Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Sando
  • Registratie: Januari 2007
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Ik zoek een manier om enkele schakelaars aan te sturen vanaf een Android device. De enige manier die me feasible lijkt is via USB, maar alle Velleman achtige kits of kant en klare implementaties werken met een COM poort of virtuele COM poort over USB via een generic USB CDC klasse.

Nu wordt dat wel in vele talen ondersteund door zowel Windows als Linux, maar Android is niet helemaal Linux omdat alles in Dalvik draait. Met Android heb ik verder geen ervaring, dus ik was benieuwd of iemand weet of dit mogelijk is?

Of een compleet ander idee waar ik voor het gemak even niet op kom om externe hardware simpel te schakelen, daar ben ik ook wel benieuwd naar.

Het liefst schakel ik vanuit een web-interface of in flash, zonder zelf een java implementatie te moeten programmeren, want dat kan ik niet. Ik heb in het verleden iets soortgelijks gedaan in Macromedia Director via een seriële poort en een hiervoor bestaande 'xtra' (zo noemde je Director plugins), maar deze hard- en software zijn te oud en ongeschikt.

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Zoveel technische mensen hier en niemand die iets relevants weet?
Ik denk dat ik op een verkeerd tijdstip heb gepost en geef 'm bij deze een klein kickje. O-)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-11 18:15
Ik denk niet dat dat je gaat lukken eigenlijk.
a) Het is nog niet mogelijk om een soort VNC connectie op te zetten, of bedoelde je dat niet?
b) Het is mogelijk om bepaalde basale Linux-commando's uit te voeren op Android, maar daar blijft het dan ook bij. Echte Linux toepassingen kan je er niet op draaien.
Je zou wel even kunnen kijken naar de Arduino spullen, Honeycomb 3.1 heeft daar support voor.

Ik heb geen leuke ondertitel.

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
Nee, VNC bedoel ik niet. Ik heb al gekeken naar Arduinospullen en dat is bijvoorbeeld juist wat ik wil, via USB verbonden, maar de Android hardware waar dit op moet worden aangesloten is te oud voor out of the box support.

Speciaal daarvoor zijn er Arduinobordjes die via een virtuele serial port (vroeger COM port) over USB aan te sturen zijn. Dus bij gebrek aan een andere oplossing zoek ik een app/manier om dat te kunnen doen. Het is erg standaard op Windows/Linux en wordt nog altijd veel gebruikt in industriële toepassingen of om bijvoorbeeld je TI-rekenmachine aan te sluiten aan je computer, dus het is niet zo vreemd als het misschien klinkt. :)

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

• thijsje66
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 10-11 18:15
Sando schreef op zaterdag 20 augustus 2011 @ 17:15:
Nee, VNC bedoel ik niet. Ik heb al gekeken naar Arduinospullen en dat is bijvoorbeeld juist wat ik wil, via USB verbonden, maar de Android hardware waar dit op moet worden aangesloten is te oud voor out of the box support.

Speciaal daarvoor zijn er Arduinobordjes die via een virtuele serial port (vroeger COM port) over USB aan te sturen zijn. Dus bij gebrek aan een andere oplossing zoek ik een app/manier om dat te kunnen doen. Het is erg standaard op Windows/Linux en wordt nog altijd veel gebruikt in industriële toepassingen of om bijvoorbeeld je TI-rekenmachine aan te sluiten aan je computer, dus het is niet zo vreemd als het misschien klinkt. :)
Hm, welke hardware moet dat dan op draaien en is het voor meerdere mensen bedoeld? Anders zou je namelijk kunnen kijken of eer geen custom kernel is met USB OTG support.

Ik heb geen leuke ondertitel.

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 18:29
Ik weet niet wat je precies wil schakelen, maar er bestaan 'domotica' oplossingen die je via je smartphone kunt bedienen. Beetje overkill voor wat jij ermee wilt natuurlijk :) Zie bijv: http://melloware.com/products/lightswitch/ http://autom8.clangen.org/ http://www.hometheaternetwork.com/autoHTN.php en http://ulanoff.com/blogs/automation/droid-apps/ Wat wil je precies schakelen?

My favorite programming language is solder.

• Sando
  • Niet online

Sando

Sandoichi

Topicstarter
@thijsje66: Zo goedkoop mogelijke importtabs uit China met waarschijnlijk Android 2.2, wel voor meerdere mensen ja. Die dingen zijn vaak niet custom kernel vriendelijk, als ze al willen updaten heeft alles vòòr Android 2.3.1 vaak proprietaire USB drivers die bij een update verloren gaan omdat de vage Chinese fabriek ze niet beschikbaar heeft gesteld. Vanaf 3.1 honeycomb begint USB pas officieel te 'bestaan' binnen Android (tabs only, vanaf 4.0 ook voor telefoon eind dit jaar).

@Puch-Maxi: Dat domotica is in essentie wel cool ja. Volgens mij las ik op de fp eens dat Google out of the box support daarvoor wil gaan implementeren. Maar in dit geval is het overkill (net als X10), het gaat om zo simpel en goedkoop mogelijk wat niet-draadloze schakelaartjes voor kleine lampjes e.d. te bedienen.

[ Voor 8% gewijzigd door Sando op 21-08-2011 03:18 ]

🇪🇺 Buy from EU (GoT)

Pagina: 1