Verwijderd

Topicstarter
Ik ben van plan om als beginnend hobby fotograaf een D3100 te kopen,
Nu is mijn vraag wat een goede lens is om mee te beginnen?
Zelf dacht ik aan een Nikon AF-S DX 18-105mm lens,
is dit een goede lens voor alround gebruik?

Alvast bedankt

Verwijderd

Het ligt er een beetje aan wat je zelf wil. Denk jij dat je iemand bent die objecten van ver dichtbij wil gaan halen (voor in een dierentuin bijvoorbeeld)? Of is straatfotografie, landschap, architectuur of portretfotografie wat meer voor jou?

Vind je het vervelend om met een grote zware lens rond te slepen of maakt dat je niet uit? Wat is je budget? Neem je genoegen met een lens die niet zo heel lichtsterk is (en dus goedkoper) of ben je van plan om in (relatief) donkere ruimtes (kroeg, concert) te gaan schieten?

Ik ben overigens niet bekend met Nikon lenzen, maar anderen kunnen je wel verder helpen als je wat meer verteld over wat je er eigenlijk mee van plan bent.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 16-08-2011 22:40 ]

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben hem van plan te gebruiken voor van alles, om een beetje te leren werken met een dergelijke camara, dus mijn vraag is of de boven genoemde lens een goede lens is hiervoor is? Mijn budget is niet zo heel groot omdat ik niet meteen veel geld eraan uit wil geven dus iets rond de 200 - 250 euro.

• zonoskar
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:56

zonoskar

<-- Mika R.I.P!

De algemene indruk van de 18-105 is dat het een goede lens is. Zelfs als ie wat duurder geweest zou zijn. Je doet er geen miskoop aan.

Powermac G5 casemod. Mijn PV live output. | Ioniq 6 Style 77kWh Ultimate Metallic Red 18" RWD

• Wijnands
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22-01 15:48
Prima lens, heel goed voor de beginner

+++Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13:17

Kettrick

Rantmeister!

Ik heb als beginner een 16-85 gekocht, lens is iets duurder maar 2e hands zeker betaalbaar. Ik ben ontzettend blij met deze lens, en als ik tzt een body upgrade doe is de lens nog steeds goed bruikbaar :)

Zonder budget kan je er verder weinig van zeggen ;)

Verwijderd

Heb je al gekeken in Het grote Nikonmount-objectieven-topic v2011? Als je na het lezen van de OP nog vragen hebt, dan kun je daar terecht (en ja, het lezen van de eerste post(s) is verplicht :P ).

Ik doe deze voor je op slot :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.