Zelf gemaakte wall. Links onder is Bowtie, verder niks speciaals.
2560x1600 klikkerdeklik
Overigens zal je op ware grootte zien dat de gekleurde waas uit lijntjes/blokjes bestaat. Leuk effect.
[ Voor 18% gewijzigd door tieske1988 op 09-05-2012 09:26 ]

Simpel, nu op werk dus alleen maar 13" scherm van m'n MBP zelf tot m'n beschikking. Thuis gelukkig iets groter beeld, 22" met 1680 x 1050 en hopelijk binnenkort een Full HD schermpje :-)
Menu: Sabnzbd+, Dropbox, Growl, Remoteless (Spotify)
Dock: Finder, Launchpad, Mission Control, Chrome, Postbox, Twitter, Coda 2, Spotify, Adium, Preview.
Oh en aan m'n Dock zit HyperDock vastgeplakt, en op m'n desktop zit Bowtie.
Wallpaper stiekem uit dit topic gepakt
mooi gedaan!trolleystad schreef op dinsdag 30 augustus 2011 @ 11:02:
Ook ik was weer toe aan een kleine verandering:
[afbeelding]
Wallpaper
Heb nog een ander idee, gebaseerd op wat ik een aantal posts terug zag, dat ga ik zo proberen.

Foto van mijn poes Lara.
Dock:
~ Aperture • Transmission • Things • VLC • Pages • Numbers • Linkinus • Transmit • Coda • Hues • Pixelmator
Menu:
Crosshairs • I Love Stars • BowTie • AirVideo

Klikbaar
Niet echt veel bijzonders. De wallpaper komt op het scherm dankzij Kuvva.
De zaakjes die in het dock staan zijn voor de meeste users bekend. Even voor de nieuwelingen
- Het 11de icoontje is Eclipse, een IDE (multiplatform)
- Het 12de icoontje is Quicksilver, deze zorgt ervoor dat mijn F-toetsen eindelijk wat nut hebben. Als ik thuis ben hang ik mijn Macbook namelijk aan een extern scherm/toetsenbord/muis. Hierdoor kon ik niet meer gebruik maken van de multimediatoetsen op het Apple-keyboard. Dit is dus dankzij Quicksilver opgelost.
- Het 14de icoontje is WriteRoom, meer info kan je hier vinden.
CMD + J werkt beterBrm-G schreef op vrijdag 13 april 2012 @ 19:07:
[...]
Druk eens op CMD + , als je in finder bent, daar kun je het instellen

Lekker kort.
SChief schreef op zaterdag 09 juni 2012 @ 02:07:
[...]
offtopic:
Wil het toch even zeggen: zeer gave foto!![]()
Dank je
Nope, sorry voor de late reactieVerwijderd schreef op vrijdag 08 juni 2012 @ 23:08:
[...]
Ik blijf deze toch wel de beste vinden!
Is ie er toevallig ook in 2560x1440px?

Klik
[ Voor 29% gewijzigd door Mc55 op 13-06-2012 19:43 ]
Mooie fotoMc55 schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 19:39:
[...]
Nope, sorry voor de late reactie
[afbeelding]
Klik
Verwijderd

Wat ziet u?
Een awesome wallpaper (verandert om het kwartier)
Geeklet met wat nutteloze info die mij er 1337 doen uitzien
In het dock (Finder, Twitter, Chrome, iTunes, Adium, Skype, Settings, Terminal, Documents, Downloads, Trash)
In het menu: Adium, Google Music Manager, Dropbox, Awaken, TinyGrab, MagicPrefs, Twitter, ...
[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 14-06-2012 00:49 ]
zou je dit willen doen? vind hem vet!lasharor schreef op woensdag 13 juni 2012 @ 13:33:
[afbeelding]
geen idee waar die wallpaper van is, kan hem wel uploaden mocht mendat willen
| www.everythingisspiritual.com | www.mosaic.org |
Hier maar eens mijn screenshot van mijn opstelling. Tijd lopen klooien met Geektool en het werkt nog niet helemaal naar behoren (ik wil namelijk ook icoontjes van de weersvoorspellingen van morgen/overmorgen, tips zijn dus welkom)
Verder met bowtie album info weergegeven.
Groot formaat screenshot:
https://www.dropbox.com/s/l5i8bpiiua5de15/Screenshot.png
[ Voor 6% gewijzigd door willem1509 op 27-06-2012 14:29 ]
Verwijderd

http://wallbase.cc/wallpaper/1269880
Screenshot 2e scherm

http://wallbase.cc/wallpaper/1658225
Wat voor script heb je gebruikt bij geektool voor het weer? Ik krijg hem namelijk niet lekker aan de praat
Ik heb dit script gebruikt, er zit een stap-voor-stap uitleg bij.willem1509 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 15:59:
[...]
Wat voor script heb je gebruikt bij geektool voor het weer? Ik krijg hem namelijk niet lekker aan de praat
Uit de random doos van Wallbase. Nu zojuist vervangen door deze:
https://public.blu.livefi...0om%2019.55.09.png?psid=1
http://wallbase.cc/wallpaper/660554
In de dock: Finder - Traktor Pro 2 - NI Service Center - SoulseekQt - Vuze - Safari - iTunes - App Store - Logitech Harmony Remote Software - FaceTime - Time Machine - Instellingen
Graag de screenshots echt resizen
[ Voor 5% gewijzigd door Hoedje op 03-07-2012 18:38 ]
Ha mijn stad! Mooie wallpaper! Ik heb ook zoiets:

Een redelijk kale desktop, zonder iconen in het dock (daarom is-ie gehided) omdat ik alles via spotlight open. Hierbij de link naar de wallpaper (foto genomen vanaf balkon van appartement van een vriend).
PSN: Sluuz
Niks speciaals. Oude bekende achtergrond ook.. Maar toch hou ik 'r van!
Graag echt resizen en het origineel bijvoegen
[ Voor 24% gewijzigd door Hoedje op 03-07-2012 18:37 ]
Welke apps heb je allemaal in je menubar draaien?Queenfanmichel schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 20:53:
Hier mijn nieuwe bureaublad..
[afbeelding]
Klik...
Er gaat niets boven Groningen!
“…There is nothing either good or bad, but thinking makes it so…”
Van die lift heb ik ook veel foto'sQueenfanmichel schreef op vrijdag 29 juni 2012 @ 20:53:
Hier mijn nieuwe bureaublad..
[afbeelding]
Klik...
Bedoel je Bowtie? Die heeft inderdaad Spotify ondersteuning.Eduardboon schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:22:
Ik zie veel die app voorbijkomen die aangeeft welk nummer er draait, nou heb ik vroeger deze zelf ook gebruikt maar ben de naam kwijt en hij werkte niet met spotify. Ik zie in enkele screenshots dat dit nu wel het geval is?
http://bowtieapp.com/
[ Voor 8% gewijzigd door BioHazard op 03-07-2012 12:25 ]
Aah ja, heel erg bedanktBioHazard schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:24:
[...]
Bedoel je Bowtie? Die heeft inderdaad Spotify ondersteuning.
http://bowtieapp.com/
Hier mijn bureaublad. ben nog in afwachting van mijn nieuwe MacBook (trackpad van deze is kaduuk en het apparaatje wordt gewoon langzaam)
knip
Foto is zelf geschoten om en nabij de IJssel, hij is niet beister scherp, maar is wel mooi om naar te kijken
Graag resizen en het origineel toevoegen, zoals in de TS en TW staat
[ Voor 59% gewijzigd door Hoedje op 03-07-2012 18:36 ]
Naast de gebruikelijke apps zoals wifi, tijd, datum enz. zie je iStat Menus 3, SMART Reporter en Geektool.Impstoker schreef op maandag 02 juli 2012 @ 17:45:
[...]
Welke apps heb je allemaal in je menubar draaien?
offtopic:
Er gaat niets boven Groningen!
Inderdaad er gaat niets boven Groningen!
superbig91 schreef op dinsdag 03 juli 2012 @ 12:24:
[...]
Van die lift heb ik ook veel foto'sLeuk skigebied!
Zillertal is zeker een leuk skigebied.

Nice! Ziet er strak uit!sweebee schreef op dinsdag 10 juli 2012 @ 19:17:
Net even mountain lion geinstalleerd... en het voelt allemaal wel stukken frisser aan
[afbeelding]
Zijn die desktop icons standaard bij Mountain Lion of zijn ze custom?
Vind je wallpaper ook erg gelikt! Linkje?
PSN: Von_Smallhausn
Wallpaper komt hier vandaan: http://browse.deviantart....paper+perfection#/d3gdln0Mon0lith schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 09:22:
[...]
Nice! Ziet er strak uit!
Zijn die desktop icons standaard bij Mountain Lion of zijn ze custom?
Vind je wallpaper ook erg gelikt! Linkje?
icons zijn custom, die heb ik hier vandaan: http://interfacelift.com/icons/details/1980/alumi.html
Top! Bedanktsweebee schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 10:42:
[...]
Wallpaper komt hier vandaan: http://browse.deviantart....paper+perfection#/d3gdln0
icons zijn custom, die heb ik hier vandaan: http://interfacelift.com/icons/details/1980/alumi.html
PSN: Von_Smallhausn
Die zip en de scriptjes werken prima zolang de ik plaatsnaam niet verander. Nu woon ik in Utrecht en niet in Winona. Dus ik zou graag de stad aanpassen, maar dat werkt niet. Hoe heb jij dat gedaan?bart155 schreef op woensdag 27 juni 2012 @ 19:46:
[...]
Ik heb dit script gebruikt, er zit een stap-voor-stap uitleg bij.
Linkje naar de wallpaper als dat kan?Dark_Angelus schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 00:00:
Sinds vandaag ook over
[afbeelding]
Klikbaar.
U ziet de bekende icoontjes: Finder - AppStore - Safari - iTunes - Diablo III - Word - LR4 - Bridge CS5 - Photoshop CS5.
Nu maar wennen aan OSX
| Awesome Rock 'n Roll Photographer |
Je moet het "weatherparser.rb" bestandje even aanpassen, check:Kwak schreef op donderdag 12 juli 2012 @ 13:29:
[...]
Die zip en de scriptjes werken prima zolang de ik plaatsnaam niet verander. Nu woon ik in Utrecht en niet in Winona. Dus ik zou graag de stad aanpassen, maar dat werkt niet. Hoe heb jij dat gedaan?
### CONFIG
# "City, State" or "City, Country" or ZIP Code
mycity = 'Venlo, The Netherlands'
# f for fahrenheit, c for celsius
$f_or_c = 'c'
# folder where the weather icons are located, no trailing slash
$basedir = '~/GeekTool/WeatherIcons'
### END CONFIG
Hoi,Good Fella schreef op zondag 03 juni 2012 @ 21:48:
[afbeelding]
Foto van mijn poes Lara.
Dock:
~ Aperture • Transmission • Things • VLC • Pages • Numbers • Linkinus • Transmit • Coda • Hues • Pixelmator
Menu:
Crosshairs • I Love Stars • BowTie • AirVideo
Waar kan ik de icoontjes vinden die je voor je schijven gebruikt?
Heb al ff zitten zoeken op interfacelift en consoorten maar heb ze niet gevonden.
thx
Simpel als een print screen maken met CMD + Shift + 4 en uploaden op google.vinylator schreef op zondag 15 juli 2012 @ 15:12:
[...]
Hoi,
Waar kan ik de icoontjes vinden die je voor je schijven gebruikt?
Heb al ff zitten zoeken op interfacelift en consoorten maar heb ze niet gevonden.
thx
http://findicons.com/pack/1197/agua/3
Alstu!
waar heb je die wallpaper vandaan ? vind hem echt heel strak!Dark_Angelus schreef op woensdag 11 juli 2012 @ 00:00:
Sinds vandaag ook over
[afbeelding]
Klikbaar.
U ziet de bekende icoontjes: Finder - AppStore - Safari - iTunes - Diablo III - Word - LR4 - Bridge CS5 - Photoshop CS5.
Nu maar wennen aan OSX

Niet veel bijzonders, de achtergrond is het zelfde design als mijn visitekaartjes, zelf ontworpen.
o.a. http://www.fullhdwpp.com/abstract/colored-splashJimmyJoness schreef op zondag 15 juli 2012 @ 22:40:
[...]
waar heb je die wallpaper vandaan ? vind hem echt heel strak!

[ Voor 6% gewijzigd door Richard! op 19-07-2012 23:08 ]
Design? Je bedoeld een donkere achtergrond met een standaard-font erop?Rotje333 schreef op zondag 15 juli 2012 @ 23:53:
[afbeelding]
Niet veel bijzonders, de achtergrond is het zelfde design als mijn visitekaartjes, zelf ontworpen.
Iemand afkraken is al zo kansloos, en dan ook nog met een dikke taalvout erin.tiswat schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 11:05:
[...]
Design? Je bedoeld een donkere achtergrond met een standaard-font erop?
Ontopic: Ik vind het wallpaper van mrbriels erg tof!
Kan je me die geektool script voor het weer eens geven??, ik krijg het maar niet voorelkaar en weet niet wat ik fout doe.Erwinnn_ schreef op donderdag 19 juli 2012 @ 23:14:
[afbeelding]
Afbeelding is klikbaar | Wallpaper
Geektool wordt gebruikt voor de extra info
Bij voorbaat dank.
Ahum... :
• Plaats een link naar je bureaubladachtergrond.
...
• Vertel wat er te zien valt, zoals iconsets, thema en programma's.

MacBook Pro | iPhone 6 64GB Space Gray | iPad (2017) | Apple Watch series 0 - Some people just need a high five... in the face... with a chair

Wallpaper komt van Wallbase.cc
[ Voor 4% gewijzigd door LightStar op 21-07-2012 19:50 ]

[ Voor 255% gewijzigd door Slaxxx op 22-07-2012 19:18 ]
waarom is dat jammer?Squ1zZy schreef op zondag 22 juli 2012 @ 18:57:
Slaxxx: Mooi zo je dock weg. Jammer dat je je OS op nederland hebt staan
Ryzen 7 7800X3D - Gigabyte B850 AORUS ELITE - Sapphire Nitro+ Radeon RX 9070 XT - Fractal Design Meshify 3 - Arctic Liquid Freezer III Pro 280 - Kingston Fury Beast 32GB - WD_Black 2TB
Dat is een afbeelding van alleen de strook zand, welke je met de geektool voor de datum en tijd plaatst.Verwijderd schreef op zondag 22 juli 2012 @ 22:33:
[...]
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen dat je klok zo achter die bergen zand verdwijnt?
maybe we sit down and talk about the revolution and stuff
but it doesn't work like that
you can't turn back now there's no way back
you feel the power to destroy your enemy..
Heb hem hier vandaan.Queenfanmichel schreef op vrijdag 20 juli 2012 @ 11:50:
[...]
Kan je me die geektool script voor het weer eens geven??, ik krijg het maar niet voorelkaar en weet niet wat ik fout doe.
Bij voorbaat dank.
Heb je een link naar die wallpaper, ik meen hem ooit eens gehad te hebben maar kan het nergens terug vinden.
Canon 550D | 50mm f/1.8 | 18-55mm | Tamron 70-300mm | EX-430-II
http://desktopspotting.co...eektool-mac-os-x-desktop/Jurgen_V schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 18:20:
[...]
Heb je een link naar die wallpaper, ik meen hem ooit eens gehad te hebben maar kan het nergens terug vinden.
Dank je ga gelijk eens proberen.

Achtergrond is te vinden in de AppStore onder de naam Live Wallpaper tegen een vergoeding van € 0,79.
Verder denk ik niet dat het nodig is de icons in mij dock te noemen. Spreken allemaal redelijk voor zich.
Links onder in beeld Bowtie voor de muziek.
[ Voor 39% gewijzigd door Miezjell op 24-07-2012 22:20 ]

Wallpaper
Te zien in het dock, v.l.n.r.:
Finder, Launchpad, Chrome, Safari, Skype, System Preferences, Activity Monitor, Memory Monitor, Temperature Monitor, Vine Server, LogMeIn Hamachi, WindowsXP VM, Ubuntu VM, uTorrent, VLC, iTunes, Dropbox folder en uiteraard Trash.
Te zien in de menubar, v.l.n.r:
Google Notifier, Dropbox, smcFanControl, LogMeIn Hamachi en de standaard icons.
Verwijderd
Wat meer info zou leuk zijn. Waar vind ik je wallpaper + Geektoolscript?Miezjell schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 21:21:
Niet heel veel bijzonders. Maar ik ben er heel blij mee
[afbeelding]

Vrij simpel, kijk toch niet zo heel vaak naar mijn desktop.
Dock: Finder, Appstore, Chrome, Safari, Photoshop, Illustrator, After Effects, Final Cut, Coda, Transmit, Mail, Agenda, iTunes, MPlayerX, Preview, Keynote, Pages en Numbers.
Geen idee waar ik de desktop icons vandaan hebben, is alweer even geleden.
Heb mijn eerdere post even aangepast. Dank.Verwijderd schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 21:57:
[...]
Wat meer info zou leuk zijn. Waar vind ik je wallpaper + Geektoolscript?
Dat ziet er gaaf uitMiezjell schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 21:21:
[afbeelding]
Achtergrond is te vinden in de AppStore onder de naam Live Wallpaper tegen een vergoeding van € 0,79.
Verder denk ik niet dat het nodig is de icons in mij dock te noemen. Spreken allemaal redelijk voor zich.
Dat zit allemaal al in de wallpaper ingebouwd!Richard! schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 22:37:
[...]
Dat ziet er gaaf uit. Die klok en die info linksboven zit dat in die wallpaperapp zelf of is dat gewoon een geektookscript?
Je kan wel gewoon zelf de plaats instellen.
Ik zeg bespaard een hoop moeite met Geektools en voor die €0,79 hoef je het ook niet te laten.
Er zitten meen ik een stuk of 12 wallpapers in de App en wanneer er een nieuwe uit komt krijg je die er gewoon bij.

Maak gebruik van Live Wallpaper en achtergrond Aurora.
[ Voor 4% gewijzigd door duncanvdlinden op 25-07-2012 23:34 ]

www.degroot-it.nl
Rotterdamdegroot schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 23:36:
Geupdate naar 10.8! Wie raadt waar deze foto gemaakt is krijgt extra gratis kudows!
[afbeelding]
Dat Live Wallpaper, hoe werkt dat? Gebruikt het zo veel resources?duncanvdlinden schreef op woensdag 25 juli 2012 @ 23:30:
Zo heb ik hem op dit moment:
[afbeelding]
Maak gebruik van Live Wallpaper en achtergrond Aurora.
In de app store staat daar inderdaad een reactie over. Maar of het klopt?BioHazard schreef op donderdag 26 juli 2012 @ 00:00:
[...]
Dat Live Wallpaper, hoe werkt dat? Gebruikt het zo veel resources?

Heb het er nu ook sinds vanavond op, ziet er erg leuk uit maar merk dat Live Wallpaper raad doet in combinatie met bepaalde multitouch gestures, als je bijvoorbeeld door verschillende bureaubladen gaat swipen.
Heb het gedraaid op een iMac 27" late 2009 i7 2.8Ghz met 8GB DDR3 RAM en AMD/ATI HD4850.
[ Voor 20% gewijzigd door ASNNetworks op 26-07-2012 03:06 ]
koop geen eBay/Marktplaats 'digitale' games | games sharen/kopen uit andere Store
Maar dat is OS X zijn weergave vanuit activiteitenweergave, dat is geen 20% CPU usage wat we van bijvoorbeeld Windows kennen, kijk ik in mijn menu meters grafiek van de CPU usage, dan zie ik een miniscuul puntje.

Groot
Dus, wat zien we allemaal? Bovenaan zie je icoontjes van Adium, Skype, Twitter, Google Music, Google Drive, Dropbox, Bluetooth, Sync en WiFi (voor de rest niets bijzonders)
Qua vensters staat links Chrome open met de -zichtbare - extensies: MightyText, Music Plus for Google Music, Checker Plus for Gmail en als laatste Google Tasks. Rechts staat nog Twitter en onderaan Adium.
Op het laptopscherm (13") kijk ik naar de Spelen via yelo.be
Edit: de wallpaper die ik 'gebruik' zijn de ijsschotsen in Mountain Lion dus dat zou niet bijzonder zijn om te posten
[ Voor 9% gewijzigd door filenox op 30-07-2012 21:42 ]
Hoogland? Moet Amersfoort zijn!Miezjell schreef op dinsdag 24 juli 2012 @ 21:21:
[afbeelding]
• Ga niet offtopic.
• Plaats een link naar je bureaubladachtergrond.
• Maak thumbnails van max. 640 pixels breed.
• Vertel wat er te zien valt, zoals iconsets, thema en programma's.
Vragen over aanpassingen en mods, kijk in: [Mac OS X] Customization & Modification