Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Verwijderd

Black-Hole schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 12:06:
[...]

13 dagen geleden bij de Amac een BTO 27" iMac besteld en nog niet geleverd. Gisteren even de winkel ingelopen en ze verwachten hem begin volgende week. Is wel een gok want ze konden niet de exacte UPS status zien zoals dat wel kan als je hem rechtstreeks bij Apple besteld.

Bij de bestelling gingen ze overigens uit van twee weken dus dat lijkt tot nu toe wel te kloppen. Al zou ondertussen een telefoontje dat ie opgehaald kan worden wel erg welkom zijn ;)
Ik kan begrjipen dat wanneer jij iets via een APR (dus indirect) bij Apple bestelt, het allemaal wat langer duurt. Dit lijkt me logisch. Wat ik echter niet begrijp is dat het zóveel langer duurt dat je het product in diezelfde tijd inmiddels wel twee of drie keer had kunnen bestellen bij Apple zelf. Wat is hierbij de vertragende factor? De tussenpersoon of Apple?

• Black-Hole
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-02-2024
Verwijderd schreef op vrijdag 08 november 2013 @ 15:13:
[...]

Ik kan begrjipen dat wanneer jij iets via een APR (dus indirect) bij Apple bestelt, het allemaal wat langer duurt. Dit lijkt me logisch. Wat ik echter niet begrijp is dat het zóveel langer duurt dat je het product in diezelfde tijd inmiddels wel twee of drie keer had kunnen bestellen bij Apple zelf. Wat is hierbij de vertragende factor? De tussenpersoon of Apple?
Ik vermoed de tussenpersoon. Mogelijk dat Apple eerst levert aan hun eigen distributiecentrum wat ook weer voor een dag extra wachten kan zorgen?

Toen ik mijn iMac bestelde was de levertijd volgens Apple 4-6 dagen, nu staat dezelfde configuratie op 1-3 dagen. Waarom het dan toch nog zo lang moet duren...

• monnick
  • Registratie: December 2005
  • Niet online
Mijn MacBook Pro ligt sinds gisteravond in Keulen (importscan). Nu staat er op de UPS website dat hij dinsdag voor het einde van de dag bezorgd wordt. Is die aanduiding accuraat of kan ik hem ook op maandag nog verwachten? Mocht het echt dinsdag worden, is er dan een mogelijkheid om vóór eerste poging tot aflevering het afleveradres te wijzigen? Ik ben dinsdag en woensdag namelijk de hele dag niet thuis en het zou jammer zijn als ik hem pas donderdag kan uitpakken. Ik kan op de UPS website niet zo snel vinden hoe dit moet afgezien van gewoon met UPS bellen...

• wouter.N
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:27
monnick schreef op zaterdag 09 november 2013 @ 10:08:
Mijn MacBook Pro ligt sinds gisteravond in Keulen (importscan). Nu staat er op de UPS website dat hij dinsdag voor het einde van de dag bezorgd wordt. Is die aanduiding accuraat of kan ik hem ook op maandag nog verwachten? Mocht het echt dinsdag worden, is er dan een mogelijkheid om vóór eerste poging tot aflevering het afleveradres te wijzigen? Ik ben dinsdag en woensdag namelijk de hele dag niet thuis en het zou jammer zijn als ik hem pas donderdag kan uitpakken. Ik kan op de UPS website niet zo snel vinden hoe dit moet afgezien van gewoon met UPS bellen...
Volgens mij klopt het gewoon precies, die van mij was donderdag op vrijdag nacht van Keulen naar Drachten verscheept, maar toch is hij vrijdag niet geleverd bij mij in Groningen. Heeft heeft jammergenoeg gewoon de hele dag een beetje in drachten gelegen zonder dat er iets gebeurde.

• Black-Hole
Besteld op 26 oktober bij Amac een 27" i5, 8GB met 1TB FusionDrive en 780M 4GB kaart en die is vandaag afgeleverd. In tegenstelling tot vele hier niet in China in elkaar gezet maar in Ierland als ik de serial code moet geloven.

• Tiuri
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 00:11
Ik heb vorige week woensdag een custom build MacBook Pro Retina 13" besteld. Oorspronkelijk stond de levering gepland eind deze week tussen 13 en 15 november. Nu zag ik net dat dit verschoven is naar begin volgende week tussen 18 en 20 november. Jammer natuurlijk, echter als ik nu in de Apple store kijk dan staat er na het configureren van een nieuwe custom build een verwachte levertijd van 3-4 weken(!). Kan ik nou wel verwachten dat mijn MBP tussen 18 en 20 november wordt geleverd? Overigens stond er vorige week woensdag dat de MBP verzonden zou worden tussen 1-3 werkdagen.

De vertraging komt niet echt gelegen aangezien ik de laptop wel nodig heb. Een week vertraging is nog te overzien, 3 of 4 weken wordt wat lastiger. Iemand ervaringen hiermee?

EDIT: Nu staat er ook in mijn account bij mijn bestellingen het volgende:
Klaar voor verzending: 3 - 4 weeks Geleverd: 06 Dec, 2013 - 13 Dec, 2013 door Expreslevering

UPDATE 12-11: Vanochtend contact opgenomen met Apple. De medewerker kon mij alleen maar vertellen verbaasd te zijn over de levertijd en hij kon het niet verklaren. Ik zie zelf dat in de Apple Store de levertijd verspringt van 1 - 3 werkdagen naar 3 - 4 weken als je 16 GB configureert in een MBP 13". Nou zit ik er aan te denken dezelfde configuratie te bestellen maar dan met 8 GB werkgeheugen, alleen heb ik dan nog geen zekerheid dat hij wel binnen een week wordt geleverd. Immers, toen ik vorige week mijn configuratie had besteld stond er ook een verwachting van een week levertijd.

[ Voor 34% gewijzigd door Tiuri op 12-11-2013 10:00 ]

Verwijderd

Op 5 november 's avonds een custom MBP 15" besteld. Wat ze met het ding aan het doen zijn weet ik niet, maar de bezorging staat nog wel op de beloofde 14 november (hoewel de apple site laat zien "Onderweg naar klant – Verzending vertraagd")

Scheduled Delivery:
Thursday, 11/14/2013, By End of Day

Last Location:
Departed - Warsaw, Poland, Tuesday, 11/12/2013

Warsaw, Poland
Almaty, Kazakhstan
Koeln, Germany
Incheon, Korea, Republic of
Shanghai, China
Shanghai, China
Shanghai, China
Shanghai, China
China

• Ingrid1986
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 05-05-2023
Ik heb net een Macbook Pro retina, 13", 8GB RAM, 256 GB SSD, en 2,4 Ghz i5 besteld. In de store staat een levertijd van 2-3 werkdagen, maar eenmaal bij het bestel process stond verwachte leverdatum echt pas ruim over een week.

Kreeg net een mailtje met de volgende info:
Klaar voor verzending: 3-5 werkdagen
Levering: 22 Nov, 2013 - 26 Nov, 2013 via Standaardverzending

Ach, ik kan hem uiteindelijk toch echt veel eerder bestellen dan ik aanvankelijk dacht, dus dat beetje geduld kan ik nog wel opbrengen!

[ Voor 17% gewijzigd door Ingrid1986 op 12-11-2013 23:15 ]

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Ingrid1986 schreef op dinsdag 12 november 2013 @ 23:14:
Ik heb net een Macbook Pro retina, 13", 8GB RAM, 256 GB SSD, en 2,4 Ghz i5 besteld. In de store staat een levertijd van 2-3 werkdagen, maar eenmaal bij het bestel process stond verwachte leverdatum echt pas ruim over een week.
'Klaar voor verzending' != 'verwachte levertijd'

Klaar voor verzenden is leuk, maar dan vertrekt ie dus pas in China ;)

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

• Roko
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ik heb tot nu toe wel een zure nasmaak van het hele bestel/retour proces.

Ik heb op dag één een iPad Air 128Gb wifi besteld, maar bij ontvangst bleek de schakelaar aan de zijkant stuk (zat helemaal los, deed niks). Helaas, kan gebeuren dus ik heb ze rustig gebeld en ben een retour procedure gestart. RMA nummer ontvangen en op een vrij genomen dag heeft een koerier hem opgehaald. Weer een paar dagen wachten want er zat natuurlijk een weekend tussen en uiteindelijk heeft Apple mijn iPad eergisteren terug ontvangen. En toen werd het stil.
Dus ik sinds eergisteren bellen en navraag doen over hoe nu verder, maar ik heb nog steeds geen idee wanneer ik een vervangend exemplaar ga krijgen. Men heeft helemaal geen idee wat de status is. En terug mailen of bellen zoals beloofd wordt gewoonweg niet gedaan. Erg jammer, daar gaat mijn positieve koop ervaring.

Dus bijna 800 euro lichter, vrije dag verprutst aan wachten op een koerier en nu een week na mijn aankoop heb ik nog steeds helemaal precies 0,0 niets. Op die zure nasmaak na dan, dat dan weer wel.

Joh, of de duvel er mee speelt. Nadat ik weer had gebeld heb ik net een mailtje ontvangen dat men nog geen idee heeft en dat men mij op de hoogte zal houden. :F

[ Voor 7% gewijzigd door Roko op 13-11-2013 17:15 ]

• Snoop
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Nvm..

[ Voor 97% gewijzigd door Snoop op 17-11-2013 11:34 ]

• jordeynl
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 04-07 11:56
Dinsdag 12-11-2013 besteld
27'' iMac - i5 3,4ghz - 8gb RAM - 256gb SSD - GTX 780m 4gb - Magic Trackpad

Vrijdag 15-11-2013 betaling ontvangen bij Apple
Levertijd is geschat tussen 22 en 26 november 2013.. :(:(

Maandag 18-11-2013
Onderweg naar land van bestemming - volgende update verwacht over 4 tot 5 werkdagen DUBLIN, DU IE
Gesch. levering 22 november 2013

Hoop nog de 22e 'm binnen te krijgen. Paar dagen later ga ik een midweekje naar Zwitserland met school.

[ Voor 19% gewijzigd door jordeynl op 19-11-2013 23:04 . Reden: Update! ]

Waar computeren ons wel niet heeft gebracht ^^

• Saven
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 17:23

Saven

Administrator

En anders heb je een mooi cadeautje als je weer thuis bent toch d:)b

• Black-Hole
jordeynl schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 13:08:
27'' iMac - i5 3,4ghz - 8gb RAM - 256gb SSD - GTX 780m 4gb - Magic Trackpad

Vrijdag 15-11-2013 betaling ontvangen bij Apple
Levertijd is geschat tussen 22 en 26 november 2013.. :(:(

Hoop nog de 22e 'm binnen te krijgen. Paar dagen later ga ik een midweekje naar Zwitserland met school.
Reken er maar niet op. Mijn bijna identieke configuratie deed er 16 dagen over. Maar het is het wachten waard hoor :9

• jordeynl
Saven schreef op vrijdag 15 november 2013 @ 13:54:
En anders heb je een mooi cadeautje als je weer thuis bent toch d:)b
Ja maar ik heb zo'n leuke vader die het wilt open maken alsof het 5 december is voor kleine kinderen 8)7 Wil ''that special unboxing'' moment voor mezelf hebben ;w

• Ingrid1986
Ik zit zo een beetje terug te lezen, en als ik dan lees over hoe UPS soms met pakketten om gaat, dat ik toch blij ben dat ik mijn rMBP naar mijn werk heb laten komen. Er zijn hier al zo vaak pakketten verloren gegaan. Griebels!

Hier nog geen update, dinsdag besteld nog niet verzonden helaas. In de tussentijd lekker veel lezen over mac en de overstap van PC, dit wordt namelijk mijn eerste.

• msetten
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 02-06 17:29
Ik heb op 30 oktober een custom macbook pro retina 15" besteld bij Xando in Enschede. Op de site van Apple stond destijds de verzendklaar tijd op 2-4 werkdagen. Ik snap dat dit niet de aflevertijd is en dat het via Xando iets langer zou kunnen duren, maar drie weken begin ik toch wel erg lang te vinden. Helaas kan Xando mij ook geen enkel inzicht geven in de precieze status. Telkens hoor ik dat ze verwachten dat deze binnenkort geleverd wordt. Als ik dit had geweten op het moment van bestellen had ik hem denk ik rechtstreeks bij Apple besteld. Denk je de plaatselijke middenstand te steunen, krijg je dit soort situaties. Zit dus niets anders op dan maar blijven wachten. Zucht.

• Grin
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 20:01

Grin

Ride si sapis.

msetten schreef op dinsdag 19 november 2013 @ 13:14:
Ik heb op 30 oktober een custom macbook pro retina 15" besteld bij Xando in Enschede. Op de site van Apple stond destijds de verzendklaar tijd op 2-4 werkdagen. Ik snap dat dit niet de aflevertijd is en dat het via Xando iets langer zou kunnen duren, maar drie weken begin ik toch wel erg lang te vinden. Helaas kan Xando mij ook geen enkel inzicht geven in de precieze status. Telkens hoor ik dat ze verwachten dat deze binnenkort geleverd wordt. Als ik dit had geweten op het moment van bestellen had ik hem denk ik rechtstreeks bij Apple besteld. Denk je de plaatselijke middenstand te steunen, krijg je dit soort situaties. Zit dus niets anders op dan maar blijven wachten. Zucht.
BTO/CTO bestellen bij andere partijen dan Apple zelf == FAAL @ levertijden.
Er zullen vast uitzonderingen zijn maar mijn BTO/CTO Mac's bestel ik niet meer bij APR's.
De levertijden staan in geen enkele verhouding tot Apple zelf, en zinnige updates m.b.t. de levertijd kunnen ze zelden (nooit) geven. -O-

NewsBlur || My Fujifilm gear

• Sircuri
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Sircuri

Volledig Appelig

Ben vandaag ook langs amac store geweest en inderdaad gaat mijn gewenste config (13", 16 gb mac pro) er ook 3 tot 4 weken over doen. Kies je de standaard 8 gb, dan slects 2 tot 3 werkdagen.
Heb helaas de centen nog niet bij elkaar, maar schrok wel van de levertijd.

Signature van nature

• Ingrid1986
Pffft, ik begin nu toch wel ongeduldig te worden ;)

Ik heb op 12 november besteld, verwachting was levering tussen 22 en 26 november. Nu kreeg ik vandaag dan eindelijk een email dat hij verzonden is. Verwachte afleverdatum.... 28 november -O- . Seriously, ruim een week van Shanghai naar hier?

Ik lees in dit topic toch veel snellere afleveringen volgens mij? Of hebben jullie allemaal expresbezorging genomen? Volgens mij had ik die optie niet helaas.

Het is bij mij trouwens sowieso wel vaag, want er staat ook het volgende:
Status Shipment dispatched WAALWIJK, NB NL
Est. Delivery November 28, 2013

Huh? Komt die dan gewoon uit waalwijk en niet uit Shanghai? *confused*

[ Voor 20% gewijzigd door Ingrid1986 op 20-11-2013 16:29 ]

• jordeynl
@hierboven,

Vreemd, misschien dat de rMCP langer duurt om te maken? Ik heb mijn iMac de 12e besteld ook, maar de volgende dag pas betaald. En bij mij is de leverdatum inderdaad 22-26 november. ( bevestigd in een mailtje )

• Ingrid1986
In eerste instantie staat bij mij ook nog steeds 22-26 november, maar in de details als je klikt op zending traceren oid, dan staat er verwachte lever datum 28 november. Inmiddels is de locatie wel aangepaste naar Shanghai.

Hoop voor jou dat die inderdaad zo lekker snel komt bij jou!

[ Voor 12% gewijzigd door Ingrid1986 op 20-11-2013 18:08 ]

• jordeynl
Idemdito! Dankjewel!

• TranceSetter
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 27-11 13:57
Levertijden hebben te maken met de afspraken tussen Apple en UPS. Vast wordt er voor dit soort leveringen voor de goedkoopste oplossing gekozen, en dan heb je met Standard Service (zo heet dat bij UPS) een andere route af te leggen dan met Express Service. Geen garantie verder op levertijd, dus het kan altijd gewijzigd worden. Echter worden 99,7% van de pakketjes in standaard service op tijd geleverd. Ik zou dus uitgaan van de levertijd die UPS aangeeft, en niet die Apple aangeeft.

• Ingrid1986
bedankt voor de reactie. Sounds plausible. Helaas nog geen tracking code van UPS, afwachten dus.

• pina
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 27-11 13:05
ik zou graag een MBA bestellen met 8GB ram in, wordt dat dan echt vanuit china verzonden ipv van bij Apple bij ons? Het is verdorie maar een RAM-latje toevoegen!

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-10 21:35
@pina: Niet echt, het geheugen van een MBA/rMBP zit gesoldeerd op het Logic Board. Dus dat kunnen ze niet snel even zelf toevoegen. ;)

Alle CTO's die je bij Apple besteld komen rechtstreeks uit China..

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

• jordeynl
Hij is binnengekomen! 1 dag voor de geplande levertijd! Maar ben niet thuis haha. Morgen!!!

Donderdag 21-11-2013 geleverd

• Ingrid1986
Wow, nice Jordeynl! Snap niet waarom die van mij er dan zoveel langer over doet zeg! Volgens de applesite is de momenteel in Luxemburg :? , vind het verhaal steeds vreemder worden. Ik heb nog steeds geen traceer code. Ach we wachten verder af!

[ Voor 15% gewijzigd door Ingrid1986 op 21-11-2013 20:33 ]

• jordeynl
@Ingrid, zal vast goed komen! Gewoon geduld hebben! Ik weet het, het is erg moeilijk om geduld te hebben haha!

Vond het zelf ook best een aparte ervaring. Heb nog nooit iets van Apple gekocht. Was even wennen met het betalen op die manier, en de onduidelijkheid. Bij andere bedrijven heb ik meer het gevoel alsof ze echt iets binnen hebben gekregen en er alles aan doen om het product bij je te komen leveren. ( die simpelheid zou je eigenlijk MOETEN verwachten van apple. Die hebben simpelheid uitgevonden zowat haha )

• Nickname27
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:46
Vandaag (25 november) mijn 13" rMBP (2.4GHz/8GB/256GB) via iDEAL besteld met US keyboard. Leverdatum volgens Apple is 2 - 4 december. Ik ben benieuwd! :)

• Ingrid1986
Ik ben er inmiddels achter waarom de mijne zo lang duurt. Ik heb er apple care bij genomen (vind het niet erg te betalen voor een zeker gevoel voor de komende 3 jaar, 2 jaar recht hebben en 2 jaar recht krijgen zijn twee verschillende dingen)) en aangezien ik het bij mijn werk laat bezorgen heb ik aangegeven dat ik het in 1 pakket wil ontvangen. Doordat die van 2 verschillende locaties komen, moeten die eerst worden samengevoegd. Tsja, wist ik veel.

Sinds zaterdag geeft apple site aan dat mijn macbook in Amsterdam ligt en wordt voorbereid voor afgifte aan de laatste vervoerder. Nu maar hopen dat ze dat vandaag ook doen, dan heb ik hem hopelijk morgen of overmorgen. *zucht*

[ Voor 5% gewijzigd door Ingrid1986 op 25-11-2013 18:47 ]

• Workaholic
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Quinoky schreef op maandag 25 november 2013 @ 15:27:
Vandaag (25 november) mijn 13" rMBP (2.4GHz/8GB/256GB) via iDEAL besteld met US keyboard. Leverdatum volgens Apple is 2 - 4 december. Ik ben benieuwd! :)
Had je niet een paar dagen kunnen wachten? Aankomende vrijdag gaat men volgens mij extra korting geven ivm black friday in de US.

Wellicht je bestelling nog annuleren..

[ Voor 5% gewijzigd door Workaholic op 26-11-2013 07:19 ]

Mijn V&A

• Nickname27
Workaholic schreef op dinsdag 26 november 2013 @ 07:19:
[...]

Had je niet een paar dagen kunnen wachten? Aankomende vrijdag gaat men volgens mij extra korting geven ivm black friday in de US.

Wellicht je bestelling nog annuleren..
Apple geeft vaak erg weinig korting met Black Friday, en het geldt niet in combinatie met studentenkorting. Dat laatste is dus voordeliger voor mij aangezien ik student ben.

• Xevox
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-07-2022
Bestelling geplaatst op 18-nov (rMBP 13" 8gb 256gb)

Koeln, Germany 11/26/2013 4:05 A.M. Import Scan
Koeln, Germany 11/24/2013 5:43 P.M. Arrival Scan
Almaty, Kazakhstan 11/24/2013 4:09 P.M. Departure Scan
11/24/2013 2:36 P.M. Arrival Scan
Incheon, Korea, Republic of 11/24/2013 11:04 A.M. Departure Scan
11/24/2013 5:59 A.M. Arrival Scan
Shanghai, China 11/24/2013 3:04 A.M. Departure Scan
11/24/2013 12:08 A.M. Export Scan
Shanghai, China 11/23/2013 5:27 P.M. Arrival Scan
11/23/2013 5:12 P.M. Departure Scan
11/23/2013 4:32 P.M. Origin Scan
China 11/23/2013 2:12 A.M. Order Processed: Ready for UPS

Ligt al anderhalve dag in keulen een beetje te liggen... schiet eens op joh!
Volgens UPS is de order nog wel 'In transit: on time, delivery 11/27/2013' Maar ik heb er een hard hoofd in dat ik hem morgen zal ontvangen ;)

BramBoterham

• Ingrid1986
Nou hehe! Ik heb éindelijk een tracking code van UPS! En geplande leverdatum is morgen!

Morgen de receptie maar opdracht geven me te bellen zodra het er is, ook al ik al naar huis ben, want ik woon drie minuten van mijn werk af :P

Xevox, ik duim voor je dat die van jou ook gewoon morgen arriveert!

• Nickname27
En hij is onderweg! Verwachte leverdatum 2 december :D

Shanghai, China 27/11/2013 16:20 Vertrekscan
27/11/2013 15:22 Herkomstscan
China 27/11/2013 23:43 Bestelling Verwerkt: Klaar voor UPS

• Ingrid1986
HEHE! Hij is er :D

Besteld op 12 november, vandaag geleverd!

Verwijderd

Hey Ingid1986,

Welke configuratie had je besteld?
Heb zelf de volgende configuratie besteld bij A-Mac.

Vrijdag 15 november 2013 besteld
Macbook pro 13 inch. Retina.
2,6 GHz i5 256Gb en 16Gb ram.

Heb hem helaas nog niet mogen ontvangen.

• Ingrid1986
Ik heb de 13" MBPr, 2,4Ghz, 8GB RAM, 256 GB SSD. Hij duurde er bij mij lang over omdat hij samengebracht moest worden met mijn apple care. Wilde niet dat het in twee pakketjes op mijn werk aan kwam!

Zit nu al de hele avond te klooien. Moet nog erg wennen hoor!

Verwijderd

Ok, ik kan niet wachten totdat ik hem in huis heb.
Ik moet denk ik ook gaan wennen. Namelijk mijn eerste Mac.

Maar we wachten gewoon rustig af.

• Nickname27
Mijn rMBP doet even een toeristisch rondje Azië.. :P

Chek Lap Kok, Hong Kong 11/28/2013 5:53 P.M. Arrival Scan
Incheon, Korea, Republic of 11/28/2013 3:00 P.M. Departure Scan
11/28/2013 7:47 A.M. Arrival Scan
Shanghai, China 11/28/2013 4:59 A.M. Departure Scan
Shanghai, China 11/27/2013 7:10 P.M. Export Scan
11/27/2013 4:35 P.M. Arrival Scan
11/27/2013 4:20 P.M. Departure Scan
11/27/2013 3:22 P.M. Origin Scan
China 11/27/2013 11:43 P.M. Order Processed: Ready for UPS

• Hawk999
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 27-11 14:29
De volgende configuratie met 100 euri Black Friday korting besteld:

21,5-inch: 2,9-GHz

- 2,9-GHz quad-core Intel Core i5, Turbo Boost tot 3,6 GHz
- 16 GB 1600-MHz DDR3 SDRAM - 2x 8 GB
- 256 GB flashopslag
- Apple USB SuperDrive
- Magic Trackpad
- Apple Wireless Keyboard (US)
- Apple Battery Charger
- G-Technology 4TB G-DRIVE professionele externe harde schijf

Volgens de Apple website wordt een en ander geleverd: 06 Dec, 2013 - 10 Dec, 2013

Ik ben benieuwd!

• matk89
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21:04
Gisteren (bewust voor black friday) een Macbook Retina 13" besteld met studentenkorting.

- 2.4 Ghz i5
- 8 GB ram
- 256 GB ram
- Toetsenbord layout: Nederlands, gebruikershandleiding: Engels
- Thunderbolt -> Gigabit ethernet adapter erbij.

Door die engelse gebruikershandleiding ging de verwachte levertijd van 3-5 werkdagen naar 1-3 werkdagen.. Nou, doe dan maar engels ;)

Besteld:
28 november
Verwachte levering:
5 - 9 december.

Mocht iemand na deze datum interesse hebben in een Macbook Air 2011 met nog een jaar Apple Care, dan hoor ik het wel ;)

• Xandrios
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 27-11 14:09
Ook ik heb gisteren een 15" Retina MacBook besteld (2.3ghz, 16gb ram, 256gb Ssd). Vannacht al een mailtje dat hij vertrokken is uit Shanghai. Verwachte levering: 4 dec!

Overigens met standaard verzending van Apple, maar ik krijg hem via UPS Expedited.

Heb ook nog een losse iPad air besteld, maar die ging vanzelf al via de express shipping van Apple. Wegens 2 weken levertijd doen ze dat wellicht gratis?

[ Voor 60% gewijzigd door Xandrios op 01-12-2013 12:21 ]

• Racingboy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 21-11 23:03
Gisteren ook een MacBook Pro Retina besteld:
13" - 8gb ram - 256GB geheugen

Artikelen worden verwerkt Klaar voor verzending: 3 - 5 business days
Geleverd: 05 Dec, 2013 - 09 Dec, 2013 door Standaardlevering

• smoken
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18:07
Vrijdag een MBPr 13" 8GB 256GB SSD besteld met us toetsenbord
Geplande levering 6-10 dec
Is nog niet verzonden

• beerns
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 26-11 16:33

beerns

it is I, Leclerc

Gister een MBPr 15" besteld. De standaard editie, alleen met een upgrade naar 16gb en met een US toetsenbord. Geplande levering 6-10 dec. Net als hierboven ook nog niet verzonden.

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

• Xandrios
Xandrios schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 10:49:Heb ook nog een losse iPad air besteld, maar die ging vanzelf (gratis) al via de express shipping van Apple. Wegens 2 weken levertijd doen ze dat wellicht gratis?
Grappig. Krijg zojuist een SMS dat de iPad die ik gisteren heb besteld, is verstuurd. Terwijl er een indicatie was van 2-3 weken levertijd!

Gaat om standaard 16G iPad Air in zilver/wit. Wordt a.s dinsdag afgeleverd :) De Apple tracking-pagina heeft het over Waalwijk...heeft Apple daar een distriutiecentrum of iets dergelijks? De MacBook komt helemaal vanuit China..

• smoken
smoken schreef op zaterdag 30 november 2013 @ 16:27:
Vrijdag een MBPr 13" 8GB 256GB SSD besteld met us toetsenbord
Geplande levering 6-10 dec
Is nog niet verzonden
Intussen is de status veranderd naar "Verzending wordt voorbereid" ik mag niet meer annuleren, dus verwacht dat het doosje bijna klaar ligt om over de transportband te gaan ;-)

• Nickname27
Volgens mij hebben ze mijn rMBP uit het vliegtuig gegooid of zo. Al ruim 20 uur geleden vertrokken uit Dubai en nog steeds geen arrival scan. Of ligt dat aan de zondag?

Dubai, United Arab Emirates 11/30/2013 7:30 P.M. Departure Scan
11/30/2013 2:09 A.M. Arrival Scan
Chek Lap Kok, Hong Kong 11/29/2013 9:36 P.M. Departure Scan

• Xandrios
Je volgende stap zal Keulen zijn verwacht ik. Waarschijnlijk ligt je MacBook daar te wachten op inklaring..en dat zal waarschijnlijk stil liggen in het weekend..

Mijn MacBook is momenteel ook in de lucht, vanuit Dubai, ik verwacht hem vanavond in Keulen. Wel frappant dat wij waarschijnlijk de levering op dezelfde dag gaan krijgen, terwijl die van jou drie dagen eerder is verstuurd..

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Koeln, Germany              01/12/2013   16:52  Aankomstscan
Dubai, United Arab Emirates  01/12/2013  12:53  Vertrekscan
                            01/12/2013   10:51  Aankomstscan
Shanghai, China             01/12/2013   4:48   Vertrekscan
                            01/12/2013   0:55   Exportscan
Shanghai, China             30/11/2013   17:35  Aankomstscan
                            30/11/2013   17:20  Vertrekscan
                            30/11/2013   16:40  Herkomstscan
China                       30/11/2013   0:13   Bestelling Verwerkt: Klaar voor UPS

[ Voor 19% gewijzigd door Xandrios op 01-12-2013 17:53 . Reden: Aangekomen in Koeln ]

• Nickname27
Waarschijnlijk is dat het. Leverdatum staat nog steeds gepland voor morgen. Ben benieuwd of ze dat lukt.

Inderdaad erg vreemde manier van verzenden. Wanneer had je jouw MacBook besteld?

Edit: ik zie het al, 5 werkdagen na mij. Heel apart dat UPS er dan zo verschillend mee omgaat. Gelukje voor jou dat ze bij jou zo snel zijn! :)

[ Voor 64% gewijzigd door Nickname27 op 01-12-2013 12:42 ]

• Racingboy
smoken schreef op zondag 01 december 2013 @ 11:02:
[...]

Intussen is de status veranderd naar "Verzending wordt voorbereid" ik mag niet meer annuleren, dus verwacht dat het doosje bijna klaar ligt om over de transportband te gaan ;-)
Ben benieuwd wanneer mijn rMBP ook die status krijgt. Momenteel nog steeds: Artikelen worden verwerkt maar de levertijd nog steeds
Artikelen worden verwerkt Klaar voor verzending: 3 - 5 business days
Geleverd: 05 Dec, 2013 - 09 Dec, 2013 door Standaardlevering

• smoken
^^ ik had eerlijk gezegd verwacht dat ik vannacht wel een "verzonden" mail zou ontvangen, maar staat nog op "verzending wordt voorbereid".. Levering 6-10 dec....

(Ook apart trouwens, die van jou was verzendklaar 3-5 werkdagen en dan levering 5-9 dec , mijne verzendklaar 1-3 werkdagen en dan levering 6-10 dec ... (we hebben dezelfde dag en dezelfde MacBook besteld op tobo na))

• Nickname27
Ondertussen ligt hij in Drachten dus ik neem aan dat hij inderdaad vandaag bezorgd wordt. :) Wat een wereldreis zeg.

Drachten, Netherlands 12/02/2013 8:15 A.M. Arrival Scan
Koeln, Germany 12/02/2013 2:29 A.M. Departure Scan
Koeln, Germany 12/01/2013 8:46 P.M. Import Scan
Dubai, United Arab Emirates 11/30/2013 7:30 P.M. Departure Scan
11/30/2013 2:09 A.M. Arrival Scan
Chek Lap Kok, Hong Kong 11/29/2013 9:36 P.M. Departure Scan

• smoken
Krijg zojuist een mailtje van Apple dat hij verzonden is en dat hij 6-12 (vrijdag) geleverd wordt, dat zou natuurlijk super zijn!!

• Racingboy
Leuk.

Mijne nog steeds geen verandering in de status...

• smoken
Dat is wel vreemd, aangezien je hem een dag eerder zou krijgen dan ik...
Maar ws komt jouw verzonden mailtje vanavond wel binnen...

• JJ93
  • Registratie: Maart 2013
  • Laatst online: 03:40

JJ93

Error 418

Xandrios schreef op zondag 01 december 2013 @ 12:27:
Je volgende stap zal Keulen zijn verwacht ik. Waarschijnlijk ligt je MacBook daar te wachten op inklaring..en dat zal waarschijnlijk stil liggen in het weekend..

Mijn MacBook is momenteel ook in de lucht, vanuit Dubai, ik verwacht hem vanavond in Keulen. Wel frappant dat wij waarschijnlijk de levering op dezelfde dag gaan krijgen, terwijl die van jou drie dagen eerder is verstuurd..

code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
Koeln, Germany              01/12/2013   16:52  Aankomstscan
Dubai, United Arab Emirates  01/12/2013  12:53  Vertrekscan
                            01/12/2013   10:51  Aankomstscan
Shanghai, China             01/12/2013   4:48   Vertrekscan
                            01/12/2013   0:55   Exportscan
Shanghai, China             30/11/2013   17:35  Aankomstscan
                            30/11/2013   17:20  Vertrekscan
                            30/11/2013   16:40  Herkomstscan
China                       30/11/2013   0:13   Bestelling Verwerkt: Klaar voor UPS
Dit had ik ook twee weken geleden. 's Nachts met de trein van Keulen naar Apeldoorn en toen 's morgens om 8.30 de UPS bezorger al aan de deur. Er stond 's avonds.. ik was net wakker en hoorde een busje dus ik dacht.. zal hij nu al bezorgd worden? Als een gek kleren aangedaan en tussendoor ging de bel. Bleek dus m'n rMBP te zijn _/-\o_

Wel raar dat er iets stond in de richting van end of the day / namiddag en dan krijg je hem zo vroeg.

• beerns

beerns

it is I, Leclerc

Die van mij is nu veranderd in 'verzending wordt voorbereid'.

Erik heeft bij ons in het dorp best wel een slechte naam. Ik geloof Hans ofzo, of Rob.....

• bibi2205
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 08-10 21:35
Ik heb een uurtje geleden een mailtje gehad dat ze mijn bestelling aan het verwerken zijn.. Er staat ook bij: Verzendklaar binnen 3-5d, verwachte levering: 6-10 december (13" rMBP, 2.4/8/256). Mag ik hieruit afleiden dat hij waarschijnlijk pas ten vroegste woensdag zal vertrekken?

Intel Core i7-12700K : Noctua NH-D15S chromax.black : MSI MPG Z690 Edge Wifi DDR4 : 32GB DDR4 G.Skill Trident-Z Neo 3600C16 : Crucial P5 Plus 2TB : AMD Radeon 6800XT Midnight Black : Fractal Design Define R6 : Corsair RM850x

• readytoflow
  • Niet online
Voor het eerst eens via de officiële apple store online besteld. Een Apple TV. Kreeg vrijdag/zaterdag nacht om 0.30 de bevestiging Op zaterdag 21:30 de melding dat 'ie via Expresslevering onderweg is.

Verwacht aankomst is dinsdag? Da's toch geen express meer in deze tijd? Zeker niet via koeriersdienst als DHL.

Als ik op het trackingnummer klik, wordt ik niet doorgezet naar de DHL site. Plak ik het trackingnummer op de DHL site, dan wordt het nummer niet herkend.

Zo...ben ik weer even kwijt...

• smoken
^^ stuurt Apple met verschillende koeriers?
Bij mij gaat het via UPS....misschien als je daar de code eens ingeeft...?

• Hawk999
Mijn bestelling staat sinds vrijdag op 'Artikelen worden verwerkt.'

Tussen 6 en 10 december moet het binnenkomen. Ik dacht dat ik vrij geduldig van aard was. Dat blijkt toch niet altijd het geval te zijn.

• Nickname27
En ik typ dit op dit moment op mijn nieuwe 13" rMBP. Prachtig apparaat, super blij mee! Er zat tussen bestellen en levering precies 1 week. Prima dus! :)

Edit: hij kwam vandaag trouwens om 11:55 aan.

[ Voor 13% gewijzigd door Nickname27 op 02-12-2013 19:08 ]

• beerns

beerns

it is I, Leclerc

De mijne is nu ook onderweg. Nu in Shanghai. Via UPS komt ie deze kant op.
Verwachtte bezorgdatum: as vrijdag. Dus met een beetje mazzel een mooi sinterklaascadeautje (al is het een dag te laat :-) )

• readytoflow
  • Niet online
smoken schreef op maandag 02 december 2013 @ 16:01:
^^ stuurt Apple met verschillende koeriers?
Bij mij gaat het via UPS....misschien als je daar de code eens ingeeft...?
Blijkbaar, want. DHL kent de trackingcode nu wel. 'T is in Brussel nu.

• smoken
Die van mij ligt nog steeds stil in Shanghai ... is die van jou wel aan het bewegen "beerns"?

• beerns

beerns

it is I, Leclerc

Nope. Is nummel 39 (gordon mode on) ah eten denk ik.

• smoken
Heb jij nummertjes bij je gerechten?
Ik heb alleen arrived in Shanghai :-( ben wel benieuwd hoe nummer 39 smaakt....

• matk89
mijn rPRO besteld op donderdag ligt ook sinds gistermorgen in Shanghai te wachten :(
Ook verwachte levering op vrijdag, ben benieuwd :)

• smoken
Tja,....apart hè? Ik had ook gedacht dat de stappen in het proces zich wat sneller op zouden volgen. Ach, aangezien we met 3 man als datum vrijdag hebben zal het vast wel kloppen,....

Het mooie van de huidige techniek is ook meteen het probleem: je kunt alles zo nauwlettend volgen dat je bij iedere afwijking (die je zelf bedenkt) denkt dat er iets mis gaat ;-)

• Xandrios
Mijn black friday hardware is binnen! Zowel custom rMBP als iPad air kwamen vandaag aan, een dag voor de verwachtte levertijd. Niet slecht, levering in 2 werkdagen!
Apeldoorn, Netherlands 03/12/2013 14:08 Afgeleverd
03/12/2013 6:41 Wordt afgeleverd
03/12/2013 6:40 Aankomstscan
Koeln, Germany 03/12/2013 3:55 Vertrekscan
03/12/2013 0:08 Importscan
Koeln, Germany 01/12/2013 16:52 Aankomstscan
Dubai, United Arab Emirates 01/12/2013 12:53 Vertrekscan
01/12/2013 10:51 Aankomstscan
Shanghai, China 01/12/2013 4:48 Vertrekscan
01/12/2013 0:55 Exportscan
Shanghai, China 30/11/2013 17:35 Aankomstscan
30/11/2013 17:20 Vertrekscan
30/11/2013 16:40 Herkomstscan
China 30/11/2013 0:13 Bestelling Verwerkt: Klaar voor UPS
rMBP via UPS, iPad via DHL.

• smoken
Absurd snel zeg! Veel plezier met spelen ;-)
Die van mij ligt nog steeds stil in Shanghai :-( #menolike

[ Voor 40% gewijzigd door smoken op 03-12-2013 15:38 ]

• matk89
Wow, das snel, gefeliciteerd! Was het een 15"?

@Smoken: mijn rPRO heeft zojuist z'n exportscan gekregen, hij is dus onderweg naar europa!

• smoken
matk89 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 16:10:

@Smoken: mijn rPRO heeft zojuist z'n exportscan gekregen, hij is dus onderweg naar europa!
Ja zég!! Dan ligt dit van mij hopelijk ergens achter die van jou op de band......;-)
Hoe laat was de scan?

Trouwens, net als een paar posts hierboven is die van mij ook verzonden met Worldwide Expedited ipv standaard...wellicht omdat ik een bedrijf als afleveradres aangegeven heb?

Oh zie trouwens net dat jij een dag eerder besteld hebt dan ik.....dan blijft die van mij dus nog een dagje "aan de grond" :9

[ Voor 11% gewijzigd door smoken op 03-12-2013 17:06 ]

• mvds
  • Laatst online: 21:44

mvds

Totally awesome!

Hawk999 schreef op maandag 02 december 2013 @ 17:47:
Mijn bestelling staat sinds vrijdag op 'Artikelen worden verwerkt.'

Tussen 6 en 10 december moet het binnenkomen. Ik dacht dat ik vrij geduldig van aard was. Dat blijkt toch niet altijd het geval te zijn.
Dat is ook de status van mijn bestelling. Jij hebt de 21 inch iMac in bestelling staan toch? Ik de 27 inch iMac maar bij mij staat tussen 5 en 9 dec. En jij had hem eerder besteld volgens mij.

• Racingboy
Bij mij nog steeds geen verandering :(

De levertijd van 5 tot 9 december is bijgevolg ook niet meer haalbaar. Eerst moet hij nog de status voorbereiden voor verzenden krijgen en dan zal hij een dag later pas verzonden worden. Dus ten vroegste levering volgende week dinsdag vrees ik.

• Hawk999
mvds schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 16:20:
[...]

Dat is ook de status van mijn bestelling. Jij hebt de 21 inch iMac in bestelling staan toch? Ik de 27 inch iMac maar bij mij staat tussen 5 en 9 dec. En jij had hem eerder besteld volgens mij.
Klopt ik heb inderdaad een 21.5" in bestelling staan. Ik heb geen idee waarom het wat langeer duurt. Ik zal moeten afwachten. Misschien is het druk.

• beerns

beerns

it is I, Leclerc

@matk89 en @smoken. De mijne heeft ook een exportscan gekregen. 23.36u lokale tijd

• smoken
Dju, de mijne nog steeds NIET... :-(
Gaat er dus ws. morgen pas uit...bummer...

Althans....jullie hebben nog geen vertrekscan....dus ik heb nog een kans ;-)

[ Voor 33% gewijzigd door smoken op 03-12-2013 19:19 ]

• matk89
Shanghai, China 03/12/2013 22:06 Exportscan
Shanghai, China 02/12/2013 20:15 Aankomstscan
02/12/2013 20:00 Vertrekscan
02/12/2013 16:59 Herkomstscan
China 02/12/2013 3:35 Bestelling Verwerkt: Klaar voor UPS

Bovenstaand is mijn geschiedenis, helaas smoken, dus al wel een vertrekscan gehad ;)

• smoken
:'( :'( :'( :'( :'(

Hoe kan zoiets nou eigenlijk??

• matk89
http://www.ups.com/conten...tracking/description.html

Dus de vertrekscan is gewoon een teken dat hij uit een UPC vestiging vertrekt, waarschijnlijk in de buurt van Apple / het vliegveld

• smoken
Ja. Okay....daar ging ik van uit.... Maar is toch vreemd dat die van jullie wel al,vertrokken is maar bij mij totaal geen activiteit?

Nou ja, mijn verwachte levering staat nog steeds op vrijdag, als dat zo is ben ik al heel blij.
Na het weekend zou wel jammer zijn,.....maar er zijn natuurlijk erg veel ergere dingen.

• Hawk999
Krijg net bericht dat mijn bestelling onderweg is. Geschatte levering is 10 december.
Er moeten verschillende onderdelen samengevoegd worden en dan word het hele pakket naar mij gestuurd.

Pew!

• matk89
UPS heeft een nieuwe status toegevoegd:
Shanghai, China 04/12/2013 5:37 Pkkt verzonden; aflevering wordt gepland

@ Smoken, misschien is die van jou toch last minute bij het vliegtuig opgezet? :)

@ Hawk999, wat heb jij besteld? laptop + extra scherm? Ben wel benieuwd wat ze dan samen moeten voegen..

• Hawk999
matk89 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 22:58:
@ Hawk999, wat heb jij besteld? laptop + extra scherm? Ben wel benieuwd wat ze dan samen moeten voegen..
Ik heb het volgende besteld:

21,5-inch: 2,9-GHz

- 2,9-GHz quad-core Intel Core i5, Turbo Boost tot 3,6 GHz
- 16 GB 1600-MHz DDR3 SDRAM - 2x 8 GB
- 256 GB flashopslag
- Apple USB SuperDrive
- Magic Trackpad
- Apple Wireless Keyboard (US)
- Apple Battery Charger
- G-Technology 4TB G-DRIVE professionele externe harde schijf

Ik heb aangeven dat ik alles in een keer wil ontvangen. Dus zullen ze de externe schijf en de rest van mijn bestelling samenvoegen. Anders kan ik zo snel niet bedenken wat er samengevoegd moet worden.

[ Voor 4% gewijzigd door Hawk999 op 04-12-2013 02:59 ]

• smoken
@matk89 nee hoor....die van mij ligt nog steeds stilletjes in stabiele zij-ligigging in Shanghai :-(
Hoop dat ie vandaag vertrekt, anders gaat levering vrijdag niet lukken.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Hawk999 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 22:38:
Krijg net bericht dat mijn bestelling onderweg is. Geschatte levering is 10 december.
Er moeten verschillende onderdelen samengevoegd worden en dan word het hele pakket naar mij gestuurd.

Pew!
Mazzellaar :D De mijne staat nog steeds op "Artikelen worden verwerkt" en verwachte levering 05 Dec, 2013 - 09 Dec, 2013

• Xandrios
smoken schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 15:18:
Absurd snel zeg! Veel plezier met spelen ;-)
Die van mij ligt nog steeds stil in Shanghai :-( #menolike
matk89 schreef op dinsdag 03 december 2013 @ 16:10:
Wow, das snel, gefeliciteerd! Was het een 15"?

Thanks, is erg leuk speelgoed :) Was idd een 15" rMBP (2.3Ghz, 16GB, US layout)

• beerns

beerns

it is I, Leclerc

Die van mij is momenteel in Incheon (Korea) sinds 7.44 lokale tijd. Dus hij is on the move.

• smoken
....zijn er ook mensen waarbij levering gepland staat voor 6-10 dec waarbij het de bestelling nog in Shanghai ligt??

• Racingboy
smoken schreef op woensdag 04 december 2013 @ 09:25:
....zijn er ook mensen waarbij levering gepland staat voor 6-10 dec waarbij het de bestelling nog in Shanghai ligt??
Mijne ligt nog in het fabriek of is nog niet gemaakt en levering staat op 5 tot 9 december.
Nog steeds de melding: Artikelen worden verwerkt.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Racingboy schreef op woensdag 04 december 2013 @ 09:34:
[...]

Mijne ligt nog in het fabriek of is nog niet gemaakt en levering staat op 5 tot 9 december.
Nog steeds de melding: Artikelen worden verwerkt.
Same here :)

• Hawk999
mvds schreef op woensdag 04 december 2013 @ 07:26:
[...]Mazzellaar :D De mijne staat nog steeds op "Artikelen worden verwerkt" en verwachte levering 05 Dec, 2013 - 09 Dec, 2013
Dat is inderdaad jammer. :?

Ben toch benieuwd wanneer jij iets aan beweging kan melden.

• mvds

mvds

Totally awesome!

Ach ja, ik zie het wel :) Zou leuk zijn als ik hem voor het weekend heb, maar ik heb er een hard hoofd in :)

• smoken
^^ same here ....

• Nedra
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 17-10-2023
argh, m'n applecare dingetje (raar dat ze daar een boekje voor sturen) is er in een dag. De rMBP moet denk ik nog zo een 10 dagen wachten. Can't wait!
Pagina: 1 ... 22 ... 56 Laatste