Toon posts:

Voor Tom: .htaccess... --> Slotje?!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Tom,

Ik heb pas een topic geopend met de titel; ".htacces, maar dan op NT bak".
gathering.tweakers.net/showtopic.php/146321

Waarom heb ik nu een slotje gekregen? Ik wilde alleen maar weten hoe het opgelost moest worden.

Ik zit dus bij een provider waarbij ik kan FTP-en. Ik heb te maken met een NT-bak. Verder heb ik totaal geen verstand van IIS of zo. Ik kreeg te horen dat .htaccess op UNIX is (wist ik al). Dat bestandje zet je op de server en klaar is kees. Ik wilde gewoon even weten of dit bij NT ook mogelijk is. Maar dan krijg ik een slotje?!?!?

Misschien ligt het aan mij, maar ik snap het niet helemaal...

Na, tnx anyways!

-PredatorX-

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Ja, NT (met IIS) ondersteund geen .htaccess, stond toch duidelijk in die post van mij? Dus heeft het geen zin om open te laten.

• mavink
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 24-11-2025
Behalve als hij apache draait op die NT-server... Dat had hij helemaal nog niet verteld.

Verwijderd

Topicstarter
Tom, dat bedoel ik toch helemaal niet?!

UNIX heeft .htaccess
NT heeft ?!?

Ik bedoel dus; Heeft NT ook iets als een .htaccess bestandje wat je op de server zet voor bijv. Error404 redirection? En natuurlijk heet dit bestandje, als dit al bestaat, anders en zit het anders in elkaar, maar ik probeer gewoon een voorbeeld te geven.

Ik weet ook dat .htaccess niet voor IIS is, maar daar gaat het helemaal niet om.

Misschien dat ik de vraag iets anders had moeten formuleren, maar de bedoeling lijkt mij duidelijk!

Niet dat je het topic weer open moet gooien, ik wilde gewoon weten waarom 'ie dicht zat. In mijn ogen is het nog steeds een 'foute' zet geweest, maar goed...

Ik zie graag nog een reactie van je...

• Tom
  • Niet online

Tom

Ik geef antwoord, een antwoord dat helemaal klopt en waar toch niets anders op geantwoord zou kunnen worden imo.

.htaccess werkt alleen op Apache servers. Hij werkt op NT, ga er maar vanuit dat op 99% van de NT servers gewoon IIS draait. IIS kan geen .htaccess aan.

Maar bij IIS zit een Administration Console van waaruit je alles kan regelen per site, inclusief settings over error-documents. Dat zeg ik in dat topic, leek mij voldoende. En dat staat duidelijk in de help van IIS en ook op MSDN-DVDtjes als je die krijgt als naslag.
Op dinsdag 20 maart 2001 11:41 schreef rick_h het volgende:

[..]

ja maar zeg nou zelf.. wat is de oorzaak van deze bijna-flamewar? Een doodnormale/serieuze/interessante vraag wordt zomaar op slot gezet.. dan lok je ook negatieve reacties uit..
Die word niet zomaar op slot gezet, kijk eerst eens waar het over gaat ipv er zomaar over te gaan oordelen. Hij kreeg een volledig antwoord op de vraag.

• Tom
  • Niet online

Tom

Op dinsdag 20 maart 2001 10:48 schreef vink het volgende:
Behalve als hij apache draait op die NT-server... Dat had hij helemaal nog niet verteld.
Ik denk dat ik dat heel duidelijk aangaf in mijn reply:
.htaccess = feature van Apache = webserver die meestal op *nix draait.
IIS = webserver die meestal op NT draait, die ondersteund dus geen .htaccess.
meestal != altijd
Pagina: 1