Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

[Bittorrent] Hoeveel verbindingen kan jouw systeem aan?

Pagina: 1
Acties:

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ik merk dat mijn Windows 7 systeem boven de 80 verbindingen (uTorrent) toch echt potdicht gaat zitten. Het netwerk bedoel ik dan. Browsen is er niet meer bij en IM heeft vaker niet dan wel verbinding.
Rond de 50 simultane verbindingen is werkbaar. En het zijn echt de verbindingen, want het maakt niet zo uit of ik 20% of 90% van de bandbreedte beschikbaar stel. Dit is een of andere onboard 100 Mbit ethernet.

Mijn thuisserver met Deluge torrent lijkt meer aan te kunnen, ouder systeem, ook onboard ethernet 100 Mbit. Bij 100 verbindingen kan ik nog wel surfen, bij 200 niet meer. (Mijn situatie heeft trouwens betrekking op slechts een 20 Mbit lijntje.)

Door de verschillende toleranties van de computers lijkt het bottleneck probleem bij de computers te liggen, maar ondanks de onderlinge verschillen is het in de regel wel zo dat als ik op de ene computer niet meer kan browsen, wordt het op de andere (idle) computer ook lastig.

Wat is nu echt de bottleneck bij het aantal verbindingen wat je computer aan kan? Het OS? De Ethernet chip? De router? Je provider? Ik ben op zoek naar een NAS en ben benieuwd hoeveel truukjes deze kan doen zonder internet te blokkeren.

Hoeveel verbindingen trekt jouw systeem waarbij je nog normaal kan browsen?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Je router. Ik heb de mijne op iets van 400 staan ofzo en dat gaat prima.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Dat had ik niet verwacht, maar ik heb wel een C-merk. Sweex. :P Verder is dat ding wel relaxed. Poorten mappen enzo gaat veel simpeler dan bijvoorbeeld de dure router in het huis van mijn ouders.

Mag ik vragen welke router jij gebruikt?

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Koop een goede Linksys, Sitecom of ander A merk en je zult zien dat je een stuk meer verbindingen kan gebruiken. :)

[ Voor 9% gewijzigd door Satch op 18-08-2011 17:44 ]

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Oja bij de weg, dit is een router/ADSL2 modem combo. Ik wou er niet te veel geld aan uit geven want ik dacht dat het ernstig tijdelijk was, maar inmiddels zit ik al een poosje aan de ADSL. :)

Als ik een A-merk router het routen laat doen en deze in het C-merk modem prik, dan is het zeker nog steeds een zwakste schakel principe?

[ Voor 26% gewijzigd door Sando op 18-08-2011 18:29 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Ik gebruik een alix doosje met openbsd.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Sando schreef op donderdag 18 augustus 2011 @ 18:28:
Als ik een A-merk router het routen laat doen en deze in het C-merk modem prik, dan is het zeker nog steeds een zwakste schakel principe?
Niet als je modem als bridge functioneert.

Zie hier een mooi lijstje met routers.

[ Voor 17% gewijzigd door CodeCaster op 18-08-2011 18:35 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Pagina: 1