Toon posts:

.htaccess, alleen dan op NT bak

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Wanneer je een UNIX server hebt, kun je een .htaccess bestandje maken en dit uploaden op de server. In zo'n bestandje staat bijv. een error404 (file not found) redirection.

Alleen, bestaat dit bij NT-server ook en hoe doe ik zoiets dan?

Tnx!

_-PredatorX-_

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

.htaccess = feature van Apache = webserver die meestal op *nix draait.
IIS = webserver die meestal op NT draait, die ondersteund dus geen .htaccess.

Kijk even bij je IIS services (je krijgt een Administration Console ofzoiets bij je IIS waar je hetzelfde in kunt stellen).

Verwijderd

Topicstarter
Ah, hij is weer open. Danx adjes!!

Tja, je moet er wat moeite voor doen om datgene te krijgen wat je eigenlijk hebben wilt, maar goed.
Bron: gathering.tweakers.net/showtopic.php/146906

Een verbetering van m'n vraag;

UNIX heeft .htaccess
NT heeft ?!?

Ik bedoel; Heeft NT ook iets als een .htaccess bestandje wat je op de server zet voor bijv. Error404 redirection?
Dit bestandje, als dit al bestaat, heet natuurlijk anders en zit anders in elkaar, maar... do you get it?

Tnx!

-PredatorX-

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Oh zo, dan mag ie idd openblijven ja :) maar je vraag was nogal onduidelijk en hij kwam vaker langs.

• jurriaan
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11-01 22:53
nou nou... als je apache draait op NT (zoals ik en nog heel veel mensen) dan kun je in de http.conf de naam voor dat bestand opgeven. Zoek maar eens op .htaccess en je zal vinden :)

Windows kan alleen niet goed omgaan met een bestand zonder naam, dus je moet daar iets anders van maken, bijvoorbeeld htaccess.txt o.i.d.

Allicht maakt dit het iets minder veilig, maar prima te gebruiken voor redirects e.d.

Wees verantwoordelijk voor je eigen daden

Verwijderd

jurriaan: Windows kan alleen niet goed omgaan met een bestand zonder naam, dus je moet daar iets anders van maken

Je kan je bestand gewoon .htaccess noemen onder WinDOS. :)
Pagina: 1