopen dat deze zsm is, duurt echt lang nu...Gastje8 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 10:31:
Het stock 15-inch 256GB en 512GB Space Gray model zijn nu beschikbaar in de Apple Store in Amsterdam.
Dan zit je waarschijnlijk net voor of achter mij. Ik sta ook "rond de 10e plek". Ben benieuwd of we hem op hetzelfde moment binnenkrijgen.Verwijderd schreef op woensdag 7 december 2016 @ 10:40:
[...]
Ik sta op de 10e plek momenteel volgens a-mac (via twitter). Dus wss in de next batch. Hopen dat deze zsm is, duurt echt lang nu...
Ik heb hem rechtstreeks bij Apple besteld op 12-11 (13"-2.9-16g-1tb). De status is nog steeds leveren 20-29 december en levertijd 4-5 weken. Moet hem ook fiscaal gezien dit jaar hebben...
Maandagavond een stock 13" MBP zonder touch bar, maar met US keyboard besteld. Verwachte levering is 12-14 december.
[ Voor 3% gewijzigd door Martijn85 op 07-12-2016 13:54 ]
Krijg net toch wel heel raar nieuws van Centralpoint: een CTO model heeft een kortere levertijd dan een basismodel...
Ik sta versteld en sta op het punt te annuleren....
Ik sta versteld en sta op het punt te annuleren....
Voor de snelle beslisser: 15" Tweedekans bij Coolblue: http://www.laptopshop.nl/...-mlh42n-a-space-gray.html
Mensen nog iets van Amac gehoord? Blijft een extreme radiostilte daar
Bij iCentre hetzelfde helaas. Volgens hun blijft de leverdatum vanuit Apple nog steeds onbekend en werd zelfs 'mysterieus' genoemd dat er geen update komt vanuit Apple o.i.d.
Verwijderd
Behalve dat er gister zo'n 10tal stock 15 inch, 256 modellen zijn uitgeleverd niets. Er zijn momenteel wel enkele modellen op voorraad (stock 15 inch, 512 model bijvoorbeeld).Lejavh schreef op donderdag 8 december 2016 @ 13:45:
Mensen nog iets van Amac gehoord? Blijft een extreme radiostilte daar
Overigens ook interessant: bij de buren (MacRumors) loopt een topic over bestellingen die zijn geplaatst bij Premium Resellers. Iemand geeft hier het volgende aan:
Zie ook: http://forums.macrumors.c...ler-order-thread.2020143/Actually I've been in contact with iStyle, they confirmed that ANY CTO orders placed will be delivered starting January. Now the problem is that January can be the 1st, the 15th of the 30th for that matter. Canceling is not an option because if I cancel and order from Apple.de, for example, it will take another "3 to 4 weeks" to get the order to Germany and another week to have someone ship it for me to Romania.. So that brings us back to... January even February
Hij is verzondenMartijn85 schreef op woensdag 7 december 2016 @ 13:53:
Maandagavond een stock 13" MBP zonder touch bar, maar met US keyboard besteld. Verwachte levering is 12-14 december.
Verwachte levering op maandag 12-12
Dat ziet er niet goed uit. Ik heb zelf een BTO 15 inch bij Centralpoint besteld. Begin toch wel wat ongeduldig te worden nu, zeker nu dit model gewoon op voorraad was/is in sommige Apple Stores en bij de MM.studiojeroen schreef op donderdag 8 december 2016 @ 15:38:
Overigens ook interessant: bij de buren (MacRumors) loopt een topic over bestellingen die zijn geplaatst bij Premium Resellers. Iemand geeft hier het volgende aan:
[...]
Zie ook: http://forums.macrumors.c...ler-order-thread.2020143/
Verwijderd
Shit was net te laat in den haag. Wil de 15" 2.7ghz 512gb stock model. Bcc heeft voorraad, maar doen vaag over levering. Levertijd tussen 1 - 3 werkdagen. Wil er 1 uiterlijk zaterdag hebben. Iemand nog adres waar die op voorraad is?
Ik heb uit wanhoop (#FirstWorldProblem to the max...) net de Zilveren 2.7GHz 512GB Radeon Pro 455 gehaald bij Amac. Dit was een vrije voorraad model. Ik heb allerlei deadlines over 2 weken en ik wilde hier echt een laptop voor hebben. Achja. Hijs ietjes sneller hou ik me maar voor.
Mijn geschatte leverdatum is vandaag van 9 december naar 6 december verschoven. Volgens Apple is de zending op schema. Hm...
Edit:
Ah! Hij is in amsterdam, morgen komt hij dus mooi binnen!
Edit:
Ah! Hij is in amsterdam, morgen komt hij dus mooi binnen!
[ Voor 22% gewijzigd door Cache op 08-12-2016 17:46 ]
Hoe kan een BTO op voorraad liggen?ZoRr0 schreef op donderdag 8 december 2016 @ 16:32:
[...]
Dat ziet er niet goed uit. Ik heb zelf een BTO 15 inch bij Centralpoint besteld. Begin toch wel wat ongeduldig te worden nu, zeker nu dit model gewoon op voorraad was/is in sommige Apple Stores en bij de MM.
http://www.laptopshop.nl/...-mlh42n-a-space-gray.htmlVerwijderd schreef op donderdag 8 december 2016 @ 17:14:
Shit was net te laat in den haag. Wil de 15" 2.7ghz 512gb stock model. Bcc heeft voorraad, maar doen vaag over levering. Levertijd tussen 1 - 3 werkdagen. Wil er 1 uiterlijk zaterdag hebben. Iemand nog adres waar die op voorraad is?
Tweedekansje ... €3000,-
Campusshop heeft er ook 2!smoken schreef op donderdag 8 december 2016 @ 17:33:
[...]
http://www.laptopshop.nl/...-mlh42n-a-space-gray.html
Tweedekansje ... €3000,-
http://www.campusshop.nl/...16-gb-512-gb/details.aspx
Let op:
Let op of je post niet beter past in [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5 of [iPad] Levertijden & Beschikbaarheid.
Let op of je post niet beter past in [iPhone] Levertijden & Beschikbaarheid - Deel 5 of [iPad] Levertijden & Beschikbaarheid.